6 Mart 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

6 Mart 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa ( Halkın Sesi Yeni İntihap Ve Kararlar Karşısında Meb'uslak — tahsisatının — indi- rilmesi ve yeni intihaplar hak- kında bazı karilerimizin mü- talealarına Mmüracaat — ettik. Sükütu ihtiyar etmiyenlerin fikirlerini aşağıya yazıyoruz: İbrahim B. (Kasımpaşa, Ca- mükebir, Mektep sokağı 11 ) — Ne diyeyim bilmem ki? — Söyle camım, ne olacak? — Yeniden meb'us intiha- batına karar verilmesini mu- vafık bulurum. x4 Ahmet Kemal B. (Kasımpa- şa, Bahriye caddesi 42) — Çok muvafık. Meb'us maaşlarının (500) den (350) ye inmesinden niçin memnun ol- mıyayım? x Remziye H. (Kasımpaşa, Bahriye caddesi 42) — Bu fakir milletin meb"- asuna ayda (350) lira yelişir, onlar da seve seve bu fakir millete) hizmet ederler. İnti- babatın — tecdidine — gelirce; Meclisimize her mesleği tem- sil edecek hariçte kalmış bazı muhterem simalar bu vesile ile girerlerse güzel ve faydalı birşey olur. Kemal B. (Düzce, Hacı İs- hak bey zade) — (350) lira bir meb'usa kifayet eder; (500) lira çoktu. İntihabat ta muvafıktır. * Cemal B. (Beyoğlu, Parmak- kapı, 12) — (350) lira iyidir. Yeni- den intihabat yapılması da iyidir, diyelim. * Kâmil B. (Fatih, Kumrulu- mesçit) sokak 36) — Ne diyeyim beyim? Alı- nan karar muvafıktır. * Mahmut B. (Fatih, Tetim- meler caddesi 2) — Meb'us maaşlarının (350) liraya indirilmesi çok doğru- dur. Bu yeni intihapta daha ziyade ziraat ve sanayici, ma- arifçi ve bukukçu meb'usların kazanmasını temenni ederim. * Ragaıp B. (Fatih, Hırkaişerif, Hocaüveys mahallesinde Tu- lumba sokağı No. 10) — 350 ye iniyo, beş| yüz- den, Artan paralar hiç olmazsa küçük memurlara zammedilse çok iyi olur. Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: - SÖON Posra DAHİLİ HABERLER Göz Göre Yalan Mı Söyliyelim? Bir Beledî—y; Rüknünün Haksız Neşriyata Karşı Serzenişleri... Belediye bir seyyah bürosu açtı. Fakat 931 bütçesi henüz hazırlanmadığı — için hariçte yapmak istediği propagandayı yapamamakta, arzu ettiği bazı broşürlerr de neşredememek- tedir. Dün belediye erkânından bir xatla görüşen bir mu- harririmize, — miktarı — azalan seyyahlar ve bunların az durmalarındaki esbabı sormuş- tur. Bu zat diyor ki: *— Amerikadaki iktısadi buhran seyyahların — miktarını azaltmıştır. Maamafih bu bu- susta matbuatın da menfi te- siri görülmektedir. Hemen her- gün bütün gazeteleri yol- suzluktan, — Ziyasızlıktan, — pis- likten cinayet ve yankesici- liklerden, içecek temiz su ve süt bulunmadığından, salgın bastalıklardan bahsediyorlar. Bunları rakip — memleket matbuatı büyülterek neşredi- yorlar, aleyhimize propaganda vesilesi yapıyorlar. Matbuatı- mızdaki bu tenkitler daha mü- nasip ve ilmi bir şekilde ya- pılmalıdır. Meselâ Yunan mat- buatı birbirine — hücumlar yaparlar, fakat memleketleri- nin cennet gibi görülecek bir yer olduğunu söylemekte hep- si müttefiktirler. SON POSTA: Belediyemiz memleketi cennete çevirdi de biz aksini iddia etti isek, yar pılan -serzeniş yerindedir. Şehrin Aydınlanması STANBUL TARAFININ 1500 LÂMBAYA İHTİYACI VAR Belediye daimi encümeni şeh- rin tenviri için bir program yapmış. Bu program - elek- Lik şirketine gönderilmiştir. İstanbul tarafındaki semtle- rin kısmı azamı karanlık oldu- gundan yeni lâmbalar en ziya- de İstanbul tarafma konulmak- tadır. Bu sene konulmıya başla- nan 500 lâmbadan başka önü- | müzdeki sene zarfında da 200 / yeni lâmba konacaktır. Bu hu- susta kendisile konuştuğumuz belediye heyeti fenniye müdür muavini Necati Bey: — Şehrin daha 1000 1500 lâmbaya ihtiyacı vardır, dedi. Şeker Ve Traktör Da- vasında Beraet Ettik Karar sureti şudur: “İstanbul Üçüncü ceza mahkemesi reisi Kudretullah ve aza Hüseyin ve Sabri Beylerden müteşekkil ve zabıt kâtibi Şinasi Bey de hazır olduğu halde muhakeme salonunda Son Posta gazetesinin (22), (24), (25), (26) ve (28) ve (29) ve (30) Ağus- tos 930 ve (1) ve (2) ve (3) ve (4) eylül 930 tarihli nüshalar rında Alpullu şeker fabrikssı ve mazotla işler traktörler me- selelerini mevzubahis ederek yaptığı neşriyatında — maddei mahsusa tayini ve karikatürize edilmek suretile Trakya şeker fabrikaları şirketi meclisi idare reisi Hasan Hayri Beyi tahkir eylediği iddissila maznunualeyh gazete mes'ul müdürü Selim Ragıp ve mezkür gazetenin 30-8-930 tarihli nüshasında “Fakire hürmet zamanı geldi,, serlâvhası altındaki neşriyat ile keza müştekiye hakaretten maznunualeyh makale muhbarriri Zekeriya Beyler haklarında alenen icra kılınan muhakeme ne- ticesinde müddeabih gazetelerde şeker fabrikası ve şeker işleri ve traktör ve şeker münakasası hakkında maznunların, noktai nazarlarına uygun gelmiyen mevaddı tenkit ve tahtie ettikleri ve işbu tenkit sırasında da müddei Hasan Hayri Beyin ismi zikrolunduğu görülmüş ise de tetkik edilen gazeteler münde- recatının. heyeti umumiyesine ve maznurların müdafaasına nazaran mezkür gazetelerdeki makaleler gerek şeker ve gerek traktör meselelerinde maznunların kendi zihabınca gördükleri yolsuzlukları ve hazinenin zararını izah kastile yapılıp işbu mesailin teşrihi sırasında müddei Hasan Hayri Beyin de ismi ve resmi dercedildiği ve makalelerin hedefi müddei Hasan Hayri Beyin şahsiyeti olmadığı gibi mumaileyhi kastı tahkirle yazıldığına kanaati vicdaniye hasıl olmadığı ve Türk ceza kanununun (45)inci maddesi mucebince cürümde kastın vücu- dü lâmmgeldiği cihetle maznunların müddei şahst Hasan Hayri Beyi tahkir fiilinden beraetlerine kabili temyiz olmak üzere vicahen ittifakla karar verildi ve alenen tefhim kilındı.,, Kudretallah, Hüseyin, Sabri Afyon Meselesi İstok Mallar İçi-n İstisnat Muamele İsteniyor Hükümet, 10642 — numaralı kararname ile Afyondan mü- rekkep uyuşturucu maddelerin harice İisanssız ihracını men- etmiştir. Bunun üzerine mev- cut 6 milyon liralık afyon isto- kunun fiatı — birdenbire nısıf nısıfa düşmüştür. — Afyoncular miyetle Tetkik Ediyor — Ban fırınların bir. kısım ev olarak kullanılmaktadır. Bazı fırıfiğ'da da tavuk beslenmek- tedir. Fırınlarda tavuk besle- Mnek talimatnameye — mugayir olduğu için belediye zabıta Memurları dünden itibaren bü- derhal Ankaraya giderek, bü- kümetten — lisans — usulünün tatbikinin eldeki — istoklar satılıncaya kadar tehir tatbi- kini rica etmişlerdir. Fabri- kacılar Avrupada lisans usulü tatbik edildiği zaman afyon mürekkebatı imal eden mem- leketlerin fabrikalara birkaç sene müsaade verdikleri ve buzaman zarfında fabrikacı- ların fabrikalarını ve bu su- retle ziyanın önüne geçildiğini söylemişlerdir. Ankaraya gi- den fabrikatorlar dönmüşlerdir. Tekrar müracaata — hazırlan- maktadırlar. Hükümetin stok mallar hakkında istisnai bir muamele yapması istenmek- tedir. çok seviyorum da tün fırınları teftiş ederek ta- vuk bulunduranlara ceza kes- mektedir. Üzerlerini veyahut bir kısmım mesken yapan h- rınlar ise bozuk un bulundu- ruyorlar ve noksan ekmek çıkarıyorlar. Bunları mesken kısmına kaçırarak gece ve sa- bahleyin erkence piyasaya çı- karıyorlar. Memurlar meskene gireme- dikleri için bu fırınlar bu suretle takipten kortuluyorlar. İktısat müdürlüğü bütün fırın- lara tebligat yapmıştır. ların Fırın- alâkası mes — kenlerle tamamen - kesilecektir. z . | kemiseri Raşit Beyin valdesi Fırınlar Meselesi | Pervende Hanım Üsküdarda K . Tavaşi Haşanağa mahailesinde Belediye, Buraları Ehem- | *törduğu evde dün mangal | Şiddetli | Lodos Fırtınası Bu Yüzden Civar Va- pur Seferleri İntizamını Kaybetmiştir Dün ıkşıı;addoğ'ru çıkan lodos fırtınası gece çok şid- detli bir hal aldı, Marmara adamzlaıllı -kabardı.; - Fırtına öğni dnmanlü | boğek #ebiyor; adeta döndürüyor. Bü yü civar vapur seferleri dün hep gecikmek surı lar yolda dalg n tesirinden ha sallanmıştır. ye vapı köy ve Hay- de bu sabih da devam etmiştir. Dün gece köprüden Kadı- köyüne onda kalkması lâzım- gelen vapur ancak on birde hareket edebilmiştir. Lodos firtiması bügün de devam edecek, haya ise kıs- tir, limanda bazı ufak tefek kazalar da olmuştu. Zabıta Vak'aları Bir Kadın Tutuştu, Bir Çocuk Bulundu. men yağrmmurlu Fırtmamın Kadıköy Polis merkezi ser yakarken entarisinin etekleri tutuşmuş, kadın bunua farkına varmamış. Fakat etekleri bir- denbire parlamış. Kadıncağız feryada başlamış, — yetişen komşular ve ev halkı kurtar- mıişlarsa da muhtelif yerlerin- den yanmıştır. Hayatı tehlikededir. * Selimiyedeki Baytar mekte- binin arkasındaki çayırlıkta ve karların içinde kundaklı bir çocuk bulmuşlardır. Bulunan yavru on günlüktür ve erkek- tir. -Darülâcezeye miştir. gönderil- izinsiz Denizder Yerler Eyüp tarafında Haliçtem dol- durmak surelile kayıkane ve dükkânyeri açanlar bulunduğu Defterdarlıkça haber — alınmış- tır. Defterdarlık müsaadesiz doldurulan bu yerlere veziyet etmiştir. caktır. Müzayede ile sata- azar Ola Hasan B. 3: Hasan B. — Aman, —aman, uzaktan Üstüme kış baba, merhaba... b B Doldurulan Divanı Harp Vazifesini Bitirdi, ğ Paşanın Beyanatli | Menemen, 4 (A A.) —" divanı harp reisi Mustafa şu beyanatta bulunm " “Menemen sabık jandi mandanı yüzbaşı Fahri ve men alayında yüzbaşı Mehmet ) Efendilere zit evrak hakki divanı harpçe esadlı. bir surt yaptlan tetkikat neticesinde mnileyhlerin suçları askeri bif olduğu kat'iyetle tesbit edilmi Bunlar hakkında takihatı kantf) ye İçras için birin emesine havalesin€ mişt'r. Divam harp f dabi çalışmak suretile İ Kmun evraka ait kararlar mi ve elde hiçbir evrak kald m ;itir. Bundan sonraki - işti! tüdike iktiran eden tanif ve tanzim ve ihzar İsaret olacaktır. Bu vazil de hitamında tekmil do: Milli Müdafaa Vekâleti celil takdim olunacaktır.., ğ Kartalda İki Dükkân Yafifl Evelki gece Kartalda H vacı Âdem ustanın dükkâl dan yangın çıkmış, yanınd bakkal Hıfm efendinin dükifi nına da sirayet etmiş, hef dükkân da yanmıştır. ğ Gelen Ve Giden Soyyahlif Dün şehrimize Amerikadif Roterdam vapurile (310) Karintiya vapurile (280) # yah gelakş vei24) sal dıktan sonaa Yunanistana vi teveccihan gitmişlerdir. Fenlandiya Kabinesi Helsingfors, 4 (ALA) — Bf bine istifa etmiştir. ' Letonya Kabinesi Rişa/ 4 (AAY — Kab istifa etmiştir. Ticraet Mektebinde Ticaret mektepleri üç isim altında toplanırlar. Öft yüksek ve âli kısımlar. Bu meselesi, talebenin — ötedeni itirazımı mucip — olmaktadır. yüzden talebe, mektep ida müracaat ederek meselerin B ni rica etmiştir. 4 Sabık Mebusun Katili Sibik Muzel mebasidl Beyi öldüren kalil Arnavut EYT ile katile yataklık yapan ve İj çırmıya teşebbüs eden karf Şevki; dağtsı Mirnoş, piyaza ll rahim ve Recep Ağa dün #* | yeye verilmişlerdir. | (Mülki Lâyiha — Ankara, 5 (Hususi) — hiliye vekâleti yeni bir 1â) W hazırlamaktadır. Bu lâyiha vilâyet dereceler dört oladfi birinci sınıf vilâyetler alb ibaret bulunacaktır. 4 cürümkt? Bİ Ve Kış Baba 4: Hasan B. — Ne muhabbet Baba, oğul gibi kucal ea ea ŞAĞ | gea ay a Si SEBEKTERSSER SEFRESCESEZORTECELEE c co