5 Aralık 1930 Tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

5 Aralık 1930 tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

A Gazi On gün kadar Dolmabahçede istirahat edecekler ve ziyaret- lerine fasıla vereceklerdir İstanbul, 4 (S.C) — Gazi hazretleri İstanbulda ikametlerini temdit edeceklerdir. Buna sebep İstanbulu teşriflerinden sonra dişlerinde başgösteren bir arıza olmuştur. Müdavi hekimler bu anzanın tedavisi on güne muhtaç olduğunu söylediklerinden Re- isicumhur hazretleri bu müddeti Dolmabahçede istirahatle geçi- receklerdir. İstanbulda icrası Gazi hazretlerince mukarrer ziya retlere de kısa bir müddet fasıla vereceklerdir. Büyük reisin tet- kik seyahati proyramlarında bir tebeddül vuku bulup bulmıya- cağı malüm değildir. Paraları istirdat edelim “Halkın dostu,, Osmanlı Banka- sına yatırılan 6 milyon liranin istirdadını tavsiye ediyor İstanbul 4 (S.C) — Milliyet gazetesi tek fırka ile de tenkit ve mürakabe yapılabileceğini yazıyor. “Halkın Dostu, gazetesi | hamillerin taleplerinde Düyunu umumiye meclisinin son £ vaziyeti karşısında Bankasında bulunan altı milyon liranın derhal istirdat faydalı işlere sarfının hayırlı olacağını yazıyor. “Hür Adam, başmakalesinde İsmet paşanın hatalı hareket- lerini yazmakta ve tenkidatta bulunmaktadır. Arif Oruç bey Rahatsız bulunduğundan İzmite sevkedilememiştir İstanbul, 4 (S.C) — İzmit valisi aleyhindeki neşriyatı üzerine “Yarın, gazetesi hakkında İzmit ceza mahkemesinde takibat başlamıştır. İzmit müddeiumumiliğinin bir tevkif müzekkesi üze- rine “Yarın, mes'ul müdürü tevkif edilerek İzmite sevkedilmiş ise de “Yarın, sahibi ve başmuharriri Arif Oruç bey rahatsızlığı hasebile tevkif edilememiştir. Mumaileyin rahatsızlığı hakkında verilen * tabip raporu tetkik edilmektedir. Arif Oruç bey iadei afiyet etmeden İzmite sevkine imkân görülmemektedir. Bu hâ- dise gazetenin neşriyatı üzerinde bir tesir yapmış değildir. Yarın neşriyatına devam edecektir. Spor işleri etrafında müzakereler tanbul, 4 ( &.C ) — Dün Halk fırkasında Fırkanın milli te- şekküller encümeninden Râna ve Adana meb'usu Hilmi beylerle muhafız gücü reisi İsmail Hakkı beyin iştirakile mühim bir içti- ma aktedilmiştir. Bu içtimada spor işlerinde salahiyettar zevatın mütaleaları istima edilmiştir. Neticei müzakeratta Muvaffak, Şeref, Burhan, Ziya ve Hamdi beylerden bir encümen teşkil edilmiştir. Bu encümen spor nizamnamesinin zaif olan cihetlerini tesbit edecektir. Komünist meb'uslar Fransa meclisinde hükü - mete hücüm ettiler Paris 3 (A.A) — Mecliste müdafasi milliye tahsisatının mü- zakeresi esnasında Komünist Beron Fransa ile müttefikleri tara- fından Sovyet Rusya aleyhinde ihzar olunan harbı izah, Fransa- nın Sovyet mahsulâtına karşı tertip ettiği boykotajı takbih ve Moskova mahkemesinden bahsetmiş ve komünistlerin tahsisat aleyhinde rey vereceklerini söylemiştir. Meb'us Boriot ise Mos- kova muhakemesi biter bitmez Sövyet hükümetinin ittihamatını tevsik eden vesaiki meclise arzedec bildirmiştir. Ilân San'atlar mektebi müdüriyetinden : Mevcut nümunesi gibi 100 çift iskarpin ve 100 adet yün fanelâ ile iki adet kontrol saatı ve iki ton makine gazı ile 20 teneka makina yağı. ve dokuz metro mikâbı muhtelif “kereste ve bir adet kabili nakil amper metre ile «lt adet marangoz tezgâhı muhtelif cins marangoz alât ve edevatı mubayaa ve imaliyesi bir hafta müddetle ve pazarlık suretile münakasaya yazedilmiştir. ısrar ve Osmanlı edilerek “Talip olanlar şeraiti münakasayı görmek üzere her gün mektep 'müdüriyetine ve yevmi ihele olan 8 kânunuevel 930 tarihine müsadif pazartesi günü saat anda mektep mubayaa komisyonuna müracaatları ilân olunur. KO San'atlar mektebi müdürlüğünden: Mektebimiz 15 Kânunuevel 930 tarihine müsadif Pazartesi SON TELGRAFLARIMIZİ Mustafa Kemal Hz. 3 Elaziz ahalisi Memleketlerinden tren geç- mesini istiyorlar İstanbul, 4 ( 5.C ) — Elaziz yilâyeti halkı memleketlerinden de tren geçmesini hükümetten rica için Ankaraya bir heyet gönderiyorlar: Kral Faysal ve Abdullah Babalarını Kıbrıstan Bağdata naklettiler İstanbul: 4 (S.C) — Sabık Hicaz kral “Hüseyin Kıbrista ağır surette hastalandığından iki oğlu Irak kralı Faysal ile Maverayı İşeria krah Abdullahın nezareti altında Kıbrıstan Hayfaya nak- er sihhati imkân bırakırsa Bağdata naklolunacaktı Çıkarılan haberler Merkezi Avrupanın vaziyetini şüpheli göstermek için imiş.. Peşte, 3 (A.A) — Başvekil Kont Bethlen hariciye encüme- ninde beyanatta bulunarak gerek Ankarayı ziyaretinden evel ve sonra ve gerekse Berlini ziya- retinden evel ve sonra mütead- Jdit defalar tekzip ettiği ve bazı devletler arasında bir Blok teş» kiline ait olan ecnebi gazeteleri meşriyalının devam etmekte ol- "masına nazarı dikkati celbetmiş ve bu şayiaların merkezi Avru-İbir ahenk mevcut olduğunu iPanın siyasi vaziyeti hakkındaİmemnuniyetle kaydetmi 4-0-0 mmm Makedonya Tani fotoğ fl a ya ayı totogratlar mücadelesi Üç mavi saft İçinde” ön Solya: 3 (A.A) — Protegero: |ikişerden 36 adet muhtelif poz- hararetli taraftarlarından |larda . çocuklara ait fotoğraf Talaeviski dün gece evinin av. Karşıyaka ile İzmir | arasında lısında öldürülmüştür. Cinayet vapurda kaybolmuştur. Bulan- Makedonyalılar. arasındaki da-)ların Karşıyakada Çullu © zade hili mücadeleye atfolunmaktadır. |biraderler | fotografhanesine ve şüpheler uyandırmak maksadile bazı mali ve iktisadi mahafil- den çıkarılmış olması ihtimali den bahsetmiştir. Kont Benthlen bu ziyaretler esnasında Macaristan ile Türki- ye ve Almanyayı alâkadar eden müşterek meselelerin müzakere edildiğini tekrar eylemiş ve bu meselelerde Macaristan ile Tür- kiye ve Almanya arasında tam fun Katiller iki kişi olup yakalan-(ya Yeni Asır o idarehanesine mışlardır. teslimini. insaniyet namına rica — İederim. Kiralık Menemende birinci mülâzim İhsan Hasan - Yağ deposu Yüz biu okka yağ istiap eden ve alâtü edevatile mü- celhhez gayet (elverişli ' bir depo kiraya verilecektir. Talipler baleılarda Arap hanı İttisalinde levazımatı in- şaiye mağazası sahibi Şakir — a Ucuz Dikiş SON MODA ELbiSE «15» LIRA Yenikavaflar --Şirket bulvarı (AHMET SAKİ) Terzihanesi, N. 54 (8) ii ulm” Kabadayı hırsız! Dün gece Gerenlik sokağın- da Bursalı Ahmet oğlu Mustaf: İştipli Süleyman oğlu Mehmet efendinin evini soymıya karar vermiş ve bu maksatla muma- ileyhin hanesinin duvarını dele- rek içeriye yirmiye muvaffak olmuştur. Hane sahibi her na- sılsa uyanık bulunduğundan gü- rültüyü işiderek odasından çık- miş ve hırsız ev sahibini gö- İrünce firar edebilmek pn üzerinden kendisini sokağa atmıştır. Hırsız Mustafa sukut neticesinde ağır surette yara- lanmış ve Memlet hastanesine tedavi altına alınmıştır. Bana yan bakan var mı? Dün akşam saat on dokuz buçukta tepecikte ( kâğıthane sokağında Kayserli Kadir oğlu Mehmet kafayı tütsülemiş ve “ bana yan bakan var mi,, fer- yadını basacak bir hale gelmiş ve biçağım çekerek © Muhtar Riza efendinin kahvesine dal- mıştır. Kahvedeki müşterilere sarkıntılık yaptığı gibi kahve sahibinden de cebren para İtemiş ve polis tarafından yal İlanarak deliğe tıkılmıştır. Eyilik yaparken Gaziler mahallesinde kahveci Mehmet oğlu Osman bir mese- leden dolayı kızarak küçük kar- deşini dövmeğe başlamıştır. Bu esnada oradan geçen Hamza oğlu Etem çavuş İbrahim oğlu Mehmet hâdiseyi görerek iki kardeşi ayırmak istemişler, fakt bundan muğber olan Osman kardeşini bırakıp ayırmak sure- tile eyilik etmek istiyenlerin üze- rine hücum eylemiştir, Neticede mütecaviz Ethem çavuşu baca- Zından hafif ve arkadaşı Meh- medide ağır surette yaralamış- tır. Mecruhlar Memleket hasta- nesine gönderilmiş carih Osman çavuş ta zabıta tarafından tev- kif olunmuştur. Dolandırıcı Marko Asliyeceza mahkemesine verildi Beş on gün evel şehrimizde tanınmış bir tüccarı 3500 Jira dolandırarak firar eden (o Öde- mişli Marko hakkındaki tahki- heye müracaatları. (7-7) EEE 20) din Piyalenin AŞÇI Markalı sıhhi ve mugaddi irmik ma- karnaları o sofranızın zinetidir. EV Ti >) G8 İ 5) 0) © Gi 10- 62 X 6141) tedrisata başlıyacağından talebemizin 14 Kânunuevel 930 tarihinde mektepte ispatı vücut etmeleri ilân olunur. kat bitmiş ve mazmun asliyece- Bir makalenin sekiz parçası Yakup Kadri bey, Milliyet gâzetesinde C. H. fırkası isimli bir makale yazdı. Bu makaleden sekiz parça “alarak aşağıya ya- zayorum: Yakup beyin sekiz parçası 1—C, H. fırkasının zayıflık sebepleri bile henüz taayyün et memiştir. 2 — Fırka grubu azaların dan bazılarına göre, muhtelif halk tabakalarını kendi teşki- latımız. içinde © almamış olmak zâfımızın sebeplerinden birini teşkil eder, 3 — Berlarına göre her züm- renin, her müessesenin işlerine lüzumundan fazla karışmak C. ki. fırkcasının popülarite'sini kay- betmesine sebep olmuştur. 4 — Fırka teşkilâtı genç- lerin ve münevverlerin eline bı- rakmak tarziyle, 5 — Mahalli nüfüz ve itibar- lardan istifade etmek fikri biriyle çarpışıp durmuş. 6— Aramızda monopol aleyh- tarlarının adedi sabık Liberal fırka içindekilerden çoktur. 7 — Alelâde bir siyasi te şekkül müyüz? 8 —Bir inkılâp o mücessesi n Yakup beyin £ makalesinden aldığım bu sekiz parça cevhere ne buyurulur? Ya hazret, anla- şilan: Kimse idrak etmemiş manasını dâvanızın Sen dahi hayrantsin davayi bi mananızın derdim amma... ne çare ki, sizin kadar (en © hüsnüniyetli iddünya değilim: Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz Zatin görünür rütbeyi aklı eserinde Binaenaleyh, firkanızın işine bakınız ve mahiyetini tesbit ede- rek sükütu ihtiyar eyleyiniz. Hiç olmazsa sizin için o zatın rüt beyi aklını lâfında bile görmek kabildir, demesinler... FIRKACI IŞ YUVASI Birinci Noter dairesi üst kat No: 11 Her türlü iş, Ve pasaport muameles..i Takip: Sür'at: za mahkemesine verilmiştir. Netice: