23 Mayıs 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

23 Mayıs 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

oi No. 1710—25 Hles'ul bir ana Viyana» nm meşhur bir madalyon hakkâkının dul zevcesi olan Eleonore Tantenhahn, Viyanada en bii aktör «Frnestsin, musikişinas «Laris ın, hanende «Maks ssam «Joseph» in, müderris «Richard» ın, yani beş büyük viii anasıdır ve şu- batta doksan yaşına girmiştir. Nesir : Mevsimsiz Banhar Ben dünyanın senden uzak yerlerinde doğsay- dım eminin ki, büyük bir seyyahat yapacak; seni, bilmeden, görmeden ve tanımadan araya- caktım.. Yoluna serdiğim bu ömür belki kısa bir yol halısı gibi çiçekli renklerini ayaklarının ucuna sermeden bitecekti. cennetten inmiş bir maide gibi Allahın tezatlarıyla dolu bir yemeklerinden sonra seni vahada akşam bekleyecektim . o Çünkü sen bir nebi gibi yolcu- ların gelmediği bir ze. manda uğrayacaktın. Va- halar çöllerin sakinlerine ümit ve ilham lutfunu gösteriyor. Orada renkler baharı hatırlatıyor, orada hava ümidi müjdeliyor, orada kuşlar büyük ve parça parça.. Havuzlarda Çöllerin ortasında UYANIŞ 399 İspanyada resmi piyango dairesinin en son model keşide makinası sular senin dudaklarına değmeden akıp gittik- leri için ağlayor. Oradan mevsim, sen gele- ceksin diye hiç gitmiyor, sabah ve ayrı lisanlarla WKonuşuyorlar. Gece çolün çıplak akşam gibi düşerken, ay vücuduna siyah bir kürk sularda şehvetli kadın bacakları gibi kıvranı- yor. Seni gördüm ve seni bir daha görmek için neden yolunda geziyordum? Geçtiğin yollarda saat niçin zembereği kopmuş gibi böşaliyor ve ben zamanın kararını kaybediyorum ?.. Sen gelirken ve geçerken gözlerim neden bu kadar kutretsiz Seni bir daha görmemek korkusuyla, kalıyor? inan- gördüğüm şeylere mamak korkusuyla titri- Yyörum.. Ve gözlerine bakmadan geçiyorum. Sen bana bir lisan öğrettin.. Gözlerinin be- ni cezalandıran ve beni teselli oeden şüphe ediyorum. Seni ay- bakan kıskanıyor- ş lisanından nalara ve Sulara gözlerinden um. Burhan Halit Almanyada kolonya sergisinde Viyanalıların kadın moda şubesi