8 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

8 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

î | | | Samsunun Bahtiyar Halkı Onların Güzel Bir Me- sireleri Ve Mükemmel Bir Plâjları Vardır. Bir ay mütemadiyen yağan ıığmuılırdın sonra — sıcaklar ütün şiddetile hüküm sürmiye başladı. Halk deniz banyola- rına ve şehir haricinde hava- dar yerlere gitmiye mecbur oluyor. Bu meyanda şehre en yakin en ziyade rağbet bulan Çarşamba hattının seki- zinci kilometresinde ilk istasi- yon olan Derbent mevkil ol- müştur. İkl — dağın — sahilde birleştiği noktada — ağaçlık şirin bir mesire mahalli ol- makla beraber temiz ve gürzel bir de plâjı vardır. Herkes — ailesile — gidiyor. Müzik dinliyor, — dansediyor, temiz hava alıyor ve banyo- sunu da yapıyor. Bu vaziyet karşısında Sahil Demiryolları İdaresi do seyrüsefer tarifesine Derbende kadar müteaddit postalar ilâve etmiştir. Hâmit Mersinden Hayvan İhracatı Mersin, (Hususi) — Temmuz ayı zarfında limanımızdan ha- riç memleketlere 11180 liralık hayvan ihracatı yapılmış, buna mukabil 6400 liralık hayvan itbal edilmiştir. Kumar Mücadelesi Balıkesir, (Hususi) — Bura- da balık hanındaki kahvede kumar oynıyan üç kişi cürmü meşhut — halinde — yakalandı. Polis kumar — mücadelesine €hemmiyet vermektedir. İki Haydut Yakalandı Adana, 2 (Hususi) — Saim Beyler taraflarında bir müd- dettenberi haydutluk — yapan Çapar Ali ile arkadaşı Yusuf jandarmaların takibinden kur- tulamamışlar ve silâhlarile bir- likte yakalanmışlardır. Yalovada Çekirge Orhangazi, (Hususi) — Ka- zamız dahilinde çekirge müca- delesi bitmiştir. Fakat Yalo- vanın Gacik ve Lâledere ta- raflarında birkaç uçkun gö- rTülmüştür. Zeytin Sineği Mücadelesi Orbhangazi, 6 (Husust) — Zeytin sineklerile yapılan mü- gadele (50) bin ağacın İlâç- lanmasile hitama ermiştir. Beş kuşağı (hayat devresi) olan bu muzır mahlükun ikin- &d kuşak mücadelesine bu ayın onunda başlanacaktır. Feci Bir Boğulma Hâdisesi İzmir, (Hususi) — Urlada feci bir boğulma hâdisesi ol- muştur. Topal Mahmut Ağanın 12 yaşındaki kızı Şefika iske- le kenarında denize girmiş, biraz #sonra “boğuluyorum, imdat,, diye bağırmıya başla- mış, derhal annesi ve babası koşmuş, fakat ikisi de yüzme bilmediğinden kızcağız gözleri önünde boğulmuştur. Çoban Serbest Bırakıldı İnegöl, (Hususi) — İnegölün Tacir köyünden bir çobanı birkaç şaki sürüsünün başın- dan alarak dağa kaldırmış- lardı. Fidiye verecek kimsesi olmadığını anlıyarak — serbest bırakmışlardır. M. Hayret Sinemada Da Rus Dampingi Tehlikesi Var Dünya piyasasını ucuz fiatli yiyecek ve giyecek eşyasile bombardıman ederek damping yapıp fiatleri kıran Ruslar, hııd.l film piyasasına' el attılar. aksatları, galiba, bu sahada da damping yapmaktır. Bu iş için Ruslar, Berlinde merkezi bir büro tesis etmişler ve bu büronun başma da Antonov isminde birisini getirmişlerdir. Bundan başka, Moskovanın on beş kilometre yakınında Potilikba ismi verilen küçük kasabada muazzam ve Holi- vuttan daha asri vasıtalarla mücehhez bir sinema şehri vücuda getirmişlerdir. Bu stüd- yolarda, günde (15) sesli ve sözlü film çevirmek müm- kündür. Rusların 1931 - 1932 senesi içinde başarmıya karar verdikleri eserler ise (160) sessiz film, (50) sesli ve sözlü kurdela, (160) tarihi ve ilmi eserlerdir. Son zamanda Rus sahne vazıları arasında, son derece şayan dikkat simalarda yetiş- miştir. Bunlardan Ek “Hayat yolu,, isminde bir film vücuda getirmiştir ki Fransız san'at- kârları ve sahne — vazıları medhini (yapmakla bitiremi- yorlar. Bu film, Rus ihtilâlinin başlangıcında, Moskova — «s0- kaklarından başı boş kalan ve feci bir serseri hayat ya- şıyan Rus çocuklarının vaziye- tini ve hayatlarını gösteriyor. Denilebilir ki, Rus sineması son zamanda Amerikan film şehirlerini teknik itibarile ge- ride bırakacak bir istidat ve inkişaf göstermektedir. Yeni Filmler Maruf — Fransız muharriri Hanri Berniştaynın hazırladığı Sanaryonun filmini Jean Crav- fort'un vücuda getirmesi ta- karrür etmiştir. Aynı artist “Serap, isimli bir film daha vücuda getirmektedir. * Şarli Şan, “Siyah Deve,, isimli bir zabıta filmi vücuda getirmiştir. Mevzu Havay ada- larında, gitara sesleri, genç çocuk ve kız dansları arasında geçiyor. » İtalyan-Avusturya hürriyeti- nin başlıca bir safhasını gös- teren “ Ateşli Dağlar ,, filmi bitmiştir. Bu ay sonunda dün- ya piyasasına sevkedilecektir. * Ronald Kolman Uğursuz Bahçe ismindeki filmi bitir- miye — çalışmaktadır. — Filim Metro Goldvin hesabına yapıl- maktadır. Önümüzdeki sinema mevsiminin —ilk — gösterilecek filimlerinden biri olan ( Uğur- suz. Bahçe) nin büyük bir muvaffakıyet kazanacağı şim- diden tahmin ediliyor. * Meşhur artist “ Roks İng- ram,, bugünlerde (Mavi adam- lar) isminde yeni bir filim çe- virmiye başlıyacaktır. Filmin en mühim kısımları Fasta geç- mektedir. Filim iki aya kadar bitecek ve mevsim başlangıcın- da sinemalarda gösterilecektir. — ON POSTA Merkest Avrupa Rus sahne filmleri müessesesi müdürü — Antonov — yoldaşla, vazır Ab!l cî"f' görüşüyorlar. Bir Amerikan Stüdyosunda Çalışan Kadro Filimler çok kııanıyor Bu- nun sebebi, bir filmin, kopye edilerek birçok diğer nüsha- ları vücuda getirilmek - suretile bütün dünya sinema salonla- rında gösterile bilmesindendir. Fakat ayrıca filimlerin aklın almıyacağı kadar masrafı ol- duğu da muhakkaktır. Elbise, eşya, şu, bu masrafı hariç, bakınız bir film yapılır- ken artistler hariç olmak üzere kaç kişiye ihtiyaç vardır: Filmin — tahta — dekorlarını hazırlamak — için (20) kişi'. Bu tahtalara istenilen şekli vermiye memur (20) maran- goz. Lâzimgelen boya işlerini ve zinetleri yapacak (6) res- sam ve nakkaş. (20) döşemeci artist. Bütün bu işlere nezarete memur bir san'at müdürü; el- biselerin tanzimine memur (20) terzi, (8) elektrikçi, (1) müellif, (1) iktibas edici, (1) muhavere muharriri, (2) makyajcı, (6) ha- deme, (3) gürültü yapıcı, (1) ses- leri biribirine karıştırarak bun- lardan matluba muvafık neti- celer çıkarmıya memur tek- nik adamı, (1) fotoğraf opera- törü, (1) ses alıcı, (1) müdür, (3) muavin, (1) rejisör; (2) daktilo. Bu rakam, bir Amerikan sinema stödyosunda — mevcut en asgari kadrodur ki, alâka- darların — iddiasına göre bu kadrodan tek bir kişi hazfedi- lemezmiş. Prandello Ve Sesli Sinema Meşbur - İtalyan piyes mu- harriri Prandello, tiyatroların- dan hiçbirinin sesli filme alın- masına rıza göstermemektedir. Geçen gün, bir gazete m- harriri, büyük edip ile görü- şürken bunun sebebini sormuş ve şu cevabı almıştır: — Bence, bugünkü şeklile sözlü sinema. sesli fotoğraf- larla konserve haline konulmuş sadanın garip bir halitasından ibarettir. Böyle bir vasıta ile heyecan uyandırmak mümkün olabilir mi? Olamazsa benim piyeslerim de filme alınamaz. Dotethy Yordan, Genç Günahkârlar faminde yeni ve çok beğenilen, hayat icabı ve zarüret mahsulü olarak düşmüş insanların bayatımı lasvir eden bir filim yapmıştır. Dorethy, bu filim de ilâhi olmakla tavsif edilmektedir. Mali Buhran Alman Sinemacılığının Da Belini Büktü Son malt buhran, dünya san'at Alemine sayılı eserler hediye eden Alman sinemacı- lığını da esasından saramıştır. Mevsimin başlaması yaklaştığı için yeni birtakım filmler vü- cuda getirmeyi düşünen mües- seseler, birdenbire bu teşeb- büslerinden — vazgeçmişler mukavele yaptıkları artistlerle anlaşarak bu mukaveleleri iki tarafın mzası ile feshetmişler- dir. Bu yüzden, bu sene, Alman filmlerinin pek mahdut olaca- ğı söyleniyor. Bunların en bü- yüğü (Werner-Kraus) un Con- grös-Danse adlı kurdelesi ola- caktır. Bu son buhranın birçok sa- hada olduğu gibi Almanyanın filimcilik sahasında da uzun zaman için belini büktüğünü iddia edenler çoktur. Jeanne Helbing Jeanne Helbing son ay- larda büyük — muvaffakıyetler kazanan bir Fransız kadın san'alkârıdır. Hollivutta — (10) film çevirdikten sonra Fran- saya dönmüştür. Bu artist bil- hassa gözlerinin yakicı cazibe- sile şöhret alınışlır. Ağustos Harict Haberler Alman Bankalara İkinci Hücum Halk Başvekilin Sözlelerini Hüsnü Telâkki Etti Son gelen telgrafların hu- Tâsası şudur: Alman hükümetinin yardımı ile son buhrandan mütcesir olarak aciz haline gelen, fakat sonra tekrar kapılarını açan bankalar da dahil olmak üze- re halkın bankalara koşup evvelce — çektikleri — paraları yatırmak istemeleri, görülecek bir manzara teşkil etmektedir. Bankalar, bu tehacüm karşı- sında bu paraları ne yapacak- Tarını — şaşırmışlardır. Bu hal, Başvekilin milleti süküta da- vet etmesi, halk — fizerinde hüsnütesir hâsıl etmiştir. Birçok bankalar yüzde (12) faiz verdikleri halk paralarını müstahsil bir hale koymak için yüzde on beş faiz getiren h:- zine bonoları ile deği lerdir. Fakat ilâve etmelidi bu paralar cari hesaplara ya- tırılmaktadır. Halk, paralarını busust iktısat müesseselerine yatırmadığı için, biran gelmiş, sermaye kat'ı baş göstermişti. Vaziyeti düzeltmek için, hü- kümet, —memlekete — girecek maddeleri Üç sınıfa ayırmıştır. Bunlar için döviz alınmak za- ruridir. Bundan dolayıdır. ki bazı memleketlerden Almanya- ya hiç mal girmemiye başla- mıştır. İthal edilecek mevaddın başında Alman sanayüne lü- zumlu — mevaddı iptidaiye gek | mektedir. İngiliz Düşüyor Mu? Nevyork Borsasında İngiliz lirası düşmiye başladığından umumi bir hayret uyanmıştır. Bankerler, vaziyeti düzeltmek için uzun vadeli bir İstikraz | esasının hazırlanması için harp borçlari —meselesinin — tekrar tetkiki lüzumunu ileri sürmek” — tedirler. Bir Yıldırım Fransanın Lâun şehrinde askeri bir çadıra yıldırım düş” müş, (8) kişi telef olmuş, bif kişi yaralanmıştır. Hallede Yangın ; Almanyanın Halle şehrindt * bir zahire ambarında yangıf çıkmış, iki kadın — yanmıfı birçokları ağır surette yarâ” lanmıştır. Bir Haydutluk İki haydut tabancalarla bif | kooparatif binasına — girmi$ müessesenin kasasını alıp atef ede ede götürmüşlerdir. Alman Tayyareleri Ve Taleli Almanların - Lufthanza — şif| keti, yolcu yerleri boş olaf tayyarelerde —üçüncü —metf | ücretle bu yerlerde talebenak | line karar vermiştir. | İspanvada İşsizler — İspanyanın bazı yer! :ıîî'al işsizler — belediye dııreleıgw hücum — etmişlerdir. — Mest Belakazarda — belediye ret jandarma — dairesine ls““’. kaçarken taşla başından y7 I lanmıştır. Evido şehrinde 1£0) fon amelesi, kab'oları kci"' muhavereler cur .