4 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

4 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Yeni Kurultay Yeni kurultayla eski kurultay- lar arasında esaslı bir ayrılık var- dır: Bu ayrılık kurultay ta bün- yesinde yapılmış olan (değişiklik ten doğuyor. Yeni kurultay cum- huriyetin dayağı olan esas yasa- larımızın ruhuna daha uygundur. Bu yasa kurultayı, budamm ta pane? İm öneml çam i tam değildi ve kurultay - ruhuna Silk Eellmşr. Kadn yeni kurultayın hem seçkisine karış - mış ve hem de kendisi kurultayda yer almıştır. Bu suretle yeni kurultay, gerek kaynağı olan seçki ( itibarile ve gerek kurumu itibarile budunun tam temsili olmuştur! Bu bakımdan medeni uluslar a- tur, Kadın saylavlarının sayısı ba- kımından ise, biz İskandinavya ve İngiltere ve Amerikanm üstüne bile geçtik! Kurum bakımından böyle ol - duğu gibi, salâhiyetler bakımın - dan da bizim kurultay bütün ku - rultaylarm üstündedir. Vakıa İngilizler: «Bizim parlâ- mentomuz kadını erkek, erkeği kadın yapmaktan başka her şeyi yapabilir!» derler. Fakat doğrusu şudur ki yasa bakımından bizim kurultay, İngiliz kurultayının da üstündedir. Milletin ta kendisi olduğundan bizim kurultay bütün hükümran - lık salâhiyetlerini taşır. Savaşa ka- rar vermek, barış yapmak, başka uluslar ile mukavele, muahede yapmak, ölüm cezalarını £ yerine getirmek, umumi af yapmak, büt- çeyi red veya kabul etmek, Cum- hur başbuğunu seçmek, | çağırıl- maksızın toplanmak, kabineyi ve yahut ayrı ayrı vekilleri düşürmek ve yahut yerlerinde tutmak, iste- diği zaman hesap sormak, yüksek göndermek, kısası bü- tün hükümranlık hakları kayıt - sız ve şartsız onun elindedir! Bu kadar yüksek ve dolgun va- zifeler yüklenmiş olan bir kurul - tayda iş görmenin ve hareket ede- bilmenin ne kadar ağır ve mesuli- yetli . olduğunu herkes kolaylıkla kestirebilir. Şimdi bizim için merak edile - cek mesele budunun ikinci yarı - amı'tutan kadınlığın kurultayda | temsili, kurultay üzerine ne gibi tesirler yapabilmesidir. Seçilmiş olan kadın saylavla - rm toplu olarak irfan seviyele - ri, arkadaşları erkeklerinkinden aşağı değildir. Toplu olarak deni - lebilir ki, bizim O kurultayımızın irfan seviyesi, budunun irfan se - viyesine nisbeten oldukça yüksek- tir! Hiç bir ulusun kurultayında okumuşlara bizimki kadar yer ve- rilmemiştir. Askerlikten başlıya - rak mühendisliğe, avukatlığa, mu- allimliğe, doktorluğa, edebiyata, şiire, ince sanatlara (okadar, her meslek orada oldukça temsil edil miştir, Kadm saylavları da bu hususta erkeklerden geri kalmamaktadır- lar. Bunların bir çokları yüksek veya orta tahsil görmüşlerdir. Ba- zıları hattâ Avrupada tahsilleri- ni tamamlamışlardır. Bi. bunlar, erkek arkadaşları ile bir - likte çalışmakiçin hazırlanmış sayılabilirler, Şüphesizdir ki başlangıçlarda, bunlar biraz sıkılacaklar, çekine- cekler ki pek tabiidir, Fakat git - gide alışıp, müzakerelere, encü - menlerin çalışmalarına, karışacak- ir, Ve işte o zamandır ki bun- ların tesirleri kendisini göstere - cektir! Bu tesirlerden bazılarını şimdi. den bile tahmin etmek mümkün- dür: Her cemiyette olduğu kadının bulunuşu erkek için fig şüphe yoktur ki yumuşaltıcı bir â- mil olacaktır. Erkekler | tavır ve hareketlerine, sözlerine , konuşma- larına daha ziyade dikkat ederek, ihtiyatlı olurlar, lâubeliliğe yer vermemeğe çalışırlar! Sonra ne de olsa erkek biraz hesaplı kitaplı söyler, hareket ©- Arabistanda Osmanlı impa- ratorluğu nasıl yıkıldı isimi ta. rihi tefrihamız bugün beşinci wfrarızdadır. Le mb Yazai Ağroğlu Ahı der, Kadm ise hesap kitaba ken - disini pek vermez, düşündüğünü hissettiğini söylemekten hâz alır! Erkekte akıl,. kadında kalb hâ - kimdir. Biz asırlarca kadın cemiyetin- den için in - san hareketlerinin kaynakları o- lan bu iki unsur bir uy- gunluk, bir anlaşma yapamadık. Halbuki bir çok yerlerde ve bil - hassa içtimai meselelerde kalbe de yer vermek elzemdir. Tâ ku - rultayımıza kadar sokulmuş olan kadın Türk cemaatindeki bu-mu- vazenesizliği kaldırmağa namzet - tir, Daha sonra, benim müşahede- lerime göre, Türk kadını vazifesi- ne daha bağlı ve daha çalışkan - dır. Bunun için, Türk kadın say- lavların encümenlerde ciddiyet - le çalışacaklarına inanıyorum. Binaenaleyh kadının kurulta- ya girmesini ben çök hayırlı ve faydalı bir başlangıç olmak üze- re telâkki ederim. Fakat burada dahi unutmama- lıdır ki kadın ve erkek her ikisi de ayni muhitin yetiştirdiği, ayni iç- timai, ruhi ve tarihi âmillerin öte- denberi besleye besleye çıkardı- ğı unsurlardır. Kadın erkek bun- ların gösterebilecekleri meziyet - ler beherinin ayrı ayrı taşıdıkları kabiliyet, iktidar ve seciyeye bağlı bir meseledir. Çalışmak, ileriye doğru yürü - mek için temel yasalarımız say- lavlarımızın önüne yukarıda da kaydedildiği veçhile hiç bir mem- leketin gösteremeiği geniş sa - halar açmaktadır, Memleketin mu- kadderatı, açılıp genişlemesi, mad-| di ve manevi refah ve şeref ülküle- rine kavuşması, bu sahalar üze- rinde durmadan ( çalışmakla ta- hakkuk edebilir. Sonra gene unutmamalıdır ki, her memlekette, kurultay budun i- çin bir talim ve terbiye âmili ol- muştur. Budunun şuurlaşmasına, kendi benliğini & anlamasına çok yardım etmiştir. Kurultayda ge - çen müzakereler, memleket haya- tmm şu veya bu öihetine ait ol. duğundan, bilgili saylavlar tara - fından ortaya koyulan fikirler ve mütalealar, halkı ulus hayatı hak- kında tenvir eder, halka bilme - diklerini o öğretir, ve bu suretle halk seviyesinin yükselmesine me- dar olur, Kadın üyeleri ile de tamamlan- mış olan Yeni (O Kurultayımızdan | bütün bu erdemlerin tahakkukunu beklemek hakkımızdır rim. zannede- Ağaoğlu AHMED Ücretle çalışan Muallimler Kültür Bakanlığı bir proje hazırladı ANKARA, 03 (Tolefonla Kültür Bakanlığı ücretle çalıştır ta olan erkek mektepleri muallimi teşkilât, idare ve maaşları hakkında bir kanun projesi hazırlamıştır. Bu projeye göre ücretle çalışan © erkek mektepleri musllimleri maaşa alınacaklar ve sanat muallimleri, umumi malâmat muallim - leri, yardımcı dersler muallimleri olmak üzere üç smıfa ayrılacaklardır. Bu smıflara mensup olan muallimler. den her birinin mesleğe girmesi, ilerler mesi, derece ve maaşlarını enine boyuna gözden geçirilmek suretile birer hüküm alinde projeye konulmuştur. Bugünkü günde çalıştırılmakta olan muallimler ne suretle maaşa geçirilecekleri bakımm - dan projede meslek kıdemine göre men- sop oldukları muallim zümresine ili kıs- ma ayrılmışlardır. Bu muallimlere kıdem ve ehliyetleri gözönünde bulundurularak aldıkları ücretlerin tekabül ettiği maaş tan daha yüksek maaş verilecektir. Yeni derecelerile alacakları maaş, üc vetlerinden fazla olan muallimler kıdem ve ehliyetlerinden istifade edemeslerse terfi edebilmek için kanuni müddeti bek liyeceklerdir. Fındık piyasası TRABZON, (3 (A.A.) — Kabuklu fındık 22 - 23, iç findik 47 50 kuruştur. Martın 15 inden sonra fiatların yüksele. ceği umudu kuvvetlidir. 934 mahsulün den elde stok olarak âzami bir buçuk milyon kilo kabuklu © mal mevcuttur. Rençber kadınlı erkekli tarlalarında ça pa ile meşguldür. Tütüu kaçakçıları MUENSTER, 3 (A.A.) — Seneler » denberi Felâmönk bududunda tütün ka şakçılığı yapmakta olan 341 kişi bugün <em'an yekün 23 sene hapse ve otuz beş yan merk para cezam vermeğe mah küm edilmişlerdir. ME RE en Fağamz” ARISI HABERLER MİLLİYET PAZARTESİ Romanyada Ordunun techizi İçin çalışı'ıyor Başbakan B. Tatareskonun verdiği izahat BUKREŞ, 3 (A.A.) — Rador Ajan sından: Başbakan B. Tataresko, mebu- san ve Âyan meclisleri ulusal müdafaa komisyonlarının müşterek bir toplantı. sında beyanatta bulunarak ordunun teç- hizi işin Skoda firmasile aktedilen müka- vele hakkında tafsilâtl; izahat vermiş. tör. Başbakan istifadeli bir mukavelenin tahakkulru içim hükümeti ve bilhassa B. Benes tarafından yapılan mu zaherotten dolayı teşekkürlerini ifade et- tikten sonra, eski ulusal köylü fırkası bakanlarından B. Madgearu'nun bazı i- tirazlarına cevap vererek, hava taarruz» larma here kulla kullanılacak topların Roman- ya sanayiine sipariş edildiğini söylemiş ve hükümetin büyük emeli ulusal sana- yön terakkisini temin olduğunu bildir. miştir. General Vaitoinnu ve General Popovici ordunun ulusal müdafaa için elzem olan malzeme ile teçhizinden dolayı minnet. tarlıklarını bildirmişlerdir. Liberal fu kası önderi B. Konstantin Bratizno'da ulusal sünayic tahsis edilen rolü kayde- derek bu sanayiin ileride bütün ulusal müdafaa ihtiyaçlarını temin edecek su- rette inkişafı lüzumuna işaret eylemiş- er, İta'ya ile Yugos- lavya arasında İki devletin münasebatı gittikçe salah bu.uyor ROMA, 3 (A.A.) — Italya ile Yugor lavya arasındaki münasebatla oldukça sarih bir surette görülmeğe başlayan salâh eseri, yarı resmi “Ciornale Dital- ya” gazetesi tarafından şu suretle tefsir edilmektedir £ “Tisi devlet arasında şimdi yeni bir çağ açılmış olduğundan bahsedilebilir ve bu yeni çağa sarih bir verecek ba- zı tezahürat beklemek gerektir. Böyle bir inkişaf, endişe içinde bulunan Avru pa'nın tehlikeli bir mıntakasında, sulhün istikrarına doğru müsbet bir adım ola- caktır.,, Avusturyada! . Nazilerden 17 kişi ölüm cez sına çarpıldı SALZBURG, 3 (A.A.) — Geçen İem- muzda, kaçak suretile Avusturya'ya pat- layıcı maddeler geçirmiş olan Naziler- imi 17 kişi ölüm cezasma çarptırılmış - Vita, 3 (A.A) — Krali farka» sının İideri von Vizner, dinliyenlerin al- kışları arasında, İngiliz parlâmentosuna şükranlarını sunarak demiştir kiz “İngiliz meb'usları her devletin, her tirlü yabancı müdahaleden uzak olarak kendi arzusu ile hükümetine dilediği şek- li vermek hakkını müdafan etmişlerdir. a Safranboluda muhtar seçimi SAFRANBOLU, 3 (A-A.) — Ka- zaya bağlı 200 köyün muhtar ve ih- tiyar heyeti seçimi bitmiştir. Bütün muhtar ve köy kâtipleri bugün mer- kezde toplar Kaymakam tarafndan oi mi ka- nunu tatbikatı ve iskân kanununa göre, köylerdeki milli toprakların ya- zmı ve muhtarların idari, sıhhi, in- zibati ve havaya karşı koruma vazi- feleri hakkında izahat verilmiş ve bu işlere ait talimat ve defterler da- ğrtilmişter. Napoli civarında feyezanlar NAPOLİ, 3 (ALA.) — Bazı yer - lerde vukun gelen feyezanlar, bazı şiftçi ailelerinin etraf ile olan muva- salalarını kesmiştir. Felâketzedelere erzak ve sâire ye tiştirmek için icap eden köprüleri kur mak üzere istihkâm kıtaatı sevkedil. miştir . Turizm işleri Türkofisin bir tavzihi ANKARA, 3 (A.A.) — Türkofisten: Türkofiste bu yılbaşından itibaren bir turizm masasının ihdas edilmiş. olması münasebetile matbuatta çıkan yazılar arasında 28 şubatta Akşam gazetesinde Turing Kulübünün işlerini haziranda Türkofise devredeceği ve turiğm işleri- | sin devletleştirileceği şeklinde bir haber görünmüştür. Türkofiste ihdas edilen turizm masa- | s5 kelmiin erit yasiğeini ecneb. memleketlerle olan turizm müna- sebetlerimizi ve bu memleketlerde turizm faaliyet ve propagandalarını takip ede | zek Türkiye turizminin inkişafını temi- aaliyet sahası arasında iç b bir münasebet yoktur. Memleketin yegâne milli bir turizm teşekkölğ olan kulüp, faydalı çalışmalarına eskisi gibi devam edecektir. Keyfiyet tavzih olunur. 4 MART 1935 Loit Corcun plânı Milli kalkınma için ne yapmalı ? Hükümetin tel lifi nasıl tefsir ediliyor ? LONDRA, 3 (A-A.) — Ulusal hükü- metin, B. Eloyd George'u kendisile me- #ai iştirakine davet etmiş olması, bu ha- reketi fevkalâde manidar gören Ingiliz siyasal parlmanter mahafilinde hararet- le tefsir edilmektedir. Uç aydanberi, eski Başvekil, ekonomik mali ve soysal karışıklık aleyhinde şid- detli tarizlerde bulunmakta ve ekonomi- nin devietçe idaresine dair geniş, fakat gayet umumi plânlar teklif etmektedir. Hükümetin müracaatı hem bir saygı eseri, ham de ispatı müddeaya davet mahiyetinde görülüyor. Zira Lloyd Geor- ge'un ulusal kabinenin ataletine karşı a- & tenkitlerinden sonra, şimdiye kadar muhalefet saflarında devam edeelen bir faaliyeti durdurmak için bu bir imtihan olabilir. Feci kaza GLESENKIRCHEN, 3 (A.A.) — Bu- raya yakın bir mahalde bir marşandiz treni bir otomobille çarpışmıştır. Otomo- bil, tamamen harap olmuş, içindeki üç ki şiden ikisi ölmüş ve biri de ağır surette yaralanmıştır. İtalya yeniden kuv- vetler gönderiyor Florans dan ve Misinadan asker dolu vapur ar ka ktı FLORANSE, 3 (A.A.) — General Mavizna, şarki Afrikaya gitmek üzere Napoliden tahşit edilecek olan fırkayı teftiş etmiştir. Kıtaat, şebrin sokakların- da halkın alkışları arasmda bir geçit res mi tar. SORA 3 (A.A.) — 534 nelerle 76 zabit, şarki Afrikaya sevkedilmek üzere barp'levazımı ve otomobillerle Mesina'» ya hareket etmişlerdir. Palermo'dan da 29 uncu piyade livasının erkâniherbiye- yesile berabör, General Boscardı'nin ku- | mandasında daha başka muireseler, Me- sina'ya gelmişlerdir. Rusyada Sovyet sinema şenliklerin-. de mükâfat alan filimler MOSKOVA, 3 (AA) — Sovyet nema şenliklerinin birincisi dün bitmiş- tr. Jüri heyeti, birinci mükâfatı Çapaf ve Gençlik filmleri için Leningrad sine- ma fabrikasına ve ikinci (o mükâfatı da “Son milyarder” Fransız iflmine vermiş tir “Pamriyos Mimoza” Fransrz Filmi ile Peter Amerikan filmi ve “Pilotlar, filmi için Moskovada sinema fabrikası, Ame- rikalı rejisör King, Ingiliz rejisörü Alf red rin ve Çın rejisörü Tasitsuşen şe ret diploması almışlardır. Ölüm cezası ANKARA, 3 (Telefonla) — Ib- rahim — oğlu Ömerin ölüm cezasına çarpılması hakkında Bursa ağır ce- za mahkemesinin kararil Asım ve Emin oğlu Hüseyinin gozasına çarpılmaları hakkında Gire- sun ağır ceza mahkemesinin karari muamelenin tekemmülü için Kamu- taya bildirilmiştir. Karaköse Halkevinde KARAKÖSE, 3 (AA.) — Ulu ön- ale meli ÜR le hurluğa yeniden intihabı dolayısile bu gece halkevindeki toplantıda samimi İlkanar yapak. Halk fener alayları tertip etmiş, gece şenliklerle | geçmiştir. Aydında şenlikler AYDIN, 3 (A.A.) — Büyük ön- derimiz Kamâl' Atatürkün reisicum- hurluğa seçilmesi münasebetile Aydın büyük bir bayram şenliği içinde çal- kanıyor. Çocuk Esirgeme kuru- munun yardımı ANKARA, 3 (A.A.) — Çocuk Esir- geme kurumu genel merkezi 16 şubat 1935 ten 1 mart 1835 tarihine kadar 3188 çocuğu yardım etmiştir. Trabzonda Yumurta fiatları TRABZON,3 (A.A.) — Mevsim müsait gittiğinden yumurta mahsalü | piyasaya arzedilmeğe başlamıştır. Çifti 90 paraya © satılmaktadır. Yumurtalarımızm en büyük ihraç mer kezi İspanyadır. Iktisat vekâleti ofisliğinden gön- derilen muhtelif yumurta anbalı dıkları ticaret odasında halka ve a- | lâkadarlara teşhir edilmektedir. j hususunda Trabzonun ecnebi memleketlerden geri olmadı- ğr anlaşılmaktadır. Ancak kıta itiharile tasnif ameli. yesi ecnebi örneklerde ileri dan ihracatçılarımız bu cihete özen- mektedirler. n den: ye hü ık a . a > fil | unan umeti asi 1110 | ya karşı filo gönderiyor | Divanı harp âsilerin muhakemesine | bugün başlıyacak. Fevkalâde tedbirler alındı / PARIS, 3 (A.A.) — Havas a jansının Atina hususi muhabiri Nazırların yapmış oldukları toplantıda hükümet, sadık (ks olan ve henüz tersanede bulunan filo cüzü tamlarını seferber “a / karar vermiştir. Bunlar, isyan halinde bulunan gemilere karşı sevkedilecektir. > yan halindeki gemilerin tayyaralerile bombanbınan' ofilüesise e ihlali ökrap Bülananakr: Fevhalöde harp mechisleri teşkil edileniştir. Divanı harp esiiEiiii yarın muhakemesine başlıyacak ve biç bir istinaf ve temyiz İl h kabul edilmiyecektir. w| Kavala kolordu kumandanı yeneral Cammenos değiştirilmif * yerine general Zeppos tayin edilmiştir. Gazetelere göre, 70 zabit ifayi hizmet etmek üzere Makedof! ye süskakimiğtir; Mulialeksi Terheoma sem biz çöl; elik müblür önü? çllmiiğtir ileal fek verende be GOMU a kaybolmuştur. Hükümet, fevkalâde olan vaziyet karşısında fevkalâde tedbil” almağa karar vermiştir. Bu tedbirler, vaziyetin tamamile tasfi; pi kadar ve alacağı şekle göre tatbik edilecektir. Bu tedbirler, isyanın tamamen bastırılmasım ve muhalefetin bir takım iğtişaşlar çıkarması imkânının önüne geçmeği istihdi mektedir. Hükümet, asilerle hiç bir veçhile uzlaşmağı habul' etmiyecektii Atatürk dün lügat komisyonuna Başkanlık ettiler > ANKARA, 3 (Telefonla) —- Atatürk bugün Anadolu kulübü” çalışan lügat komisyonu toplantısı na reislik etmiştir. di ANKARA, 3 (Telefonla) — Bakanlar Heyeti bugün saat on da Başbakan İsmet İnönü'nün köş künde toplanmıştır. Atatürkün Cumhurreisliği ve Macarlar BUDAPEŞTE, 3 (A.A.) — Bütün gazeteler Atatürkün Türkiy” cumurluk Başkanlığına tekrar seçildiğini haber veriyorlar. i Peşter Loyd gazetesi bu münosebetle neşrettiği bir makalede Ab türk'ün Yananlılara karşı olan mühim zaferini — hatırlattıktan Türkiyeyi bütün sahalarda yenileştiren muazzam islahat eserini K&İ detmektedir Gazete diyor ki: «Atatürk, memleketinin soysa!, kültürel, siyasal ve maddi mahif”” tini tamamen değiştirirken hakiki bir mucize göstermiştir.» İsmet Inönü, Tevfik Rüştü Aras'i! 4 onuncu Bakanlık yılları BUKREŞ, 3 (AA) — 4 mart, General lemet | Türkiy. bırak Başbahanlık makamıns'işgel ettiğinin os 6 & mail Arasın fasılasız olarak Dışarı İşleri knk onuncu yudönümüdür. Bay Titülesko bu münasebetle ve Balkan antantının başkanı tile pazartesi günü diplomatik bir ziyafet ver-rek İsmet İnönü v6 Tevfik Rüştü Arasın şahsiyet ve ic ra. sarı hakkında bir nutuk a cektir. Maarif müdürleri talimatnamesi ANKARA, 3 (Telefonla) — Kültür Bakanlığınca pi Maarif müdürleri talimatnamesi o Bakanlar Heyetince kabul edi tir. Talimatnameye göre, Maarif müdürlerine orta mekteplerin # kabe ve idaresi için sa'âhiyet veril mekte ve mürakabe ve id. şekilde yapılacağı talimatnamede tasrih edilmektedir. Yalnız yüksek mektep mezunu olmıyan maarif müdürlerine b“ Bâhiyet verilmemektedir. Nüfus Genel müdürlüğü ANKARA, 3 (Telefonla) — Nüfus umum müdürlüğünü, Gil yin edilinceye kadar mülkiye müfe ttiş heyeti reisi Bay Sabri sekle idare edecektir. Meclis üyelerinin ihtisaslarını gi gösteren bir cetvel bastırılmıştık. ANKARA, 3 (Telefonla) — Kamutay Genel Kâtipliği a lis üyelerinin ihtisaslarını gösteren rl cetvel bastırmıştır. Bu : üyeler şu ihtisaslara mensup ti Ban asarı atikacı, asker, Baylar, bankacı, ie ziraatçi, dilci, diplomat, cczacı, diş çi, edebiyatçı, elektrikçi, içtimaiyatçı, idareci, iktisatçı, kada strocu, kimyacı, mnarifgi, - mali, gazeteci, mühendis, nafiacı, orman cı, posta ve telgrafçı, ressam, ziyeci, sanayici, şimendiferci, doktor, tarihçi, tayyareci, tacir. Kamutay üyelerinin büyük bir kısmı hukukçu, asker, çiftçi, rifçi, idareci, doktor ve tüccardır. Çankırıda sel ve seylab ÇANKIRI, 3 (Milliyet) — Dün gecedenberi devam eden hafi eek im Gal Ge anla rim çayı GELİRE eti — Istasyon ve htkâmet yakınlarına kadar olan bütün marta ki elern içine lar grmiyir. Çy üründeki ik köprü ya yakalı 5 Halk müthiş bir korku içinde tepelere doğru devin öömüktöliri del. Romanyadan gelecek muhacir!€ BUKREŞ, 3 (A.A.) — Başbakan, Dahiliye ve Ziraat m ve Türkiye elçiri bir konlerana halinde toplanarak Türklerin rel. ikik etmi Pekala ee ah öp öakenlerie çe a ela mektepleri meselesini görüşmüştür. Macar kabinesi istifa gi BUDAPEŞTE, 3 (A.A.) — Kabinede pek yakında bazi esinin icra edilmesi muhtemel görlilmektedir. Hattâ Gömböş kabini yeti umumiyesinin istifa etmesi ihtimalinden bahsediliyor. B. Gazeteler, adliye nazırı Bay Lozor ile dahiliye nazır tes Fischerin daha şimdiden istifa etmiş olukları > | e A gi