25 Şubat 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

25 Şubat 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

osyal bahisler Başbakanın son nutku İsmet İnönünün halkevlerine ve onlarm başı üzerinden bütün memlekete hitaben söylemiş ol - duğu son nutuk, hususi bir kıy - meti haizdir ve düşünmek kabili - | yetinde olan her Türkün elbette ki| dikkatini çekmiştir. | Bu nutku ile Başbakan memle- | ketin en acı ve en keskin yara ları üzerine parmağını basmış ve yaraların acısını geniş faaliyetle- rinin her alanında tatmış tecrü - beli bir zat sıfatı ile bütün vatan- duşları çare bulmağa çağırıyor. Yaralardan birisi — Bilgisiz - lik ve ince zevklerin açılmamış ol- ! Başbakan mutkunda ay - nen diyor ki: “Memleketin ilerleme ve geniş- leme yolunda bir çok sıkıntılar ge- giriyoruz, bir çok vasıtasızlıklar - dan bunalıp duruyoruz. Tabii bun- ların başımda uzun senelerden - beri yıpranmış, harap olmuş, zen- ginliği erimiş bir memleketin var. lığını arttırmak en mühim vazife - lerimizden — biri olarak önümüz- de duruyor . Fahat arkadaşlar bütün halk. evinde bulunanlar işilsinler ki bu memleketin ilerlemesi ve genişle - mesi için mühtaç olduğumuz vası- taların en başında paradan her şeydem evvel en başta bilgi lâzım- dir.y, Bu bir feryattır! Ve memleket- te enerjisi ile, çalışkanlığı ile ta- nınmış bir devlet adamınm kal - binden kopan bir feryattır! Bu feryadı her Türk entellek - #üöeli anlamalı ve takdir e etmeli- dir ! Kanadından yaralı bir kartal tasavvur ediniz! Bu kartal çırpı- narak, gö gererek © hamleler yapmak istiyor. Fakat eyvah ki kanadındaki yara engel oluyor. İsmet İnönünün büyük geniş tasavvurları malümdur: Maddi yoksulluklar onu o korkutmuyor, bunları maharetle, kudretle ber - taraf etmek yolunu buluyor! Fakat bir eksik © var ki artık hiç bir hayal, hiç bir kudret — ne kadar yaratıcı olsa da — bertarıf edemez! Bu (eksik te — bilgili yardımcılardır. Bunları kimsenin elinde değildir! On ki - şiden ibaret olan Bakanlar Heye - ti — ne kadar kudretli olsa da her şeye yetişemez. Onlarm hari- cinde ve bütün memlekette bir sü- rü bilgi ile, tecrübe ila mücehhez yardımcılar o lâzımdır ki harap, türap olmuş bir memleketin ge - niş ve derin kültür (o ihyasına ait tasavvurlar tahaldkuk edebilsin! İsmet İnönünün bu yolda neler çektiğini, ne gibi müşküllere, ma- mialara, hayal inkisarlarma, uğr dığını bilenler biliyorlar! Bil Hik, zevksizlik yüzünden kim bi - lir ne kadar teşebbüsler & yarıda kalmış, kendilerinden beklenilen semereler temin edilmemiştir! Memleketin her (kuruşunu memleketin kendisinde (tutmak, istiyen, kendi eli ile, kendi adam- ları ile iş görmek şerefini kıska - nan bir devlet adamı için hariç - ten yardımcılar getirtmek onlasa bir sürü para vermek mecburiyeti gibi acı ve ağır bir | vaziyet ol- maz!! Fakat neden bizde bu bilgisiz. lik devam edip gidiyor? Neden bizden pek çok sonra Avrupalı - laşmağa atılmış olan Japonyalı - lar, ve hattâ bizim yanıbaşımız - daki daha dün tebaamız olan Bal. kanlılar — yeni bilgileri benim - sediler, haricin yardımından ken- dilerini kurtardılar, devlet adam - ları için lâzım olduğu kadar bil. gili insanlar © yetiştirebildiler de biz yapamadık ? Bu suale de İsmet İnönü kıs. men cevap vermiştir. Nutkunda diyor ki: “Okuma hevesini, kitap heve- sini hatkevlerinde çoğaltmak baş- lıca işlerdendir!,, İsmet İnönü (burada da feci bir cehalet üzerine parmak bas - mıştır. Biz kitap okumayız, mü - talea etmeyiz! Yüzde ni mız — mektepten hangi yük ile çıkmış isek, onu yı randıra, çiğneye, çi de ede tâ ömrümüzün sonuna ka- dar satarız. Onu genişletmek, ço- ğaltmak, yeniler ile tazelemek — | ihtiyacını asla duymayız! Bizde zannolunur ki çok derin bilgi — insanı hayat haricine atar, irade - Arabisanda Osmanlı İmpa - ratorluğu nasıl yıkıldı isimli ta- rihi tefrikamız bugün beşinci sayıfamızdarır. i miz — buna müsaade etmiyordu. sini gevşetir, muattal bir hale gö- türür. Bu gibilerin ameli mesele - lere karışmalarına tahammül edi- lemez. Kendilerine (Ukalâ) (Ge- veze), (nazariyatçı) denilir! Takdir edilmiyor ki içinde ya- şadığımız zamanm en bariz husu- siyetlerinden biriside — her şe- yin ilimle, bilgi ile, vukufla hal - ledildiğidir. Artık an'aneden ge - len örnekler ile iş görmek çağla. rı çoktan bitmiştir! Bu gibi yolla- ra sapanlar — daima yerlerinde saymağa mahkümdurlar. inaenaleyh bizde de ilme, vu- kufa, bilgiye hürmet etmek, bir dirlik saati çoktan hulâl eylemiş- tir! Yoksa hakiki ilmin yerini — palavra tutar — ki buda bizim tutulduğumuz hastalıklardan biri- sidir! İsmet — İnönü bu hastalığa da nutkunda işâret etmiştir. Di - yorlar ki: “Hiç olmazsa halkevle- ri memleketin ekonomik ve kül - türel yaşayışını ve yanında tarla ekmekten büyük bir fabrikayı iş- letmeğe kadar bütün işlerde iyi ha- zırlanmış öze! bilgiye ihtiyaç ol - duğuna inanmağı Oo ve yaymalı - dır.., Yani lâfü güzafa, opalavraya | kulak asmamalı, hakiki ilim ima- | nı yaratmalıdı der hangi bir ki- | taptan yarım nalak alarak ken-| disininki gibi gösteren şarlatan - | lara yer vermemelidir! Bu gibiler dir ki hakiki ilmin, doğru bilgi - nin yerleşmesine, ilerlemesine en- gel oluyorlar! Hakiki ilmin ve bil. ginin vasfı - mahviyet ve tevazu ol- duğundan böyle bir ilimle müceh- hez olanlar — palavraları ile, atıp tutmaları ile göz kamaştıran, çat- mak yolunu bulan ilim şarlatanla- rı ile tabiatile mücadele edemiyor- lar ve daima geri safta kalıyor- lar! Bu da hakiki ilmin memleket- te yerleşmesine engel olan sebep- lerden birisidir! Hiç unutmam — bir içtimada — bu gibilerden bi- risi — ciddi bir ilem sahibi ile bir münakaşaya girişti ve kürsüye ge- lerek muhalifini mat etmek için bir sürü rakamlar ile bir sürü â- lim isimleri uydurdu. o Zavalk i- lim adamı © mat ve mütehayyir kaldı! Fakat yanımızda bulunan birisi söylenen rakamların ve isim- lerin uydurma olduklarını anlaya- rak “Bu hayasızı şimdi mah- vedeceğim,, diyerek kürsüye atıl- dı! Ve kendi tarafından ötekileri cerheden (bir sürü rakamlar ile âlim isimleri zikretti: Mütehayyir kalan uydurma &- lim yerinden: — Bu rakamları ve isimleri ne reden aldınız?,, Diye bağırdı. Öteki ise gülerek ve soğuk kan- Mdıkla: “Sizin aldığınız dım azizim — dedi! Şarlatanda henüz (o kızarmak hassası kalmıştı: Kızardı ve derhal salonu terketti | Böylelerine her (o adımda, her mahfilde (tesadüf edebilirsiniz. Hoş görünerek muvaffak olmak için — bunlar sıkılmadan âlimler ve kitaplar zikrederek (akı kara göstermeğe ve karayı ak yapma» ğa daima hazırdırlar! Bunlara yer verdikçe hakiki ilmin, hakiki bilginin memleket - te yerleşmesi pek güç olür. İsmet İnönüne ilim, o bilgi ve ciddiyet namına çok minnettar v6 müte - şekkir olmalıdır ki memleketi ida- re eden fırkaya hakiki ilim ima - nının memleketin yeniden kuru - luşunda ne kadar mühim ve birin. ci derece kuvvet olduğunu işaret etmiştir! Bunu biz yeni bir akınm başlan- gıcı sayar ve bütün kalbimizle al- kışlarız. Nutkun dikkat çeken çok de- ğerli yerlerinden birisi de şudur: İsmet İnönü diyor ki: “Halke- vi üyelerinin dikkatini çekmek is- terim: Halkevleri soysal O büyük bir ödevi (vazifeyi) o üzerlerine almışlardır. Bu ödev vatandaşla - tın toplanıp gerek ilim alanmda (sahasmda) ve gerek soysal ba- kundan birlikte konuşabilmek â- detine alışmalarıdır,, Karşılıklı konuşmalar, diyiş - meler, hem öğretici ve hem de ter- biyecidir! Eski bir diyişimiz var- dır: Fikirlerin oçarpışmalarından doğru çıkar! Oo Bu bir hakikattir! Serbest görüşmek, düşünülen şey- leri olduğu gibi söylemek — yan- lışlıkların kalkması için en birin | ci çaredir. Bizim (eski terbiye- kitaptan al. Süküt, sessizlik ve bilgisizlik — bir cürüm sayılırdı! Toplantıla - A Ada HARİCİ HABERLER Fransada çok Şiddetli fırtınalar Ağaçlar devrildi bir çok yaralananlar var PARİS, 24 (A.A.) — Memleketin birçok taraflarında şiddetli bir fırtma geç tiğine dari telgraflar gelmektedir. Bur- gonya'da, Burbone'de, Bordo ve Man - tes civarında birçok tahribata sebebiyet veren bu fırtına ağaçları devirmiş bazı evleri yıkamış, telgraf ve telefon muha - beratımı sekteye uğratmıştır. Birçok ta raflarda şümendüferler teahhür - lere uğramışlardır. Yol üzerinde mü - makale güçleşmiştir. Ölen yoksa da ol - dukça ağır yaralılar vardır. Sahilin bir - çok taraflarında deniz müthiş surotte ka barmıştır. Birçok vapurlar imdağ talebet mektedir. BREST, 24 (A.A.) — Furtna yüzün. 'dümenini kaybetmiş ve imdad işa retleri göndermiş olan Ötünge vapuru, bir romörkör tarafından limana getiril. miştir. Beyaz denizde MOSKOVA, 24 (A.A. — Beyaz de. niz sahillerindeki şiddetli fartına esna sında bir Sovyet romörkörü sentnavo » lok feneri yakiniride batmıştır. Mürette- batıdan 12 kişi boğulmuş, on biri kur. tarılmıştar. Sayısız balıkcı gemileri battı PARIS, 24 (A.A, — Fransanm ce - mubi yarbisinde fırtınalar şiddetle de » vam etmektedir. Hasar mühimdir. Bazı ır hayvanat üzerine çökmü manlarda sayısız balıkçı gemisi batmış- tır. Yollar üzerine binlerce ağaç devri. » unla beraber insanca zayiat kaydedilmeiştir. Denizden çıkarılan Başsız ceset Kan'da bulunan cesedinin kimin olduğu anlaşıidı CANNES, M4 (A.A) — Cannes plâ:inda bulunan denizde boğulmuş bir esssd üzerinde Paristeki uluslar arası ticaret odası Japon murahhası teisabur- hugu'xa ve Tokio'daki Sovyet sefareti eski kâtibi Tikhmeneff'e aid kartvizitler bulunmuştur. Cescd teşhis edilmiş, 2 Şubat tarihin de osrarengiz bit #ürotte'ortadan kay - bolan Belçikalı Artbue Guillamme'n aid olduğu anlaşılmıştır. Cosod üzerinde bulunan diğer kâğıt- lar, Kartdövizit sahiblerile münasebette bulunduğuna delâlet etmektedir. Guillavme'un yüksek meclislerde par lak bir itibar sahibi olduğu anlaşılmak - tadır, Kontes Olga de Brohjovska ile ev lenmiş, sonraları ayrı yaşamıştır. Kendi sinin maceraperest bir adam olduğu zan 'nediliyor. Fethimeyit ameliyesi neticesinde, bir revolver kurşunu izine tesadüf edilmiş dduğundan öldürüldüğüne hükmedil - mektedir. Maamafih mesele aydınlatılmış değildir. Romaaya - Lehistan hududu CRACAVİ, 24 (A.A.) — Romanya ile Lehistan ürasındeki hudut tahdidi mukavelenamesi, iki memleket heyotleri azasından başka, hariciye nezaretleri mü messilleri ve mahalli memurlar olduğu halde imza edilmişti Bu mukavelenamenin imzası, Romen- Leh hududunun tahdidine sid mesaiye nihayet vermektedir. Musikişinas. Haendelin yıldönümünde yapılan merasim HALLE, 24 (A.A.) — Meşhur Al İ man musikişinası Haondel'in O yıldö- nümü münasebetile yapılan merasim « de ecnebi murahhaslar büyük teza » hüratla kabul edilmişlerdir. Bunlara belediye reisi iradettiği bir nutuk ile hoş geldiniz demiştir. Büyük Katedral da Haendel'in ölmez bir eseri olan Mossyas çalındıktan sonra İtalya mma rahhası profesör Torrefranca sö2 ala- rak Italyan milletinin eserlerinden bü“ ir kismini İtalyada yazmış olan Londrada Büyük bir yangın oldu 300 etfaiye neferi çalışıyor LONDRA, 24 (A-A.) — Londranın ortasında dört katlı bi remtla deposunu tahrip eden şiddetli bir yangın netice « sinde yaralanan iki itfaiye neferi, hasta- haneye kaldırılmıştır. Ateş, başka bina- ya da sirayet ettiğinden birçok yerleri tehdid etmektedir. Yangını söndürmek için 300 itfaiye meferile 50 tulumbü ça- Haştarılmıştar, Harici küçük haberler: * Bay Flandinin riyasetindeki ulu- sal iltisadi nazırlar komitesi, yolların genişletilmesi için 250 milyonluk inşaat yapılmasına ait programı tasvip etmiş- tir . # Paraguay hükümeti, uluslar ku- rumımdan çekilmek hususundaki kara» mu, uluslar kurumu urumü kâtipliği ne tebliğ etmiştir, # Bombayda kırk santimetre bo- Kızıl ordu Birinci suvari ordusunun 15inci yıldönümü MOSKOVA, 24 (AA) — Tasa A- jansı bildiriyor: Birinci süvari ordusu - nun idasınas onbeşinci yıldönümü mü- masebetile gazeteler, Bay Stalinenin ko- | mümüst fırkası merkezi komitesinin, mer halk komiterleri meclisinin mezkâr ordu nun efvad ve kumandanlarına göndermiş oldukları tebrik ve teşekkür telgrafla - rını neşretmektedirler. Sinemada bir Inkılâb daha PARIS, 25 (A.A.) — Filmleri te cessüm etmiş şekilde göstermeye mü sait yeni bir dürbün sinemada ini vukun getirecektir. Meşhur fizik bilgi- ni Ogust Lumier 1500 renk arasında öyle iki tanesini bulmaya muvaffak ol- muştur ki, bunların birleşmesi eşyanın hangi şartlar içinde Fotografı alınmış - sa © şartları göz şebekesinde | tekrar kurmaya imlein vermektedir. Bu yeni gözlükler iki camdan müteşekkildir. Bun lardan biri mavimtıraktır ve yeşil, sa- rı, portakal va kırmızı renkte şunaları geçirmektedir. Obür cam sarımtırak renktedir ve yeşil, menekşe, endigo ve mavi renkte ihtizazları o geçirmektedir. Bu suretle güneş tayfının tam gamı tekrar beyaz bir renk vermektedir. Oğüst Lumier yarın bilgiler akade- misinde bu prensip üzerine i stersesopik bir film gösterecektir. Aka demi azasından berbiri birer tane iki renkli dürbün alacaklar ve perdeden dışarı atılarak üzerlerine sıçramak İs tiyen bir lokomotifi göstereceklerdir. Türk filimcileri Rusyada MOSKOVA, 24 (A.A. — Odesadan buraya gelmiş olan Bay Bürhanettin Mehmet ile Bay Kömil, Tas Ajansının bir muhabirine beyanatta bulunarak Sov yet filmlerinin Türkiyede pek ziyade muvaffakiyet kazanmakta bulunduğunu yunda bir cüce adamın müstehaseleri bulunduğuna dair olan baber tekzip 0- dilmiştir Menemen küt içinde geçerdi; onun için de yanlışlıklar, hatalar bir an'ane har lini alıp o sonsuz devam ederdi! Cumhuriyet için 5 yani her şeyin halkım fikrine, <dirayetine tâbi olduğu bir devir için bunu yap - mak bir ruhi haletti! Halkımızı mutlak söylemeğe, içinde taşıdı - ğı fikirleri çıkarmağa, bu fikirler arasmda yanlış olanların düzel- mesine alıştırmalıdır! Bu lüzumu cümkuriyeti idare edenler elbette ki herkesten ziyade takdir eder- ler. Fakat halk için ve toplantı a- rasında söz söylemek te herkesin işi değildir. Bu da bir terbiye is - ter, bir idman ve alışkanlık ister! Ve bunun için de halkevleri gibi muhterem ve munis kurumlar — en müsait yerlerdir! Bu Okurum lar — cumhuriyetin ilk şartların- dan olan söz serbestisina alıştır - mak için adeta birer hazırlayıcı mektepler olmalıdır! İsmet İnönü halkevlerine bu noktayı da hatır - latmakla nutuklarına başka bir kıy met verdirmişlerdir! ee ALİN ve ilki memleket arasındaki dostluk bağ- larının her gün daha ziyade kuvvet bul- malta olduğunu söylemişler ve Moskova daki ikametimizden istifade ederek Türk ve Sovyet sinema artistleri arasındaki teşriki mesai çare ve vasıtalarını arttır. — için azami faaliyet sarfedeceğiz. de Kral Boris'ın ziyafeti SOFYA, 24 (Hususi) — Kral Bo - ris bu akşam sarayda bir siyasi ziyafet | verecektir. Bu ziyafete bütün kabine a- zalarile eski bakanlar davetlilir. Yugos- lavya heyetinin de bulunması olan bu ziyafete Kral siyasi bir nutuk söyliyeceletir. ' © ALİME ARA İzmir köylerinin imarı İZMİR, 24 (A.A.) — Vilâyet köycü lük bürosu, köylerin imarı için 6 yıllık bir program hazırlamıştır. Bütün köy - lere gönderilecek olan bu imar progra - munın tatbikine derbal ber köyde başla- Bılacalıtır. Bundan başka köylerde, 1 eh- li hayvanların fenni bakimca üretilmesi ve bunlardan szami istifade temin olun ması, 2, Tavşancılık ve faideleri ve tav. #anezliktan ne gibi istifadeler temini ka bil olduğu, 3, fidancılık, meyve hastalık- ları ve bunlarla yapılacak mücadelenin şekli gibi bir eser de köylere dağıtılmak üzere bastırrmaktadır. Vilâyet köy bü- rosu, köylüye azami şekilde yardım et - mek ve faideli olnak için mühim tedbir- kezi idare komitesinin ve sovyet Rusya | Atatürkle Litvanya Reisicumhurü arasında samimi telgraflar ANKARA, 24 (A.A.)— Litoanyanın milli bayramı münasebeti Reisicümhur Kamâl Atatürk ile Li tvanya Reisicümhuru Bay Ani Semelanas arasında teati edilen tel grüflerdır: Litvanya Reisicümhuru Bay An tanas Semetana Hazretlerine; Litvanyanın mill: bayramı mün asebekila sallevlellerine > hersiiii tebriklerimi arzeder ve şahsi saade tinisla Litoğnyanın ref hakli Hi temenmilerimi hâbul bayarmanızı rica ederim. Kamâl ATATÜRK Türkiye Reisiciimhuru Kamâl Atatürk Hazretlerine; Litvanyanın istiklâlinin yıldönümü münasebetiyle, gerek hakkıml4 ve gerek Litvanya hakkında zatıde vletlerinin izhar bayurmuş oldukl&" temenni ve tebriklerden fevkalâde mütehassis olduğum halde en her“ retli teşekkürlerimin kabulünü rica ederim. Antanas Semen” Istan!u! ve İzmir limanları ANKARA, 24 (Telefonla) — Maliye Bakanlığında teşkil edil bir komisyon bugün İstanbul ve İzmir liman umum meldürlükleriiği üç aylık muvakkat bütçe ile yeni kadroları üzerinde çalışmıştır. . .;a » : Maliye teşkilât kanunu projesi ANKARA, 24 (Telefonla) — Maliye Bakanlığı bir taraftan mü! hassss Bay Alfanın vermiş olduğu raporların tetkikine devam etili diğer taraftan da Bakanlık merkez ve taşra teşkilât kananu proj hazerlânmaktndır. Yeni posta pulları çıkarılacak | ANKARA, 24 (Telefonla) — Bu yıl içinde İstanbulda to, uluslararası kadınlar birliği kongresi hâtırası olmak üzere posta idöl yeni palar çıkarmaktadır. , Ücretli ve maaşlı memurlar ANKAAR, 24 (Telefonla) — Müsteşarlar tarafından gözden & rilen raporlar tamamen geldiği için bugün komisyon toplanarak mi şarlar ve bakanlıkların rapor hakk ndaki mütaleaları tetkik edilmi retli ve maaşlı memurlar hakkında kararlaştırılan esasların hazırla! sına başlanmıştır. Komisyon yarın tekrar toplanarak esarların tes devam edecektir. Irak kabinesi istifa etti BAGDAT 24 (Hasusi) — Irak kabinesi bugün istifasının vermiştir. Avusturya başvekili Londrada || PARIS, 24 (A.A.) — Avusturya a başbakanı Bay Şuşnig öle dıfsfiği| leri bakanı Bay Berger Valdeneş saat 10,30 da Londraya gitmişli Orada İngiliz bakanlarile görüşeceklerdir. Avusturya bakanları yonda Bay Flanden ve Laval ve bir çok siyasal ve diplomatik zatl8' rafından uğurlanmışlardır. Bulgar başvekili beklen€ nutkunu dün söyledi EE mp öenmli i General Zlatef nutkunda Bulgaristanın Tür” yeye karşı beslediği dostluktan bahsetti SOFYA, 24 (A.A.) — Başbakan Ge. | yaretle ve Romanya Hariciye meral Ziatef yeni hükümetin programı | Titüleskonun geçensen teşri hakkında bütün memleketin wlâka ile | yaya gelmeni iyi anlayılan, / beklediği böyük nutkunu bugün krallık j ra dayanan iki memleket dosti tiyatrosu salonunda vermiştir. Nutuk | ehetmiyeie. delili addolunabiii radyo ile bütün ememlekete neşredilmiş” | zımegui. Mun bahsederken tir. Bay Zistef, Moral, sosyal ve ökeme- | 7'*1, emilir Ki an ve mik bubranın orduyu, sıyasal mücade - | mik bazı meseleler adalet ve İSİğA iclerde bitaraflığını muhafaza etmek his | şuluk hislerine dayanarak «ine rağmın, bükümetin başma Bay Ki- /|* lirse şimdi bile iyi ve düzgün 0 mon Georgief'i getirmeye sevkeden ne- iyi! masesbtlerimizin daha ziyade İf, Geesiz durumunu kısaca izah ederek de- ceği ve samimi bir dostluğa miştir kir Ç deceğine kat'i olarak eminim. / Ordu, devleti tehdid eden tehlikeler nil oluncıya kadar iktidar mevki üzerin Seyhan Ceyhaf deki kontrolünü yapmaya devam ede - Irmakları taştı cektir. Köylüler bendekler 8$ General Ziatef, bundan sonra, Gesr- gief hükümetinin istifasını mucib olan hasarlara mani oldul” ADANA, 24 (A.A.) — sebepleri saymıştır: Ceykan mnaldarmın taşması, ve Bulgaristan ve Yugoslavya arasın daki yekdiğerine hürmet va müstakil i- İerimize yayılması ve zarar / kanda son duyuklar gelmiştir. 8 ki hükümet gibi müsavi muamele esas - larına dayanan bu yaldaşma ve anlaşma lara göre üç köye ait olarak bef tar genişliğinde tarlalara siyasasının gün geçükçe genişlediğini, kuvvetlendiğini her iki milletin ebedi yayılı köylülerimiz elbirliğiyle hendeği rak biriken suları denize akrt1"fi bir surette tanıştığını görmekle bahti - yar bulunuyoruz. Bu eseri, menfaatleri- mize tamamile uygun ve sağlam bi ser olduğuna kani olarak, bütün kuvve- Her iki mak normal durun - İstihlâk vergisi, ANKARA, 24 (Telefonla) 5 liye bakanlığı istihlâk vergi #mizle yükseltmeğe çakşacağız. sok mallardan dolayi darbeli Şurasma kuvvetle işaret etmek İste rim ki, bu dostluk ve yaklaşma siya - gilere karşı yapılacak itiraz! tutulacağı muameleler hakki” sasmın, komşularımızın her hangi bi - sinin veya her hangi bir diğer hükü - metin itimatsızlığı ve çekimmesini icap ettirebilecek veya emi çekinmeye mec » bur edecek hiç bir tarafı yoktur. Diğer taraftan ebedi bir dostluk mu ahedesi bizi senup komşumuz Türki « yeye bağlamaktadır. Bu mushede bi - Zm için müphem bir formülden ibaret değildir ve aziz Türkleris iyi koraşu - luk münasebetleri, samimi bir dostluk ve barış içinde yaşamayı en samimi ve değişmez bir tarzda sızu ediyoruz. Bundan sonra general Ziatef, baz Türk gazeteleri tarafından arada sıra du Bulgaristana tevcih edilen şüphe - lerin ve hücumlerin Türkiye idare A - damlarile hiç bir münasebeti olmadığına | ADANA, 24 (AA) — GA imanını söylemiş ve Bulgar Türk st - | yüzünden bir hafta için tabi #7, yasal mabafilinin dirayetinden ve açık | tepler bugün açılmıştır. di şiar katiyetle emin olduğunu | Kastamonu hapishaf” | ilime , / Romanyaya karşı olan syasasma ge. | KASTAMONU, 24 ( çen başbakan, bu siyasanın bariş ve iyi | Bishanede urgan, demir benii Salapma azimilerine dayandığını söyle | hane, kudur atölyeleri si miş ve demiştir içi; Bulgar ır - | Puslar kendi hesaplarına Ğ larinnı 1934 sankânumunda Bülreşi si | maya başlamışlardır. liliklere bir tamim yapmıştı”. Aydın demiryol” / ANKARA, 24 (Telefonla iy dın hatli mümessili Mister Arada hattın bükümete satıl fındaki müzakerelere dair ” vermek üzere yarm Londr#f” ket edecektir. vi Burada bulunan Aydın dürü M, Müzet te İzmire na dönmüştür. Adanada griP, 4