31 Ocak 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

31 Ocak 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

A YA A A N ILLİYET'in ii EE 9 Dalai Mi benim 'e gelirsin, Fülâsa (Fantoma - Hırsız namile maruf ©- lan Mörten Dal hususi bir baloda da- vetli bulunmaktadır. Bu baloda Fanto- manın düşmanı fakat Martenin dostu bulunan polis hafiyesi Sumers de var- dır. Yani Dal iki şahsiyete sahiptir. Fan- tomanın gözü ev sahibinin yeşil mücev- berine takılmıştır. Meğer bu mücevheri bir genç kız a- şirmiş ve biraz sonra skandal na çıkınca vaziyetini kararmak için el- ması Dal'e vermiştir. Polis hafiyesi Dal'i ittiham etmiş fakat mücevher onun üze- rinde de bulunamayınca Dal polis hafi- yesinin hakiki hersez olduğunu söylemiş ve üzerini 4ramağa başlamış, ve mü- cevheri bulmuştur.) — Bu broşa ihtiyacınız vardı de- ğil mi Brina? Kız boğuk bir sesle cevap verdi: — Evet... eğer fırsat bulursam tekrar çalacağım. Bu broşu yahut kaybolan parçasmı muhakkak el- de etmem lâzım. Dal şaşırmıştı: — Eksik olan parçası mı? diye tekrarladı . — Evet, kırık parçayı... Genç adam broşu hatırlamağa ça- lışıyordu. Evet broşun bir parçası kırıktı, Ve bir kısmı kopuktu. — Peki, bu eksik olan parça ne- rede? e Size, çök; rica ederim bunu ba- na sormayın. Marten gözlerini çevirdi ve ilâve etti: — Ne olursa olsün, görüyorsunuz ya ben bir hırsızım! işte o kadar. Dal'ın bakışları o yumuşamıştı. Genç kızın sesinden hareketlerin- den, onun bir facia içinde yaşadığı anlaşılıyordu. Ve bu facianın mih- veri de yeşil elmastş. İl memmmimi Brina gözlerini yere eğmişti Ka- pının arkasında olan ufak bir kh- reket Dal'ın nazarı dikkatini cel- betti. Tokmak hafifçe çevrilmişti, Brinaya baktı. Bu bakışla | hiçbir sey görmediğini ve hiç bir şey işit- mediğini hatırlatmak istiyordu. — Azıcık hava alayım, dedi.Hadi Allaha ısmarladık. Genç adam kızcağıza cesaret ve- rici bir nazarla baktı. Ve odanın ö- ğirtti. Birkaç saniye zarfında dışa- rı çıkmıştı. , Eeşinci kısım Tehdit Dal'ın çıktığı kapı ufak bir sofa- ya açılıyordu, Bu sofa veranda ile bir zaviyeikaime yapıyordu. Çi- menlerin üzerinde, mehtap ve ren- garenk fenerlerin altında çiftler do- Taşıyordu. Dal bir müddet hareket- siz kaldı. Gökyüzünde yüzen gümü şü ayı seyretti, Fakat düşünceleri arzdan ayrılmıyordu: Broşu ve kı- rılan parçasını düşünüyordu. Tekrar kapıya geldi. İhtiyatla tokmağı çev'rdi. Hiç gıcırtı yapma» dığma kanaat getirdi. Sonra kütüp- haneye baktı. Brina bıraktığı yer- de hareketsiz & duryordu. Onu bu vaziyette gören, bir tehlike hissetti- gini zannedebilirdi. Dal hiç düşün- meksizin, casus rolünü oynamağa karar vermişti. Karşısındaki kapı açıldı. Ye! pe ğlanmış bir adam içeri girdi ve tarafına bakındı. Uzun sarı bir su- rat kurnaz bakışları vardı. Dal onu ilk görüşte tanıdı. Çok kere Oona kızmış ve Ralf Kondon isminde o lan bu herifi pencereden aşağı at- mak istemişti. Brina geri geri çekildi. Vücudu birdenbire ürper. gsti, Rengi sapsa- rı olmuştu, fakat Kondon içeri gi- rip te kapıyı kapadığı zaman genç kız tekrar kuvvetini gös ründü. Adam: — Şansım varmış, dedi, sizi asla yalnız bulabileceğimi zannetmemiş tim. Brina geniş bir koltuğa oturdu. Ayak ayak üstüne attı, ve genç ada- ma nefret'e baktı: Ralf, bana söyliyecek bir şeyiniz mi var? — O kadar acele değil! Kondon'un gözleri tekrar odayı dolaştı. — Birisile'mi konuşuyordunuz? Genç kız lâkayit bir tar: zda ce vap verdi: — Evet. bir delikanlı besi dan- setmeğe davet etmisti de İ min ederim. Cimi Nakleden: M. Ti Adam kızı tehdide başlamıştı: Ya, diyor yahutta... vazgeçti Brina kafasile evet dedi, Kondon onun yanındaki bir iskemleye otur- du ve sigarasını tellendirdi. Bu oldukça çelimsiz bir adam- dı. Suratından, kendisini hayli yıp- rattığı anlaşılıyordu. Dal onun zevk lerinin âdi fakat masraflı olduğunu biliyordu, gözlerini Brinanın üzeri- ne dikti: — Ne var, ne oluyor, diye sor- du. Ben bir şey anlamadım. Fakat ateşsiz duman olmaz. Koverlih çok telâş içinde. Madam, iğne üs- tünde oturuyor gibi. Kalabalığın içinde bir herif gördüm. Bu zanne- dersem İngiltere polis teşkilâtına mensup. Ne oluyor? — Baloya biraz geç gelmişe ben- ziyorsunuz. Onun için çok heyecan- hı bir macerayı kaçırdınız. Fanto- ma Hırsiz gene iş başına geçmiş... — Bu herif buraya kadar gir- meğe cesaret edebildi mi? — Nçin cesaret edemesin? Brina ağzı kapalı bir esnedi, müs tehzi bir bakışla Kondon'u süzdü. — Bana söyleyecek bir şeyiniz mi vardı Ralf dedi. — Evet Novad yatı yarın öğleden sonra saat 5 te kalkacak. — Şu sizin yüzen sarayınız. Ga- zetelerde buna dair bir sürü şeyler okudum. Çok pabalıya mal olmu- şa benziyor. Kondon omuzlarını silkerek: Yarım milyon kadar, dedi. Öyle bir ahçı buldum ki fevkalâde... bir orkestra seçtim ki dehşet! Ölüleri bile canlandırır. İçindekiler, ömrü- nüzde hiç tesadüf edemiyeceğiniz. derecede neşeli şen insanlar, — Sahi mi? Bu enfes bir şey! Kondon seyahati methediyordu: — Müthiş eğlenceli bir seyahat yapacağız. Siz hazırsınız değil mi? — Ve neye hazır? Rıhtımm üze- rinde mendil sallamaya mı? — Ne demek istediğimi pekâlâ biliyorsunuz. Sizin için her şeyi ha- zarların. Geleceksiniz değil mi Bri- na? Genç kız nihayet işi benziyordu: — Maalesef Ralf diye cevap ver anlarız, mak bana yakışmaz. Hem gelirsem fena halde canım sıkılır, — Doğru mu söylüyorsunuz? Hi ise sizi eğlendirmek için ufak bir katil vakası hazırla; Genç kız titredi. G rine dikerek haykırdı: — Siz çok kaba bir damsınız! Adam kıpkırmızı olmuştu. Gül meğe çalışarak hiddetini gösterme- mek istedi. — “Katil,, kelimesi hoşunuza git- miyor, öyle mi? Buna hiç te şaş- mam. lerini gözle Ayağa kalktı. Sigarasını şömine- ye attı ve tekrar kızm yanına geldi. Bütün bu sahneyi olduğu yerden seyreden Dal, Brinanım yüzünün sapsarı kesildiğini farketmişti. Kondon diyordu ki: Ai Gelmek ii ei musunuz? stlarım sizin iç te hoşunuza git- mi; i zannediyorum? O ka- deri iyi, o kadar temiz insanlar de- — Yok canım öyle değil... Ahlâk- ları bana vız gelir. Fakat çok bu- Ken /çok ahmak ve sıkmtılı adam- Sk söyledikten sonra tehdit- kâr bir bakışla Brinaya baktı. a Brina insanın sinirine dokunmak için bundan başka bir şey söyleye- mezdi. Kondonun etrafında dola- şan âdi adamların hepsi modern, asri kimseler olmakla iftihar eder. lerdi. Kondon'a bunlar sıkıntılı serifler oldüğunu söylemek onun gururunu yaralamağa kâfi idi. Ağırdan alarak cevap verdi. — Pek iyi, evet, dostlarımın çok mükemmel olmadık'armı tah. Barenien gibi » bir adamın dikkatin: celbe- ir genç kıza benim arkadaş- MİLLİYET PERŞEMBE Ingiltere ve Roma Andlaşmesı (Başı 1 inci sayfada) Dün, Fransa parlâmentosunda bir suale cevap veren Bay Laval, Fransa hülcümetinin egoist bir niyeti olma- sadece bütün uluslar için mü- savi bir emniyet olmasını istediğini bildirmiştir. (Times)in Paris muhabirine göre, bu beyanat, silâhları bırakma sahasin- da, Fransız metalibinin asgarisini ka- takdirde Almanyanm Pa - mü miyetle karşılacağını, Al- man hükümetine bildirmek için yapıl. miştir. Fransızlar ne istiyorlar LONDRA, 30 (A.A.) — Yarı res- mi mahafil, Fransa tarafından isteni- len askeri zaman programı ile alâ - kadardır. Bu programda başlıca şun- lar vardır: 1 — Almayanın uluslar derneğine dönmesi ve mntakavi andlaşmalara iş ar 2 — Fransız ve Alman kuvvetleri arasında geniş bir emniyet kurulma - “. 3 — Nizamm muhafazası için Ingil terenin filen yardımı, birinci nokta i- Ge şunlar söyleniyor: Eğer Almanya, metinde bir deği - şiklik yapılmak suretile bir istişari â- demi tecavüz andlaşmasma dönmek isterse, Sovyet Rusya ile küçük itilâ - fn bir reddi, bunun nazürı dilikate a- ınmasını çok güşleştirecektir. Üçüncü nekta, dominyonlara ve an- laşmaları mefhumunun ancak Mevcut taahhütler, yani uluslar mu- ahedesi, Lokarno misakı ve uluslar kurumunun kendi kadrosu dahilinde tavzih edilebileceğine dairdir. İngiltere de Roma andlaşmasına girecek LONDRA, 30 (A.A.) — Liberal "Di Siar,, gazetesi, İngiltere hüküme- tinin Fransaya emniyet meselesi hak- kında yeni bir teklif yaptığını zannet- melete ve şunları yazmaktadır: .— İngiltere hükümeti, emniyet msszlesi ile Almanyanın tekrar silâh- lanması ve sulh için uluslar aras za- manlar meselelerinin hep birden hal- Tini teklif etmiştir. Bu gazeteye göre, İngiltere bu tekli- fe şu suretle müzaheret edecektir 1 — Lokarno muahedesi mucibin- ce İngilterenin üzerine almış olduğu mecburiyetleri tekrar teyit edecek ve bı bava kuvvetleri ile yardım va - we edecek. 2— İngiltere, Roma andlaşması- turyanın istiklöli diği takdirde yapılması tasavvur edi- len istişareye yardım edecek; — Tasavvur edilen silâhlar tah- didi anlaşması takviyeye matuf kol lektim zâman sitemine iştirak ede - cek. Bay Lavelin sözleri PARIS, 3 O(A.A.) — Saylav ! iy len Buyon, "Almanyanın © si terketmesi, müsandatta baldilmakla kabili temin ei Yolunda bir sual sormuş o ve Bay Laval, buna mühim bir nutukla kar - sılık vermiştir. Ulusal saylav, nisan 1934 te Al - manyanm silâhlanmasına o meşru bir mahiyet vermeği reddeden Fransanın vaziyetini hatırlamıştır. Kendisi, "ta- mirat olup biten şeylerin, sulhun istikrarı uğrunda tekrarlan - manda, endişe ederek "İngiltere, ir, O, Almanyadan Mekik İrsöz bekliyor... . demiştir. Bay Laval, cevabında, ezcümle de- miştir kiz ”.— Biz hakikati müdrik bulunu - yoruz. Yurdumuzun müdafaası için neler lâzım olduğunu da çünkü bunu bize, tarih öğretti. Zayıf bir Fransa, dostlarının indinde yalnız başma kalmış bir Fransadan daha de- Zersizdir. Fransa kuvvetten düşerse, yardımı olamaz. Biz, emniyeti & alikedikçi, ol alamayız. Hiz da lusların hakkı bancılar da hü takviye için uluslar arasındaki her türlü gayretlere filen ve hulüs ile yar dım etmeğe her an hazırdır. Çok alkışlanan bu cevap üzerine Franklen Buyon, Londra mükâleme - lerinden önce, istizah etmek teşeb - büsünden vazgeçmiştir. Core ve Almanya BERLİN, iş (A.A.) — Berliner Togeblatt'ın bir muhabirine Lojt Core men anlıyor ve ona karşı derin bir say gı duyuyorum. Loit Core, Almanyanın hukuk mü- savatı için şahsen mücadele ettiğini, ve Sar'da sorak yapıldığı günün “belki hayatının en mesut, günü olduğunu İce etmiş ve sözlerini şöyle bitirmiş- ”— Benim programım, bir İngi - Alm. masını da ayni ibtirasla istiyorum. Japonya ve Roma anlı laşması. MADRIA, 30 (A.A.) — Madrit ga zeteleri Roma anlaşmalarından sonra İspanyanın dış siyaseti ile fevkalâde alâkadar olmıya başlamıştır. Eldebate gazetesi, Fransa ile İs - ında bir müstemleke anlaş- ması yapılmasını istemektedir. Dario gazetesi, İspanyol nin hakları ve meşru menfaat! rinde wrür etmekt Elberal gazetesi de, İngilterenin Cebektarıkta kuvvetli bir hava mer kezi tesi etmek fikrinde (olduğuna dair cikan haberlere tahsis ettiği baş makalesinde diyor ki: İspanyanın gösterdiği kayıtsızlık Cebelitarıkı dünyanm en müthiş bir hava merkezi haline sokacaktır. Bu- | | i IKINCİKANUN 1935 Bay Tevfik Rüştü Mogullar barışa Aras'ın Bulgar ga- zetelerine beyanatı (Bayı 1 inci sayfada) Gazeteciler, diş bakanma hitap © ek: — Güzel bir hava ile geliyorsunuz Bay Bakan... Dediler. Bay Bakan derhal cevap verdi: — Evet, doğru. İsviçre hududun- da hava iyileşmeğe başlamıştı. Bel - grattan buraya gelinceye kadar adeta bır bahar havasıle seyahat ettim. — Muhakkaktır ki bu güzel havayi siyaset âleminde de bulabildiniz... — Evet, esasen, yeni senemiz gü- zel hava ile a başla. Uluslar birliğinin son toplantı - anki lm yili önbürler Vürohilğ'> ceksiniz? leler hallettik; Sar işini derin bir haz- ia ve mesut bir netice ile bitirdik; Ma- carista, ışine ve Italya - Habeş anla lantısında Bulgarlar bakkında da iyi vesikemni buldunuz; sizin Bulgarıstanda gayet samimi tesir- ler hasl eden Deyanatınız Bulgarların vaziyetini halkile mudaraa ma..ystim haz odu. — Eve,, birliğin reisi olmak | sıfa- tile, Bulgarıar hasxında da icap eden mücacaarı söylemek hususundaki va - suçmu yaptım; zira yakın komşunuz © | lan Bulgacıarı pekain tanıyorum. — sura rekir kalmış mar memieket | olduğumuz malümunuzdu... — Bun şı ıçın değuş.. o derece fa- kir değilsiniz. Ancak paranız «kak » tr. çalışman yerde ışsazık kalmaz. wu, Cenevreue de konuşusu, Sizde osduzu gun: bizde ve Yuyumavyada devlet v- çeleri Dirmurinoca Yarka deyildir. bun | lar, bilhassa, veryuerın çoyamasından | ileri gesmexzedir. Yüzde ön veş mube- bnde çozama tarkı görurmektedir. — sunar, ber hasde, sıyasedı rms miyom uuzcuumesne uyoyru gabışin mezcts oiza gereke. — kvet, çok doğru söylüyorsunuz, zira unnanı emniyelan mevcut Bulu duğu yerlerde, hiç şuphesiz, ietasudı a hıyar Daş yöslerir. Koma mülâkatından sonra — ML. Laval ie Müssolnunan ses. dalı nnmasandan sonra Bakan birli » ğine dans olan bariciye vekillerinin bir topsantıları olmuştu. #u bususta bize ber şey söyliyebilir misiniz? — Banrsiniz ki bu toplantılar hak - kında vcap eden tebliğler © yapılmıştı. Balkan biriiği Bükreşte toplanacak — Balkan bur.gı ne zaman topla - nacak? — Geçün döfa Ankarada toplanıl - mişts, By defa da Komenlerin o milli bayramma rastlayan 10 mayıs 935 te Bükreşte toplanuncaktır. Bundan evvel iktisadı meseleleri görüşmek üzere mü- tebaasışlar komisyonu © toplanacı Ur; bunrsmız ki iyi bir siyaset, iktisman is- tınat etmekle © yürüyebilir. Bunlar, bi- e Bözimi gayri metar'ki olan şey- ME El demiiz Benes, Titülesko ve İli ime e — Evet. — Maksimosla'da görüş tüm. Dün de Belgratta tekrar M. Yev- Bulgarlar için de be yama. bulunmuşsunuz? Evet, usul ve âdet böyledir: Yu- gorlavyada Bulgarlar için söyledim; Bulgaristanda da Yugoslavlar için #öy- Heyceğim. Belgratta M. Yevtiçle mi- saklar hakkında görüştük. — Hangi misaklar? — Evvelce boni (misakçı) diye tav- sif ediyordunuz; şimdi de daha geniş sahada bu mevzuun ilerlemesine ve yü- rümesine çalışıyorum. Zira, zaman geç- #ikçe misakımızın da kapıları o nisbet- ie genişismekte ve girecek © olanlara açılmaktadır. Şark misakı — Şark misakı hakkındaki fikri - yeti umumiyesi umum Avrupa için sulh ve müsalemetin ve iktisadi refahın temi- ni gayesine müteveccihtir. haricin söz çıkartmağı muvalık bulmuyorum; ma matih madem ki soruyorsunuz yahsi fi- Handan çenem Mzilihe ki Rusyasız bir Avrupa sulhünün temini izekânsızdır. Muhakkak olan bir şey varsa o da Rusyanın sulhseverliğidi”. Moskova ile duğunu yazıyorlardı. Siz buna me der- siniz? — Bundan haberim yoktur. Bizim yolumuz her şeyden evvel Balkanlar - daki sulh ve müsalemeti temin etmek - ten ibarettir, Bi - Yugoslav münasebatı — Son Belgrat seyabsi lavisrm Bulgarlara karşı olan vaziyetle rinde bir tebeddül husule © gelmiş ol- sun? — Temin ederim ki Yugoslavyada- ki efkâri umumiye Bulgarlara karşı as- la değişmemiştir. terem çarınız Borü: leri bozulmamıştır; ayni samimiyetle de etmektedir. maktadırlar. Bunun için ne söyleye - baü, Yanaşmıyorlar (Bay: i inci sahifede) Mail, Singapurun şarkındaki hâdisele - rin İngiltere imparatorluğu için az &- hemmiyetli olduğunu söyliyerek, şunla- ya ile bir harp olursa, Singapur çok kusurlu bir üssü babridir. Japonyanm artan kuvvetinden mü - iş arena akin üdeki müstemlekeleri o münase- Fransadır. Fakat Fransa, umacı masalları ile korkacak bir devlet değil - rap Saylav seçimi (Başı 1 inci sahifede) yi atâcaklardır. Saylav seçimi için Üniversite kon - ferana salonu hazırlanacaktır. Bu sa- lon çok güzel bir şekilde bayraklarla süslenecektir. Teftiş heyeti de ikinci müntehiple- rin ne rey vereceklerini göste- ren bir program hazırlamaktadır. Bu programa göre de sabahleyin dokuz- dan itibaren saylav seçimine başla - nacaktır. 9 saat içinde saylav seçimi bitecek ve geceleyin tasnif yapılarak saat 9 da İstanbulun yeni saylavları i- lân edilecektir. “Türkiye I Borçlarını ödedi,, (Başı 1 inci sahifede) , muştur. Bay Simon cevaben demiştir ki: “ Benim bildiğim harpten evve- İ le aid metalibat hal edilmiş ve son İ taksit de geçenlerde tesviye edil- İ miştir. Diğer metalibat ise Lozan muahedesine tabidir.,, Saylav, harpten evvelki metali- batın mevzuu bahis olduğunu söy- lemesi üzerine Bay Simon kendi - sine tafsilât verildiği takdirde bun ları tetkik edeceğini söylemiş fa- kat harpten evvelki İngiliz meta - Hibatının hal ve tesviye edilmiş ol- duğunu tekrarlamıştır. Bay Simon diğer bir suale ceva- ben de demiştir ki: “Bazı ticaretlerin yapılmasını Türk tebaasından başkasına me - neden Türk kanunları ahkâmm - dan İngiliz tebaasının muaf tutma- ya imkân olmamıştır. Bu mesele dikkatle tetkik olunmaktadır.,, Asliye mahkemeleri ikinci yenileme bü rosundan : İstanbul Evkaf müdüriyeti tarafından Eyüpte kızıl mescitte Safiye- nin hanesinde mukim Furuncu Vehap a- leyhine açılan alacak davasının yenilen- mesi esnasında: Mumaileyhin ikamet- gknm meçhuliyeti hasabiyle ilânen teb- icrasma karar verilmiş olduğundan tetkik günü olan 28-2-935 tarihine müsa- dif perşembe günü saat 14 de Büroda hazır bulunmanız Jüzumu tebliğ maka- muna kaim olmak üzre ilân olunur, (7562) OUsküdar hukuk hökimliğinden * Kur. tiş oğlu Ragıp Hakkı vekili avukat Cev- det Ferit tarafından İstavropula verese- si Eleni ve Aleksandra Andiriki ve Ni- kolas ve Kostantinos ve Andiros ve Rı- fat aleyhine açılan ve tashihi kayıt dava- sından dolayı Rıfattan gayrısı Yunanis- tama olduğundan dava arzuhali suretleri bilâ tekliğ inde edildiği ve Yunanistan- da ikametleri malüm olmadığını anlaşıl- mış olduğundan vereseden Eleni ve A- leksandıra Andiriki ile Nikolas ve Kos- tantinos ve Andiriya'ya İlânen tebliğat yapılmasna karar verilerek bu baptaki dava istidaları suretleri mahkeme divan- hanesine asılmış olduğundan on gün İ- çinde dava arzuhalleri suretlerine cevap vermeleri lüzumu ilân olunur, (7533) 5 — Böyle bir birliğin yapılmasına ne lüzum var bilmiyorum. Yunan ga - zetelerini okumuş değilim. Eğer böyle bir şey yazılmış ise sizi temin ederin ki bu haber, Yunanlıların bize karşı gösterdikleri samimane alikanın teza- hüründen başka bir manaya delâlet ct- mez. — Atatürkün MoskoVayı şereflen - direceği bildirilmişti. Böyle bir şey var dır? — Büyük © şefimin o bu husustaki düşünce ve kararları bence malüm de - öildir.,, Sofya istasyonunun — büfesinde Bul gar bariciye vekili Batalofla on beş da» kika görüşen dış işleri bakanımız ken- disini karşılayanlar tarafından heyecan la ve muhabbetle uğur - landıktan sonra, gazeteciler Bulgar ha- riciye vekilinin ihtisaslarmı sormuş - lardar. M. Batalof ta “muhterem meslek - taşımla on beş dakikalık kasa bir mü davelei efkârda bulunduk... Deri. yi Başak Prim Yeni Soyadı alanlar Yavuz Müzika muajlimi * Galata polis merkezi seri Bay Halit (eski aile ismi kı), ikinci © komiser Fabri (A üçüncü komiser Kemal (İ sim polis merkezi ileimci 4Kuter), Kadıoğlu tapu öğ Uşakta soyadı alan UŞAK, (Milliyet) — soyadı almağa devam et dı alanları sıra ile yazıyorum. Uşak Malmüdürü Muharrem! Uşak Şeker fabrikası posta m9. leyman (Yalçın), Şeker memurlarından Ahmet — ( Azmi (Dumlu), Mustafa (O (Savaş), Muhasebe men rü Kaya (Aktar), Süleyman Ali (Timar), Sami (Çitim » 4), H. Ibrahim (Göre), zan), Hüsamettin (Bacak) dem), Mustafa (Gökler, deniz) Ihsan (Ozbayrak), Şeker kulüp reisi Rıza (Vural) almışlardır. Kendal Batadiyesi ŞehirTiyatesn TAYA i 1 Saat (24 ap Yazi . sa Fransız Tiyatrosu Bu akşam saat 20 dt DELİ DOLU Yazan : Ekrem Reşit, Cemal Reşit, Asliye mahkemeleri ikinci büresundan : İstanbul Evkaf tarafından Beyoğlunda sokak 15 No, da oturan Fe hine açılan slacak davasının 7. muamelesi srrasında mü y metgâhın meçhul olduğu e Kİ icrasına karar verilmiş bulunölğ tetkiketin icra kılınacağı 4 Mİİ tesi saat 14 de Büroda hazır lüzumu tebliğ makama kal zere ilân olunur. (7563) Üsküdar icra memur borçtan dolayi mahçuz ve rilmesi muksrer bir adet İ komple 160 beygir kuvvetinâf İ dez tayare mekörünün 2.0 müsadif salı günü sant 10 ds”. Kaleme By, Yor bii hangarı önünde erilemeeam de hazır bulundurulacak Beşiktaş icra dairesinden * lup paraya çevrilmesine karaf” yük etrafı beyaz maden sebi | mur büyük yazıhane iki ten€'. koltuk vesairenin dellaliye V€ resimleri müşterilerie ait 4-2-935 tarihine müsadif -: saat 10 dan 12 ye kadar Wi oğlu hanının önünde satıl Bp olanların o gün ve © 88 lunacak memuruna müracat “ ilân olunur, (7532) İstanbul ikinci iflâş met / Galatada Mahmudiye © marada Kunduracı Mikael alacaklılarile yapdığı 16-1-835 tarihinde tasdiki? kab'ileşmesi üzerine 29-1-959 ilâsn kalkmasına mal | rilmiş olduğu ilân olunur. Dr. Hafız € Dahiliye müte! Cumadan başka (230 dan 6 ya) ğer | Divanyolu No. 118. Muayenehane ve 22398, Kışlık telef*