22 Nisan 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

22 Nisan 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa ” Düsseldorf Canavarı | ” Düsseldorf Canavarı | Katil Kurten Ağlıyarak Anlatıyor Berlin, 16 — ( Düseldorf ) canavarı (Peter Kurten) in muhakemesi bugün de devam etti. Bu celsenin samiler öze- rinde bıraktığı dehşet ve nef- ret hissi, geçenki celseden aşağı değildi. Caninin bu defaki celsede vereceği malümat, daha ziyade cürümlerinin ablâki ve ruhi taraflarına ait olduğu için sa- lon bütün samilerden tahliye edildi. Yalnız yirmi iki gaze- teci ile otuz kadar romancı, terbiyeci, ve ceza mötebassısı kalmıştı. Reisin bir işareti üzerine cani muttarıt bir sesle itiraf- larına devam etti : “— Şimdiye kadar meyda- na çikan facialar arasında bir tanesi vardır ki banun benim tarafımdan işlendiğini kimse hatırına getirmemiştir. Bu fa- cia benim dokuz yaşımda işle- diğim bir cinayettir. O zaman ( Mülhavz ) da bulunuyordum. HANIMTEYZEF- İLKBAHARIN Güneşe karşı yüzü ve gözleri hi maya ve muhafaza eden güzel bir şapka. Tepesinde pembe çiçek tez yinat vardır. Rengi hafif yeşildir. Fakat beyaz siyab olarak ta yapılır. İki küçük arkadaşımla (Ren ) | nehri üzeride küçük bir sal ile geziniyorduk. Birdenbire aklıma, arkadaşlarımı öldürmek geldi. İkisini birden suya ittim. Bir tanesini ceryan alıp götür- dü. Fakat ikincisi, ellerile sa- ın kenarına yapışmış, birtürlü ayrılmıyordu. Elimle başını sü- yun içine bastırarak bir müd- det - böyle tutmıya o mecbur oldum. Az sonra onu da cer- yan alıp sürükledi. Ertesi gün evlerine gittim. Herkes cena- selerinin etrafına (toplanmış, ağlıyordu, Bu manzara, bende Yarip bir memnuniyet uyan- dırdı., Cani, bu fecayii anlatırken, bütün mes'uliyeti babasından tevarüs ettiği ahlâk bozuklu- ona, gençliğinin feci şeraiti- ne, yaşadığı muhitin berbatlığı- na yüklüyordu. Tuttuğu mü- dafaa sistemi, kendisi için hiç te fena “değildi. o Maamafih onun bu yeni itirafları, gerek hakimleri, gerek Jüri heyetini yeniden dehşede sokmuştu. Herkes : — Böyle bir adama nasıl insan denebilir? gibi bifbirinin yüzüne bakıyor, mütehassıs, romancı, hep birlikte garip ve içten gelen bir rahatsızlık duyuyordu. Malikeme reisi, al- tında biriken ter damlalarını sildi. Bu sırada Danimarkalı bir ceza mütahassısının mütaleası- mı söylemesi icap etti. Utan- | «ından kızararak ayağa kalkan bu zat dedi ki: — İttihamname ve iddiana- meleri büyük dikkatle okudum. İçinde öyle müthiş sahneler gördüm ki birkaç gece gözüme uyku girmedi. Bu sözler, (Düseldorf) cana- yarını zerrece müteessir etme- di, bu teessürsüzlük, herkesi hayrette bırakıyordu. Bu teessür ledir ki reis, celseyi talik etti. Hatları sayesinde fevkalâde zarif bir şekli alan yeni bir hasır şapka Her Ev Kadını Neler Bilmelidir ? İnce deriden beyaz eldiven- lerinizi o temizlemek için şu usulü tatbik ediniz Eldiven- leri temiz bir yere koyunuz. İçine süt karıştırılmış sabunlu suya temiz bir bez bastırarak yiniz. Parmakları geriniz. Son- ra ovmaksızın öylece birakip kurutunuz. * Şemsiyenizi, suda şeker eriterek onunla yıkaranız. Yenileştiğini görürsünüz. sıcak * Gramofon plâldarını temiz- lemek İsterseniz bir beze biraz vazelin sürünüz. İyice temizle- dikten sonra kurutunuz. Ta- mamen kurumadıkça kullan- mayımız. Zayıflama Celse açıldığı zaman reis | | şu suali sordu: — Evinizden çıktığınız za- man cinayet işlemek maksadi- le mi çıkıyordunuz? — Hiçbir zaman, hatta (Maryahan) 1 bile öldürmek |Devamı 7 inci sayfamizda) I — Yere yatıp sağ dayaninız. SON POSTA ŞAPKA .Yeni Hasır Şapkalar Bu Şapkalar, Bu Yaz Moda Ola- cak Şekilleri Tesbit Etmektedir... si Çahreye yakıştırılması gerilmesine tabi nefis bir hasır şapka MODELLERİ Siyah beyaz bir hasır şapka, kena- da slyah kadife kurdelâmi vardır. MEYE imf İstiyorsanız Bize Doğduğu veya kocakazı masımız? Nişasılmızı yakından “ tamyor Onun tabiatleri biliyor mısınız? seciyelerini Aile hayatının muvaffakiyeti tarafeynin birbirini tanımasına bağlıdır. e Halbuki kız, nişanlılık zamanında “nir şanlısını, devrinde bir genç sevişme sevgilisini, da devirde iki aldatmakla taraf da azami sahtekârdır. Maske Dersleri: 2 Bu birbirini İki derecede kocasını tanıyamaz. tarafta meşguldür. altından kolunuza nızın ucuna kaldırınız. ilk evlilik anların- | 2 — İki kol üzerine yatıp ayakları dayanarak vücudunuzu Günü Bildiriniz | karşı tarafın Ohakiki çehresini görmek mümkün değildir. Fakat biz size bu maskeyi kaldırabiliriz. Nişanlınızı, sevgilinizi, koca- nızı tanımak mı istiyorsunuz? Bize sadece nişanlınızın, sev- gilinizin veya kocanızın doğ- | duğu tarihi (gün ve ay ile) bildirmeniz kâfidir. Çabuk cevap almak istiyor- göndermekte istical ediniz. Gelecek metup- lar tarih sırasına konacak ve sanız, <Süalinizi o suretle neşredilecektir. İlkbahar Ve Yazie Şapka Modelleri Nasıl Olacak ? İlkbahar Ove yaz mevsimi şapka formasi bildiğimiz ayn intizamsız şeklini muhafaza edi- yor. Alın tamamile açık olacak ekseriyetle | saçların büklümleri bir taraftan o görünecektir. Bir tarafın açık ve serbes olmasına mukabil, diğer taraf (kapalı olacak ve bu suretle ahenk tesis edilecektir. Mevsim şapka formalarında dalma ufaklar tercih olunmakta- dır. Fakat spor | elbiselerile giyilen geniş kenarlı şapkalara da tesadüf edilecektir. Daha sonraları, mevsim iler. ledikçe toklar, bereler ve nipson şekiller de görünecektir. Bunlar- da kenarlar yukarı kalkmış şe kilde” ve alın tamamen açık olacaktır. Bu sene Paris model mütehar- sıslarının ortaya attıkları model- lerin bazılarında gülünç addedi- lecek derecede tuhaf şekiller vardır. Bunlar adeta müstemleke- lerde yerlilerin kullandikları şap- | kalara benziyor. Meselâ Tonkin- Milerin tepesi sivrice tekerleğe benziyen, yahut Hiridi Çini yerli- lerinin tepelerinde duran ve şeyh başlıklarına benziyen dilimli şap- kalar görülmektedir. Şapkalardaki renklere gelince Siyah - Bej, kahverengi | tercih olunmaktadır. Garnitürlerde ise bu kiremit kırmızısı pek rağ- bettedir. Mevsim şapkalarından model- ler görmek ve bu modellere göre şapka yaptırmak istiyen- ler Tepebaşında 26 numarada Greta müessesesine (müracaat edebilirler. Nasıl Bir Kızla Evlenmeliyim ? Bolkesirde Kemal Hamdi B.: Siz evinizde sükün ve intizam İstersiniz. Karınız olacak kadın, evde herşeyi yerli yerine yerleş- tirmesini bilen, her emrinize itaat eden ve bütün zevki, si: görmekten ibaret ol olmalıdır. Bu kadın para İstememeli, evi re etmasini bilmelidir. bir kadınla kolaylıkla mes'ut olabilirsiniz. Yunus Bey: iz gmüstebit tabiatli bir gene siniz. Evinizde mutlak hâkim ol- mak istersiniz. Kadınların hoşuna gidersiniz. Fakat onlar sizi kalben değil, zâhiren severler ve daha ziyade erkekliğinize meftundurlar. Binaenaleyh kızların bu zahir aşklarına aldanıp evlenirseniz bedbaht olabilirsiniz. Sizi haki- katen seven ve maddi faikiyeti- nizi kabul öden bir kız bulma- dıkça evlenmeyiniz. Kol Şişmanlığını Gidermek İçin 3 — Sol kolunuza dayanarak vücu- dunuzu kaldırınız. Bu hareketi günde beş defa yapınız. Memleket Haberi) Feci (Bir İntihar İzmir, (H.M) — er da erafettin B. ii (Camii Kebir) Cl ğında İtalyan tebaasindi” ie martino isminde bir m si oturur. Bu zatın yaş ğu vardır. Biri 10 Adi - (Kâremene) dizi 16 yaşındadır. (Poli) taşımaktadır. Lamarino iki ye ailesinden ayrılmıştır. sibiyi bakktilu yili Di vardır. küçük a Lâmartinonun İ 'oli) çok hassas bir seci basının annesinden ek kendisini çok müteessir ©“ tir. Annesi yalnız kalmef lerde hizmetçilik ederek kazanmak mecburiyetind€ ' mıştır. (Poli) de para kazanarlği nesine yardıma iz müddet geçer. (Poli) a: ; yabancı erkeklerle gö nü görür, müteessir lar bayet bugün pazar olmak layısile vazifeye gitmez. 4 sinin de evde bulunmasi eder, Fakat (Poli) bu evde Köp sebebini anlamak ister, bir vi çıkar, annesini ie görür. Daha dyade b lemiye lüzum hissetme: gider. Bir ip alarak Ee bahçeye asar. Bir müd) sonra eve Karamenus vaziyeti! görünce zâf meden bıçağı alır, ipi kardeşini indirir ve "e haber verir. Fakat (Poli) hayatı kurtarılamaz. iz umumi işe vazıyet etti. | Adı e : His Galati , İzmir, 20(H.M.) <3 hafta evvel Çeşmede bir hâdise eldu. 30 biri (Otarlalar (© arasında çoban köpeği ile muaşa” bulunurken cürmü meşbut linde yakalandı, derhal ceza omahkemesinde muhakemesinde bir gün mahküm olmuştur. Bartında Tifo Var Bartın, (Hususi) — günlerde burada üç tifo vak ( baş göstermiş, üç musap Ki diliştir. Bir Köylü Soğuktan D0 > Bartın, (Hususi) — detli soğuklardan ee de bir ihtiyar Armas | giderken yolda pi 23 NİSAN ÇOCUK BAYRAM GÜLHANE PARKINDA / İMAYEİETFAL EMİN! ŞUBESİ TARAFINDA, TERTİP EDİLEN MÜSA w MERE VE EĞLEN Bando muzika, mehtef kımı, atlı karınca, hell baz, monolog, kukla, #İ bek raksları vesair eği” celer. Mektepler tarafından ri | geçit, harekâtı beder koşu e vi ÇOCUKLARA PAR | EĞLENCE GÜNÜ g4” d