1 Mart 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

1 Mart 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Sofyada bir suiistimal SOFYA, 28 (Milliyet) — Yapılan bir teftiş neticesinde yüz binlerce le - valık suiistimali ortaya çıkan Sofya gümrüğü kasadarı tevkif edilip adliye- ye teslim edilmiştir. Bizansologlar kongresi SOFYA, 28 (Milliyet) — Atinada toplanan son bizansologlar kongresin- i lıldara devam eden bizansolog profesör- lerinden mürekkep bir komisyon, kon- grenin zaruri masraflarını için hükümetin lâzım gelen tahsisatı vermesini rica etmiştir. Bugünlerde nazırlar heyeti bu mese- le ile meşgul olacaktır. Hükümet ta- rafından yardım yapılmadığı takdirde komisyon, kongrenin Bulgaristanda ya- pılamıyacağını lâzım gelen yerlere bil direcektir. Hapis ve sürgün (Başi 1 inci sahifede) duğundan kanunun tarif etiği şekilde aralarında i yrıca lardan Muçaki efendinin yaşının 65 i geçmiş olmasından dolayı gerek hapsi, sürgün ve gerek para cezasının altıda birinin tenzili muvafık görül - müştür. Mücrimler evvelce tevkif ve kefaletle tahliye edildiklerinden | tem- yiz melicesine kadar tekrar mevkufi - yetlerine mahal olmadığma da karar verilmiştir. İzmirde 12 dilsiz Tevkif edildi (Başi 1 inci sahifede) İzmirden gelenlerden dilsiz Mustafa efendi bu hâdise hakkında dün bir muharririmize demiştir kiz — Bunlar İzmire gitmekten mak - satları şudur; İstanbulda iş bulamadık- larından ve İzmir dilsiz mektebinden mezun oldukları cihetle oraya giderek İzmir dilsiz mektebi müdürüne halle- Terinden bahisle istikballerinin temini ricasmda bulunmak içindi. ” Bu teşebbüslerine cemiyet reisi Sü - leyman Sırrı Efendi de yardım etti; fa- kat Süleyman Surı efendi bunların tev- kif edildiklerine dair aldığı bir mektup Süleyman Sırrı efendinin anlattığı-” ma göre İzmir dilsiz mektebi müdürü Maarif vekâletine şikâyette bulunmuş- tu... ... — IZMIR, 28 (Milliyet) — Dülsinler miyeti reisi Süleyman Sırrı - di, Gazetecilere beyanatında ni İyem takliilerine gabsanağ öne > İzmit umum meclisi İZMİT, 28 (Milliyet) — Viliyet a. sedan sebili veli Eşref Beyin bir met ila begüm içtimalerma sikayet vermiç. tir. Bütçe (660) bin lira olarak kabul Daimi encümen azalıklarına Rifat (zmit) , Kümil (Hendek) , Zeki (Geb- 20) , Kemal (Karasu), Beyler seçil © men | omaları şerefine halk fırkası tarafından bu akşam 73 Mik mükellef bir ziyafet verilmiş - B. M. Meclisi Bugün açılıyor (Başi 1 inci sahifedeğ ne dair, kanun lâyil asile zabıta me - murlarının tahdidi sinnine dair lâyiha ve kazanç vergisi lâyihası vardır. Balkan anlaşma misakının matri! ANKARA, 28. A.A. — Büyük Millet Meclisine tevdi olunan Balkan anlaşma misakının metni berveçhizir tebliğ olu- nur: Balkanlarda sulhun kuvvetleştiril. mesine yardım etmeyi arzu eden ve Briand « Kellogg misakının ihzarın- da ve Akvam cemiyeti umumiyesinin buna müteallik kararlarında hakim o- lan anlaşma ve uzlaşma fikri ile hareket eden ve Mevcut ahdi teahhütlere riayeti ve Balkanlarda halen mücsses erazi niza- mının muhafazasmı temine katiyetle karar vermiş Türkiye Reisicümhuru, haşmetla Yu- goslavya Kıralı, Yunanistan Reisicüm- huru ve haşmetlu Romanya Kıralı Haz- retleri bir © “ Balkan anlaşma misakı * akdine karar vermişler ve bu hususta inurahhasları olarak £ Türkiye Reisicümhuru, Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beye- fendiyi, Haşmetlu Yugoslavya Kıralı, Hariciye nazırı Mösyö Bogolicub Haşmetlu Romanya Kıralı, Hariciye azını Mösyö Nikola Titü- İescu'yu tayin etmişlerdir. 'Murahhaslar, usulüne muvafık görü- len salâhiyetnamelerinin (o teatisinden sonra atideki ahkâmı & kararlaştırmış- lardır. Madde 1, Türkiye, Yugoslavya, Yunanistan ve Romanya bütün kendi Balkan budutla- rının emniyetini mütekabilen tekeffül ederler. ile görüşmeyi teah- hüt ederler. Onlar bu misakı imzalama- mış olan diger her hangi bir Balkan mem leketine karşı birbirine evvelden haber vermeksizin siyasi hiç bir harekette bu- lunmamağı ve diğer âkitlerin muvafaka- ti olmaksızın diğer her hangi bir Balkan memleketine karşı siyasi hiç bir vecihe altına girmemeği teahhüt eylerler. », Madde3. Bu itilâfname bütün âkit devletlerce imzalanır imzalanmaz mer'iyete girecek açık bulunacak ve işbu iltihak keyfiyeti, ” Mende diğer imza sahibi etlerin muva- fakatlarını bildirmelerile beraber hüküm ifade edecektir. Tasdik zımnnda müşarünileyh murah- haslar işbu misakı imzalamışlardır. Atinada bin dokuz yüz otuz dört se- nesi şubatının dokuzunda dört nüsha o- larak tanzim edilmiş ve her bir yüksek âkide bundan bir nüsha tevdi kılın meş- tır. Doktor Tevfik Rüştü D. Maksi . imos N. Titulescu B. Yevtitch Kadastro postalarını teftiş İstanbul kadastro reisi Faik Bey ül ve Şehzade cihetlerinde faaliyette bulunan dört kadastro pos- a, senelerde bazı noksanlar görülmüş ve bunların ikmali alâkadar memurlara bildirilmiştir. Diğer taraftan da ikmal edilen mahallâtın tescili için bazı ma- hallelerin kütü i hali kütüklere geçirilerek pu başlanmıştır. ———. .. * Tayyare Cemiyetinin Üsküdar Do- mekteplerde okuyan fakir ve yardıma muhtaç 425 talebeye defter ve kalem tevzi etmişi Nazırlar mayısta Toplanıyorlar (Başi 1 inci sahifede) len doğru hazarile bakılma - Türkiye ile Sovyetler, ve ye ile Romat ya arasındaki samim dostluk, ar: rında henüz resmi münasebat tee: etmemiş olan Sovyetler ile Romanyı arasında bir yakınlık husulüne hizmet etmiş ve bunun neticesi olarak Ro - manyada mülecavizin tarifine dair o- lan itilâfnameyi imza etmiştir. Harici | ye vekilimizin, ! ir Sovyetlerle Romanya şima temini ve müna- | lan teşebbüslerine devam etmekte ol- duğu haber verilmektedir. M. Maksimos liderlere misakı anlattı f ATINA, 28 (Milliyet) — Fırkalar reisleri dün de Hâriciye nezaretinde saat 10,30 da toplanarak müzakere - lere devam etmişlerdir. Öğleden sonra da devam eden bu celselerde Harici kit geç olduğundan toplantıya bugün de devam edilmesine karar verilmiş - tir, , M. Maximos üzün süren izahatı esasında, İngiliz ve Fransız hükümet lerinin Balkan mi hiç itirazları olmadığma dair Yunanistanın Paris ve Londra sefirlerinde, rafları okumuş ve nazarını müdafaa“ etmiştir. , Bügün içtimada ilk sözü Liberalle - yin reisi M. Venizelos alacaktır. M. Venizelosun hitabesi uzun olacak ve belki bütün celse müddetince devam edecektir. M, Venizelos misak hakkın daki nokta nazarmı bildirecek ve Yu manistanın harici siyaseti nasıl olması lâzım geldiğini izahı edecektir. M. Ve nizelos bu içtimada fırkalar liderleri- ne bazı tekliflerde bulunması muhte- şmeldir. Lâkin hükümet mahafilinde temin edildiğine göre, hükümet bu mevzuda muhalefetin biç bir tavsiye- | sini kabul etmiyecektir. M. Çaldarisin beyanatı ATİNA, 28 (Milliyet) — Hükü met gazetelerinin aldıkları malümata ö ekil M. Çaldariz liderlerin | İn muhalefetin misak edeceği yolu izah et- mesini istemiştir. | Ayni gazetelere göre, M. Çaldaris beyanatta bulunarak, Yunan milleti Balkan misakını tasvip etmediği tak- dirde kendisinin siyasetten çekileceği- | ni ve misakın memlekete temin ettiği | faydaları milleti tenvir etmek için hükümetin elinden gelen şeyleri ya < pacağını söylemitşir. Sefirimiz izahat aldı ATINA, 28 (Milliyet) — Türkiye- nin Atina sefiri Enis Bey M. Veni. su evinde ziyaret ederek uzun müddet görüşmüştür. Bu görüşmede Balkan misakmın mevzuu bahsolduğu tahmin Türk ve Rus sefirlerinin ziyaretleri ATİNA, 28 (Milliyet) — Dün Tür- kiye ve Sovyet sefirleri ayrı ayrı Ha- riciye nazırı M. Maximosu ziyaret ederek, liderler içtimamdaki müzake- reler hakkında malümat istemiştir. Sayfiyelere işleyen vapurlar Adalarla Anadolu sahilleri arasın - daki vapur seferleri © pek mahduttur. Biri sabahleyin diğeri akşamları olmak üzere Pendikten hereket eden bir va- pur Kartal iskelesinden sonra Adalara uğrayarak köprüye gelmektedir. Ayni suretle köprüden hareket etti. rilen bir vapur da Adalardan sonra Kar- tal ve Pendiğe gitmektedir. Akay idaresi halkın ihtiyacını naza» rı dikkate “larak Adalarla Maltepe, Kar tal, Bosta -, mar Sremmdaki va - purları sıkiaştırmağa karar vermiştir. Vapurların hareket V tanzim edilecektir ki günün her saatin de Anadolu sahillerindeki köylerden hiç olmazsa tir. | 1934 bütçesi (Başı 1 inci sabifede) hükümler konması mukarrerdir. Bu meyanda vergisini muayyen zamanın- dan evvel verenlere bir miktar tenzi- lât tasavvuru vardır. Bu hususta Saraç oğlu Şükrü Beyin Maliye ve - killiği zamanında hükümet tarafından meclise sevkedilmiş bulunan bir ka- âyihası mevcuttur. vanlar vergisinde nisbetlerin tenzili kararlaşmıştır. nun lâyi ANKARA, 28 (A.A.) — Maliye vekili Fuat Beyefendi yeni sene büt- çesi hakkında Anadolu ajanıma şu beyanatta bulunmuşlardır: “1934 mali senesine ait vari- dat ve masraf bütçeleri üzer de yapılmakla olan tetkikat ik- mal edildi. Müvazenei umamiye kanunu projesi ve merbutu büt- geler teşkilâtı esasiye kanunu - nun emreylediği müddet zarfın- da B. M. Meclisine arzedilecek- tir, Bülçenin mütevazin olduğu- nu söylemeyi zait addederim. Her sene olduğu gibi 1934 sene- si bütçesi de dahili ve harici bilâmum taahhüdatın ilası na- zarı itibara alınmak şastile ta- mamen mütevazin olarak hazır- lanmıştır. Masraf bütçesi yekünu ge - çen seneye nazaran 3,306,000 lira fazlasile 173,780,000 lira - dır. Bu fazlalık bilhassa muh- telif vergilerin nisbetlerinde mü savatsızlığı ve bazı kısımlarda muadelesizliği kaldırmak şek - linde tadiller ve cüz'i zamlar ya- pılması suretile karşılanmış - tır, Bu tertibatın memleketin ti- cari ve sınai tını müteessir etmiyecek ve mükellefleri yeni bir.yük altında bulundurmıya - cak sahada kalması ehemmiyet- le nazarı dikkate alınmıştır. Bu meyanda tecrübe ve tatbikatın verdiği kanaatlere istinaden ver- gi bakayasını ve yeni senenin tahsilâtımı tahrik edecek hüküm lerin ittihaz ve.kabulü ii de çok ameli bazı tedbirlere gi- dilmiştir. Bu hususta hazırlanan lâyi- haların ekserisi müvazenei umu- miye kanunu lâyihasile bir kıs- me da onu takiben meclisi âliye takdim olrnacaktır... Hukukçular klübü (Başi 1 inci sahifede) simdiden altmışı bulmuştur. Bu meyan da Kenan Ömer, umumi ajan Emin Ali, Esat, Hamdi Halim Beyler gibi birçok avukatlar bulunmaktadır. Klü- be her avukatım dahil olamıyacağı an laşılmaktadır. Ni di ö caatın kabul veya ademi kabulü sene- de bir toplanacak heyeti umumiyede kat'i karara bağlanabilecektir. Mücs- sislerin nizamnamenin ve nizamname nin gözettikleri gaye, klübün avukat-” lardan güzide bir sınıfı toplamasıdır. Bu hususta çok hassasiyetle hareket lerdir. Esasen dahil olmıyan avukat - ların içrayi vekâlet edebilmelerine ka; Apcal klüp azası, Baro cezalarını verebilecektir, Tarihi roman: 72 —————.— Güneşin Oğlu Güneş'in oğlu, maden işçisine, sının ve cihazını elden ıkarmağa hakkı olmadığını söyle yine de, maden işçisi inadında 14- e di gidi tacağım.. Sığ — Şimdi gidip sal b rn le bile hazırdır. Mal da benim, keyif te benim, karı da be- nim... Diye bağırdı. ke Bora, yanında toplanan bilginle- re işaret ederek: — Ya çocuklar. Onlar kimin? Diye sordu. Maden işçisi hiddetle: : — Onlar da benim.. İstersem şim di gider, hepsini kuduz köpeklerin hrin ihtiyarları bu adamın hal- kı tembelliğe alıştırdığını ve işçile- ri daima kargaşalık çıkarmağa sev- kettiğini söyliyerek şiddetle ceza- landırılmasını istediler. — Bir kötünün bin eyiye zararı dokunur. Bu adamı (o şehir kapısı altmdaki bodurumda hapsetmeli. Yazou: İskender FAHREDDİN Diyerek üzerine yürüdüler. Güneş'in — oğlu, o gün ikinci bir yasak daha ilân etti: e e kei aç uv t ri bir sebeple evlâdını öldüren baba- a cezası öylemi? li yasak © Ür şehrinde afyon müptelâsı kimselerin keyfini ka- Şırmıştı. Cünkü afyon tedariki i- gin çocuk! satan bir takım bark babalara da tesadüf edil- Güneş'in oğlu bu yasakla F; kıyılarında kurulan büyük bir g5 deniyetin ilk temelini © atmış olu- yordu. Artık çocuk kurban etmek, ma- betlerde çocuk kanı akıtmak ve zev cenin malına cebren tasarruf etmek gibi kötü âdetler şiddetle menedil. | mişti, Kartal başlı yiğit, yola çıkarken.. Aradan on gün geçmi Güneş'in oğlu, Batıkuşu'nun Ur | Batıkuşu'nun kafasını koparma- ğa giden Hitay'dan henüz bir ha ber yoktu. Bora, Çoban kızınm £ dağlarda hayvanlar tarafmdan parça- landığına veyahut Batıkuşu tara- fından yakalanıp telef edildiğine hükmetmişti. Çünkü Hitay nihayet üç gün içinde bu işi bitirip gelecek- k akıncılarının Ur,da fazla kalamıyacaklarını Hitay pak âlâ biliyordu. Güneş'in oğlu, çoban kızının kay bolduğuna çok yanıyordu. Hitay Türk kabileleri arasmda en meş- hur yeğitler kadar cesur ve ölüm- den yılmaz bir kızdı. Bora vaktile onu yola getirmek için az mr uğraşmıştı! Güneş'in oğlu odasmda oturur. ken dışarıda rültü koptu. Etraftaki köylerden gelmi kaç çoban kılıkları yabancı nen çobanlar reisi görmek istiyor- lardr. , Ür muhafızı çobanların yanma gitti: Nerden geliyorsunuz? Reisi ne yapacaksınız? Diye sordu. hep bir ağızdan. ma ettiler. Diyerek ağlaşıyorlardı. Bora çobanlara yaklaştı: — Güneş'in oğlu benim, dedi, çapulcuların başında kim ( vardı, söyleyin bakalım? İçlerinden birisi atıldı: — Batıküşu.. Onu kaç defa gö- ümüzle gördük. — Şimdi köylerimizi yağma €- denler arasında o da var mı idi? — Hayır.. Bu sefer yoktu. Fakat çapulcularm hepsi onun adamları idi. — Nelerinizi aldı? — Nelerimizi almadı ki...! Ne sığırlarımızı bıraktılar.. Ne koyun- larımızı.. Üstelik yiyeceklerimizi de yağma ettiler. Erzak anbarla- mızı tamtakır bıraktılar... Cepleri- mizi boşalttılar. Karılarımızın, kız larımızın boyunlarındaki zinetleri koparıp aldılar. Çırçıplak kaldık, oğul! Bora'nın canı sıkılmıştı. — Siz şehrin kapısında bekle- yiniz.. Ben köylerinize birer akın- cı kolu göndereceğim. ça- pulcuların kaçtıkları yolu gösteri- Fam Akıncılar peşlerini takip etsin- ler. Çobanlar boyunlarını bükerek uzaklaştılar. İ kadar olan zamana it — Çapulcular . köylerimizi yağ- | İhirzaman Peygamberi Afrika. Vahşileri İstanbul Emniyet Müdürlüğünden: Pazarlık suretile Zabıta ilân olunan e'bise ve kapotlar imaliyesi | Cumartesi gününe talik edilmiştir.Alâkadarlarla taliplerin ye”. mi mezku.uu saat onda Vilâyet muhasebesinde müteşi i münakasa ve mübayaa komisyonuna müracaatları ilân olunur İ TASFIYE HALİNDE BULU. NAN TÜRKİYE TÜTÜNLERİ MÜŞTEREKÜLMENFAA REJİ ŞIRKETİ ILAN Tasfiye halinde bulunan Türkiye Tü- tünleri Müşterekülmenfaa Reji Şirketi hissedarları 22 Mart 1934 tarihinde öğ- eden evvel szat 11 de Tstanbulda, Be yoğlunda, Tünel meydanında, Metro Hanında toplanscak olan umumi heyete tnafiye memurları tarafından daveb olu- nurlar. MUZAKERAT RUZNAMESİ : 1 — 1933 senesi içindeki tasfiye iç eri hakkında tasfiyedarlar | tarafından İ verilen raporla murakıp raporunun ©- İ kunması; 31 kânümsevvel 1933 tarihin- İ| de kesilen hesaplarla bilânçonun takdim ve tasdiki, 2 —31 kânunuevvel 1533 tarihine idarelerinden dolayı tasfiyedarlarm ibrası, Umumi heyette bulunabilmek için en az 30 hissesi olan hissedarların nihayet 11 Mart 1934 tarihine kadar hisse se netlerini : ISTANBULDA Osmanlı Bankası merkezine, LONDRADA 26 — Throzmorton s0- kağında Osmani Bankası şubesine. PARİSTE 7 Meyerbeer sokağında Os- manlı Bankası şubesine. 6-8 Haussmann Bulvarında Unyon Parisien Bankasma, BERLİNDE Behrenstr. 63 sokağında Mösyö 5. Bleithröedere. VİYANADA 1 Am. of Hof.6,s0- kağında Oesterrcichische Creditanstalt fuor Handel und Gewerbeye. Tevdi etmeleri lâzım gelir. Istanbul daki hissedarlar için hitse senetlerinin tevdi mühleti Türkiye kanunu mucibin- ce nihayet 14 Mart 1934 tarihine kadar uzatılmıştır. Hisse senetlerini tevdi © edenlere bir İ makbuz Verilicek ve bu makbüzun gör terilmesile umumi heyete girilebilecek- tir. (13703) 1238 AKŞEHİR BANKASI Meclisi Idaresinden : Heyeti Umumiye daveti Nizamnamenin mevaddı mahsusasına tevfikan alelâde hissedarlar heyeti umu- miyesi 31 Mart 934 cumartesi günü saat onda banka merkezinde (içtima edece- ğinden gerek asaleten ve gerek vekile- ten en az on hisseye malik hissedarların yevmi içtimadan on gün evveline kadar dühuliyelerini alarak o muayyen gün ve saatte içtimada bulunmaları rica olunur, Ruznamei müzakerat bervec- hiâtidir : 1 — Heyeti Idare ve Murakabe ra- porlarının okunması, 2 — 933 senesi bilânçosile kâr ve za- rar besâbının tetkik ve tasdiki ve heyeti idare ve murakabenin ibrası, 3 — Temettüün teklif veçhile tevzii- nin kabulü, 4 — Müddetleri biten heyeti idare a- zalarının yeniden seçilmesi 5 — 934 senesi için iki murakıbın inti- habı ve ücretlerinin takdiri, danaları 2 nci forma arasnda 2 eri fermanı çıktı. Maarif kütüphanesinde $ KE Muhammed'in hayatı ve kurduğu dini Mai kürede mülüzmm | Nurullah Beyin hatırsis (13885) memurlarına yaptırılacaği in ihalesi 3 Mart 93$ (963) Aslan ve Eskişehir Müttehit Çimento ve Su Kireci Fabrikaları Anonim Şirketinden £ ILAN : Ticaret kanununun 31 nci maddesi şirket mükavelenamesi ahkâmma tevfi” kan Aslan ve Eskihisar o Müttehit Gi mento ve Su Kireci fabrikaları Anonif Şirketi hissedarları 1034 senesi Marti” nin 21 nci Çarşamba günü anat 10 dü Galata'da Agopyan Hanında şirket mef” kezinde inikat edecek adi heyeti umumi” ye içtimaına davet olunurlar, ; Ruznamei müzakerat : 1 — Meclisi İdare raporu ile Murakif raporunun Kıraatı, 2 — 1933 senesi musmelâtına ait h€“ sabatın kabulü ve meclisi idare azası? ibrası ve senei mezküre netayici muamf” lâtma dair Meclisi idarenin teklifi, 3 — Meclisi İdare azasına verilecek ücreti huzurun tayini ile beraber umur! şirketin idaresine sureti mahsusada m* mur edilen aza aidatının tespiti, 4 — Meclisi idareden çıkan dört a7# nm yerine yenilerinin intihabı ve mecl” si idarece azalığa intihap olunan bir 2“ tin tasdiki intihabr, İ 5 — 1934 senesi için bir Murakıp if #ihabile aidatınm teçpiti ve mazereti halinde ifayi vazife etmek üzr diğer bir zatın intihabı, Lânkal 25 hisse senedine malik olup #* içtimai mezkürda hazır bulunmak işteyf zevat ticaret kanununun 371 nci madde çine tevfikmn tima tarihinden en az ta evel bisselerini'Galata'da D: Oryentbank Dresdner Bank Tube e şelerine tevdi etmelidirler. Diğer bankalara tevdi olunan hisse 8” nedatı mukabilinde mezkâr bankalardı" alman makpuzlar heyeti umumiyeye d4” bil olmak üzre Döyçe Oryentbank-Dre*f ner Bank şubesine tevdiat mahiyetinde olarak mezkür bankaca kabul olunacak” tır. İstanbul , 26 şubat 193# Meclisi İdare * REN Ş (13831) Ne zaman civciv çıkarmalı ne yedirmeli ve nasıl büyütmeli? Cafer Fahri Beyin bu üç suale veren resimli mühim eseri çıkt” Müvezzilerden arayınız Fiatı 5 kuruştur (13360) © Akşam Kitap NR ZAYI — Suvari Mülüzmeknilerini”* | merhum oğlum Kenan Efendiden 1” hassas senedi resmisinde Sultan Ab Şubesinin 10673 numerosile muaf? geçen seneye sit maaş cüzdanımı s9Yi #m. Hükmü kalmadığı ilân olunur. e Bora, şehir muhafızına döndü: — Bu kudurmuş köpeği ele g€- çirmeden ölürsem gözüm açık kala- Dedi. Şehir muhafızı, Bora'yı çok sa- yardı. Güneş'in oğlu onun bu say- gısından istifade etmek istemişti, Zaten Batıkuşu'nun sırtını ancak yere getirebilirdi. Bora, o sırada Ur'dan bir yere ayrılamazdı. Bütün akıncılar Suri- yeye yürüyüş yapmak için can atı- yorlardı. Güneş'in oğlu Türk doğüşçüle. rinin topluğunu ve aral idü- zeni (Batıkuşu) yüzünden boza- mazdı. Şehir muhafızı, Sarısu kabilesi- nin en cesur ve akellı ve bilgili oğul larından biri idi. Ur şehrinde ona “Kartal başlı yeğit,, derlerdi. Ur muhafızı küçükken, Türkle- rin çok mukaddes ( tanıdıkları bir kartal yavrusunu avlıyarak kafası- nı koparmış ve başma takıp şehirde dolaşmağa başlamıştı. Kartal başlı yeğit o günden be- ri her yerde bu adla anılıyordu. Bora'nın teklifine: — Peki... Giderim. O SEFELASE EE - / “sa ..s. Şehi kıncıların karargâhma giti Güneş'in oğlu, icap eden kok ayırdı.. Kartal başlı yeğiti bu “ve larm başına geçirdi. Köylüler düştüler. Yola çıktılar. giri Bütün akmcılar Batıkuşu'8U. olarak ele geçirmek istiyorlard”. Bara akıncılar biz Şatekiiii yakından görünce, bütün Tar si sy mm yş nefret f ni anlamıştı. Bu anlayış Güneş'in oğlunda 7 ni bir ümit uyandırdı. Kendi? bu kadar bağlı bir kuvvetle yy Suriyeye değil, Anadoluya d9 "an nabileceğine ve Önasya'yı başa işgal edeceğine kani Bu iman, Bora'yı Türk yuri e ei sonra bu yül ülkü için Y fa ve bu uğurda kanını dökmek” yemin etmişti. “ Bir başa karşı yirm” baş...! Yakancılım bakır. satan Cek nan oğlu, şe li af idi. Ur da iki üç yıl 'çi i çe mirela A dad etmişti, -—