7 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

7 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

ee — Siı;em;bünyasındaı; 'Haberlerr 1Barila Ham Komik Lui Muharrirlik Bisikletten Yapmıya Başladı Meşhur Maks Kardeşler “ördek Çor- Fransada çalışan güzel Holivutta yakında “Fevkalâ- delikler memleketi,, isminde yeni bir film çevrilmiye başlanacaktır. Çok mütbiş hâdiseleri canlandır- mak maksadile yapılacak olan bu film Amerikanın genç rejisörlerin- den Norman Mac Leod tarafın- dan çevrilecektir. Filmde baş rölleri oynayacak olan yıldız he- nüz kat'i şekilde seçilmemiştir. Fakat maruf yıldızlardan Çerles Rügles ile Alison Skipvord'ın isimleri geçmektedir. Ancak şuda var ki filmin idaresinin Norman Mac *Leod'a verilmesi, diğer reji- sörlerin hayli camımı sıkmıştır. Çönkü bu adam henüz pek gençtir ve öteki rejisörler kendi haklarının göz göre göre yenil- mesine razı olamıyacaklarını söy- lemektedirler. Bununla beraber kumpanya bu hususta verdiği kararı değiştiremiyeceğini - söyle- miştir. Film yaz tatilini müteakıp derhal — çevrilecektir. Bu yeni eser için meşhur bestekârlar ta- rafından şarkılar bestelenmiştir, 4 Geçen sene şehrimizi de ziyaret etmiş olan en meşhur rejisörlerden Sesil dö Mil “ Dört korkaklar , isminde yeni bir filim çevirmek için şimdiden ha- zırlıklarına — başlamıştır. — Güzel yıldız Klodet Kolber bu filimde baş rolü ifa edecek, ayni zamanda yeni yıldızlardan Mari Bolandda mühim rollerden birini deruhte edecektir. Bu filmin en mühim kısımları Asya ormanlarının kor- kunç manzaraları arasında geçe- cektir. 4 Holivudun dört komik kar- deşleri vardır. Bu sayfada Maks kardeşlerden geçenlerde de bah- bası,, İsminde Bir Film Çevirecekler yıldızlardan Vera Koren setmiş, hatta * Soön Posta,, nt bu dört komik kardeşler tarafın- hediye edilen resmi de koymuştuk. Maks biraderler şimdi yepyeni ve çok komik bir filim çevirmek için hazırlanmaktadır- lar. “Ördek Çorbası,, ismi veri- len bu filimden sonra Maks kar- deşler altı ây kadar Amerikanın en büyük tiyatrolarından birinde sahne artistliği yapacaklar, sonra tekrar sinemaya döneceklerdir. 4 Güzel yıldızlardan Katlen Bürke'yi — tanıyorsunuz. Bu cici kız meşhur Amerika muharrir- lerinden birinin son eserlerinden birini filme almak için bir muka- vele imzalamıştır. Güzel Katle- n'in sesi çok güzeldir. Bu filimde muvaffak olduğu takdirde, men- sup olduğu kumpanya ile Üç se- nelik bir — mukavele imzalıya- caktır. * Kahkahalar kıral Haralt Loyt (Lui) son — zamanlarnlarda senaryo yazmak hevesine kapıl- muş ve ilk senaryosunu yazarak filim kumpanyalarına vermiştir. Senaryoyu tetkik eden kumpan- yalardan biri bunu çok güzel bul- müş ve filme almıya karar ver- miştir. Garibi şudurki Luinin yap- tığı bu ilk senaryo fakir bir aile- nin acıklı macerasını tasvir. eden ağlatıcı bir eserdir. Kay Fransi Amerikanın en cici yıldızla- rından Kay Fransi bir sene son- ra sinemadan çekilmiye, evlene- rek kendi âleminde yaşamıya karar vermiştir. Fakat dolgun bir mukavele imzalamak fırsatını bulduğu takdirde bu kararını bir müddet için tehir edecektir. Hiç İnmiyor Benita Hum yeni yıldızların hakikaten güzellerindendir. Benita bisiklete binmeyi çok sever, hatta o kadar ki bisikleti oto- mobile tercih eder. Güzel Benita hergün stüdyoya bisikletle gider gelir ve boş zamanlarında da bisiklet ile günde altmış kilomet- relik bir mesafe alır. Bu güzel kızcağız hafif bir soğuk alkınlığı geçirdiği için geçenlerde Holivut- ta yapılan bisiklet müsabakasına iştirak edememiştir. Bununla be- raber yeni bir müsabaka daha yapıldığı takdirde Benita da iştirak edecektir. Esasen herkes birinciliği kendisinin kazanaca- gı söylemektededir. Brigit Helm Güzel Yıldız Fena Halde Hasta Oldu Sarışın Alman yıldızı Brigit Helm fena halde hastalanmıştır. Birkaç gündenberi evinden dışa- rıya çıkmamakta, yatakta yat- maktadır. Doktorlar — hastalığı karaciğer sancısı olarak teşhis etmişlerdir. Bu hastalık yüzünden güzel yıldızın Almanca ve Fran- sızca olarak çevirmekte bulun- duğu“Allahaısmarladık,, ismindeki film yarıda kalmıştır. Doktorların söylediklerine b. kılırsa — hastalığın geçmesi — ve yıldızın da tamamen kendisine gelebilmesi için uzunca bir müd- det lâzımdır. Bu müddet üç ile beş ay arasındadır. Halbuki bu filmin mukavele mucibince önü- müzdeki kış mevsimine yetiştiril- mesi lâım gelmektedir. İşte bu yüzden ortada çapraşık bir vazi- yet hasıl olmuştur. Rene Kler Berlinde Eski yıldızlardan Rene Kler elyevm Berlinde bulunmaktadır. Bir Alman kumpanyasile iki filim çevirmek üzere bir mukavele imza etmiştir. ü l'iOliîüt Mektupları Amerikada | Üç Yıldız Daha Parladı Yeni Yıldızlardan Frans Müller Henüz On Yedi Yaşındadır Holivut (Hususi) — Sinema faaliyeti biray kadar sonra baş- layacak demektir. Kumpanyalar bir taraftan iktısadi buhran kar- şısında tasarruf kaidelerine riayet ederken diğer taraftan da yeni filimler için şimdiden hazırlan- mıya başlamışlar, hatta bu filim- lerin hangi yıldızlar tarafından çevrileceğini de tesbit etmişler- dir. Eskiden meşhur yıldızlar dur- madan filim çevirirlerdi. Artık iş değişmiş gibidir. Çünkü sine- ma kumpanyalarından etekler dolusu, hayır — kasalar dolusu, para alan eski — meşhurların yerini yeni ciciler alıyorlar. Burada heray hiç olmaz- sa iki yeni yıldızın doğduğu- na şahit oluyoruz. Bu ay içinde ise beyaz perdede üç yeni yıldız daha parladı. Bunların ikisi kız, biri de erkektir. Kızlardan biri Frans Füller isminde cici bici bir güzeldir. Henüz on yedi ya- şındadır. ve yüzde yüz Amerika- hdir. Frans Füller hayata atılalı henüz iki sene olmuştur. On beş yaşında iken Nevyorktaki büyük tiyatrolardan birine dansöz olarak girmiş, fakat hem oyunları, hem de sesi çok beğenildiği için sine- ma direktorlarının gözlerini ka- maştırmıştır. Beş senelik bir mu- kavele imzalayan bu yeni yıldız ilk olarak Gari Kuper ile “Krizalis,, isminde bir film çevirecek, bun- dan sonra da joy Raft ile yeni başlıyan bir filmde baş rolü oy- nayacaktır. Yeni yıldızlardan ikincisi de Evlin Venabl ismini taşımaktadır. Bu kız da su katılmamış bir Ameri- kan çocuğudur ve daha on sekiz yaşma yeni basmışur. Meşhur bir Fransız muharririnin en büyük eserlerinden biri olan “Sirano,, piyesinin baş rolünü oynamak üze- re bir mukavele imzalamıştır. Bu filmden sonra üç senelik bir mu- kavele daha imzahyacaktır. Evlin Venabl ikinci mukaveleyi imza ettikten sonra Doroteca Veyk ile birlikte “Ninni,, isminde bir film daha çevirecektir. Yeni parlıyan erkek yıldızın ismi Bing Krozbi dir. Krozbi Amerikada gerek sahnelerde, ge- rekse stüdyolardaki erkekler ara- sında sesinin güzelliğile pek bü- yük bir şöhret bulmuştur. Sene- nin altı ayında tiyatrolarda ça- hşır, geri Llın altı ayda da her akşam radyolarda billür gibi se- sile şarkı söylerdi. Nihayet zen- gin bir mukavele imzalamak sue retile sinemaya intisabetmiştir, Yakında ilk 'nıııu çevirmeğe başlıyacaktır. Jan Harlov'un Omuzları Geçenlerde bir münasebetle Holivutta makyaj yapanların çok para kazandıklarını yazmıştık. İşte bu resimde yorsunuz : Güzel yıldız Jan Harlov meşhüur makyajcılardan makyaj yaptırıyor. Makyaj yapan adam zunu — uzatmış, yıldızın koluma ve omuzuna mavi reokte bir krem İrlsine —omu- sürmektedir.