16 Haziran 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

16 Haziran 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

No. 2182—497 Nesir Binnaza mektup IV. Yazan: N. İlhan Berk Eşya bize her bakışımızda bir başka türlü görü- necektir; fakat her bakışımızda muhakkak geçmişin hatırasıyle onu tanıyacağız! Onun için değil midir ki; biz, mazimiz içinde bağzan var görünüyoruz. Daha önce sana yazmak; evvelce gördüklerimizi bahsetmekten başka bir gey değildir, demiştim. İşte, biz bunun için mazinin yükünden kurtulamıyoruz.. Ah, fakat; mazinin en bhefif yükünü dahi taşı- mamanı isterdim. Unutmak istediğim tek şey odur. Hiç bir şeyin bende onun kadar bir ağırlık yaptığı- na daha henüz şahit olmuş değilim... Mazinin bütün zincirlerini kopar, Binnaz; yalnız onlar geride bira- kılması icabeden şeylerdir. Biz hiç bir şeyi aynen görmüyoruz. İkinci görüşümüz ; birinciden muhakkak farklıdır. Hiç olmazsa ikincisi birincisine nazaran eskimiştir. Bunu olsun kabul edelim, Bu değişen âlem içinde eşyanın sükünunu gördükçe hayret et- memek imkânı olmuyor. Bir maddeler âlemi düşü- nüyorum Binnaz; daima değişen ve değiştikçe bam- başka bir hal alan, bir maddeler âlemi. Mazimiz bize en çok hâkim olan kuvvettir; bü- tün bizi kuvvetle bağlıyan bağları kopar, Bu, kızıl dudak beni bekliyor; bu çeşmede doy- mayacağım sular buluyorum; bu bir yığın harabe, asla beklemediğim mazi... » # (Ve sadet şiirleri) Bir kum gsatının gürültüsü, Mesafelerin silindiği dünya ! Bir geminin düşündüğüm limana kalkışı.. Bayal beldelerine kalan çocukluk. UYANIŞ Eski elbiseler, püsküllü kırmızı pabuçlarım... . Ve çırılçıplak meçhul aşklar bekliyen odalık. İntisar ve lirik öpüşler düşünmek, Mermer havuzlarda mehtabı kovalayan şehzadeler | Altın hareli elbiselerin sudan bir oluk gibi parlayışı.. Uykusu titiz sultanların birden boğulmak korkusu.. Ve saadet için yanan dudaklar! Yalnız ölümden duyulan korku “e intizar. Yanık tenli oğlanların.vücutlarından duyulan sarhoşluk t Ruhün aynalarda görünmek ihtiş'w, üvünlütlü kay» bedilen saadet.. Kervanlarla Kalkan Hatıralar, Tahammül arzusu, Vw kardeş kavgasına nihayet! * mw — Devamı son sayıfada — 450 tliraya bir otomobil! Almanyada yeni yapı- lan fabrikanın temel taşı Hitler tarafından konuldu. Almanyanın Führeri Hitler Fal- lersleben mevkiinde yapılacak ye» ni bir otomobil fabrikasının temel taşını koyuyor, Bu fabrika 450 liraya mal olan, her kesin kesesine uygun hususi otomobiller yapacaktır. Bu cins otomobillerden bir kısmı yapılıp piyasaya iikmış, çok revaç bul- muştur. Yeni yapılacâk bu fabri- kanın müşteriler: omahens otel, hastane ve bir tecrübe mektebi bulunacaktır,