2 Temmuz 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

2 Temmuz 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

SERVETİFÜNUN No. 1810—İ35 kir Nil Merhum ressam Avni Lifij Mastarı UÜ Nakimin snerlayıdarı Li» “ Glaspalast,, yandı « Glaspalast » , Münihin bütün dünyaca tanınmış resim. müzesidir. Bu binada Mer senle, en ieşhur vosgumların en güzel tabloları teşhir edilir. Bn bina 5-& Haziran gecesi yanınış ve binala birlikte 3,000 nefis tablo da külölmüştür. « Glaspalast » taki resim şalieserlerindeti 19 imei asır ressamlarından Filip Otto Rüngenin «Üçümüz» ismindeki tablosu da bu armada roslivolmuşlur. Bu eğer, bilhassa elümmiyeti haiz görülen ve puha bi gilemiyen şaheserlerdendir. A - Pa? . saa sum üs Sam — p i. Ear Münihteki « Glaspalast » ım iskeleti SA RNI AR ft Ressam Peyami Safa Si *. Ressam Peyümi Bafa, resimlerini hiç bir sergidoğ. 4 teşhir etmiş değildir. Onun gayet iyi İşlenmiş peyzaj biri, natürmortlari, portreleri vürdir. Ondaki tasvir ve terkip kuvvetini bir başka Türk san'atkirinda göre. meğim. Konkleri osla solmayan bu ebedi lâvhalar, onun esrarlı fırçasıle boyandı. yeleri, bü renkli kelimelerden vir Komau ve hikü eude getirdiği esiri tabloların meşheridir. Türke karii, istrabı önün çizdiği, önün boyadığı tuvallerde tanı dı. Nesirlerinde. bir gölâlenin musikisi vardır. Herke- sin sevdiği, beğendiği romancı, hikâyesi Peyami Safa- reğsnmi ve musikişinmePeyami Sala olarak Hs 5 ve tarırım, Peyami Bafa, vi het mari resimlerini rüb ve tabintin görünür ve görünmez renklerin usarelerindeni vücüde getirdiği bu şauhayviriluku! halita ile boyadı, O, yukarıya baktığı zaman gözleri kamaşan miyopların güöremiycecği kadr yüksek abidelerin san'atkârıdır. ©, bir ressam, 6 bir bestekürdir. 'Bürkçenin renk ve ses zevkini, bugünkü nesil, «li evvel onda tattı. Elif Nacinin edebiyattan balse- * dişini küstüllk telâkki edenler, bunu benim omü Karşı layezal hürmet ve muhabbetime bağışlasınlar. Büyük iftihurlarımdan biri olan Peyami Safa ile « Böğde Sala arkadaşlığımdan çekildikten tağındı. Ona bahsedeceğim. kızlar », filme #üönrü , Peyami Beyler. n , beyine misafir olduğum gecelerin sa babında beraberce Beylerbeyi tepelerine tırmanırdık. Ben bir köşede popati yaparken, o, <Simşeksle #XMal- şersi yazdı. Beb, bu birlikte çalıştığımı günlerde ona Tüze vin önünde başlarım sallayan gelinciklere, papatyeleri güstermiştin.. Bu kır çiçeklerini ben boyadım. O, yaz- dn. Bu çiçekler, benim pogatlarımda. soldular ve Kr mldamadılar. Fakat, onun gelinciklerinin renkleri aslı solmadı ve hâlü da kımıldanıyorlar. «Şimşek»de sanı yüzlü Mütidin kesik kesik öksürüklerini dayu- vorümi, «Malişer» insahifeleri, bütün bu bir sürü iske- let halinde snllanım mustarip «Harbi Umumi çöcüklü- nüm göz yüşlarile ıslaktır. O, sDokuzuncu hariciye koğuşundar az mı istırap çektit Onun Araplarla, Acemi: lerle yaptığı bharplerinin zafer destanları, burünkü neslin dudaklarında bestelendi, Bahhsi İsmail Safa, anadan doğmü şair, Peyami Sala, babadan doğma san'atkârdır. Ben, pületimiü zaviyesinden Peyami Bafayı böyle tanıdım, Elit Naci

Bu sayıdan diğer sayfalar: