12 Mart 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

12 Mart 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No, 1$04—119 SERVETİFÜN! & MODA VE — Yekpare elbise: İnce satenden yapılmışır. Bir pelerin gibi boğaza sarılan kisimda sitendendir, kenarını kürk geçirilmiştir. Bu pelerin istenilen şekilde sarılabilir. İlk ucu öne, biri öne biri arkaya da getirilebilir. 3 Lâtif bir akşam elbisesi: Ded'ren terrihanesi tarafından teşhir edilmişlir. Beyaz satendendir. Bir omüzu kumaştandır, bir omuzu kürdeli ile birleşmiştir. Göğsün deki güller beyaz kadifedendir. 8 — Bir sükak elbisesi : Bu elbise Paris imeşherinde nam kazanmiştir. Halla en çok beğenilen elbisedir denilebilir. Firillerle süslenmiş kolları herkez tarafindan beğeni miştir. Kücük bolero ile fistanı siyah krepdüşinden firiller beyaz krepdamurdandır. A AŞ AŞ HAZİN BİR ÖLÜM Bu seneki güzellik miisübakasınd iştirak eden Selma ayım bo rahatsız buülanuyordu. Zavallı Hanım, yapılan ralmen, Franisz hastanesinde veli azindan Selma bütün ohtimama ve tedaviye etmiştir Selma Hanım, eski Süriye oşrallndüan Necip Şukayr Peyin kızıdir. Pederinin Suriye'li olmasına ragmen kendisi Türk tabiiyetinde kalınağı tercih etmişti. Botbahi genç kızım bir bademeik iltihabı yüzünden pek gene yaşında dünyasına doymadan dfulü çok hazin ve elimdir. Merhum Selma Hanım Hz. neşredecekleri. beyannamede mebaslmu feragat tavsiye buyuracaklardır. İivayetlere göre bu seneki mebusların yüzüe kırkını genç aza teşkil edecektir. Ve gene söüy- İendiğine göre bu sene melbmsların 70 kadarı de gişecek, kuvvetli idare adanıları mülki büyük mem riyetlere ve valiliklere getirilecektir. Bütün intihap B.M, Meelisi mebns intihabınm tecdidine Earar verdi. Dphiliye vekâleti bütün viliyetlere vaziyeti bildirdi. Keisicimhar Ha. H fırkası grup reisine bir mektup yuzarık vok mühim meselelere temas ettiler. We tecdidi intihabı niçin lüzum olduğuna işareti ederek izahar verdiler. Gazi Ez. ayni zamanda bu mektuplarında mebus maaşlarının 500 lirulan 850 liraya indirilmesi noktasına isabelle işaret ettiler. Verilen malümata nazamu bütçede bu suretle 600 bin lira tasarruf edilmekleidir. Yeni intihabım yapılacağı her tarafta ilân edilin- es faaliyet derhal başladı. Bu sene mebuslar İlalk fırkası umümi tesi sifatile Gazi Hz. tarafından nüamzetlikeri tespit edilerek millete bildirilecektir. Dört genederberi nüfus tezayüt etmiş olduğundan bn inti- hapta birkaç mebus fazla olacağı kuvvetle o talımin edilmektedir. Gazi Hz, yakında mühim bir böyatiame neşredecek, bütün umumi vaziyeti izalı edecektir, Bu seneki mebüslür intihap edilmeden evvel reyle- rine müracaat edilerek idari vazifelerde kalıp kalmı yacıkları sorulucak'ır. witün intihap ve metice Mayız iptidalarında bitmiş olacak ve Meclis o vakit toplanacaktır. Gazi faaliyeti 40 gün kadar sürecektir. Yeni Meclisin içtimaindan sonradır ki Halk fir kası umumi kongresi toplanacak ve memlekoel imes lelerile uğraşarak vatandaşların ihtiyaç ve arzularına göre ciddi ve cezri tedabir alması karalaştırılacaktır. Şehrimizde intihap heyeti teftişiyesi fanliyete geçmiş bulunmakta ve her gün içtimalir aktedilmek tedir. Mahallelerde muhtarlar intihap, cetvellerini doldurmuşlar ve her erkek vatandaşın ismini kayd- etmişlerdir. Bu eetveller teftiş heyetinin tetkikinden sonra tekrur mahallelerde talik edilecek ve intihap hakkımı haiz olan vatandaşlar oruda yazılı bulunacaktır. Teşkilâtı esasiye kanununa nazaran 18 yaşını ik- mâl eden her erkek Türk inüntebibisani intihap edebilecektir.