11 Haziran 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

11 Haziran 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No.1817—132 SERVETİFÜNUN 25 lerindeki Vahşi Hayvanlar Hipopotam bakıyor onu pençeleri nltına aldıkları vakidir. Hattâ, sultan Hamit devrinde İstanbula gelen bir sirkin aslanlarından birinin, o zaman oynalıldıkları Kadıköyünde Zambaoğlu bahessinde mürebbizi olan gibi bir vaziyet aldığı arada, üzerine alılarak vücndünü parçaladığı ve başını gövdesinden ayırdığı söylenilmek- tedir. Bir boa yılanının da, uyuşukluk verici ilâcı nz gelerek, o sirkte kendisini vücüdüne sam adamı, sık tiğını ve mosmor bir hale getirerek boğduğunu, bütün ahalinin birbirini iterek sirkten kaçıştığını, Kadıküy yerlilerinden olan yüşlı bazı kimseler, sulatıyorlar. Ancak sirklerde, böyle bir hadise oluverime seyreden- lere bir zarar gelmemesi için, ihtiyati tedbirler alii- maktadır. Hattâ hayvanın tehlikesine uğrayan mtüreb- bisi bile, alınan tedbirler sayesinde imdadını yebişile- rek, ekseriya kurtanlabilmektedir. Dünyadaki havvanat baliçeleri arasında en mükems meli, Berlindekidir. Burası çok muntasam olduğu gibi içindeki muhtelif hayvanlar da yeryüzünde emsalinin belki en güzel nümnnelerini teşkil tedir. meycük ötmnek- Beyaz ayı kafesinde duruyor kızın, başımı ağzını sokar Berlin hos kısımı, Bu Kısımda en güzel, en bulunduğu kısımdır. hayvanat baliçesindeki büysr ayıların bir havuz vardır, ki hüyli modem Yazın şıonk günlerinde beyaz. ayılar ailesi, bü havuzda istediği gibi balıyo yapmakta, serinlemektedir. Banyo ihtiyacım, bü bilhassa ve sik sık bir şekilde yapılmişar. bol, ağır tüylü hoyvanlar, duymüakladırlar. il eek Beyaz ayılar dinleniyorlar