18 Şubat 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

18 Şubat 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

asa eyi hery€ Satılık Çiftlik Bursa Ziraat Bankasından: Bursanın garbında Karacabeyin şarkında Mudanya ve Tirilyenin cenubunda Bursa-Ka- racabey ve Mudanyaya umumi şose ile mer- but önünden Nilüfer çayı geçen ve tahminen elli bin dönüm miktarında Sabangir ve Orman ve mer'ayı havi toprağı kuvvetli, havası ve mevkii iyi Haydar namile anılan bir çiftlik tasfiye dolayisile müstacelen satılacaktır. İcabında 50-100 hanelik bir köy olabilir. Talip olanların ve fazla izahat almak isteyenlerin iki ay zarfında Bursa Ziraat Bankasına veya müteveffa Saffet Bey Zade Memduh Beyin resmi tasfiye memuru Bursada Avukat Halil İbrahim Beye müracaatları ilân olunur. (687) 023 12785 Maarif Vekâleti İstanbul Terzilik ve Kürkçülük Mektebi Müdürlüğünden Mektebimizde o Kürkçülük Şubesi açılmış ve talebe kaydı kabulüne başlanmıştır. Müddeti tahsil üç sene ve mek- tep muhtelittir. Mektepte kürkçülük nazari ve ameli dersle- rinden mâdâ hesap, Türkçe, resim, dersleri de vardır. Kayt ve kabul şartları : 1 — lik mektep mezunu, âzami yaş 17, ve Türk teb'a- sı olmak. 2 — Mektep şahadetnamesi, veya orta mektep tasdik- namesi, Nüfus cüzdanı, sıhhat, aşıraporları ve 4 vesika fotoğrafı ibraz etmek. 3 — Mektepçe yapılacak sıhhi muayenede sıhhatli bulun mak. 4 —Kayt ve kabul için Perşembeden mâdâ her gün “müracaat edilebilir. 5 — Bu sene için vakit ilerlemiş olduğundan taliplerin müracaatlarının tesrii, Adres: Sultanahmet, Dizdariye çeşme sokak, No. 13 Tel: 22480. (889) 924 İstanbnl Üniversitesi Rektörlüğünden; z Istanbul OUniversitesinde açılan yabancı diller mekte- bi dersleri 17 Şubat 934 Cumartesi günü başlıyor. Son smıf ve Son Sömestir talebelerile rile şifahi imtihanda kazanmış olan talebeden maada bütün Universite talebesi bu derslere * devama mecburdur. Dersler saat. (17) den (19)a kadar iki saat ve her talebe için haftada iki gündür. Mazereti ne o- lursa olsun bu derslerin yüzde altmışıda bulunmayan talebe bu sene nihayetindeki Fakülte imtihanlavına kabul edilme- yecektir. Universite müdavimlerinin hangi günlerde hangi dersehanelere devam edecekleri Fakülteler tarafından ilân edilmiştir. İtalyanca ve Rusca kursları da vardır. (741) Yalnız bir se$ ASpİTİN dır! Onu senelerden beri tâ: ğrılarda ve soğuk algınlığındaki çabuk fesi lirsiniz. G3 markasının tekeffül ettiği ASPİRİN, sizi bun- dan sonra dahi memnun edecektir. <rarla — 2 ve 20 komgrimelik smbalağarda bulunur. Ambalajlarda ve kompri- melerin üzerinde (5) markasının. mutlaka bulunmasına dik- kat ediniz! 12942 İstanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: Cinsi ve Mevkii Muhammen bedeli peşin para ile Hasköy Turşucu mahallesinde Peştemalci 11 sokağında eski 4 yeni 1 numaralı arsanın 1/7 hissesi. Üsküdar Selâmi Ali Efendi mahallesinde 57€ Kabristan karşısı sokağında 9 numaralı kâgir dükkân, Yukarda yazılı mahalle - hizalarındaki kıymetler üze- rinden açık arttırma usulile 4 Mart 934 pazar günü saat 14 te satılacağından taliplerin müracaatları. (M) (646) Nafia Vekâletinden: Yerli Fabrikalarda ima! edilmek şartiyle (4030) ton galvanizli Tirfon kapalı zarf usulile münakasaya konulmuş- tur. lirfonların münakasası 5Mart934 Pazartesi günü saat 15 te Nafia Vekâleti Müsteşarlık makamında yapılacak- tır. Taliplerin cari seneye ma'ısus Ticaret odası vesikası ve teminatı muvakkatelerile birlikte 5 Mart 934 Pazartesi günü saat 15 şe kadar Komisyona müracaat etmeleri lâzımdır. Şartnameler Beş lira mukabili nde Ankara Nafia Vekâleti Le- vazım Müdürlüğünden ve Haydarpaşada Liman işleri Mü- dürlüğünden almabilir. (744) İL A alınacaktır. rica olunur. (724) KYA ŞEK N Denizyolları işletmesi idaresinden: Ereğli Şirketinin Denizyolları ve AKAY İşletmelerile Fabrika ve Havuzlar Müdiriyetine olan taahüdünü ifa etmemesine binaen hariçten şirket hesap ve zararına Lâve Marin kömürü Şimdilik âcil ihtiyacımız olan “50,000 . 100,000,, ton Lâve Marin kömürünü tamamen veya kısmen itaya talip olanların 19.2.934 pazartesi gününe kadar İdaremiz Le. vazım Şefliğine tahriren teklifatta bulunmaları ER Türk Anonim Şirketinden: Fabrikamızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz tarihinden itibaren bin kilodan az olmamak üzere her isteyene satılmaktadır. Fiatlarımız eskisi gibidir. Yani Istanbul'da Sirkeci istasyonunda veya depolarımızda araba veya kayıkta teslim Çvlla Kristal Toz Şekerin Kilosu 36,75 Sandıkta Küp Şekerin Kilosu 39,50 Kuruş. Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon baş ıma beş lira indirilir. Istanbul haricindeki yerlerden yapılacak siparişler bedelin yüzde yirmisi peşin ve üst tarafı ha mule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. Depodan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteriye der hesabına sigorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamamını gönderenler için sigorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipariş ederek bedelinin temammı peşin ödeyenler vagon YeniAnkaraLokanta ve Birahanesi Sirkeci şimendifer İstasyonu ittisnlinde 837 İstanbul Üniversitesi Mü- bayaat Komisyonundan: 1 — Beyazıtta Universite binasında bulunan Tıp Fs kültesi o Hayati kimya laburatuvarınm inşaat, tadilât, kalö" rifer ve elektrik tesisatı ile Eczacı Mektebi havagazı tesisati ayrı ayrı kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 2 — Mezkür hayati kimya laburatuvarının inşaatmâ talip müteahhitlerin asgari (o 10000liralık inşaatı muvaffa" kiyetle ikmal ve teslim etmiş oolmalarılâzımdır. 3 — Eczacı Mektebi ha vâgazı tesisatma talip olanlar ise 2000 liralık böyle bir işi muvaffakiyetle ikmal ve teslim etmiş olmaları lâzımdır. 4 — Talipler Istanbul Universitesi Mimarlığma mü" racaatla ehliyetlerini gösterir (o evraklarını tetkik ettirecekler” dir. Ve alacakları vesaiki Kâtibi Umumilikçe işaret ettirdik ten sonra bu islere ait mukave'e, şartname, lahika ve projeleri ni tetkik etmek ve suretlerini istinsah etmek üzere her gün Mubayaat Komisyonu kitabe'ine müracaat «edebilirler. 5 — Talipler kendi teklif edecekleri fiyatın yüzde 7,50 u nisbetindeki muvakkat teminat mektuplarmı ve teklif fiyat larını ayrı ayrı zarflar içerisinde olmak ve ikisi bir zarfa kon mak üzere ihale günü olan 11 Mart 934 Pazar günü saat 14 de İstanbul Universitesi Mubıyaat Komisyonunda hazır bu” lunacaklardır. (750) Posta T. T. Itanbul Baş Müdürlüğünden: - Kartpostallardan mada bilumum Arap harfli Posta pul ları İ. Nisan 934 tarihinden itibaren mevkii tedavülden kaldi rılacaktır. (746) DEVLET DEMİRYOLLARI İDARESİ İLANLARI Idaremiz için pazarlıkla satın almacak olan karboli- nom, yer altı kablosu, resim dolabı ve saire gibi (7) kalemi muhtelif eşyanm 21-2-34 Çarşamba günü saat 1 de pazarlr ğı yapılacaktır. İsteyenlerin mezkür saatte mağazaya mürA caatla tahriren teklifte bulunmaları ve mağaza dahilinde asr lı listede (X) işaretli malzeme için nümune getirilmesi nü- munesiz tekliflerin kabul edilmiyeceği ilân olunur. (747) (Ankara Umum Nakliyat Şirketi) nin Ankara'da Ta$ handa tesis ettiği acentada gerek şebekemiz ve gerek mücâ” vir hatlar istasyonlarına ve bilmukabele bü istasyonlardan mezkür acentada mürselünileylerine teslim O edilmek üzer€ gönderilecek mesajeri kolilerin > ait kayıt, kabul ve teslim iş“ lerinin yaptacağı ilân olunur. (765) | 2 SS Dr. SEDAT Muayenehanesini İstiklâl cad. 146, (iş Bankası üstünde) Luvr Apart» Birinci kata nakletmiştir. — (13119) Dr. Pertev Ata Muayenehanesini Ketiklâl Cad. 14 (İş Bankası üstünde) Luvr 1 ei kata nakletmiştir. — (15119 947 FA aittir. Gönderilecek mal şirket tarafından ear 0.