8 Ocak 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

8 Ocak 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

0? UYANIŞ No 1795—İ)0 TIP FAKÜLTESİ sebeplerini bulur «karır. Taze ölü nün de büska bir kokusu Var. Fisiolorya Mboratuvanudayız. İşte bir sevimli tev- şan, köpek, kobuy mani selipasını bağlanmış. Hocamız belki kac bininci tecrii- nndde kalbi surutlardırın. Mayvanı icap Ediyorsu besine o başliyor. Şu uyutüyoruz , bu eziyelsiz... ya bazen... bir del dimağdaki mevkilerini gösterecek o bii merkezlerin beeriübe yapılmıştı. tavşanı gayet hafif bü vılttak.. eenbihi den az, hatta hiç bayıtmamak Jâsımımış, o Duyan bi hayvanın bağın buğırn kain tasını arimak pe elemli manzara... Elektrod dimağın üzerinde dolüşiyor işte cik neme merkezi. bükünz hayvan vasıl ciğniyan... Teşrih dershanesi Kalemler elimizde... (EL kol, uyak, bacak şiryan- larinmın cilt üzerinden istikametlerini çiziyoruz, Da mar bağlıyncağız.. Fargediyoruz bir Kaza oldu bir damar kesildi.. Bu hangi damandır? Nereden ve nasl bağlıyacağız?. Bir kaza meselâ ayak kemiklerini parça parça etmiş o kemikleri nasl keseceğiz? Apandisit fıtık. Mide, bağumak ameliyatlam... acil tedbirler... Mnümüzde ölü markos alınış (bayılmış) bir hasta yerindedir., Ameliyatta en küçük bir noktayı bile ihmâl edemeyiz. Biz operator hocumız asistanımız.. Yalmz bir fark temaülün aksine Operator sessiz, asistan bağırıp çağını. Hocamız arası Jâtifeyi de Gsirge mezler. Bir güstro — önfterostome ameliyatında o bir hanı arkadaşı: Dikiş maharetinizi burada gösterin bakvım kızım,. dn gün antöpsi dersi var. duha yeni ölmüş bir ölü,, solgun, masada uzamış. Hocu kesiyor ve anlatıyor. “Çiğerde gördüğünüz en hile dikkat erlin., Bu hasta bir Bronclo pie- umonleli imiş, ra, Bu derse (fethi meyi| “derler teşrihi marazinin mühim bir kasmir hayatla iken teşhiri kabil olmıyan bazı vak'alam tenvir eder, ölümün Tap, âlemindeki o bugünki mili dafam çarelerini baldaran, hep bu zavallı fedakâr mahlaklar değil ani? Hocamız gülüyor — Haydi hayvancağız beni affet... ve ilâve ediyor. Buna müsnade odilmediği zamanlar da varlı. sakteri Jaborumuvarndayız . gmip grüp ayrıldık, mikrop boyacağız. . işte kırmızı çubuk gibi görünü- yor.., Koh basili verem mikrolu.. Mikropları birznazlı bebek gibi besliyoruz hangi yerleri, küngi sıcaklığı isterler nelerden müteessir olurlar, ayrı ayrı tetkik ediyoruz... Düşmanı eri kuv- vetli şeklinde tânımak gerek. — Devami var — NI inci Dahiliye Kadınlar kısmı