25 Haziran 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

25 Haziran 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

56 TİFUNUN No. SERVER 1314—134 İHababürg hanedanının Laci — Geçen nüshadan malisat ve son — Elizabetin, saray teşrifatının srkıcrliğına, kaynana Arşidüşes Sofinin bu ahkâmi tatbikvettirmek şeklinde tecelli eden tahakküm ibiilâsına, ve, Pentsovn dözetin, güzel zevcesinin islırabun lükayt kalmasını karı, nefsine cebroderek devamlı surette mes'nt görünmesine imkân yoktu. O'da, nibi- yet insandı. Gerçi im ratoriçelik vüzilesini ihmal edecek,bunn-ehem- miyet vermiyecek karak- terde bir kadın değildi, ama biraz olsun kendini de düşünecekti, Ve düşündü, Günün birinde deniz ağiri #eya- hatlere çıkmağa karaf verdi. Kararını içra etti, Hazırlandı. «Kontes fon Hohenembes # müstear ismi alında Avusturya- dan uzaklaştı. Memleket memleket dolaştı, Avus turyaya dönmeği, aklından bile geçirmiyor, nzak memleketlerin manzarı- ları karşısında ruhunu dinlendiriyor, operalara giderek,musiki ile âsabını teskin ediyor, kendisini avatuyordu. Wlizabetin, çocukluğu pok serazat geçmişti. Saçı İki örgü arkasında sallanan küçük Elizabet, çok sade yaşayan babası Dük Makelu birlikte Bavyera düğlarımın temiz ie .sinı içine çekerek, dağ dağ, ormatı ormat ie babasıle berber köylülerin sofrasına oturur, ne; ile hür bir kuş gibi şakır şakir öter, babasının ve & brafında bulunan diğer kimselerin meşesine neşe katardı. Böyle büyüyen bir kızın, izdivaçin birdenbire yaşıyış taraına gil bir hayata karışmam, pek tabi olarak ruhunda kuvvetli bir aksülamel uyandırmıştı. Fransova Joxe'in yaşlılık hali Biizabâte birçok izdivaç teklifleri yapılmıştı, Ev- lenme çağına gelen hemen bütün asilzmleler, bir dafa bu hurikulâde güzel, ince, sarif, hasan kızla evleri- meği akıllarından geçirerek, izdivaç (teklilinde bulu: nurlard. Fakat, bütün bu talepler reddedilmişti, Belki, kendi nilesinin gihninde de Arşidüşes Solinin tasarladığı $€y, yer tutmuştu. Onlur dü, kızlatını İmperatoriçe vörmmek istiyorlardı. Bü- tün başka teklifler rod- dedile reddedile, nihayet sira İmperatorut tekli- fine gelmiş ve - mukad- derin önüne geçilmez, derler! - bu teklif kabnl olunmuş, yakışıklı Fran sovu Joyelle güzel Eliza bet, biribirlerinin hayat lira karışmışlardı. Biribirlerinin hayatına karışmak! Evet, böyle, ikin iki hayatı tam imanasile bir hayat yapa madan, başlangıçtaki mütekabil temayüle rağ- men, ruhları kaynaşamaı- dun, merasimle birleşmiş- ler,.... > eğer tabir caizse - mertsimle seyişmeği tecrübe etmişlerdi. Argi- düşes Sofinin her hüreketi (arasmt ve takip eden gözleri önünde, tegrifat dahilinde biribirlerine yaklaşmışlar,..... din doğrusu vaklaştırılmışlardı ! Alı bu togrilat, bu takyidai, behemehal riayet edilmesi beklenilen alıkâm!, kak;ki Biizabet, bir İmpertorlu evleneceğine, bütün debdebe ve tanlanadan malrnm kalmağı teteih ederdi. (Tehsip, tasvip, ibram, israr... bu gibi geylere bü tatbik edilen ve Muhak