13 Aralık 1930 Tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

13 Aralık 1930 tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

ismet Pş, Is Ismet paşa istifa şayialarını tekzi,. etti Dahiliye vekili de İsta bula dönüyor vekili Şükrü “Kaya bey İstanbula geliyor. İstanbul 13 (A.A) — Başve- İstanbul 13 ( S.C ) — Dün akşam hareket Ankaradan İsmet ekspresle eden başvekil SON TELGRAFLARI MIZİ Jmet paşayı öğleden sonra kabul edecektir. Bu mü- paşa burava muvasalat etmiştir. lâkattaki görüşmelere bü- Başvekil yonunda İstanbul valisi, burada bulunan meb'uslar ve daha bir çok zevat tarafından | istikbal olunmuştur. İsmet paşa Dolmabahçe sa- rayında misafir olacaktır, İstan- bula gelmiş bulunan o Londra sefiri Ferit beyle Berlin sefiri Kemalettin Sami paşa burada başvekil paşaya izahat verdik- in Haydarpaşa istas-| vül ehemmiyet atfolu- nuyor. İstanbul 13 (S.C) - met paşa İstanbulda iki üç gün kalacağını, maliye vekili Saraçoğlu rü beyin ahvali sıhhiyesinin düzelmekte olduğunu, ka- ten sonra Ankaraya gidecek-|bineden çekileceği hak- lerdir. İstanbul 413 (S.C) —Ga- kındaki şayiaların yalan olduğunu söylemiştir. tanbulda öğleden sonra Gazi ile görüsr.cek sefirler izahat verecekle » yarın bu kil İsmet paşa hazretleri sabah şehrimize muvasalat mişler, istasyonda r. hazretleri namına kâti Tevfik, setyaver Rusuhi beylerle reisicumhur hazretlerine refakat eden meb'uslar, Berlin sefirimiz Kemalettin Sami paşa, Londra sefiri Ferit bey, umumi müfettiş İkvahim Talih bey, İstanbul va- lisi * Muhittin bey, mevki ku mandanı, polis müdürü tara fından karşılanmışlardır. Müşa- rünileyh kendilerini karşılayan zevat ile birlikte saadet mo- Fethi beyin Yeni suâl tahtiri - İzmir köylerine sefalet var mi? Ankara, 13 (S.C ) — Fethi beyin Büyük Millet Meclisi riya setine takdim etti riri hakkında bugünlerde müza kere cereyan edeceği ve alâka- dar vekiller tarafından izahat verileceği tahmin olunmaktadır. Bu takrirlerden birisi İzmir köyle rinden bazılarında açlık ve sefa let hükümferma olduğu hakkında gazetelerde çıkan haberlerin ne i|dereceye krdar doğru olduğu ve doğru ise açlığa yardım için ne gibi tedbirler alındığı sorulmak- tadır. Diğer takrirde, hariciye vekilinin ve refakatindeki murah- hasların Cenevre, Roma ve Sofya seyahatlerinin intaç ettiği masa- rife dairdir. İstanbul 13 (S.C) — Eskişe- hir.meb'usu Sait bey, tedavi al- tında olduğu Fransız hastanesin- de'cuma günü vefat etmiştir. Ce- zi hazretleri başvekil İs-! İstanbul 13 (5.C) — Dahiliye —— — —aş e İsmet Pş. İstanbula Gitti Başvekil Reisicumhurla mühim meseleler görüşecek Ankara 13 (S.C) — Türkocağında tasarruf haftasını küşat eden nutku irat ettikten sonra, başvekil İsmet paşa dün öğleden sonra ekspresle İstanbula hareket etmiştir. Başvekil paşa | istas- yonda vekiller, meb'uslar ve bir çok diğer zevat tarafından teşyi olunmuştur. Başvekilin İstanbul seyahatinin istihdaf ettiği maksat hakkında resmi malümat mefkuttur. Bununla beraber Gazi hazret- rile kabinede yapılacak tebeddülât ve mali meseleler | hakkında görüşeceği tahmin olunuyor. İsmet paşanın istifa edeceği şayiasında israr ediliyormuş İstanbul, 13 ( S.) ) — Vakıt gazetesi kanunlarda yapılan tet- kikat münasebetile neşrettiği makalede adi borç için hapsin iadesi caiz olmadığını yazıyor. ( Yarın ) başvekilin İstanbula muvasaleti münasebetile paşanın istifa edeceği şayialarında israr edildiğini yazıyor. Berlin sefirinin daveti Paris ve “Londra elçilerinin davetile alâkadardır Ankara, 13 (S.C) — Hariciye vekâleti, Berlin sefiri Kemalet- tin Sami paşayı davet etmiştir. Bu davet Paris ve Lonnra sefir- lerimizin davetini icapeden sebep ve vaziyetle alâkadardır. Burada sefirlerin iştirakile Hariciye vekâletinde mühim müza- kereler olacağı tahmin edilmektedir. Roma Polis müdürü Suiistimali hasebile azledildi Roma, 13 (S.C) — Roma Polis müdürü ile muavini li tah- sisatın sarfında sujistimalde bulunduklarından azledilmişlerdir. İtalyanın maruf şehirlerinde vuku bulan faşist aleyhtarı tevkifat üzerine Padu da yüzden fazla evde taharriyat yapılmış ve bazı kimseler tekif edilmiştir. Tevkif edilenler meyanında Padu faşist teşkilâtı sekretleri ile Profesör Enriko Tedeçi ile kardeşi, Pro- fesör Venezyan ve ticaret odası umumi kâtibi dahildirler. Taharriyat netice vermemiştir. Hasan Safettin beye Geza işleri müdürlüğü teklif edildi Ankara 13 ( S.C ) — Adliyede tebeddülat haberlefi teeyyüt etmektedir. İzmir ağır ceza reisi Hasan Safettin beye adliye ve- kâleti ceza işleri müdürlüğü teklif edildi, Müddeiumumiler ara“ sında bazı tebeddüller vuku bulacaktır. Samsunde sinemada Yangın çıktı ve seyirciler arasın- da panik koptu İstanbul, 13 ( S.C ) — Samsunda Zafer sinamasında temsil “es- nasında yangın çıkmış ve seyirciler arasında müthiş bir panik hi olmuştur. Sinamadaki ahali kapılara hücum etmişler, kurtulmağa çalışmışlardır. Bu telâş içinde bir çok kâdınlar ve çocuklar bayılmış ise de ittihaz edilen seri tedbirler sayesinde her kes kurtarılmış ve hamdolsun nüfusca zayiat olmamıştır. İsmet| torile Dolmabahçeye çıkmışlardır. | nazesi ihtifalle kaldırılmıştır. Erzincan zelzelesi | Fe.âket hakkında sıhhiye ve- kilinin beyanatı Ankara 13 ( C ) — Erzincan zelzelesi hakkında mütemmim malömat gelmemi: Felâket büyük olmakla beraber gazeteler- de intişar eden havadislerin ne dereceye kadar mubalagalı ol- duğu tahmin edilemez. Bu hususta resmi malümatı anlamak için sıhhiye vekili Refik beye müracaat ettim. Müşarileyh şu beya- natta bulunmuştur * — Felâketin vüsatını mahallinde tetkik ederek icap eden yardım tedbirlerini almak üzere hükümet ve hilâliahmer hemen faaliyete geçmişlerdir. Zelzele Kaberini alır almaz hemen Erzin- cana iki müfettiş gönderdim. Bunlar şimdi zelzele mahallinde bu- lunuyorlar, Kendilerinden mufassal malümat bekliyorvm.. Alınacak heberler umumi efkâra vaktinde bildirilecektir. Yunanlılar Çanakkale har: inin yıl dönümünü yaptılar İstanbul 13 ( S.C) — Yunanlılar Balkan harbinde Çanakkale önünde yapılan deniz harbının il dönümü münasebetile Averof| Ikruvazöründe aleyhimizde müsamereler tertip ettiler. Tasarruf haftası © İstanbulda konferanslarla açıldı İstanbul 13 (S,C) — Tasarruf haftası nümayişleri dünden itiba- ren başlamıştır. Darülfünun ve Galatasarayda tasarruf ve Beşiktaşta büyük yangın Bir tütün deposu ve üç konak yandı, zarar miktarı 400,000 Bra tahmin olunuyor İstanbul 13 (5.C) — Beşiktaşta dün büyük bir yangın çıkmıştır. Ateş bir tütün deposundan başlamış ve bu depo. ile yanındaki üç konağı yakmıştır. Yanan depo Ebühudaya ait olan cesim bir konaktır. Burası tütün tüccarı Salim Nuri bey tarafından tütün deposu ittihaz edilmişti. Diğer üç konak ta kiymetli binalardır. Zarar büyüktür, 400,000 lira tahmin olunuyor. Bunun ancak bir kısmı sigortalıdır. Yangının tevessüüne ve devamına sebep, her vakit gibi, Terkos su kumkanyasının ihmal ve ataletidir. Terkos yangın muslukla- rında su bulunmamasıdır. Ve yetişen itfaiye tulumbaları ii yordu. Itfaiye bu sebeple çok büyük müşkülâtla yangını si bilmiştir. Ateşin nasıl çıktığı hakkında polis tarafından tahkikata başlanmıştır. Kanunların tetkiki Adli kanunların tetkikatı bitti Ankara, 13 ( 5.C ) — Ceza ve hukuk muhakemeleri kanunu ile İcra ve iflâs kanununun ve diğer adli kanunların tetkikatı bitti. Bu kanunların heyeti umumiyesi muhtelit olarak | bir daha tetkik edilecektir. Ankara -Istanbul Münakalâtı kısaltılacaktır İstanbul 13 (5.C) — Ankara ve İstanbul arasında demiryolu- nun traversleri bazı kısımlar üzerinde değiştirilerek hat sağlam- laştırılacak ve trenin daha sürasatla seyri seferi temin edilecek. tir. Bu traverslerin tebdili ameliyesi iki aya kadar ikmal edile- cektir, Bu suretle İstanbul - Ankara arasında seyahat müddeti iki kısalacaktır. Izmir Esnaf ve Ehali Bankasından: İzmir Esnaf ve Ahali Bankası nizamnamei esasisinin 17 inci maddesi mucibince Meclisi idarenin 6/2/930 tarihli kararile his- sedarandan talep edilen ikinci taksitin kânunuevvel 1930 gayesi. ne kadar İzmir Merkez bankasile Kasaba, Salihli, Alaşehir, Öde- miş, Tire şubelerine teslim edilerek mukabilinde makbuz alma. ları ve sene nihayetine kadar taahhütlerini ifa etmiyenler hak kında aşağıya yazılan nizamnamci esasinin 18 inci maddesi mu. cibince muamele ifa edileceği beyan olunur. M.R. M. Muharrem RO 18 inci madde: Tayin edilen zamanlarda tediye edilmiyen taksitler için bir güna ihtara lüzum kalmaksızın lâzimülifa olduğu günden itibâren şirket lehine olarak yüzde 9 faiz yürütülecektir. Hisse senetlerinin teleb olunan taksitlerini tesviyede teehhür eden hissedarlar gazetelerde bir ay fasıla ile münteşir iki name ile ve son ilân tarihinden itibaren bir ay zarfında © ifayı deyne davet olunurlar. Bu müddet zarfında hi taleb olunan taksitleri ifa etmiyen hissedarlar ifayı deyinden imtina etmiş ad- dolunarak hisseleri şirket eshamı borsada mukayyet ise borsa ko. miserliği vasıtasile ye değil ise müzayede tarikile ve kâtibi adil marifetile talibine furuht ve eski senetler iptal edilerek © yerime ayni numaraları havi yeni senetler verilir. iptal edilen hisse se- netlerinin furuhtunda mütahassıl bedeli mezkür ( senedin bedeli muharrer ve muayyeninden dun ise aradaki | fark malları hakkında konferanslar ver Tahsin Piyale AŞÇI Markalı sıhhi ve mugaddi irmik ma- karnaları sofranızın zinetidir. 18 - 26 EYE GRİ GE GRADE) den istifa ve fazla olduğu takdirde fazlası kendisine ii EE ca T mİ (v6) (10 4 PT