26 Nisan 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

26 Nisan 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Nıııı“ k Yayia SON POSYA ABERLER l Halkın Sesi l Amele Ve Çiftçi! Meb'uslar Karşı-; DAHİLİ H Günün Tarı'İl"' Hilâliahmer sındel'lalk Dünalışaım bilen. meb'as intibabatı! ile beraber Dör- düncü — Millet Meclisinin azaları da taayyün etmiş ve bu meyanda amele ve çiftçiden de yeni meb'uslar seçilmiş oluyor. Meclisin bu yeni uzuvları kargisında halkın — düşüncelerini — şu suretle tesbit ettik: Selim B. ( Nuruosmaniye, cami avlusunda 1) — Amele ve köylünün dert- lerini, bizzat onların ağzından işitmek için Dördüncü Büyük Millet Meclisine amele ve köy- lâ meb'us seçilmesi herhalde faydalı olacaktır. * Hasankaleli Hüseyin B. (Ka- dirga, Piyerloti caddesi 70) — Amele ve köylüler dü- şünülmiye ve ihtiyaçları göz önünde bulundurulmağa lâyık iki esas sınıftır. Bu sınıfların Mecliste temsili elzemdi. Halk Fırkası bunu yapmakla doğru bir harekette bulunmuştur. * Talip B. (Nurosmaniye, Şe- ref sokak) — Halk Fırkası Mecliste amele ve köylü meb'us bulun- masını istemiş ve öyle yapmış. Her halde bunda bir hayır var. yaç ve zaruret vardır. Awmi B. (xlıı'ıy. Millet caddesi 62) — Bir mecliste işçi bulun- ması bizim için hber vakit iyidir. Çünkü hakkımız zayi olmaz. Lütfi B. (l(*oeımımhpqı divarında, yenitekke sokağın- da 4TI ) — Dördüncü Mecliste köylü ve amele meb'us bulunmasına taraftarım. Halk Fırkasının bu kararında isabet vardır. Adet- "" .. . . . . . . ı — M Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: | Pazar Ola Hasan B. Ve Yumurtacı 1: Hasan B. — Pazar ola yumurtacı başı ! Yumurtaların taze mi? Verilme |Ölmek İstiyenler Kurtarıldı Dün Şehirde İki İntihar Teşebbüsü Kaydedildi Son yirmi “dört saatte şeh- rimizde iki kişi kendini öl- dürmek- istemiştir: 1 — Dolapderede Akarca sokağında oturan Madam Elisa intihar kastile kendisini kuyu- ya atmış, kurtarılmıştır. Sebe- bi, Madamın bir türlü iyileş- mek bilmiyen bir hastalığıdır. 2 — Şehremininde oturan kömürcü Nazif Ef, ustura ile gırtlağını kesmiş, — yetişilerek kurtarılmıştır. Lort AtİOıı Dün Gazi Hz. Tarafın- dan Kabul Edildi Ankara, 24 (H. M.) — İn- giliz kıralıçasının biraderi Lort Atlon ve refikası bugün bu- raya geldiler. İstasyonda bu- susl merasimle istikbal oluna- rak Ankara Palasa misafir birlikte hükümet ricalimiz ha- zır bulundular. İdman Yurdunde —— Uaokapanı İdman Yurdunda evvelki gece üstat Hafız Ah- met Efendinin idare etmekte olduğu musiki heyeti tarafın- dan iki fasıl saz terennüm edilmiştir. Boksör İhsan ve Hamdi - Efendiler - tarafından boks ve İsveç hareketleri, milli Zeybek oyunları gösterilerek 23 nisan bayramı ailevi bir diğini | Müntehibi Saniler Müttehit Bir Cephe Halinde Bulunuyorlardı Meb'us intihabı İstanbulda büyük bir alâka uyandırdı denildmer. Divanyolu üzerinde oturanlar dün sabah uykularından bir muzika sesi ile uyandılar. Pencerelerini açarak baktılar. Belediyenin şebir bandosunu gördüler, Kırk elli çocuktan müteşekkil küçük bir müfreze muzika çalarak geçiyordu Arkalarında kırmızı beyaz - koördelâlarla süslü rey saadığısı taşıyan itfaiye kamyonu vardı. Onun arkasından da belediye reisini ve teftiş heyeti azasını taşıyan otomobiller geliyordu. Bu heyet Darülfünun konferans salonu önünde durdu. Rey sandıği indirildi, içeriye götürüldü, kürsüye konuldu, kapağı açı- larak içinin boş olduğu gösterildi, sonra kapatılarak mühürlendi. İntihap " Salonunda İki Hadise Kürsiye karşı gelen siyah tahtaya Halk Fırkası namzet- lerinin isimleri yazılmıştı. Fa- kat son dakikada iki ilâvesi ile adedi 48i lun 1335 müntehibi sanisinden 1324 ünün geldiği ve hepsinin de Hak Fırkası namzetlerine rey verdikleri, — müstakillerin bulan müsta- | yenlerini boş bıraktıkları an- killerin isimlerini yine ayni tah- | laşıldı. Ve ilân edildi: İstanbul vanın bir kenarına kaydetmeyi Üzerine almak istiyen hiç kim- se yoktu. Adeta herkes çeki- niyordu. O derece de bu va- zileyi yapmak için belediye reisi Beyin bir gence emretme- si lâzım geldi. Bu iş te bittikten sonra kafile kafile gelmiye başlıyan müntehibi saniler reylerini at- mıya başladılar. Hepsi de tebrike şayan bir disiplin altında, hep Halk Fız- kası namzetlerinin — isimlerini yazıyorlar, müstakillere ayrılan yeri baş bırakıyorlardı. Müntebibi sanilerden avukat Abdullah Bey yüksek sesle: — Gazinin bahşettiği ser- bestiden istifade ederek müs- takillere de rey — vereceğini söyledi. Yanındakiler müdahale ettiler : — Nasıl olur, dediler. Müs- takiller rey vermemeyi - ka- rar altına almamış mı idik? Münakaşa büyüdü, Topla- nışlar, gidip gelişler, söyleniş- ler oldu ve nihayet Abdullah Beyin sesi tekrar duyuldu: — Lâtife ediyorum, dedi. Hiç ben müstakillere rey ve- rir miyim? Akşam dörtte sandık ka- pandı, reyler sayıldı. İstanbu- 2: Yumurtac — Taze Hasan B. amma işler kesat gidiyor, alışveriş yok. a meb'usluklarına Halk Fırkasının namzetleri müttefikan intihap edilmişlerdir. İsimleri şunlardır: Abdülhak Hâmit, Akçora oğlu Yusuf, Ahmet Rasim, Sıhhiye Vekili Refik, Hamdi, Ali Rana, Salah Cimcoz, sabık müzeler Müdürü Halil, mühen- dis Hasan Vasıf, usta başı Hamdi, tesviyeci Yaşar, kun- duracı Hayrullah Beyler. Hadiselerden. Çıkan Netice Ne olmuştu? Halk — fırkasının — “riyaset divanı, İstanbul müntehibi sa- nilerinden dört tane müstakil meb'us seçmelerini rica elti. Faka bu ricanm tebliğinden iki gün sonra yine Halk fır- kasının İstanbul Teşkilâtı Reisi Cevdet Kerim B. müntebibi sanileri çağırdı. — Evet, fakat — müstakil namzetler — arasında — cidden Cümhüriyetçi, — cidden ” İâik, cidden samimi muhalif yoktur. O halde müstakillere rey ver- mek doğru — değildir. Dedi, dersek yalan söyleme- miş oluruz. Fakat meb'us inti- habı tıpkı böyle bir hareketin vereceği neticeyi verdi. Neden böyle oldu? Halk Firkasmin — İstanbul 3: Hasan B. — Sırtındaki küfede de mi yumurta var ? Yumurtacı — Evet. Dünkü 'Zabıta Vak'aları Bir Kaını;cı, Hanımlara Sarkıntılık Ettiği İçin Yakalandı Kazancı Reşat isminde biri Parapalas önünden geçmekte olan Muhterem ve hıdeşi* Mukaddes Hanımlara sarknı- tılık ettiğinden yakalanmıştır. * Son yirmi dört saat zarfın- da muhtelif yerlerde üç cerb hadisesi tesbit edilmiştir. Konyada İzcile Konya, 24 (Hususi) — Bu- gün buraya Ankara lisesi izci- leri geldilet. Ankarada Spor Ankara, 24 (Hususi) — Bu- gün İzmir turneleri için yapılan seçme müsabakalarında 100, 200, 400 ve 800 metre koşu- larile diğer atletik müsabaka- lar için idmancılar ayrıldı. Teşkilâtı Resisi Cevdet Kerim Beye sorarsanız: — Müstakillen namzetlikle- rini koyanlar arasında istenilen evsafı — haiz olan — yoktu, binaenaleyh — kendilerine rey verilmedi, diyecektir. Filhakika: bir vakitler siyasi hayatta didişirken programla- rının başına dini bir madde koyan sabık ve lâhik muhalif- ler karşımıza geçmişlerdi. Fakat müstakiller arasında cidden Cümhuriyetçi - olanlar hiç mi yoktu ve hakikat sa- dece bundan mı ibaretti? Va- ziyeti tetkik ederken müsta- killere İstanbulda rey verilme- mesine mukabil taşrada ve- rildiğini unutmamak ve buna göre düşünmek lâzımdır. Şimdi Ne Olacak? Vaziyet dün akşam Anka- raya — bildirilmiştir. Alınacak talimata göre hareket edile- cektir. Dün Müstakillere Niçin Rey) Kengresi Biliyor Musunuz? İstanbul Hilâliahmer kongtti dün Vali muavini Fazlı Belf riyasetinde — toplanmış, — merkt beyeti ve 931 bütçe raporlil okunarak kabul edilmiştir. Blıî" rapora nazaran (Cemiyetin t seneki varidatı 85 bin liradır Bir Garibe Ki... Adanada Aydınlı -aşinetindt! birinin devesi hastalanarak ölmü karnı yarıldığı zaman gövdeli bir yavru çıkmış, biff yaşamış ve ölmüştür. Doktorların İçtimal Etibba ve Muhadenet Cemiyf dün Ali Paşanın riyasetiti kongre halinde toplanmış, geet lerde vefat eden Dr. Şevki Belif ailesine yardım kabul edilmit | hususi müesseselerin doktorli” meselesi görüşülmüç, sonra kabul oluumuştur. İhtilâs Davası Bursa Tütün ınhl.ıırmu .| 120 bin liralık ihtilâs davasıtit Perşembe günü devam miş, Müddeiumumi mevkuflaf dan müfettiş Feyzi Beyin bt raetini, muhammin Hüseyin ** Kâmil Efendilerin - teczi; 4 istemiştir. Karar bugün verilf' cektir. Tramvay Şirketi Aleyhindt Elyevm Tramvay şirketinde? tazminat talebine dair Hukf mahkemelerinde 8 dava vard" Alman Polislerinin Teşekktif Geçenlerde - sehrimize gel | Alman polisleri bırada gördük” leri sühuletten — dolayı Turitf Kulübe bir teşekkür ıdt*J,_./ göndermişlerdir. Valiler Arasında Vilâyetler adedinin azaltılmaf' kanunu yeni mecliste kabul olt nunca bazı valiler tasfiyeye W tutulacaktır. Ât Yarışları İzmir, 24 (Hususi) — BE gün at yarışlarına devam di ve beş koşu yapıldı. İzmir Lik Maçları (1-3) Şarksporu, Türksef | (2-4) Altayı ve Karşıyaff | (0-2) İzmirsporu mağlüp * tiler, İ — 4; Hasan B. Sırtında yumurta küfesi masaydı namzetliğini koyardın.