16 Kasım 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

16 Kasım 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

gr İttihatçılar Divanı A göm Veriyorlar... Almanya Emereder Gibi Yeni Bir 5 Harp €snasında düşmanlar RR bize resmi veya eki, Svretlerde yapılan sulh Ml rinin hakiki mahiyetleri beyin etraflı izahlarile mıştı. Bu münasebetle ? Paşa hakkinda arkadaş- tarafından söylenen ağır “iç rden sonra Kudüs meb'- © Ragıp beyin bir suali, isen meydana çıkan acı bir in daha vazih bir şe- tekrarma vesile verdi. beyin Cavit beye iy ap, Mağa sual şu idi: , > Amerika ile münasebe- Td, 3 sırada zatıdliniz şi Mi idiniz? aa maliye nazırı, bu Sual den bura- “d,, sında hiç tereddüt etme- İN embereğinden boşandı, : bildiklerini anlatı ve Matt er kça da bizleri derin hay- it, içersinde bıraktı. Cavit i» “> Bu sualinize çok teşek- | dedikten sonra | devam etti: N Esasen ben de bundan 4 etme istiyordum. Fakat i Sirasını o getirememiştim. İ anlatayım: Nisanın dör- günü ben Amerika se- ederim, hariciye nazırından bir N Yanında idim, Sefir o sırada| almış,telgrafta : “Türkiye Amerika arasında hiçbir yoktur. £ Binaenaleyh münasebatımızın deva- Arzu etmekteyiz, deni- Sefir bu telgrafı bildirdikten sonra ilâve | 1 4 Meğer ki Türkiye, Ak gelecek emre imti- ilânıharp etsin!, durdu ve “ Ame- şu sözlerine ne » demek ister gibi hakındı. yanımdaki arkadaşa # fi Tek, “ buyrulacak, dedim, diplomat ârif kişi SEP, Bundan yirmi gün kadar Vükelâ meclisinde Ame- Meselesi konuşuldu. O- Almanlar, bizim ile münasebetimizi © lüzum olmadığım İardı. Halbuki aradan #vsmeden Amerika ile imizi kesmemizi tek- Almanların bu son ârşısında ben, arkadaş- « * Şekinmeden açıldım: Almanların bu garip id- a , sebebini anlıyama- e, im, Amerika harbe ârzı mubal Almanya “zansa bile Arerikaya Miyecektir. Bu yüz- için kapitülâsyonla- an bile ümidimizi lâzımdır. da Hün sonra Avustur- Ir, Edi 4 # TN iti, Yİ tekkfi derme- © Ben bunu öğrenin- Sâdrazam Talât pa VE dedim kiz “ğa kesilmesine karar ve- | | mizi kesmiye hiç lüzum yok- tur. Diğer devletlerle * aramız- | İ daki köprüleri yıkmamız hiç te | siyasi bir hareket değildir. | Amerikanın harbe duhulü Al manyanın kat'i surette mağlü- biyeti demektir. Talât Paşa bu sözlerime itiraz etmedi. Fakat: — Almanyayı gücendirmek- İten korkmaktayım; demekten de kendini alamadı. Ben bir gün sonra Talât Pş. yı gene gördüm ve ayni sözleri takrarladıktan | sonra ilâve eltim: Miri ke Milta na çöken en büyük felâkettir! | Fakat kabine azasından bazr- ları ise: “ — Garp cephesinde Al- manyanın muzafferiyeti yüzde | i yüzdür. , Dediler. | Harun Hilmi B. dayana | madı: | İstanbulun Su Muka- | velesi Feshedilecek Mi Edilmiyecek Mi ? MBaş tarafı 1 ine EE Bu böyle iken hergün şir- ! kete 20 yeni abone müracaat etmektedir. Bu mü- racaatlar tevali ettikçe şehrin su ihtiyacı kısalacak ve bu- günkü > vaziyet “vehamet kes- betmekt Bu'ş labilinde şirketin, elek- sayfada) | kadar am edecektir. İ makinelerin sarfedeceği trikten tasarruf gayesini takip etmemesi, makineleri tamamen işleterek şehre yüksek tazyik ile su vermesi, bunun için de makinelerin asgari on sekiz başlamıştır. Bu arada programı- | na alaturka musikiyi de ilâve saat çalıştırılması (lâzımdır. Terkos şirketi tasarruf etsin diye şehrin hayatile oynamak hakkını haiz olmamalıdır. Bu muvakkat tedbirden son- ra yapılacak ikinci iş şirketin mukavelesinin bir an feshi veya hitam bulmak üze- re olan müddetinin temdit edilmemesidir. Belediye (o heyeti o fenniye- si şirketin mukavelesinin fesh için birçok kanuni sebepler göstermiştir. e Nafia vekâleti bu kanuni sebeplere istinaden Terkos şirketinin mukavelesini kolaylıkla feshedebilir. Zekâi bey bunu yaparsa İstanbula en büyük hizmeti yapıaış olacaktır. Çünkü İs- tanbul senelerğenberi bu yüz- den milyarlarca ziyana uğra- mış, bütün şehir bir harabeye dönmüştür. Serbes Fırkanın Bir Şubesi.. İ o Sesbes fırka şehrimizde bir İ ocak daha tesis etmiştir. Bu ocak Kasımpaşada Hacıislâm | bey mahallesindedir. Açılma resmi dün öğleden sonra ye- pamuşlir, — Amerika ile münasebeti- ; —— e a e Son” — Her halde bunu söyliyen ! Enver paşa olacak! dedi. Cavit B. bu . sözleri memiş gibi devam etti: — Bunun üzerine bende işit- | POSTA ı Müsabakal Kazanan Kariler Pa- i! zartesiye Belli Olacak | Teklifte Bulunmuştu... Müsabakalı hikâyelerimize gelen cevapları tasnif ediyo- ruz. OÖnümüzdeki pazartesi günü kur'a neticesini ilân ede- il ceğiz. O günden itibaren ni- hayet bir haftaya Okadar kendilerine kur'a isabet eden karilerimiz, İstanbulda © iseler hediyelerini doğrudan doğ- | ruya, taşrada iseler birer İl mektapla alacaklardır. bir mesele çıkarmış olmak | | için dedim ki: “ Bulgarlar da bizimle bir- likte Almanların müttefikidir. Amerika ile evvelâ onlar bo- | zuşsunlar, Sonra dabiz bozu- şuruz. , Çünkü o zaman Sofya sefiri olan Fethi Beyden gelen bir telgrafta Bulgarların bu işe hiç yanaşmadıkları bildirili- İ yordu. Tabii benim bu tekli- fim de bin dereden su getiril idikten sonra reddedildi. Vükelâ | meclisinden sonra Talât paşaya: —Bu iş Almanyanın emrine kör körüne mutavaattan başka birşey değildir; dedim. Programında | İde HANIMLAR TERZİHAHESİ — Bahçe Tenevvü Temin Edildi İstanbul radyosu Darüttalim heyetinden sonra Darülbeda- yiin de yardımını temin etmiş- tir. Bunun haricinde haftanın lâakal iki gününde tanınmış san'atkârlardan mürekkep bi- İ rer heyetin muntazam program haricinde birer konser verme- leri de karar altıma alınmıştır. | İstanbul Radyosunun isrine tevfikan Ankara Radyosu da | programını zenginleştirmiye etmiştir. Filips Şirketi Yardım Ediyor Filipe şirketi İstanbul rad- evvel | yosuna muhtelif şekillerde yar- dım ettiği gibi memleketimizde radyonun tamimine de çalış maktadır. Bu maksatla en ucuzundan başlıyarak en pahalısına varım G&ya kadar bütün makinelerini, fiatlarını © arttırmamak o şar- tile taksitle satmıya karar ver- miştir. Bu Gecenin Programı Bu gece Ankara radyosu saat yedide, İstanbul radyo- su da saat sekizde başlıyacak- lardır. İstrazburg İstasyonu Açıldı Fransız hükümetinin İstraz- burgta yaptırdığı yeni istasyon | ayın on birinci günü açılmıştır. Mevce uzunluğu 342 metredir. kuvveti 12 kilovattır. İstrazbuug istasyonu saat on buçuktan itibaren şebrimizden de anlaşılacak tarzda işitilmek- tedir. İstifade ediniz 1 »- İlân 3 satırı geçmiyecektir. Tccektir. 3 — Her ilin Sadet ilin kuponu mukabilindedir. 4—Her 3 sütırdam fazlasına ? kupon ilâve edilmelidir. 5 — Her kupon Üzerindeki tarihten bir hafta müddetle muteberdir. SON POSTA yı okuduktan nra ilân kuponunu saklayı- nız. Bundan 5 adedini ilânınız ile birlikte bir zarfa koyarak posta ile idarehanemize gön- deriniz, İlânmizin gazeteye gir- mesi için bu kadar kâfidir. SON POSTA —— BEDAVA İLÂN KUPONU 16-Teşrinisani - 1930 kapı Rampaşa ham 12 No. Telefon Jslitanbul 4057. İNEBOLU KANAAT MAĞAZASI Teri oğlu Yervant kaplama köste tuzarşıda Mafaz HÜSİ İ kullanmız. Yemeklerinizi | yemek ister misiniz? Beh İşiğeytin yağı ile pişir Kapısı Babacüfer tül .. Saatler, Amerikan İstanbul büyük e sokak. ve lezzetli İp BEYLERE VE HANIMLARA İ Ehven şeraitle hanemde ve hanelerde | | musiki dersi veriyorum. ' Etyemez: Beyazıncedit mahallesi Kadim tekke sokak No, 14 MANDARİN FİDANI — Beher adedi iki kuruştam elli bin adet satılık yabani | mandarima fidamın vardır. Rize Kazancı zade Abdullah Kadıköy Elektrik Abonelerine İlân İstanbulda Havagazı ve E- lektrik ve Teşebbüsatı sınaiye Türk anonim şirketi (Satgazel) 17-18-19 teşrinisani pazartesi, salı ve çarşamba günleri Yel değirmeni ve İbrahimağa ma- hallelerini tağdiye eden tevet- türün (safha ile bitaraf arası) 110 dan 220 volta tahvil e- dileceğini muhterem abonele- rine ilân eyler. Bu münasebetle, (O mezkür mahallelerdeki bilcümle tesi- İ satım ampul ve muhtelif elek- | trik cihazları birdefaya mah- sus almak üzere meccanen değiştirilecektir. Yeni ( tevettürle itasından itibaren ampul cihazlar ve istimal edilmiyecek ve badema kullamlacak bilcümle elektrik malzemesi 220 volta mahsus olacaktır. Yukarda zikredilen busus- lara riayet ve bir cereyan in- cereyan eski saire | kıtama mahal vermemek ii memurlarımıza ( ifayı | vazife esnasında teshilât ibraz buyur- | maları muhterem ahaliden rica olunur. Müdüriyet Hikâycler $ Birinci mevkide 69 sefer ücreti İN ZEYTİN YAĞINI — Damii Kara, deniz ve jandarma küçük zabitan askeriyesine mahsus abonman karneleri : Munbasıran ikinci mevkide fasıla verilmeksizin beş seyahat fi yapılması hakkını bahşeden beheri beş varaklı karneler ; Binaenaleyh, tediye edilirse miktarı 2,50 kuruş olacak yerde yalnız 1,50 kuruştan ibaret olur. ul Tramvay Şirketi 14 teşrinisani 1930 tarihinden ilânı ahire kadar muteber olmak üzere muvakkat askeri ücret tarifesi Resmi. elbiseli kara, deniz ve jandarma zabilanı ayni araba içinde fasıla verilmeksizin icra edilen her hangi bir sefer için tramvay ücreti: Birinci mevki İkinci mevki Tramvay ücreti 5 250 kuruş Köprüler resmi ı ı h 025 0; 625 375 Nakliyat vergisi Yekün Zahitan Beylere muhsus abonman kârneleri I — Munhasıran birinci mevkide olmak üzere fasılasız İ 60 sefer yapılması bakkını bahşeden cem'an 60 varakayı 1/X havi karneler: ? -—- Her Satır 4 kelime hesap edi- Pi 300 Kuruş İstanbul tramvay şirketi tarafından icrası kabul 120 © ,, edilen yüzde 40 tenzilât Tediyesi icap eden bakiye (o 180 ,, Köprüler resmi 60 Nakliyat vergisi AS İlâveten: 2 — Munhasıran birinci mevkide olmak üzere fasilasız 20 sefer yapılması hakkını bahşeden cem'an 20 varakayı havi karneler: Birinci mevkide 20 sefer 100 Kuruş İstanbul tramvay şirketi tarafından icrası 40 kabul edilen yüzde 40 tenzilât Tediyesi icap eden bakiye Köprüler resmi Nakliyat vergisi İlâveten: Binaenaleyh, bir abonman karnesi ile tediye edilen bir seyahat ücreti tekmil rüsum dahil olduğu halde 6,25 kuruş iken yalnız 4,25 kuruştan ibaret olur. Mezkür karneler ancak resmi elbiseli ve birinci mevki- de seyahat eden Zabıtan tarafından istimal olunabilecektir. Sivil elbiseli zabiten umum sivil yolcular gibi bilet ücreti tediye ederler. Resmi elbise ile seyahat eden kara, deciz ve jandarma küçük zabitan ve efradı askeriyesi ; ayni araba içinde fasıla verilmeksizin icra edilen her Bİ hangi bir sefer ücreti: Birinci mevki İkinci mevki (iğ 2,50 kuruş E Tramvay ücreti 5 5 ve efradı İkinci mekide beş seyahat ücreti İstanbul Tramvay şirketi tarafından icrası kabul edilen yüzde 40 tenzilâi Beher karnenin bedeli seyahat ücreti 7,50 kuruş bir abonman karnesi ile Işbu karneler munhasıran, resmi elbise ile yalnız ikinci mevkide seyahat eden kara, deniz ve jandarma küçük zabitan ve efradı askeriyesi tarafından kullanılabilir. Sivil elbise ile seyahat edem kara, deniz ve jandarma küçük zabitan ve efradı eskeriyesi bilet ücretlerini umum sivil yolcular gibi tediye ederler. Abonman karneleri, Tramvay plânton kulübelerinde, hatların müntehalarında gişelerinde satılmaktadır. ve Tünelin Galata ve Beyoğlu Istanbul, 72 teşrinsani 7930 MÜDÜRİYET