1 Kasım 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

1 Kasım 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

ŞOT SKTT YU TU AT —2 Sayfa Bütçe Tasarrufu ! Kadın Ve Halkın Fikri | Yüzünden Devlet bütçesinde on sekiz milyon kadar tasarruf yapıldı ve halkı memnun etti. Biz, dün, halka bu tasarrafun daha zi- yade hangi maddeler üzerinden yapılmasını sorduk. Bazı ce- vaplar aldık. Umumi mahiyet- te olmakla beraber halk ağ- çıkmış sözler olduğu için dercini faydalı bulduk: Ahmet B. (Beşiktaş, Orta- bahçe 16) — Ne söyliyeyim bilmem? Meselâ: Meb'uslar maaşlarını üç yü- ze indirmeli, inhisarlarda ve diğer birçok yerlerdeki işsiz, iltimaslı memurlar hdır. * Asım B. (Okçumusa, Şeh- süvar caddesi 28) — Hükümetin bütçede ta- sarruf yapması doğrudur. — Ne gibi tasarruflar? — İnhisar idarelerindeki mestur tahsisat azaltılmalı, Av- seyahatlerine az para :rf.ıdilmdidir. * Niyari Ef. (Kasımpaşada, Hacı Hüsrev mahallesinde, Se- bil sokağında 10) eclisi idare azalarının polis 50 - 45 lira ahyor; Bunu artırmalıdır. Müdiri umumilerle bir takım büyük müfettişlerin seyahat günlerinde — aldıkları yevmiyeyi uılîılıdn. Nurettin Ef. ( Tophanede, Bostanbaşında Hamamarkasın- da SEG — Devlet bütçesile yapılan lüzumsuz inşaatın önüne geçil- melidir. * Mehmet Bey ( Samatyada, Bf!eııud;. Kidem tekke so- azalarına il yüksel tahsisatlar kaldırıldığı takdirde bu, mühim bir tasarruf olur. İsmet Paşa MİSAFİRLERİMİZE ZİYARET- LERİNİ İADE EDECEK - Başvekil İsmet Faşa nisan veya ma- aylarında Peşte ile Atinaya giderek BURSAYI DA ZİYARET EDECEKTİR Macar başvekili dün Ankara- dan hareket etmiş ve istasyonda Başyekil ile heyeti vekile azası tarafından teşyi edilmiştir. Misafi- rimiz Bursayı da ziyaret etmek arzusundadır. Cinayet... Dün Üsküdarda Müte- kait Bir Memuru Vur- dular; Cani Firar Etti Üsküdarda oturan mütekait Sait Efendi ile Lâz Osman isminde iki kişi dün akşam fazlaca rakı içmişler, bu sar- hoşluk arasında da bir kadın meselesi yüzünden kavgaya başlamışlardır. — Kavganın hararetli bir de- minde Lâz Osman, bıçağını çekerek Sait Efendinin üzerine atılmış ve onu tehlikeli surette yaralamıştır. Yaralı adam bas- taneye yatırılmıştır. Lâz Osman ise henüz tutulamamıştır. Meselede Haklı İseniz Cevap Vermek Elinizde.. | Baş tarafı 1 nci sayfada) O: “Türkocağına küfreden adam burada bulunamaz. Türk ocağını terkeder — misiniz?,, dedi. Ben ayni soğuk kanlılıkla: “Hay hay, dedim. Gazinin, Venizelosun ve birçok ecnebi misafirlerin bulunduğu bir yer- de iskandal çıkarmak terbi- yesizliğini yapmak - istemedim, sessisce çekildim. Kızanlar, —bahusus böyle bir mecliste iskandal çıkar- mak ayıbını göze alacak ka- dar sinirlerine mağlüp olanlar zayıflardır. Hamdullah Suphi beyi bu kadar sinirlendiren hadise şudur: Ben Türk ocağı için sarfe- dilen bir milyon liranın israf olduğunu yazdım. Ocakta ça- lışanların fazla para aldıklarını söyledim, nihayet Hamdullah Suphi Beyin Dağyolu kitabımı maarife — nasıl sattığını an- lattım. Hamdullah Suphi B. in eli kalem tutar, ağzı benden iyi söz söyler. Bu sözlere, bu yazı ile cevap verebilirdi — vermedi. — Türk ocağında iskandal çıkarmak is- tedi, muvaffak olamadı. Orada Meclise — hürmeten lemediklerimi şimdi söyli, zin eviniz. değildir. Ben on beş seneden beri Ocaklıyım. Ocağa para verdim, fakat si- zin gibi Ocaktan para alma- dım. Her Ocaklı gibi ben de Ocağa girebilirim. Saniyen ben ocağa değil ba- Boyahaneyi Soymıya Gelen Müşteri| Bir Adam Üstelik Kendi Manto- sunu da Bıraktı Dün Beyoğlunda Bursa sokağında —Ramazan efendinin boyahanesine gelen şık bir matmazel beraber getirdiği man- tosunu temizletmek istediğini söylemiş. Boyahanenin idare işlerile meşgul olan adamı Melle. Meridir. Müşterinin mantosun- daki lekelere bakarken şık matmazel açık bulunan vitrinin | içinden bir şapka ve temizlenmiş eldivenleri aşırmıştır; bunun farkiına varan Mtmazel Meri müşterinin yakasına yapışmış, ve çaldıklarını iadeye mecbur etmiştir. Bukadın heyeanmfiap kendi mantosunu da bırakıp kaçmıştır. Ankaz Altında Ölenler Defnedildi Galatada yıkılan evin enkazi altında kalarak ölen Sultana ismindeki kızın cesedi; anası Rum olduğu için vermek istemi- yen papasların elinden alınarak babası Ali ağaya teslim edilmiş- tir. Sultana ve diğer ölüler amele cemiyeti reisi tarafından Te tadi ei Bakırköylüler Eczanelerinden Şikâyet Ediyorlar Bakırköy eczaneleri gece nöbetçi eczaneleri gösteren lâvhaları — koymadıkları — için sıhhat —müdüriyetine — şikâyet edilmiştir. Bir Otomobil İki Kişiyi Yaraladı Şoför - Muammer Ef. nin idaresindeki otomobil Şişhanc- den geçerken Yahya — ve Şükrüye çarparak her ikisini de yaralamıştır. Ölü Bir Çocuk Bulundu Kadıköyde Rızapaşa arsa- sında bir çanta içinde İ0 güh- lük ölü bir erkek çocuğu bu- lunmuştur. Bir Tütün Kaçakçısı Yakalandı.. Erenköy'de — Kozyatağında oturan Hüseyin kaçak tütün ve sigara kâğdı kaçırmakta iken inhisar memurları tara- fından yakalanmıştır. Joya gelmiştim. Boloya gelen- lerin kanaatlerine de karışıyor musunuz? Sonra dikkat ettiniz ben ocağa çatmadım, ocığı: ideallerini tenkit etmedim. Si kendi şahsınıza yapılan hücu- mun intikamını ocak vasıtasile ı.lıııınınız.ııYııdıklınmdı 'an- ve an — varsa tekzip :Şiıiı. azetemizin — sütunları ona da açıktır, yoksa umumi yerlerde -i çıkarmakla ben değil siz küçülürsünüz. M . Zekeriya ! 1: Hasaa bey — Pazar ola biçin teşrif ettiniz? kıralbaşı. İstanbula [ çıktım, sizin güzel © 8: Belger İareb— Hasan bay, göyle bir gesleliye Foks Şirketi Bursanın Manzaralarını Filme Ajıcakhr Ankaraya giden Foks şir- keti san'atkârları ayım beşinde İstanbula — dönecektir. Şirket burada İstanbulun bedii mana- zırından başka yeni yapılan mektepleri, Darütfünunu, Tıp fakültesini, Etfaiye ve Polis teşkilâtını da filme alacaktır. Şirket mümessilleri bir va- purla Bursaya kadar gidecek deniz sahillerinin manzaralarını Bursanın mabetlerini — ve kaplıcalarının — resimlerini çe- kecektir. Şehir meclisinin ilk işlünümdaki ” Hütabeleri" Gdi sesli filme alacaktır. Hükümet ve Turink kulüp şirkete yar- dıim etmektedir. Halkalı Bağcılık Hocalığı Almanyaya bağcılık ve şa- rapçılık tahsili için gönderilen Necati B. Almanyadan dön- | müş ve Halkalı ziraat mektebi bağcılık hocalığına tayin edil- miştir. Tramvay Ölü Otomo- biline Çarptı Dün Sirkecide vatman Sü- leyman efendinin idaresindeki 12 numaralı tramvay arabası belediyenin 140 numaralı ce- naze otomobiline çarpmışlır. Otamobilin çamurluklarile ar- ka kısımları ezilmiştir. -— — aat ei gn Nİ İöreelü li ğilüaereeremaniielükkaame Ü eçti şedişdaşdai aa ğl eee reiçen lll 3: Hasan bey — Güzel İtalyan dilberile evlendi- | da bir sörelim dedim. | niz. Yoksa balayı seyahatine mi çıktınız? Karnından Yaralandı Hadise Galatada Bir Meyhanede Rakı İçilir- ken Vuku Buldu İzmir Ferah oteli müsteciri Remzi ve arkadaşı Mehmet B. ler diğer bazı arkadaşlarile dün gece Galatada içmiye başlamışlar; Remzi B. bu sıra- da tabancasını çıkarıp masanın Üzerine koymuş ve içmekte devam etmiştir. » Remzi Bey bir aralık masa- nın üzerine devrilmiş, bu sar- sıntıdan tabanca ateş almış, Mehmet Bey karnından ağır surette yaralanmıştır. Bahri Müsavat Kabul Ediliyori Ankara, 30 — Bugün M. Venizelosla İsmet Pş. arasında İmza edilen bahıf mÜsavat protokolunun metni şudur : *Dostluk muahedesini imza eden ta- rafeyni ökideya teslihata masraf ihti- yar etmemiye karar vermişlerdir. Tahdit yolunda tesavi arıyacaklarını, mukabil tarafı 6 ay evvel habordar etmeden imalât ve Inşaat siparişlerinde bulunmamayı, bu suretle İki hükümet arasında dostane izah teatisini tam bir #samimiyet dahilinde cereyan ettirmeyi kabul ederler.,, Gazi Hz. MİSAFİR YUNAN GAZETELERİNE BEYANATTA BULUNDULAR Ankara, 30 — Dün akşam Türkocağındaki — baloda misafir Yunan gazetecileri Gazi Hz. den beyanat rica etliler. Reisicümhur Hz. Türkçe söylüyorlardı. Ham- dullah Suphi bey tercüme edi- yordu. Gazi Hz, aynen dediler ki: * — Yunan gazctecilerini gör- mekle bahtiyarım. Matbuat hükü- metlerin siyaseti ürzerinde vâsi mikyasta icrai tesir. eden büyük bir. kuvvettir. Atina'da Balkan konferansına giden Türk murah- hasları avdetlerinde Yunan aha- lisi ve matbuatı tarafından ne kadar hararetli bir istikbale maz- har olduklarını bana söylediler. Memleketinize avdet ettiğiniz zaman burada gördüğünüz Türk milletinin hissiyatı ve Türk mille- ti tarafından Yunan murahhasla- mna yapılan hüsnü kabul ve hüs- nü istikbal hakkındaki intibaları- Bizi yazmanızı rica ederim. İki millet arasında vâsi bir teş- riki — mesai sahası - vardır. Ben şahsen bu iki millet arasında teşriki — mesaiye tamamen taraf- tarım. Nasıl ki siz de bizzat buna şahit — oldunuz. Türk milleti de ayni arza ve telâkkiye iştirâk etmektedir.,, aekif 4 Hasan bey— Vonizelos sizden akıllı çıktı, balit balı yemek için bizim hükümet merkezine kadar W Dostluk Misakı — İmza Edildi. Ankara, 30 (Telefon)— Buzüf Türk - Yunan dostluk mlisakınif İmzası tarihi bir hâdise oldu. S at 6 da hususi bir trenle harektt eden kont Betlenin teşrifindet | sonra İsmet Pş. ve Tevfik Rüşt Bey ile M. Venizelos ve M. halakopulos Hariciye vekâletitt ldi. "lmn meraslml Tevfik Rüştü BEİ makamında yapıldı. Burada veküilet #” künından başka M. Venizelosln berabtf gelen Yunanlı misafirler, Türk ve gazeteciler toplanmıştı. Saat 6 buçukta hazırlık başli” dı. Bu sıraca İsmet Pş. ile M VE nizolos, Tevfik Rüştü B. im 0dü” sını' ortasında yanyana biret Kü tuğa oturmuşlardı. Her ikisi ©* gayet neş'eli görünüyorlardı. M. Venizeles bazen yazındaki mananin Üzerinde duran kitap HMT deki cıgara kutusunu alıyor, evirip viriyordu. Bazen de İsnet Paşamın FT lağına eğilerek Fransızca bam Ç* söylüyordu. Bu aralık Nafia Vekili Zekfl B. ke İktısat Vekili Şoref B. x ta konuşuyorlardı. Tevfik R B. muahedenin imzası için yapi” lan hazırlıklara nezaret ediy Hazırlıklar bitince İsmet ile M. Venizelos yanlarına T: Rüştü B. ile M. Mihalakopulot” alarak masaya oturdular. Saat 7 de I:.ıı muamelesi W"A Bir taraftan İsmet Paşa ile Tevfik Rüştü B. diğer taraftan M. Venizeleti” M. Mihalakopulos muahede üzerlne İ7 ae ga bi sonra İsmelt paşas — “Bu eseri imza ile ikmal etmekle müftehirim.,, Dedi. — M. Venizelos ta ayni de cevap verdi. Bu sırada Nafıa vekili Z€ kâi B.: — Hayırlı olsun, Pll"ı diyerek tebrik etti. lsmet Pe- tebessülm ederek teçelili ederken M. Venizelos Zekti Beyla "TW yırlı olsun! , lemennlsini Tükçi VÜD €etti. Onun bu hali meclisi bir bavasile dalgalandırdı. Bönrk. 3 Veniselür ayağa ._.ıııı: İsmet Paşaya hitaben bir nutuk süyİ* Son defa Yunanistanda MT küi iktidara geldiği zaman kadar — lüzumlu ederken şayet bu yolda sarfedii cekleri emekler arzu edilen ker malindan şüphe etmek MAt geldiğini hatırlattı. Bundan s0PEÇ — İşte şimdi elde ettiğimiz bU çhti ile İnsanlığın kemali muzaffer oeaı.lı_nı’q-d-ıı.v..ıı-“: