6 Mayıs 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

6 Mayıs 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 | Halkın Sesi Hazinenin li Otomobil Karşısında Sen - Benuva papaslarınin yaptıkları sabtekârlığın cezasız kalması bizim kadar herkesi de hayrete düşürdü. Bu işin sürüncemede bırakılmasına herkes hayret ediyor. Dün hasbihal ettiğimiz bir kısım halk, bakınız ne diyor: İzzet B. (Atikalipaşa Cami sokak 4) — Papaslar (o memleketin kendilerine gösterdiği hüsnü niyeti sui İstimal etmişlerdir. Bunlar daha ileri giderek milli hissiyatımızı rencide ede- cek hallere de cesaret etmiş- lerdir. | Meselâ Omekteplerin lâvhalarını Fransızcaları büyük harflerle üstte, Türkçeleri de görünmiyecek (kadar küçük harflerle altta (yazmışlardır. Adliyemiz ve Defterdarlık bu sui istimalleri (o şiddetli ve amansız bir surette takip et- melidir. * Ali Riza B. (Fatih Atpa- zan 32) — Bir darbı meselimiz var- dır. “Hükümet alacağına şahin vereceğine karga, deriz. Ad- liye ve Defterdarlık bu işte kargalık yapmıştır. Ekalliyet- lerin bu gibi sahtekârlıkları pek çoktur. Meselâ Evkafa (300) kadar mahlöl haber ve- rildiği halde (3) senedenberi bunlar meydana çıkarılmıyor. Memurlarımız hazinenin men- faatlerini korumakta çok has- sa9 olmaları lâzımdır. Bu işleri yapanlar şiddetli cezalara çar- pılmalıdırlar. » Kerim B. (Kunduracı Divan- yolunda 180) İyi iş altı ayda olur derler amma bu bir seneyi de geçti, Şuhalde mükemmel bir netice verecektir. “Herhalde (hazine yakmda bu haklarını alacak ve dedikodu da bitecektir. » Ali B. (Zincirlikuyuda Poy- saz sokağı 18) — Sen-Benuva meselesi bir muğulma - halinde; “Bağlamış, yine o şekilde devam ediyor. Bu muammayı çözecek ve sür- atle milletin hazinesini zarar- dan kurtaracak Defterdarlık ve mahkemelerden ziyade Ma- liye ve Adliye Vekâletleridir. Bu iki vekâlet derhal faaliyete geçmeli bu muzır şahısları cezalandırmakla beraber isti: balde bu şekilde iş yapmıya esaret edeceklere de kuvvetli Ii: Terkos mikropları — Hasan Bey! Ter- kos suyunu Halkalı ve Kırkçeşme sularile bir- 'eştireceklermiş. Biz istemeyiz! Denize Düştü Yaralandı Galata rıbtımına bağlı bu- lunan Paşabahçeli Cemal Beyin ( Bursa ) vapuruna dün üç ton ağırlığında bir otomobil yükle- tilirken vincin zinciri kırılmış, otomobil olduğu gibi denize düşmüştür. Bu arada otumo- bili vapura yüklemek işile uğraşanlardan iki kişi yaralan- mıştır. Casus Mu? Rumeli Kavağında Şüp- heli Bir Adam Tutuldu İki gün evvel Rumeli Ka- vağı civannda devriye vazife- sini gören jandarmalar o ba valide dolaşan bir adamın vaziyetinden (şüphe © etmiş, büviyetini ispat edecek vesi- ka bulunmamış, bunun üzeri- ne muhafaza altına alınarak İstanbula getirilmiştir. Aslen Rus, adının Boronof olduğunu ve Rus hapisharele- rinden kaçtığını söyliyen bu adam Rusçayı pek (fena konuşmakta ve az bilmekte- dir. Hudut bharicine çıkanla- caktır. Breslav Sergisi 30 mayısta, Breslavda, bey- nelmilel bir ticaret sergisi açır lacaktır. Bu serğiye hüküme- timiz de resmen iştirak etmeyi kararlaştırmış ve bir yer tut- muştur. İktisat vekâleti, serzi- ye gönderilecek — nümuneleri hazırlatmaktadır. Sergide teş- hir edilecek Türk mahsulleri incir, özüm, zeytinyağı gibi memleket mahsulleridir. bir ders ve örnek vermelidirler. * Ahmet B. (Aksaray Horhor caddesi 114) — Bu iş hazine işidir. Çok süratle ve ehemmiyetle takip edilmelidir. e Ortada omüruru zaman bile mevzuu bahis olu- yor. Netice bu tehire sebep olanlar da cezaya çarpılmalı dırlar. | 2: Kırkçeşme mikropları — Hasan Bey! bizi terkosla birleştireceklermiş. Biz terkos mikroplarile gerine—--'-! ipe ik ) " BON POSTA DAHİL HABERLER Terkos Müdürü Dün Ankaraya Gitti Hâdise dün Galata Rıh-! Şirket, Yapılacak İşleri Tetkik İçin Hükümetten tumında Oldu, İki Kişi | Mütehassıs Terkos şirketinin suları ıslah etmesi için Nafin Vekâleti tarafından protesto ile teyit edilerek verilen mühlet bu ay başında bitti, Fakat ortada hiçbir ses yok. Şirket varifesini yaptı mı, yapmadı mı? Bumu öğrenmek için dün Terkos Müdürü M. Kastelno ile görüştük. Dün akşam Ankaraya gitmek için hazırlanan Terkos şirketi müdürü şunları söyledi: “ —Biz, bu hususta bükümetin taleplerini yerine getir- miye hazırız, yalnız yapılması istenilen şeylerin müsbet surette tayin edilmesi lâzımdır. Bunun için Nafıa Vekâletine müracaat ettik. Mütehassıs gönderilerek müşterek Bu sene Harbiye Mektebini muvaffakiyetle bitirip namzet- | lik rütbesile neşet eden (326) genç zabite dün merasimle şe- hadetnameleri dağıtıldı ve tahlifleri yapıldı. Resimde yeni zabitlerimizi bir arada görüyoruz. ———c——— Bir Alman Heyeti Dikili Taşın Yazılarının Kopyesini Aldı Bir Alman âsarı atika he- |simleri estempajını yapmıştır. yeti müzeler i müsaade alarak dün Sultanah- met meydanındaki yazılı dikili taşın kaidesindeki yazı ve re müdürlüğünden Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Gönderilmesini İstedi tetkikat yapılmasını rica ettik. Bu mütehassslar henür gönderilmemiştir. Şimdi Ankaraya giderek lâzmgelen makamat ile temas edip bu meseleyi görüşeceğim. , 3: Halkalı mikropları — Hasan Bey! Bizi | başka sularla birleştireceklermiş. Biz yabancı mikroplarla geçinemeyiz! Ölümle Neticelenen İki “İntihar | Bir Zavallı Hasta Da Bileklerini Jilet Bıçağı İle Kesti, Fakat Ölmedi Tütün gümrüğünde tüccar Sait Beyin yanında kâtip Kostantin Ef. yazıhanenin bir odasında ustura ile her iki 9 keserek intihar etmiş- tir. İntihardan evvel zabıta ve adliyeye yazdığı mektupta kaç senedir o sinir (hastalığından kurtulamadığı için ölmiye karar verdiğini söylemektedir. * Beykozda Yalıköyünde otu- ran kunduracı Osman Efen- dinin 17 yaşındaki kızı Mah- mure H. kendini denize atmak bası tarafından Veysi ismin- de başka bir gence nışan- lamıştır... Mahmure Hanım da bu teessürle kendini de- nize atmıştır. * Amerikan hastanesinde te- davisi yapılan duvarcı ustası Simolyan Efendi jilet ile bi- leklerini kesmiş, ölmemiştir. Fakat doktorlar hayatından ümidi kesmiştir, Esrarengiz: İki Adam! Evvelki akşam Feriköyünde Türk mezarlığında resmi kıya- fetli iki kişinin, ellerinde kaz- ma küreklerle yere birşey gömdükleri, oradan geçen yok cular tarafından” görülmüş, gömülen şeyin de iple boğuk muş sekiz aylık bir çocuk ç olduğu anlaşılmıştır. Bu adam- lar biraz sonra ortadan kay- bolmuşlardır. Vapurcular Toplanıyor Milli vapurcular birliği kon- gresi, bugün, öğleden sonra Mühürdar zade hanında ak- tedilecektir. 4: Hasan ———— di B. — Adam... Nasıl olsa abi ğe kanında birleşcesksiriz; şimdiden birbi” Günün Tarihi Darülfünun Vakfı Mısırdaki Dava Şor Safhasına Geldi Mısırlı Prenses Fate tarafından (Darülfünun ir senede (25) bin İngiliz lık bir para vakfedilmifi. Mısır hükümeti on senede” beri Darilfünun, vakfın #9 larina riayet ler bu parayı vermiyordu. nun. için Mısır Hükümeti 9 dinde teşebbüsatta muş ve bir de dava 8 Darülfünunumuzun a işi Misirda takip Muhâkeme son safhasına miştir. Dava kazanılırsa ir rülfünun (250) bin liray! caktır. : 7000 Yerine Ancak 750 Hastâ Yatağı Var Şehir Meclisi dünkü içten hastaneler meselesini ünal etmiştir. Okunan srhhiye, Seg) meni raporundâ şehrin ( basta yatağına muhtaç e halbuki (750 ) yatak bulundu bu iş için beş senede sartedil üzere (900) bin liraya vi görüldüğü yazılmaktadır. Bü nasebetle yapılan uzun MÜ kaşaları mütcakıp ta bütçe ağa meninin varidat mazbatasi edilmiştir. Teftişler Devam Ediyo ğ Maliye Müfettişleri İnhıisafi. Liman şirketini; DarphaneYi Defterdarlığı teftiş etmektedi Teftişe 6-7 ay kadar edilecektir. “Yarın, Aleyhinde Bir De Yarın gazetesinde İzmit Vi aleyhine yapılan neşriyat: aras da ismi geçen muallime R: Nanım tarafından, Yarın sd sahibi. Arif Oruç, müdiri Mig Süleyman Tevfik ve Re Hanıma müteallik neşriyata “İ teşkil eden mektubu yaza mitte Taras mektebi musli”, ridün “Kemal Boyler le, açılan davaya dün İkinci mahkemesinde başlanmıştır. Neticede bu dayanım Lİ Hanım isminde biri tarafı“ evvelce “öm diğer bir dav? birlikte mayısta kararlaştırılmıştır. Rasat İstasiyonlar! gi Kastamonu, o ineboludar diğeri Toeysde el tamldan çü t iki rasat istasiyonunun tesi değirik “olan” bu me İse iatasiyonlardan dayali gi TE ir İ hoş geçinmiye bakın!