26 Aralık 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

26 Aralık 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

i i b. U i 3 Kari o Gözile Gördükleı miz Açık Mektup Sıhhat Memüru Arkadaşlarıma Aris 'wöslekdaştar, Pik oramuz ki bizim de (SIHHAT MFMURLARI MEZUNİN CEMİYETİ) isek Hükümetten müzsade ile teşkil edi'miy ve bayii çalışmış bir cemiye- #imiz vardı. Her meslek sahiplerinin haldarını aramak için yaşattıkları cemi- yetler arasında, bilhassa memleketimi- “sin uni sıhhat ve hayatile alâkadar bulunan ve sramamaktan mütevellit kaybolan haklarımızı İstemiye, tamıtmı- ya en büyük âmil olcak ve bizleri işlerimizde daha tutumlu çalıştıracak 9'an cemiyetimiz! değil bilüklş “onu — Türkiyede mevcut ber «lek sahiplerine ait cemiyetler aram sında yaşamak ve onun vücudundan istifade etmek icmp etmez mi? Gerek mesleğimiz dahilinde umum! yarım ve gerek bundan sonra kaybol- mas melhuz haklarımızı teslim ettir. mek, refalımım temin için çalışmak ve mücsdeleye #tı'mak hususunda muhtaç olduğumuz kıymetli eemiyetimizi can- landıra'ım. Bütün meslek arkadaşlarımın fikir- lerini almak ve ewlarla yakından alâ kadar o'mak emelile şu moktayı maza- rma srsediyorum. o Haddimizi bilip tanımak ve yüksek makamlara tanıtmak için cersiyetimiri yeniden Ihya eylemek yolundaki Fiirlerinizi ve buna muva- #akatiniz olup olmadığımı ltfen adresime yazının, kardeşlerim. İstanbul, Erenköy, Suadiye İsmailağa sokak No. (8) Sıhhat memuru sabıka Köprülü zade Mehmet Rifat Demokrasinin Muhafazası 1 — Demokrasi mefküresinin muha- fexası “için Halk fırkasına alacak kimselerin temiz, mefköreci kimseler olması ; fırkanın bazı menfi unsurlardan kurtarılması. 2 — Demokrat yaşamasına yardım. 3 — Hükümet ticaret işlerin! serbes bırakmalıdır. muhalif (o fırkaların Şimendifer idare kısımı mezunlarından Osman Enver * Gazi Hazretlerile rüşe- bilseydim şunları arzederdim: Dehanızın güneşi bütün ci- hanın gözlerini kamaştırmak- tadır. Siz bir kumandansınız! Cüm- huriyet evlâtları ordunuzdur. Fakat idare makinemiz nok- sandır. (o Küçük (© memurlar arasında adamakıllı bir tasfiye apılmamıştır. Bir kısmı devri Yükemidi kâtipleri ve meşrutiyet çocuklarıdır. Kitabet tarzla rında bile bir eskilik kokar. eml emirler bunların lin geçerken hüviyetlerini deği gibi oluyor. Cümhu- riyeti iyi kavramış gp iş başına geçirilmeli, bir de ihtisasa ehemmiyet verilme- lidir. Bu toprağın idare ma- kinesi (o Cümhuriyet (neslinin elinde bulunmalıdır. O vakit , bütün sui tefehbümler susar. Ekonomi Politikten me'zun M. Münür -—— TAKVİM — dün sı 26-Kâ.evvel-930 Kasımi Arabi Rumi 8 Şaban - 1549 15» Küeveek134$ VahitsEzani-Vasatı | Vakıt-Ezani-Vasatl Güneşi 2. 3817 24 Aliye tü he ee Öğlel 7. 28) 1214 | Yatm | 139'18M İkindi) 9. 48) 1434 | İmsak (1251/5. 57 Tefrika No. 70 Tabii, o Hanımefendi bunu hazmedemedi; kim bilir kaç defa zihninin bir köşesine Hayri Beyin hayalini koydu, bir köşesine de “mendebur, kelimesini © yazdı kendi kendine sorup durdu: — Bu adamın neresi mer debur? E Netekim, o akşam, yemekte, ve an'ada Hü kümet - Süren mam Yahya Ne İşler Yapıyor? - Romanyada Talebenin Ma- sonlarAleyhin- de Nümayişi, Avustralyanın imam Yahyanın hükümet merkezi San'a ve imamın oğulları Mısırlı bir tayyareci vardır, ismi Hasan Enisi Paşadır. Bu adam İngilterede tahsil etmiş tayyareciliğe haves bağlamış. Grçende Afrika ve Asyada dolaşmak istemiş ve tayyare- sile San'aya kadar gitmiştir. San'a ön payıtahtıdır. bu Mısırlı! tayyareci götür müştür. Mısırlı tayyarecinin o anlat- tığına göre İmam Yahya hâlâ eski Arap kabile reisleri gibi hükümet etmektedir. Tebeası- nın şikâyetlerini bizzat din- lemekte ve halletmektedir. Ş BALLİ Avustralyada bulunan bir kabile kadınları en şık baş tuvaletile geziyorlar Başinda imam Yahya vardır. İmam Yahya Yemene yenilik sokmak istiyen bir şark hü- kümdarıdır. Tebeası ekseri- yetle aşiret ve kabilelerden ibarettir. İmam Yahya memlekete teliz istasyonu kurdurmuştur. Şimdide tayyare getirtmekte- dür. İlk aldığı iki tayyareyi SERVER BEDİ ğ . m . amm Era 3 Lİ gene bu bahsi açtı, bir vesile bularak:) — Sen hiç kimseyi beyem mezsin, dedi. — Kimi beyenmemişim? di- ye sordum. — Kimseyi (o beyenmezsin, dün Hayri Bey için bile men- debur dedin! — Aman anne, şimdi Hay- | Halk İmam Yahyanın sarayına teklifsizce girer ve her şikâ- yetini söyler. Hasan Enisi Paşanın İmam Yahya yanında bulunduğu bir gün, sekiz gün- lük yel, gelen bir Arap İmamın huzuruna çıkmış ve öküzüne dua okutmak için bu zahmete katlandığını söylemiş İmam da adamcağızın öküzüne ri Beyi de adam yerine ko- yup ( lâfa karıştırma! — Allah Allah. nesi var adamcağızın, ne kusuru var? — Ne meziyeti var? — Şen adam. — Aman. soğuk soğuk şakalar yapıyor, sinir. — Hiç te değil Ben, hep anlamamazlıktan gelerek sordum: Peki ama anne, durup dururken Hayri Beşi müda- faa etmenin marası ne? Her- kesin bir huyu var, ayıp de- ğil ya, Hayri B. sinirime do- kunuyor. dua okuyarak onu köyüne göndermiştir. İmam Yahya şimdi en ziya- de Yemenin hududunu tesbit ile meşgul olmaktadır. Çünkü Yemenin siyasi hudutları hâlâ teayyün etmemiştir. İmam Yahya bir taraftan da ordusunu tanzim ile meş- gul olmaktadır. Fakat Yemen dahilinde hâlâ yol yoktur. Nakliye vasıtaları mevcut de- ğildir ve biz terkettikten sonra Yemende fazla birşey yapılmamıştır. . Romanyada Bükreş 24 — Darülfünun talebesinin masonlar aleyhin- deki nümayişleri devam etmek- tedir. Avustralyada Beşinci kıt'ayı teşkil eden Avustralyanın orta kısınıları benüz tamamile (keşfedilmiş | değildir. Buralarda öyle garip âdetli ve kıyafetli kabileler var ki bunlarla karşılaşanlar İderin bir hayret duymakta- dırlar, Resmimiz, bu havaliyi gezen bir keşif heyetinin rasgeldiği bir kabilenin kadınlarını göste- riyor. Başlarındaki şekil, Avus- tralya Zencilerinin enşık baş tuvaleti imiş. — Bir ev içinde soğukluk olmasını istemiyordum. — Soğukluk olmuş ta ne olmuş? Ben Hayri Beyin yü- zünü görmüyorum ki... yle ama, bir gün gö- rürsün ve çirkin birşey ya- parsın. — Ne yaparım? — Bir terbiyesizlik edersin. Kan tepeme çıkıyordu: İ “Anne; dedim, şimdi be nim ağzımı açtırma! — Açarsan ne olacakmış ? Susmayı tercih ettim. Ağ- amdan öfke ile bir lâf kaçır- mak istemiyordum. pe iyi bilir. ——- | — : Kadın Ve Kalp İşleri Kocanızı Seçmeden Bize Sorunuz Evli Erkekleri Sev- mek Tehlikelidir Cevaplarımız Dün bir genç kerimden şöyle bir mektup aldım: kipa va sekle yaşında bir genç İli senedenberi evli bir genel sevi: yorum, « da beni seviyor. Fakat evli olduğu için onu sevmemiye bütün kal- bimle çalıştım, * muvaffak © olamadım. Nihayet silemin ısrarı Üzerine, ve emu unuturum ümidile, detemediğim bir gençle nikâhlandım. Lâkin biç onu unutmadığım gibi günden güne daha ziyade düşündüğümü hissediyorum ve nikâhlım olan genci hiç sevmiyerek bedbaht ediyorum. Kızım, sen yanlış bir yolda- sın. gençlik bayatında böyle evli bir adama tesadüf edebilir, onunla sevişebilir de. Fakat bunu ebedi ve daimi bir aşka tahvil etmemiye ça- lışmak lâzımdır. İnsan gönlüne bir dereçeye kadar hâkim ola- bilir. Ümitsiz aşklar uzun sürmez, Siz de bu adamdan ümidinizi keserseniz onu çabuk unutabilirsiniz. Sizi, onu unut- maktan meneden şey ağleb- ihtimal erkeğin size karşı alâka göstermekte devam etmesidir. Unutmamanizın ikinci sebebi de nikâhlandığınız erkeğin sizi alâkadar edememesidir. Eğer evli erkek sizden vazgeçerse ve nikâhlınıza karşı alâka duy- mıya başlarsanız mesele kalmaz. Şerife Şerif Hanım: : Beyoğlunda Ş. B. Hamm: Siz güzel şeylerden hoşlanan bir kuzsınız. Fakat ihtiyatar ve tecrübesiz bir kızınız. Onun için intibabımızda eke seriyetle aldunırsınız. Kocanızı seçerken de böyle bir hataya düşmemek için, herkesin iyi olduğunda ittifak ettiği bir erkeği tercih edinir. Sizin için erkeğin zenginliği fakirliği okadar ehemmiyeti baiz değildir. Geçimli ve terbiyeli olması kafidir. * Galatada B.N. H. Siz aşktan, sevdadan pek anlamazsız mz, Erkeğe dama koca olmiya lâyık olup olmadığını anlamak gözile bakar- snız. Sizin için iyi koca olacak erkek pratik gençlerdir. Hayalci, âlim, san'st- kür bir erkek sizi bedbaht edebilir. Es- naftan, ve hayatında muvaffak olmuş bir erkeği tercih ediniz. * Sarıyerde Hayal Hanım: Siz İspanyada kliğıttan şatolar yapan hayalci bir kır değilsiniz. Herşeyinizi, her hareketinizi bir hesapla yaparsınız. Bir elbise mi alacaksınız, bunu günlerce, haftalarca düşünür, rengini, şeklini kas rarlaştırır, ondan sonra ulmıya veya yaptırmıya teşebbüs edersiniz. Kocanızı seçerken de öyle hareket ediniz. Ara- dığınız evsafı tesbit ediniz. Bu vamfları en zlyade haiz olan erkeği tercih ediniz. * Kadıköy, Fenerbahçe Nalân Hanım: Sis, her istediği süratle yapılan, ber aradığını bulan bir kırsmz. Aflenizin birlelk kası gibi büyütülmüşsünüz. Bir dediğiniz iki olmamış, kocanızın da size fazla ehemmiyet. vermesini, sise çök alâkn göstermesini İstersiniz. Fakat sie bütün istediklerinizi verebilecek bir er- kek bulmak çok güçtür. Hiç olmazsa ince, kazancı yerinde ve size düş- kün bir erkek seçmiye çalışınız. Sir Intihabınızda çok isabet eden bir kızsınız. Kocanızı seçerken de fazla rehbere ve nasihate mubtaç değilalniz. Kocanız kim olursa olsun onun yolunca Annem didi ki: — Senin yüzünden kiracı- larımızdan olmiyalım. OHeyri Beyi görürsen soğukluk çıkar- ma, kendisine hürmet &i Annem Hayri Beye o ak- <am cevap vereceğini vadet- mişti; Efendi Hz, hakkında benim, söylediğim şeylar ka- dıncağızın adamakılı (o canını sıkıyordu. Şimdi ne yapacak? Ret cevabı mi verecek? Valde Hanımın hiç böyle birşeye niyeti yok. Bana zıt gitmek te işine gelmez, çünkü evvelâ beni çok sever, sonrada ne şirret, ne edepsiz olduğumu | Arkası var | | Mevsimlik Rop Yukardan kadar (Skoç) kumaşından bir roptur. Etek volânlıdır ve yaka yerin- karın kısmına sık düğmeli kezeli de, üste giyilecek mantoyu süsliyecek surette açık renk bir eşarp vardır. Kollar, eşarp renginde devrik olmalıdır. gitmiye, onun suyunca ukmıya kolay ve çabuk muvaffak olursunur, Mamafih intihapta | bisten ziyade fikirle hure- ket etmenizi ve muvaffak olmuş bir genç seçmenizi tavsiye ederim. Taksim'de Hayal Hanım: Siz kocanız olacak adamm nasıl bir erkek olması lâzm geldiği hakkında fikir sahibisiniz. — Binaenaley başın» larının tavsiyesile hareket edecek yer- de, kendi kendinize karar overiniz. erkeğin meziyetlerini ve kusurlarını öğreniniz. Bunlar üzerinde düşünerek ve hesabınızı yaparak karar vermiye çalışınız, * Harbiye B.K.Ş. Hanım: Sir ihtiyatsrz, aceleci, sahire kapı. lan bir kızsınız. Size iltifat eden her erkeği güzel bulabilirsiniz. Binaenaleyh kocanız intihapta çok ihtiyatlı ve tede birli olmalısınız. Siz güzele meclup bir kırsmız. Koca sanır da göbülden sulaması, hasada oi: ması Iürımdır. Manmafih karar verirken bi. defa da tamıdıklarımızın fikrini alme- yı ihmal etmeyiniz. * Balıkesirde Gülseren Salim H. Siz evlenmiye hazırsınız. Önünüze k çıkacak talipie — eviemebilirsiniz, Zâten kocamz hakkında uzun hayalle re kapılmış değilsiniz. Esnaftan veye mwayyen bir maaşı olan memurlar. dan biri size iyi koca olabilir. Fakat açık gözlü bir şehir cocuğu sizl bed- baht edebilir. Kocamızın meli işlerde çalışan birlel olmasına dikkat ediniz. Hanımteyze ©