20 Ocak 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

20 Ocak 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

6 Bayım İ Halkm Sesi Mürtecilerin İfa- deleri Ve Hal- kın Fikri Menemende irtica maznunları- Hin muhakemesine başlandı. Ge- len tafsilâtı da peyderpey neşredi- yoruz. Bu şerir ve cahil adamların sözleri karşısında halkın tahassü- satını Ööğrenmek izledik: Aldığı- gz cevapları aşağıya yazıyoruz: Osman Bey ( Beyoğlunda, Tozkoparan Camiişerif sokağı 23) — Menemen mürtecilerinin düşündüklerini hayal ve mantık kabul etmez. * 38Alekııı Ef. (Ankara caddesi ) — Esrar içenler hayalpe- rest olur derlerdi; doğru imiş. Menemen — mürtecileri Çini, Almanyayı, Kudüsü zaptede- ceklerini düşünmüşler. Deliler neler düşünmezler, neler söy- lemezler, Allah belâlarını ver- sin. * Arif Ef. (Topane, Kılıcali caddesi, 344) — Behey dünyanın en akıl- sızları; alnınızın terile ekme- ginizi kazanın, çoluk ve çocu- ğunuzla yiyin, Allaha şükredin. Siyaset nenize gerek. Azizim, dünya bu: Deli de var, akıllı da. Allah dağda — yetişmiş cahil şeyhlerine akıllar versin. * Hasan Ef. (Cağaloğlu cad- desinde, Sıhhiye — müdüriyeti civarında) — Herifler cahil mi cahil! Çin nerede Almanya, Kudüs | nerede, Türkiye nerede!.. Hü- | kümet şayanı dikkat sözleri nazarı dikkate alarak esaslı bir surette halkı okutmıya, Mehti vesüire gibi batil' fikis lerden kurtarmıya uğraşmalıdır. | * Halis B. (Bandırm, Manyaslhı, İstanbulda Erenköyde Suadiye- de binbaşı Kâmil B.in nezdinde) — Cehalet haddizatında fe- na birşeydir. Fakat, bu ceha- letin umumi hayat için tehlike olması daha çok fenadır ve bir tehlikedir. Menemen mür- tecileri koyu mu, koyu cahil. Bu cehalet boğulacaktır. Yal- nız, tekrar hortlamasına mey- dan vermemek için birçok geyler düşünmeli ve tatbik 931 Kıraliçesi Dün yapılan intihapta Na- şide Saffet hanım 31 rey ile kıraliçe ilân edilmiştir. Saniha hanım 24 rey ile ikinci, Selma hanım Hi rey ile üçüncü gek | esere alâkada! DAHİLİ HABERLER. Bir. Tahsildarı Boğazlı- | yarak Öldürdüler Fatihe Ait Bir Kitabe Operatör Kemal Beyin Apartıman Temellerinde Bir Kitabe Bulundu Gülhane- — müderrislerinden operatür Kemal Bey Pangal- | tıda bir apartıman yaptırmıştır. Apartımanın temelleri açılırken Fatihin İstanbulu zapt için do- nanmasını Dolmabahçeden Ha- lice karadan geçirtirken bizzat oraya koyduğu mühim bir kitabe bulunmuştur. Bu kitabenin âsarı atika müzesine tevdü için vaki olan teklifleri Kemal Bey reddet- miştir. Kemal B. asker olması ve donanmayı Halice çeken zincirler de askeri müzede bulunması hasebile kitabeyi de | askeri müzeye bediye edeceğini | vadetmiştir. Fatihin İstanbulda ilk kitabesi olması hasebile bu çok ehem- | Midesinden Rahatsızdır Derinceye Gitmiştir. İstanbul — Meb'usu - Haydar | Beyin iki aydanberi izil ola- | rak M. Meclisi müzakerelerine | devam — etmemesinden — dolayı | Meclis riyaset divanınca meb'us-| biğl iekatenk dalt verik | mesi icap eder görünen karar bugün Millet meclisinde gö- rüşülecektir. Yaptığımız tah- kikata nazaran Haydar B. iki gündenberi Derincede bulun- maktadır. Midesinde (Ülser) | mevcut — olduğundan — doktor | tavsiyesi — üzerine gitmiştir. Ekmek Ve Pide Derinceye Bergama, 18 (H.M.) — Bugön Turanlı nahiyesinde Maliye tahsil memuru Thsin Ef. mülhakatta tahsilât yaptıktan sonra yanına Hasan isminde bir bekçiyi alarak Mmerkeze avdet ediyordu. , Fakat bekçi Hasan tahsildarın üzerinde külliyetli para o duğunu hissetti ve biçare memurun bir an dalgınlığından istifade ederek tenha bir yerde üzerine atıldı, Tahsin Efendiyi boğazlamak suretile öldürdü ve bu cinayeti müteakip tahsi- darın üzerinde bulunan paraları alarak kaçtı. Hadise çabuk şüyu bulduğu için katilin takibine muhtelif mahallerden jandarma müfrezeleri çıkarıldı, ümit ederim ki pek yakın bir zaman içinde tutulması mümkün olacaktır. Hacı Evliya Ef. nin İfadesi Alındı Adanada Yeni Tevki- fat Şayiası Vardır Fiatları Belediye narh komisyonu | ekmek fiatını 8,5 kuruşta ipka | etmiş, francala fiatımı kırk para indirerek 13,5 kuruş ola- rak tesbit etmiştir. Ramazan pidelerinin 250 gramlığı 3,75 ve 500 gramlığı için de 7,5 kuruş narh konmuştur. Bu narh on beş gün için muteber olacaktır. Sert buğdaydan yapı- lacak yeni çeşni henüz - tesbit edilmemiştir. Bir İdam Kararı Dün Sinopta Rasim izminde bir katil hakkında idam hükmü infaz edilmiştir. Adana 18 — Müddelumumi- *liğin gördüğü Nizum üzerine sabık Meşihat müsteşarı meşhur avukat Hacı Evliya Efendi bugün müs- tantiklikçe sorguya çekilmiştir. İstintak geç vakte kadar de- yam etmiştir. İstintaka sebep Hacı Evliya Efendinin mes'ul rü- künleri kaçan Abali fırkasına mensup olmasıdır. Fırka liderinin ve fırka başında bulunan birkaç işinin birdenbire firarları hükü- sazan . Gikkatini cebet | L N niş, Refik Halitle miştir. Firart Abdülkadir. Kemalinin bulunan mektuplardan biri t zabibi Zeynel Beşim ıştır. Bu mektupta “S. Fırka inhilli ettikten sonra Muhalefet fırkası Ahali — fırkasıdır. Siz de bana Hitihak edin, ya ben oraya geleyim yahut — birimiz — teşkilâtı idare | etsin., Abdülkadir. Kemali An- takya'da bir tekkeye misafir ol- mak istemişse de Tekkenin şeyhi kabul etmemiştir. Abdülkadir Kemali başındaki şapkayı çıkarıp fes giydiğinden gençler tarafından — taşlanmıştır. Antakya'da duramıyacağını anla- mülâkat yapmak — istemişse de Refik Halit: “ Sen ihtirastan ka- bına sığmadığın için buraya gel- dint,, diyerek kendisile görüşmek istememiştir. Adana, 18 (H. M.) — Gece geç vakit şayi olduğuna göre istintak hâkimi, Hacı Evliya Efendinin tevkifine lüzum görmüştür. Adanada Başka Tevkifat Ta Var Adana, 18 ( H. M.) — Mahnıuut ismini taşıyan bir muallim iİle Ramaran oğulları a lerine müracaat edildi. adından hoca Sami Efendinin ifade- Bunun sebebi ( Komünistlik ve ahalidef Kızıl Okun ) serlâvhalarile altında bir yazı neşretmiş olduğu zannıdır. Mahmut Efendinin imzası Hoca Sami Efen- dinin ifadesinin alınmasının sebebi ise din ile siyasetin karış- tırılması cürmüdür. Menemen Hadisesinde Bolşevik Parmağı Mı Var? Beyaz Ruslar urıiınd:;n Pa- | ticaret mümessilleri gibi çalı- riste çıkarılan Tostetniya No- | Şıyorlardı. ,, voslti gazetesinde şöyle bir telgraf haberi çıkmıştır: tetkik ederken bir komünist teşkilâtımın izini bulmuştur. Bu teşkilât — doğrudan — doğrmya Türkiyedeki Bolşevik Ticaret mümessilliği ile alâkadardır. Komünist — acenteleri Sovyet Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: 1: Hasan Nedir o öyle bıçak ? #f , — Pazar ola Mi: h. ir elinde hç.uaowdiıdıbwb Zi 18 — İştanbeli ı Tarihi Bir Ok buraya gelen havadise — göre | Bi polis dervişlerin hiyanet işini lanılan Bir Ok Müzeye varaır. Kandil Süsü Diye Kul- Konacak... Beyazıt caminde — kandil sösü olarak kullanılan Muradı rabie ait bir (Tatar oku) var- dır. Bu kıymetli ok müzedeki koleksiyonu tamamlamak için Dünkü Polis Vak'aları Bir- Kayık Devrildi, Yankesicilik Ve Hır- sızlıklar Oldu Yeşilköyde oturar Ebe Ha- lide Hanımın bizmetçisi Saadet konsolun içinden 155 lira ile 120 liralık bir. elmas yüzük çalıp kaçmış, fakat istasyonda tutulmuştur. Zülkefil reîs*in idaresindeki balıkçı kayığı Tarabya açığın- da havanın fenalığından dev- rilmiş, tayfa Hasanla Yusuf denize düşmüş, fakat — kurta- rılmışlardır. * Darıcalı Mustafa isminde birisi 11 beşibiryerdesini boz- durmak için sarraf ararken paralarım — yankesiciye çarp- tırmıştır. Şoför Ali â.fcndinîn idare- sinde bulunan 2770 numaralı otomobil Şehzadebaşından ge- çerken Kayserili Mehmet Ef, isminde birine çarpmış, ağır surette yaralamıştır. Kazayı yapan şoför Adliyeye veril- miştir. Hukuk Mezunları Herkesin Öz Evlât Muamelesi Görmesini İstiyorlar Hukuk mezunlarının bazıları şehrimizdeki — mahkemelerde parasız staj görmiye başlamış- lardır. — Mezunlardan hemen hepisi müşterek bir istida ile | Şurayı devlete — müracacaat ederek staj görmeden tayin edilen diğer — mezunların memuriyetleri hakkında iptal kararı talep etmeyi düşün- mektedirler, Diğer taraftan da parasız hâkimlik stajı ve avukatlık stajı için Başvekil Paşaya mü- racaat ve bunların kaldırılma- sını rica edeceklerdir. Zeytin Ağaçlarının Miktarı Ziraat kongresi münasebetile yapılan bir tahmine göre memle- ketimizde 15 milyon zeytin ağacı Vaskeri müze müdürlüğü tara- fından Evkaftan alınmıştır. Bu okla Muradı rabi Darül- fünun kapısı önünden Beyazıt minaresi alemine konan bir kargayı vurmuştur. Gazi Hz. Bir Kooperatif Te Ediyorlar — Gazi Hz. Çanka' nümune — kooperatifi karar vermişlerdir. İstikli mı taşıyacak olan bu kec0 tifin nizamnamesi - tanzim © mek üzeredir. Japon İmperatorun” Teşekkürü Japon — preusinin “mel mizde gördüğü hüsnü kabul nasebetile Japon İmperator rafından — Reisicümhur Hit bir teşekkür telgrafi — çekilmi Gazi Hz. de bu telgrafa mukâf etmişlerdir. Gazi Hz. nin Seyaha? Cazi Hz. seyabatlerinin | kızmına yarın başlıyacaklardi Cümhuriyeti Korulf Kanunu Adliye vekâleti fevkâlade valde alınacak tedbirleri için yeni bir kanun lâyihası m ile meşguldür. —Bu Alman ve İtalyan kanunl istifade etmektedir. Kanunut /| Cümhuriyeti koruma olacaktı Boşanma Vak'alart İstatistik müdüriyetinin tığı hesaba göre 930 sen ilk altı ayında 981 bo vak'ası olmuştur. Bu rakarn nüfusa nisbet edilirsce bin — kiff 14 boşanma vak'ası olduğu şılmaktadırki, bazı Avrupa leketlerine nazaran çok değile Ticaret Gemilerimizi Miktarı İktısat vekâletinin yaptı Hsteden anlaşıklığına göre $7 cu ve SS yük vapurumuz cuttur. Tıbbı Adli Müess lerimiz Türkiyede iki Tıbbı & müessesesi vardır. Bunl. birisi Elâziz vilâyetinde df ri de İstanbuldadır. Muayeneleri icap eden bastaları ancak bu iki seseye gönderilmektedir. Şehrimizde Şiddetli P Fırtına Çıktı Dün gece yarısından şehrimizde şiddetli bir fırtif çıkmış, birçok mağazaların * belâlarını düşürecek dereti şiddetlenmiş, fırtınayı da vetli bir yağmur takip etmi Ayni zamanda barometre ”| düşmüştür. Maamafih rasati bugünlerde kara intizar miyeceğini söylemektedir. — Pazar Ola Hasan B. Ve Misyonerler Dur !îıe)nbıd: âenind fal yil ir idarede hi(ruvullııu.du 4