7 Nisan 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

7 Nisan 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

İkinci Müntehipler Fırka Namzetlerinin Listesini Yazıyoruz.. Meb'us seçmek üzere intahap olunan müntehibi — sanllerin His- tesi aşağıdadır. Bir kısmı da bilâhare neşre- dilecektir: Kadıköy İstanbul meb'usu Hakkı Şi- nasi Pş., İstanbul Umumi mec- Hsi azasından Selâh Cimeor, İstanbul Uumumi meelisi azasın- dan Reşat, İst. lisesi sabık ikinci müdürü Hamit, Ashabı emlâkten Kasım Cimcoz, Avukat Ömer Faruki, Tıp Fakültesi müderris- lerinden Noşet Ömer, Miralay mütekaitlerinden Şevki, Tütün inbisarı memurlarından Cemal Müderris doktor Hamdi Suat, Tıp fakültesi — müderrislerinden Kemal Çenap, Doktor İzzettin, Zahire Borsası azasından Asım- zade Nuri, Yüksek — Ticareti bahriye mektebi muallimlerin- den Niyazi Tevfik, Kadıköy tütün İnhisarı dep - müdürü Atıf Kaymakam mütekaidi — Muhittin, İstanbul Polis müdür muavial Hüsnü, Istanbul Ticaret ve sa- Bayi odası umumi kâtibi Vehbi, Kadıköy noteri Fuat, Doktor Rifat Cafer, Avukat Sırrı Celâl, Maliye — memurluğundan — müte- kait Rauf, Kadıköy Sıtma mü- endele Ra. Dr. Azım, Avukat Ramiz, Muallim Ubeyit, Rüsu- mat memurlarından Sadık, Rih- tım şirketi memurlarından Hilmi, Kadıköy — kazası kaymakamı İbrahim, Kadıköy — telgraf me- Mmurlarından Fikri, Temyiz mah- kemesi azalığından mütekait Refik Esbak — meb'uslardan — tüccar Rüştü, — Mütekait Yümnü, D. D. Y. sabık müfet- Hişlerinden Abdürrezzak, Miralay mütekaitlerinden — Ahmet Nadir, Müze sabık — başmemurlarından Hacı Ahmet, İstanbul meb'usu Hamdullah Suphi, Miralay müte- kaldi Saffet, İst. Umumi meclis azasından Suphi, Tüccardan Alim- zade Ziya, Rüsumat — memurla- mından Ekrem, Sabık mat memurlarından Arif, Tip Fakül- tesi müderrislerinden Dr. Salm Ali, Binbaşı mütekaldi Ali Hay- dar, İst. Umumi meclis azasından Methi, Evkaf mühendislerinden Faruk, Doktor Nurettin, Esbak valilerden Azmi Ömer, Binbaşt mütekaidi — Nurettin, — Belediye vela muavini Hâmit, Galatasaray muallimlerinden Mustafa, | kalt zabitandan Kenan, Belediye memurluğundan mütekait Emin, Tüccardan Kerimzade Şakir, Mü- hendle Ziya, Devlet demiryolları memurlarından Haydar, Mütekait zabitandan Nizamettin, Osmanlı Bankası meclisi idare azasından Rüknettin, Avukat Hamdi Halim, Avukat Nazım İzzet, Seyrisefain içletme — müdürü — Bürhanettin I. Kızıl Toprak Esbak İstanbul Valisi Esat Pş., Kayseri — meb'usu anettin, gahabı emlâkten Naci Âli, avukat Hamit, Ashabı emlâkten Ali Hay- dar, Tüccar ve komisyoncu Rıd- van'Halil, Baytar mektebi rektörü Halit, Ashabı emlâkten Kemal, Beşinci ilk mektep müdürü Ta- kir, Cümhuriyet Orta mektep muallimi Cemalettin, Tüccardan Hasip, Müte'a Jinden Mazhar, Başvekâlet hazinci evrak memur- larından Niyazi, Doktor İskender, Bebik belediye azasından Refet, Binbaşı mütekaidi Rüştü, Avukat Arif Mustafa Beyler. Erenköy Malatya meb'usu Vüsıf, Ka- diköy evkaf memuru Hayri, İa- fanbul umum? meclisi arasından Cemal, Tüceardan Cemil, Sıvaz meb'su Şemsettin, İstanbul bele- diyesi istatistik ve neşriyat mü- dürü Tarik Ziya, İstanbul meb'- msu Nurettin Ali, Erenköy kız rüs Glorya: Gece İşığı Glorya bu hafta yine bir Fransızca filim gösteriyor. İsmi “ Gece içinde bir şik,, tır. (Leon Mato), (Maksutyan ), ( Alis Filt ) tarafından çev rilmiştir. ( Dijon ) kım imzasız şehrinde — birta- ve esrarlı mek- tuplar dolaşmaktadır ki bunlar birçok facialara ve intiharlara sebep “oluyor. Bu iş kimin ba- şının — altından çıkmaktadır? İşte bu esrarengiz adam bir türlü yakalanamıyor. O sırada (Dijon) da bulunan Madam ( Harlov ) bir. tehdit mektubu alıyor. (50) bin frank vermediği takdirde kendisinin ölen kocasının metresi olduğu ifşa edilecektir. Madam Harlov bu tehdide aldırmıyor. Fakat ertesi sabah ta odasında ölüsü bulunuyor. Doktorların, ölümü tabil bulmalarına rağmen polis hafiyesi ( Lânjak ) işte bir sui kast olduğunu iddia ediyor ve netice polis hafiyesinin baklı olduğunu gösteriyor. Majik: (Çöl Cehennemi kaymakam | Silâh kaçakçın olas Çarli Cakson bir Yunanlının ihaneti yüzünden Fasta” yakalanıp hap- sediliyor. Fakat Cakson ha- pisten kaçarak, —Yunanlının yanıp tutuştuğu Lili ile yaşa- mıya başlıyor. Lül, sevgilisini polisin elinden kurtarmak için onu bir opera mugannisi kı- yafetine sokuyor. Fakat ak- silikler birbirini takip ettiği için Lil, Yunanlırım eline geçiyor. Nihayet tam vaktinde yetişen Cakson, Liliyi kurtarıyor. Artistik: Eğlenceli Borda Bu filim, İngilizce bir ope- rettir ve denizci hayatına ait- tir. Başlıca mümessilleri Jack Gacki, Polliy Walkerdir. (Polly Valker) Lulu adını taşıyor ve genç bir bahriyeli- yl seviyor; onun da Luluya temayülü vardır. Fakat gençlik ve — serazatlık, —önlerine bir hayli mania yığıyor, — niha- yet evleniyorlar. Fakat (Lulu), bütün servetini kaybettikten ve sevgilisine fakir olduğunu ispat edebildikten sonra.. Bacsi müdürü —Mahir, Kaptan Mustafa, Erzincan meb'asu Axziz Samih, Doktor Vasfi, Tüccardan Ömer, Tıp fakültesi relsi doktor Tevfik Recep, Davutpaşa orta mektep müdürü Zühtü Beyler. Bakırköy Haznodar çiftliği sabibi fab- rikatör Hüseyin, Mahmutbey na- hiyesinde zürradan Mümin, Avas- köyde zürrcdan pehliyan Aptul- lah, Çıfıtburgaz karyesinde zür- radan Hasan, İkitelli karyesinde tüccar ve zürra Fahri, Şamlar SON 'PSOTA Bu Hafta Hangi Filimleri Gör_eceksiniz ? Yukarda: Sirgüs Barones, ortada gece ışığı filimlerinden iki intıba, aşağıda bir zırhlı güvertesinde verilen Opera: Büyük Resmigeçit Bir tiyatro trupu içinde bir aile faciasını görüyoruz. Dan- #ör ve şantör (Kelli) büyük bir şöhret sahibidir. Fakat içkiye ılıımg_ mevkini kay- betmiştir.. Bunda âmil olan Poliy) isminde bir aktristir. | 'akat bir halk kızı olan (Mol- iy) san'atkârı bu fena tesirden kurtarmıya çalışmaktadır. Mev- zuun bütün heyecanını, bu iki kadın alâkasının müsademesi taşıyor. , karyesinde zürra Mahmutbey — nahiyesi — muhtarı Hüseyin. — Mahmutbey — nahiyesi tahrirat kâtibi Münür Beyler ve Efendiler. Yeşilköy Kstanbul. umumi sından Ali Rıza, Bakırköy be- lediyesi — doktorlarından — Salı, İstanbal — belediyesi fen — işleri müdürü Ziya, Mühendls — Sırıı, Banka — müdürlerinden Mahmut Ferit, Borsacı Refik, Zürradan giftlik aahibi Sabri, Sabık be- Hafız Zeynel, meclisi aza- bBu parlak müsamere “ borda eğlencesi » filminin bariz hususiyetlerinden biridi.. Melek Ve Elhamra: Dünyanın Sonu Nisanın sekizinde gösteril- miye başlanacak olan bu mu- azıam — filimin — mümessilleri Kolet Darföy, Silvi Grenat, Abel Gans, Jorj Kolin vesa- iredir. Mühim bir yıldız, arza te- mas edecektir. Bu sademe, dünyayı batırmak - tehlikesini gösteriyor. Bütün insanlar, her an bir parça daha yaklaşan lediye azası Hayrettin Nedim, Safra köyünden zürradan Refik, Çekmece — köyünden — zürradan Ali Kazım, Mütekaidini aakeri- yeden tüccar Hamdi, Firuzköy muhtarı Kadri Beyler ve Efen- diler. Bakırköy Merkez İstanbul belediyesi teftiş heyeti müdürü Tevfik, Bakırköy kazası kaymakamı — Fehmi, — İstanbul Umumi M. azasından Kemal, İstanbul Umumi M. azasından Galip Bahtiyar, Birinci noter (bu ölüm tehlikesi karşısında çıldırmış — gibidirler. — Bütün dünyada bu facia oynanırken başka bir âlemde de başka bir haile cereyan ediyor. Biri âlim, öbürü bankerler- den mürekkep iki heyet, bu mücadelenin mihrakını - teşkil etmektedir. Bir taraf, şirazesinden çıkan irade ve akıllara sükün ve Şuur vermiye çalışırken öbür taraf, bu vaziyeti istismar sev- dasındadır. Fakat netice şu- dur ki korkulan tehlike tahak- kuk etmemiş ve insanlık için yeni ve tatlı bir hayat baş göstermiştir. Eşref, Sabık rüsumat müdürle- rinden Sait, Haseki — hastanesi Dr. larından Naşit, Avukat Ab- dülkadir, Sabık cemiyeti belediye azası Hayri, Maarif u. mülettiş- lerinden Salih Zeki, Nukut ve esham borsası M. d. Hasan Tah- sin, İstanbul belediye avukat- larından Rami, İstanbul ticareti dahiliye gümrüğü başkâtibi Ah- sen Ziya, Yüksak mektepler muhasebecisi İhsan, Bez fabrikası müdürü Fazlı, Mütekait binba- (Devamı 7 inci sayfada ) Memleket Haberlet İstilâsı Trakya Çiftçileri Epdi Zarar Görüyor Tekirdağ,(Hususi)— Harilf fena gidiyor. Karayel üf madiyen esmekte, arasıra serpmektedir. Tarla sıçaf ; buralarda bir afet ıı.ıinlv mıştır. O derecede kiu. tarlalara tekrar tohum & icap etmiştir. Zehirli buğ larla yapılan mücadele iyi tice vermektedir. Fare İstilâsı Denizli, ( Husus! )-—ang tabi Tavas kazasında dönüm araziyi fareler 'j etmlgti. Bunun yüz bi Gi mü, mücadele neticesindt mizlenmiştir. — Acıbadem zasında da (150) bin dönüm (65) bin dönümü temizlenmitt' Tekirdağda Elektrik Tekirdağ (Hususi) — Elek trik tesisatı bitmiş, şehir trikle aydınlanmıştır. D'“; bilir ki Tekirdağ nura gar muştur. Çekirge İstilâsı İzmir, (Hususi) — Burt gelen haberlere göre Mal” ve Aydın havalisinde müt” miktarda çekirge türemisi, Bu muzir hayvanlar Ayw (10) bin dönümlük bir sah Si kaplamıştır. Mahallinda ted ” alınmakla beraber !.ııırıdıı'l'J muavenet - istenilmiştir. Zif müdürü Aydına hareket miştir. Sabık Noterin Tevkifi İzmir, (Hususi) — Teft": hatta bulunmakla maznun mal paşa sabık noteri H-İd"; B. tevkif edildi. Köylüye Arazi İzmir, (Husust) — Bu vilâyet dahilinde köylüye *” gıtılacak milli arazinin mil cebil sekiz bin dönüm olarak t edilmiştir. İzmir — Fırınları İzmir, ( Hususi ) — Buradf ve Karşıyakadaki - fırınla! birçoğu bazı ıslahat tq*h; lerine giriştiler. Bu cüml g olarak bir kısım fırınlar :.H' padan hamur yuğurma neleri getirteceklerdir. Anason Ziraati Çeşme, ( Hususi ) — kirat idaresinin anason Y;' tirilmesini temin için bu e köylülere 15 bin lira ;" edeceği söyleniyor. Bu £ lerin isimleri tesbit ediliyo” “|Anasını Zehirledi Adana, (Hususi) — B"": Hankurbü denilen mahale ğt kinlerinden Mehmet Ali Şükrü isminde biri, zehir koyarak annesi ::; hanıma içirmiştir. Kadıtı veyi içtikten sonra “İ'.J. felâketi anlıyarak feryat © yetişenler hastaneye nlyliı'p mişlerdir. — Tedavi — #4 kadın kurtarılmiıştır.