22 Eylül 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

22 Eylül 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

- Bir Çocuğu ' Kopek Balığı - Kaptı Alâiye, (Huıuı() s:ı; ıvvıld Antalyaya yılıın azçayında — denize giren bir çocuğun elini büyük bir köpek balığı kapmış, parça- lamıştır. Çocuk hastanede te- davi altındadır. Hâdise şöyle olmuştur: Kanunun menetmesine rağ- men o civar balıkçıları dine- mitle avculuk yapmaktadırlar. Bir aralık patlıyan bir dina- mit suyun üÜstünü baygın bir halde ufak balıklarla doldur- muştur. Denizde. yıkanan ço- cuk küçük balıklardan bir tanesini eline almış, fakat bunu uzaktan gören büyük bir köpek balığının hücumu- na oğramıştır. M. Asım Faydalı Bir Teşebbls Zonguldak, (Husust) — İk- tısat Vekâleti ahiren, mahalli müracat ve temenniler üzeri- ne, çarşıyı ortadan bölen de- miryolunun başka bir taraftan geçirilmesinin. mümkün olup olmadığını alâkadarlardan sor- muştur. Teşekkül eden bir fen he- eti bu husustaki tetkikatını itirerek raporunu vermiştir. Haber aldığıma göre, demir- yolu, şehrin cenup istikame- tindeki kömür tathirhaneleri- nin önünden bir köprü ile kum- sala indirilecek ve bu suret- “ (e çarşıya zararı dokunmadan liman tahmil vesaitile müda- halesi temin edilecektir. Demiryolunun çarşıdan kal- dırılması senelerdenberi — dü- günülen, fakat bir türlü mu- vaffak olunamıyan mühim bir İştir. İktısat Vekâletinin, bu defaki temennileri nazari dik- kate alarak bu işin halli çarelerine — tevessül — etmesi, şehrin temizlik ve sıhhatini mamında çok yerinde bir ha- rekettir. Çalışkan Bir Be'de Zonguldak, (Hususi) — Be- lediyenin son günlerde baş- hyan müsmir faaliyetlerinden evvelce bahsetmiştim bu cüm- leden olarak belediye, yaya kal- dırımlarını betondan “platform,, şeklinde döktürmektedir. İki Gazete Arasında Adana, (Hususi) — (Yeni Adana) gazetesi sahibi tara- fından (Türk Sözü) gazetesi aleyhine açılan neşriyatla ha- karet davasına ceza mahke- mesinde devam edilecekti. Fa- kat (Türk Sözü) nün eski mes'ul müdürile avukatı ge- mediklerinden talik edildi. Bir Mecmua Aleyhinde Mersin, (Hususi)— İlmi ve - edebi mahiyette çıkan (Toros) mecmuası aleyhinde bazı ya- mlardan dolayı Adli takibata başlanılmıştır. Bu yazılar baş- ka gazetelerden iktibas su- retile neşredilmiştir. İzmirde Hayvan Muayenesi İzmir, ( Hususi! ) — Şehir dahilinde bulunan araba hay- wanlarında sarı hastalık mua- enesi yapılmaktadır. Bu güne ıadar ( 1400 ) hayvan muayene edilmiş, bir. tanesinin Ruamlı olduğu anlaşılarak - itlaf olun- — muştur. Balıkesirde Talebe Adedi V Balkesir, (Hususi)— Şehri- miz Orta mekteplerile Mu- allim Mektebinde — tedrisata | başlanıldı. Bu sene Muallim | Mektebinin mevcudu ( 150 ) talebedir. Yine bu mektepte ilan Lise sınıfina - (21) ta- © kaydedilmiştir. Kıx ve ek — Orta — mekteplerinin Dmevcut talebesi ise (400) )-hldır. * biatte oldukları HANİIMTEYZE! SONBAHAR SOKAK ELBİSEL l ' a —a nzz Hayat Arkadaşı- nı Nasıl Seçmeli? Erkek Kalbinin İındığı, Kadın, Hayalindeki Erkekle Evlenmelidir Erkek — evlenirken, dalma severek evlenmek ister. Fakat evlendikten sonra aşkı yavaş yavaş zeval bulur. Tedricen evlilik hayatıma alışır. Kadında kendisini cezbeden, kalbine hitap eden fazla birşey bul- maz, itiyat halinde evlilik hayatına devam eder. Halbuki kadın öyle değildir. Kadın, ekseriyetle sevmeden evlenir. Evlendikten — sonra kocasını tedricen sever ve bu sevda bazan hakikli aşk derecesine yükselir. Kadınla erkek müttezat ta- için evlenir- hayat arkadaşlarını da başka — şerait altında ken, başka ararlar. Bir erkek evlenirken alaca- gı kızı sevmezde, belki sonra- dan severim diye kendini a- datmıya çalışırsa, evlilik ha- yatında bunun cezasını çeke- bilir. Çünkü erkek evlenirken beğenmediği kızı, sonradan hiç beğenemez. evlenmeden — evvel meli, beğenmeli, sevebilece- gine kanaat getirdikten sonra evlenmelidir. Kız için bu işin tamamen | aksi doğradur, kız kiminle olursa olsun evlenebilir. Eğer erkek tabiaten eyi ise, kadını renci- de etmezse, kadin ona çabuk alışır, ısınır. ve tedricen sev- miyebile başlar. Binaenaleyh erkekler kalp- lerinin aradığı, kızlar kafala- rının muvafık gördüğü kimse- lerle evlenmelidirler. * Hatice Hanıma : Hiçbir anne çocuklarından birini diğerine tercih etme- r. Çocuklardan biri di- ğerine tercih edildiğini görürse mağrur olur, diğeri İse ren- cide ve metcessir olur. igan Handan Hanıma: Sevdiğiniz — erkeğe yadi yapmadan evvel nizle görüşünüz, ona ğginiz erkek hakkında mat veriniz ve ondan cevap almadıkça söz — vermeyiniz. Sonra sözü geri almak güç olur. gerek sevgilinize karşı fena vaziyette kalırsınız. * Ş. S. Beye: nişan anne- sevdi- malü- * Kardeşimin karısı diğer erkekle sevişmiye başladı. Bunu kardeşime haber ver- meli miyim ? , Evvelâ — yengenize açılınız, yaptığı — hareketin — farkına varıldığını, kardeşiniz duyarsa fena bir akibetle karşılanması | muhtemel — olduğunu — söyliye- rek onu ikaz edinir. Eğer hareketini — tashih — etmezse, ©o vakit kadının sevdiği erkeğe söyleyiniz ve onu menetmiye çalışınız. Bu da iyi bir netice vermezse, o vakit kardeşinize Binaenaleyh kızı gör- | Siz de gerek ailenize, | model Sağda ilâve verebillirsiniz. Boncuklara elbisenizin radan vesaire haber — verirsiniz. Doğrudan doğruya kardeşinizi haberdar etmek, önü alınması mümkün | olan bir faciaya sebebiyet verebilirsiniz. * Şişlide Adnan Beye: Bazı kadınların gardropları doludurda, ten şikâyet ederler. lara yapılacak mukabele, bir müddet için elbise tahsisatla- rını kesmekten ibarettir. Hanımteyze ederek — elbisenize kumaşından sararak İç çamaşırı, ge- celik göm-leği, için model yine elbisesizlik- | Bun- | Sonbahar için yaptı- racağınız elbiselerde olarak kul- lanabileceğiniz bir- kaç moda nümunesi, gördüğünüz yaka ve eşarpı sou- başka bir zerafet Yeni bir gerdanlık istiyorsanız, tahta gyepyeni birşegy ynbabillrsiniı. | lç ÇAMAŞIRI MODELLERİ ittihaz edebile- ceğiniz birkaç resim I Atina Haberlerı I Atina İsmet Güzellik Paşa İçin Hıfzıssıhhası Yemeklerinize Çok Dik- kat Ederken Ete De Az İtifat Gösteriniz Birçok kadınlar yüzlerinde, kollarında arada sırada hâsil olan sarı kılların, ufak tefek lekelerin, çehrede renk bo- zukluğunun — sebeplerini bi mezler. Bin türlü kremlere, Mlâçlara — müracaat — ederler. Yüzlerinin ciltlerini daha zi- yade xedelerler. Halbuki bu kabil arızalar doğrudan doğruya mide ve bağırsakların — işlememesi ile alâkadardır. Mide ve bağır- saklar vazifelerini muntazam görmüyorsa, kan — bozulur. Kanın bozukluğu cildimizde eserlerini gösterir. Binaenaleyh — güzelliğinizin bozulmıya başladığını hisseder etmez evvelâ mide ve barsak- larınızla meşgul olunuz. Zahi- ren mide ve barsakarınızda bir arıza görmiyebilirsiniz. Fa- kat buna aldanmayınız. Tabi- at gayet muntazam İşlediği halde mide ve barsakların atalete düsmüş olmaları müm- kündür. Binenaleyh güzelliğine me- raklı olan her kadın, herşey- den ziyade mide ve barsak- larile meşgul olmalıdır. Bu- nun İçin de arada sırada ufak müshil hapları almak çok tehlikelidir. Bu küçük müs- hiller mideyi daha siyade tahrip etmekten başka hiçbir şeye yaramaz. Yapılacak şey ilk ve son baharlarda limonatroje gibi magnezyom gibi kuvvetli, fa- kat zararsız müshil almalıdır. Bu müshil ile umum! bir te- mizlik yapınız. Sonra şabahları mutlaka idman yapınız. Muntazam yü- tüyüş yapınız. Bu hareketler, İştihanızı açar, midenizin mun- tazam işlemesine yarar. Yemeklerinize çok itina edi- niz. Ete mümkün olduğu kadar az iltifat ediniz. Sebze ve meyvayı bol yeyiniz. Bu basit rejim sizi ve gü- zelliğinizi — kurtarabilir. * Birçok — kadınlar, iyi -koca olduğunu bilmezler. * Aşk ilk bakışta bir hasta- lıktır. iyi ev idaresi idaresinin, * Bir kadın beş erkeğe be- deldir. Fakat kadm bu kıy- da de,:ıh*h- [Her Ev Kadını Neler Bılmehdır? | — Tırmaklarınız.. mat — renk | bağlar ve bozulmıya başlarsa, îırad:ı sırada — zeytinyağına batırınız. * Arada sırada; akşamları ya- tarken bir fincan sıcak suya biraz karbonat atıp İçerse- | niz, rahat uyursunuz. * Yeni ipek çorapları giyme- | asitborik kullanabllirsiniz. n aN Y esKakanİ sabunsuz soğuk suda yıkar- sanız iki misli dayanır. * Yaş sebzeleri kaynatırken suya biraz asitborik atınız. de tuz yerine A- sitburik hem sebzedeki ufak tefek böcekleri öldürür, hem de taamını güzelleştirir. Sebzeyi yı Hazırlanıyor (Baş tarafı 1 inci sayfada ) samimiyetle anlattı. Söz bu arada günün canlı meselele- rinden biri olan Türk - Yu- nan dostluğu bahsine intikal etti. Gerel suvari, gerek ikinci kaptan heyecanla ko- nuşuyorlardı. Diyorlardı ki: — “Biz bahriyeliler bu dost- luğu fazlasile takdir ediyoruz. Çünkü bizler, her uğradığımız yerde güler yüz, tatlı dil gürüp işitmek isteriz. Türkiye hem komşumuz, hem en çok uğra- dığımız bir. memlekettir. Bu noktadan hükümetimizin Tür- kiye ile dost olması biri fev- kalâde memnun etmiştir. Geçenlerde, bu — Vapurla Marsilyaya giden Müsyü Ve« nizelos ta Türk- Yunan dost- luğunun denizciler üzerinde nasıl bir tesir bıraktığını sor- muş ve şimdi size anlattıkla- rimı kendilerine söylemiştim. Demiştim ki: —“Allah İsmet paşa ile siz- den razı olsun. Bu iki komşu milleti tam manasile biribirine yaklaştırdnız. Bundan hem iki millet, hem de insanlık istifade edecektir..,, Müsyü Venizelos, bu sözleri- me aynen şu mukabelede bulundu: — “Umumiyetle hükümetler arasında yapılan itilâflardan ekseriyetle halk haberdar ol- maz. Türk - Yunan itilâfında yanıbaşında da böyle olmamıştır. Resmi ma- kamlar, artık aralarında ihti- lâf kalmadığını ilân edince her iki taraf halkı bu anlaş- mayı — benimsedi. — Bununla doğrudan doğruya alâkadar oldu. Bundan dolayıdır ki bu dostluğun istikbali emin ve metindir.,, Vapurda bir hayli de Yu- nan seyyahi. vardı. Bunlar, İstanbulda iki gün kalmış, Marsilyaya gidiyorlardı. Ek- seriyeti münevverler olan bu kafile —mensuplari İstanbulu çok beğendiklerini ve başka zaman yine gelip daha fazla kalacaklarını — söylüyorlardı Ayrıca Türk - Yunan dostlu- ğundan da memnundular. Fa- kat İstanbuldan bir şikâyetleri vardı: Postaneleri. Bilhassa birisi şunu anlattı' — Bir akşam geç vaki bir mektup vermiye çıkmış- tım. Postanenia pek uzak olduğunu söylediler. Şurada burada gözüme ilişen posta kutularından birine yaklaş- tım. Bu defa da posta pulu bulmak mümkün olmadı. Pos- ta kutusu olan bir noktanın pul - sati ması “çok: İlammla; bi geydir. * Başvekil Jİsmet — Paşanın Atinaya muvasalat günü kat'i surette malüm değildir. Y: nız paşayı hâmil gemi iç yatış yeri olarak (Faler) | manı tesbit etmiştir. Gemi limana girer girmez selâmlanacak, başta Müsyü Venizelos olduğu halde M. Mihalakopulos, Başvekâlet Müsteşarı, Moaveneti İçtimaiye Nazırı, Atina Valisi, Atina ve Pire Belediye reisleri, Hariciye şube müdlrleri bulunacaktır. İsmet Paşa ve maiyeti Yur nan Hükümetinin misafiridir- ler. Resmi program henüz ilımal edilmemiştir.