21 Eylül 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

21 Eylül 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

No. 2248—363 UYANIŞ 271 Bir Bu satırla- rı kalbim kan ağlıyarak ya- zıyorum. Çün» kü, ölümüne bütün tanıyan- iarının derin teessür -duydu- ğu Doktor Me- deni Boyer bun- dan daha hazin merşiyelere lâ- yık çok değerli bir şahsiyetti. Onu, ilk defa Haseki hasta- hanesinde ame- liyat olduğum zaman asistan- ken o tanımış- tım. Hattâ «Bir ameliyat olmu- şun psikolojisi» serlevhalı uzun bir yazımda kendisinden de bahsetmiştim, Ameliyat esna- sında beni ba- yıltırlarken, kulaklarımda şimşekler çak- tığı ve sesler nâmütenahi içimde sağırlaşıp uzak- laştığı o korkunç dakikada onun sesini tâ derinlerden işitmiştim. Bu des, bana o ölüme benziyen gidi- şin bir tek tesellisi ve henüz büs- bütün erimemiş olan şuurumun bir iek hazzı idi. Bu ses, ebediyet di- yarından şunu diyordu: — Korkma, Halid Fahri Bey, narkosu ben koklatıyorum !» İyi kalbli dost! Şimdi birdaha ayılmamak üzere en müdhiş ölüm nsrkosunu o koklamış bulunuyor. Bir yıldır operatörü olduğu Aydın Memleket hastahanesinde hazakati, şefkati iile bütün memlekette ken- disini sevdirmiştir. Mezuniyetle İs- tanbula geleceğinden üç gün evvel, son bir ameliyat yaparken eline ba- tan bir kemik parçası yüzünden kanı zehirlenerek öleceğini kim düşünebilirdi * Kim buna ihtimal werirdi ? vazife Dr. Medeni Boyer Merhum Doktor Medeni kurbanı —— ge | Onun ölümünü haber veren tel- grafı ilk defa bir İstanbul gezete- sinde okuduğum zaman dehşetim- den dona kalmıştım. Nasıl ki hâlâ bu haksiz ölüme aklım ermiyor, Henüz otuz iki yaşında ölümü bu- nun için acıklıdır. Bu vazife kur- banı, yüksek mesleği ile memleke- tine daha pek çok hizmetler ifa- şına muktedirdi ve gittikçe büyük bir mütahaasıs olmağa da; çalışması ve zekâsı ile namzeddi. Ne yazık ki, bütün bu ümidler, ecelin zalim bir tırpanı ile bir anda yokoluver- di. Merhum, «Servetifünun» un da büyük dostu ve hepimizin samimi arkadaşımızdı. Ruhuna Tanrıdan rahmet diler ve ailesile tanıyan- larına gözyaşlarımla tazlyetlerimi sunarım. Halid Fabri Ozansoy | Düşünceler Sanat eserleri içinde en güzel ifadeler yüksek bir temaşa neti- cesi olarak doğarlar. Güzel! Ruhun gözlerile görü nüştür. Bir sanat eseri yaşıyan bir varlıktır. Bunun haricinde bir aynı olamaz, Joseph Joubert # İyi yazmak, her defasında işi hissetmek, iyi düşünmek, iyi söy- lemektir. Üslüb aynile insandır, Buffon x Sanat eserlerindeki bütün mev- zular iyidir, maksat onları iyi ter- tip ve aydınlatabilmektir. Millet » Dehâ, sanatkâra bir ölçü verir. Th. Gautler » Dehâ, harikulâde kolaydır. Paul Valery * Yazmak, bu öğrenilmez; Hisse- dilir. Antoine Albalat #. Sanat eseri bir irade eseridir. Sanat eseri aklın eseridir. Andr€ Gide » Hissetmeğe başladınız mı, tam muvaffakiyetsizlikten emin olabi lirsiniz. Normal adam ne çalar, ne besteler, ne de yazar. Th. Mann