24 Aralık 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

24 Aralık 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Kari — Gözile Gördüklerimiz Ölülerin Yakılması Bir Kari Buna İtiraz Edıyor İstanbul ı.ı.ıı,. meclisi — yedek *tasımdan Nurettin Münşi Beye : 10 Künunmevvel Sen Posta — gazele- tinde İntişar ettiğine göre ortaya Bld- berin yakılması — meselesini çıkardımız Ve güya Vali ve Belediye meclisi Galebiniz! isaf edip derhal ihrak firin- “lanmı yaptırmıya teşebbüs. etmezlerse kanunl talebinizi müddeivmumilik “Yazıtasile istihsal edecekmişsiniz. Fakat düşünmüyor mususuz ki Nu- Pettin Münşi BE dahil asam Abdülhak Hümit Makber adlı lüyemut bir öser Yücuda getirmişlerdir. Ve gene tecmmül a üyör mu Ki Namık - Kemal; nt yaşatan mazidir!, — demiştir. © üful etmiş ve tabiatile hayatla mak- Ber denilen bir Abideden Başka bir İr birakmıyan ve medan . teseilimiz Olan Ana, Baba, Kardeşlerimizin batla bütün ömrümüz oldukça tebcil edebile- teğimiz eüânen ihrakı binnar ederek Mabedit etmiye kendinizde nesıl salâ- “Nyet gördünüz? Ankara: H. Tahir Ocaklar Heyetinin Nazarı Dikkatine Efendim, 977 senesinin 20 Kânumuevvelinde Kirkağaç Türk ocağı menfeatine altı, Yedi yüz Mralık eşya ile beheri birer a olmak Üzere beş bin biletli bir Piyanko tertip edilip 927 senesi 30 Künunuevyel Cuma günü çekilecekti. Bu biletlerden yedi, sekir yüz adedi halka satılıp bedelleri alınmıştı. Keşide KFünü tam Üç sene geçmiş olmağla kemdit edildiğine dair hiçbir. gazetede Üüz da yoktur. Böyle bir teşekkülden başka başka yardımlar . bekliyen balkın Tülünl denemek için aldığı — biletler böyle Üç sene gibi bir zamanla unut- tarulmak İstiyenlerse artık bizim Türk Otağının halka nasıl yardım ettiğine diz anleyın. Bu biletlerden bir tanasini “Mifen takdim ediyoruz. Santçi — Hadimi zade Emin — Ahmet SON POSTA : Bu piyanke Kırkağaç Otak şubesine mahsustur. Eğer doğru e ocaklar beyetinin nazarı dikkatlal Selbederiz. — İki Zıt Muamele Ankara, Konya, Adana vesaire gibi Vüyük ve küçlük şehirlerde umumhane- e kaldırıldığı halde burada devamına Müsande edilmekte ve hatta bam ka- Gdinlar hükümst tarafından umumhaneye Sevkolunmaktadır. Malatya : İzzetiye mahallesinde (© numarada Cevdet Küştü Vali Muhittin Beyden Bir Sual 15-10-930 tarihinde bir mektup gön- Getdim ve sıbhati umumiye namına bir Kakım şeyler İhbar ettim. Fakat şimdiye hiçbir. şey — yapılmadı. -Acaba, Beden? Ibrahim Tefrika No. 9 İtılyadı Fıbnluılır Kapanıyor İtalyada, hükümetçe alınan tasarruf tedbirlerine rağmen, mali ve iktısadi buhran şidde- tini arttırıyor. Son günlerde birçok fabrikalar ya tamamen, ya kısmen kapılarını kapamıya mecbur olmuşlardır. Bu me- yanda meşhur otomobil fabri- kası ( Fiat ) ta bir ay için işik ni tatil etmiştir. Diğer bir oto- mobil fabrikaları daha amelesine yol vermiştir. Hükümetin res- mi istatistiklerine göre İtalya- daki işsizlerin adedi — yarım milyondan fazladır. Hükümet bir taraftan bü- yük küçük bütün devlet me: murlarının maaşlarından, amele ücretlerinden tenzilât ve diğer taraftan dahilde satılan eşyanın — fiatim kırmıya karar vermiştir. Şimdi bu kararını tatbik ile meşguldür. Maamafih mali bubranın önüne geçmek yör K icrasına Ispanyada, sokak başları mitralyöz muhafazası oltında için bir taraf*an da Amerikadan para istikrazına çalışılmaktadır. * İngilterede İki Buçuk Milyon İşsiz Var İngilterede, satış pazarları- nn çoğu — kapandığı — için, istihsal fazlalığı mühim buh- ranlar tevlit etmiştir. Henüz iflâslar yoktur. Fakat işsizlerin adedi günden güne çoğalıyor. Bu münasebetle Avam ka- marasında şiddetli müzakereler cereyan etmiş, işsiz. ameleye yardım için 135 milyon İngiliz lirası tahsisat verilmiştir. Bu vesile ile Çorçil ve Loit Corç, iktısadi buhranın kolayca halli mümkün olmadığını ve işsiz- likle mücadelenin ani bir ne- tice vermiyeceğini söylemişler- dir. * Amerikada Buhran Şiddetli Nevyork borsasında esha- SERVER BEDI | Hayri Bey söze başladı: — Efendim, vallahi, sözü tzatmıyayım. Bin dereden su Eetirmek — âdetim değildir. doğru, dos doğru 'Pkcı fikrimi arzedeceğim. '_'. refika vefat edeli dört oluyor. Bu müddet zarfın- & İlyıuın pek tatsız tuzsuz — Teçti. Fakat nedense evlenmek miyordum. Sade merhume- nin hatırına riayet ğgil... — Kendime birşey bulamadım, Sizi ilk gördüğüm gün kendi kendime dedim ki: “ Ben bu eve kira- c olarak değil de damat ola- rak girsem daha rahat ede- rim,, Açık söyliyeyim: tam ba- na göresiniz. Nezahet Hanım! Ben öyle manalı, imalı, ince lâflardan hoşlanmam. Açık söz: için de- münasipçe | SON POSTA. İtalyola Fiat Fabrikası Bir Ay İçin Kapandı. İngiliz İşsizleri- Almanya- da Siyasi Vaziyet - İspanya İhtilâ T Garp cephesinde sükün var filmi gösterilir M., Müsolini ken Berlin sinemaları polis Hitler kuvvetlerine karşı muhafara altına alınmıştı., mın ant sıkutu ve ani yük—[ selmesi bütün Amerika piya- sasını altüst — etmiştir. -Düne kadar milyoner geçinenler el- lerindeki tahvilâtı satamadık. tan maada, bankalara karşı | borçlu “da kalıyorlar. - Borsa | buhranında en ziyade kaybeden- ler zenginler olmuştur. Borsada küçük spekülâsyon yapanlar zaten ilk hamlede irlâs edip kaybolmuşlardı. Şimdi de zen- ginler birer birer yıkılmakta- dır. Bugün borçlu vaziyette kalan birçok eski milyonerler vardır. İşsizlerin adedi de — gün- den güne çoğalıyor. - Hükü- metin neşrettiği bir istatistiğe göre 1930 senesinin ilk ön ayi içinde — Âmerikanın — ihracatı azalmış, ithalât artmıştır. Oto- mobil fabrikaları 1931 senesi için *0 20 nisbetinde daha az iş yapmıya karor vermişlerdir. * Almanyada Siyasi Buhran Almanyada yeni intihabat- tanberi siyasi bir huzursuzluk vardır. Nasyonal Sosyalistler iktidar mevküne geçmek için mütemadiyen — hazırlanmakla, çalışmakla ve propaganda yap- makla meşguldürler. Nasyonal sosyalistler iki kı- sımdır. Bunların bir. kısmı Hitlerin liderliği altında bulu- nanlardır. Bunlara Nazi de derler. Bu grup propaganda ile mevkü iktidara gelmek emelindedir. Fakat bir de jeneral Epp'in idaresi altında bulunan bir grup vardır ki, bunlarda ceb- ren iktidar mevküni almıya ça- lışıyorlar. Bunlardan maada ko- münistler de umumi bir ihtilâl hazırlamakla meşguldürler. Tam bana göresiniz. Güzelli- ğiniz meydanda, Yaşınıza göre de pek taze görünüyorsunuz. Ev halinizi de yakından tetkik ettim. Temiz ve kıvrak bir ka- dınsımız. Daha da — konuşur, görüşürüz ya... Birbirimizi iyi anladıkta ra, şöyle mas- rafsız, gü üz bir nikâh yaptırıveririz. Bizim üvey baba namzedi lâkırdıyı burada kesti. Anne- min bu teklifi kabule can atacağını — biliyordum. Hayri bey pekâlâ bir adam, nesi | var? Boşta gezer takımdan değil, El yüzü düzgün, neşeli, Vakit-Ezanl- Vasatı Güneşi İkâindil 9, 48 1433 tarafindan — meç talimi İ yapıyor Alttan alta kaynıyan bu muh- telif ihtilâl hareketleri kar- şısında bugün iktidar mevki- inde —bulunan sosyal demok ratların pek endişeli bir vazi- | yettedirler. x4 İspanya İhtilâli İspanyanın şimal kısmında ihtilâl bastırılmış, sükün iade edilmiştir. Fakat cenup şehir- lerinde ihtilâl ve grev hareket- leri şiddetlenmiştir. Birçok şe- hirlerde gökak kavgaları yapıl- mıştir. Ağicle hareketi kuvvet- lenmiştir. Hatta cümhuriyeti tesis gayesile başlıyan ihtilâlin komnüünizme müncer olmasından korkulmaktadır. İspanyanın Bir kısmında amele komünist nü- mayişleri yapmaktadır. #i — ' No . . Karilerimize > İstenilen cevapların çabuk verilebilmesi için SON POSTA ya mektup gönderen karilerin müracaatlarının taallük ettiği meseleyi zarfın Üzerine yaz- maları lâzımdır. Meselâ Hanımteyze, fotoğ- raf, bilmece, kari şikâyeti, çok çocuklu, vesaire kayıtları istediğimiz — kolaylığı —temin edecek işaretlerdir. Bu nokta- nn “ihmal edilmemesi yine karilerimizin menfaati iktiza- sdır. Tavsiyemizin nazanı dik- kate alınmasını hassatan rica ederiz. —— TAKVİM — Gün 31 %Kîl.evv;l—l”() Kasım 45 Arabit 3 >Şaban' » 1319 Rumi 11 » Kilevvel- 1915 Vakıt-Ezanl- Vasati Akşam 1E— NS Yatsı | 139 ha. 36 Lasak İ1zs1 keyif ehli- bir zat. Ona ben bile fitim. Daha iyisini aramak için seneleri boş mu geçirmeli? Hem daha iyisini de bulunca Hayri beyden ayrılmıya ne mâni var? Ben böyle düşünürken an- Demin sesini duydum. Dedi ki: — Ben iyice düşünmeden hiçbir. âş yapamam. Çok ince eler sık dokurum. Çabuk ka- rar, veremem. Hele böyle ev- lenmek gibi büyük bir mese- lede iki ayağımı bir pabuca sokamam. Düşüneyim Hayri 2 27283 T 28 1113 Öğl Kadın Ve Kalp İşleri Kocanızı Seçmeden Bize Sorunuz Eski Tip Erkekler Yeni Tip Kızlar Cevaplarımız Hayatımız okadar değişti ki mruhafarakâr aileler içinde yeti- şen bazı gençlerimiz. eskisi — gibi garklı, romantik, ve mahçup kal- dılar, Buna mukabil işe giren ba- zi genç kızlarımız. açık, dürüst ve cesur oldular. Bugün öyle ku- lâra rasgelebilirsiniz. ki bir erkek kadar açık, serbes ve cesurdur. Aşka yan çizip- geçer. - İltifatlara yüz vermez. Fakat öyle erkekle- re rasgelirsiniz ki hâlâ şarklıdır, bâlâ mahçuptur, hâlâ romantiktir. İşte Muhterem Murat *ixminde bana aşkını yazan genç kariiin bu cins gençlerdendir. Mahçuptur, Tomantiktir, şarklıdır. Kızm se- ver, fakat bunü öna söylemiye cesâareti yoktur, İzini takip eder. Kızın yaşadığı hava içinde bu- lünmak onu mes'ut etmiye kâfi gelir. Fakat uzaktan yaşadığı bu aşk nihayet mukavemet edile- miyecek bir volkan olur. Bütün mevcüdiyetini alevler sarar. İşte ©o vakit şaşırır. Bu gence biraz hayatı göster. mek lâzım. Sevdiği kız hayat görmüş, az çok serbes ve ona lâkayt olmıyan bir kızdır. Fakat karakter ve tabiat farkı birbirine karşı lâkayt olmıyan bu iki gencin birleşmesine mani oluyor. Buna hayatta çok tesadüf ede- bilirsiniz. Bu kabil gençlere tav- siye edeceğim şey biraz daha erkek olmak, biraz daha cesur ve hayatta olmaktır. * izmir, Karşıyaka, Türkân hanım: Siz ya zengin ve meşbür olmak ve yahut ta zengin ve meşbur olan bir gönçle evlenmek istersiniz. Sizin için mühitinizde tesir yapmak ea büyük emeldir. Binaenaleyh — kocanının size bunları temin edebilecek bir erkek olması Vâzımdır. Sizi istiyen erkeğin yaptığı işe bakınız. Bu işte muvaffak olmuşsa ve muvaflak olmasını leap eden evsafı halzse onunla evlenebilir. siniz. Hayatta muvaffak olamıyan erkek zengin de olsa, siz! bedbaht eder. * izmir, Karşıyakada Ümit hanım: Siz her yola- kolaylıkla gelen bir kazsınız. Fakat şimdilik evlenmek fik- rinde değilsiniz. Çünkü sire istediğinizi verebilecek bir erkek bulunabileceğine kani — değilsiniz. Binacnaleyh erkeğin bütün varlığını size veremiyeceği kanar atine varıncıya kadar evlenmeyi tehir #diniz. Fakat fikrinizi değiştirirseniz eve leneceğiniz erkek müti, İradesiz ve #İzin her arzununu yerine getirmeyi zevk bilecek bir genç olmalıdır. * Modada P. N. hanım: Siz Mâflan siyade hakikate ve işe bakan pratik bir kızsınız. Size zengin- likten bahsedene, siz çolasını göster mesini teklif edersiniz. Binaenaleyh kocanızı — seçerken kazancını tetkik ediniz. Fakat siz bunu seçmekte de mahir değilsinir. Başkalarının fikirlerine de itimadınız yoktur. Onun için izdive- cınızda daha ziyade tallin rol oynaması muhtemeldir. * Çamlıcada Halime Hanım: Siz rengine kapılarak bir çorabı almadığımız gibi, boyuna veya cakasına — Hay hay... Birkaç gün düşününüz de, sonra... — Birkaç gün değil! — Eh, olsun, bir iki hafta.. — Bir iki. b: ta da değil! — Yok efendim, bir iki ay da çok olur. Dünyada hiç- bir şey iki ay düşünülmez. Nihayet doluya koyacaksınız, boşa koyacaksınız ve kararı- nızı vereceksiniz. — Bir iki ay da değil Hay- ri Bey! Hayri Bey gevrek bir kah- kaha bıraktı: — Allah Allah, bir iki sene mi yoksa ? ,& Gayet kısa kollu, tül veya krepdöşinden —rop. — Eldiven çok uzun olmak şarttır. Tül veya krebin inceliği mahzurlu görülürse (Kırep saten) daha elverişlidir. Etek, volânlh ve Üst parça verev kesilmiştir. Ceket gayet kısadır. kapılarak bir erkiği beyenecek kadar basit zevkli değilsiniz. Yalnız kendinize | fazla İtlmadımız vardır. Kim olursa el . #un kocanızı istediğiniz yola getirebile- ceğinire kanisiniz. Bu kanantiniz sizi tehlikeye sürükliyebilir. Alacağınız er kek tablat itibarile aşağı yukan size benziyen biri olmalıdır., * Ankara M. H. M. Hanım: Siz berşeyi İnce eleyip mk dükuyar İyi olduğuna kanaat getirmedikçe hiç birşey yapmıyan bir kızsınız. Kocanız seçerken bu tablatiniz size iyi rehber ola Binaenaleyh — evleneceğinlir ni istiyen veya size evlenmeyi teklif eden erkeğin meziyetlerini” ve kusurlarını tahkik edersiniz. Sonra bune lan tetkik eder ve kararlarının öyle verirsiniz. Kararınızı verirken başkaların nan fikirlerine ehemmiyet vermeyielz. Hanımteyze — O da değil! — Bir iki asır beklemiye de bendenizin — tahammülüm Gülüştüler. Ben de kapı arkasında “kık,, ettim. Annem dedi ki: — Okadar uzağa gitmeyi- niz canım! — Peki, iki gözüm, canım efendim, emret, ne zaman? — Bu akşam! Hayri B. coştu, bir kahkaha salıverdi: — Sahi yahu.. amma da uzağa gitmişiz hal dedi. | Arkası var | Kat aüi kal.