28 Şubat 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

28 Şubat 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

ea a — ——0 —— eee ea — — —— Şarkıcı Moris Şövalyenin I Derde Girdi Meşhur Komik Milton Da Hâkimin Huzurunda İfade Verecek Başı Parla, (Husus!) — Meşhur Pa- Fali şarkıcı Morls Şövalye ile Fransanın kahkaha kırallarından Jorj Milton Paris Istinaf mah- kemesi huzurunda sorguya çe- lmek — vaziyetile karşılaşmışlar- dir. Fakat Şövalye Holivudda, Milton da Antibde balık avla- Makla meşgül olduğu için mah- kemede — kendilerini — avukatları temsil edecekdir. Di mevzuunu kısaca an- İatayım: Şövalye ve Milton, eskidenberi | birbirlerile çok sevişirler. İki yı'- diz arkadaş kazandıkları paranın kasmını tasarruf etmişler ve bir gelir olmak üzere Parisde bü- Yükce bir garaj yapdırmışlardır. Fakat ikisi de bütün günlerini stüdyoda geçirdikleri Için emlâk İdaresini başaramamışlar ve niha- yet garajı başka bir adama sat- miya karar vermişler.. Moris ile Miltonun Iddiasına göre garaj tam yüz otomobil almak Üzere yaptırılmışdır. Halbuki ga- Tajı satın alan adam ancak yetmiş otomobil sığabileceğini hesab et- etmiş, bu yüzden aralarında ihti- lâf çıkmışdır. Bu — ihtilâf —— ——— neticesinde de lki Yıldız Mahkemede 'ı':e_ı e mahkemeye aksetmiştir. Garajı yıldızlardan satın alan adam, paranın bir kısmını vermiş, fakat garaj yüz otomobil etmediği için satış muka feshini İstemiş ve bu hteğini mahkemeye bildirmiştir. Mahkeme de davacının talebi Üzerine iki ortak yıldıza celbname gönder- miştir. Davacının iddiası çok kuvvetli olduğu için Şövalye ile Miltonun kaybetmeleri çok muhtemeldir. Bu süretle garaj tekrar kendile- ne kalacak demektir. Bu tak- dirde Iki yıldırın tekrar garajcılık yapıb yapmıyacakları suali soruk maktadır. Jorj Milton, kendisine b soran gazetecilere demiştir ki: « — Biz sinema san'atkârları ticaret yapacak kabiliyette adam- lar değiliz. Biriktirdiğimiz para ile bir garaj yaptıralım da gelir sahibi olalım dedik, başımıza derd çıktı. Bin kere pişman olduk. Deveyı — kaybettiğimiz — takdirde garaj tekrar bize dönecektir. Fa- | kat benim garajda filân gözüm | yok. Sevgili #srkadaşım Moris Şövalyoyl kandırıb garajı ucuz veya bahalı mutlaka elden çıka- racağım, » ali Farasis'in en son sesimlerimlerinden biri Güzel gıldız Danyel Parı İki Kardeş Arasında Holivudda Hararetli Bir Dil Kavgası Oldu Holivudda iki kardeş yıldız vardır ki ikisi de birbirinden gü- | zeldir: Joan Bennet ve Konstans Bennet. Bu iki kardeş geçenlerde bir dedikodu yüzünden adamakıllı bir dil kavgası yapmışlar, bundan sonra da birbirlerine darılmışlar- dır. Sebeb şudur: Joan Bennet bir Amerikan ga- zetesine bayatını anlatmış, bu arada sinomaya sekiz yaşında bir çooykl başlamış olduğunu söy- lomişdir. Kardeşi Konstana Bennet bu sözlere fona halde kızmış, kendi- sinin sinemaya daha önce başla- mış olduğunu ve Joan Bennetin yalan sölediğini ortaya atmışdır. Bunun Üzerine iki kız kardeşin arası adamakıllı açılmış, birbirleri aleyhine atıb tutmiya başlamış- lardır. Bir gün birbirleri: üd- yoda rastladıkları zaman da bü- tin diğer yıldızların ve figüranla- rın arasında hararetli bir dil kav- gasına tutuşmuşlardır. Öyle fena sözler söylemişler ki birbirlerinka kârli urlarını hep ortaya döltmüşlerdir. Bir aralık el peşrevi tehlikesi de başgöstermiş, fakat araya gi ren rejisörler, bu iki güzel kıx kardeşin saç saça, baş başa kav- ga etmelerinin önüne geçmişlerdir. Yalancı Yosma Mae Vest Amerikadaki birinci sınıf yıldızların on başında gelir. bu cici kızın yalancılık Fakat buyu vardır. ve bu huyundan bir türlü — vazgeçememektedir. Arkadaşları buna “ Yalancı yos- ma ,, adını koymuşlardır. Gari Kuper Holivudun çakır gözlü yıldırı Gari Kuper geçende evlenmişti, Yakında bir çocuğu olmak Üze- | redir. Gari, çocuğu İçin, kız - ve- ya erkek olacağına göre, şim- diden isim aramakla Sıra ile Mirey Allen, Gabi Morley ve Adriyen Ames meşguldür son çevirdiği “Çingene baron, filminde Sinemacılıkta |Bir İnkılâb Bir Fransız Alimi Çok Mühim Bir Keşif Yaptı Paris, 26 — Filimleri tecem- süm etmiş şekilde — göstermiye müsald yeni bir dürbün sinemada inkılâb vukua getirecektir. Meş- hur. fizik bilgini Lul Lümyer 1500 renk arasında Ööyle İki ta- nesini bulmıya muvaffak olmuştur ki, bunların birleşmesi eşyanın hangi — şartlar içinde fotoğrafı alınmışsa o şartları göz şebeke- sinde —tekrar kurmaya imkân vermektedir. Bu yeni gözlükler Iki camdan müteşekkildir. Bun- lardan biri mavimtıraktır ve yeşil sarı, portakal ve kırmızı renkte şutları geçirmektedir. Öbür cam sarımtırak — renktedir. ve yeşil, menekşe, endigo ve mavl renkte fhtizazları geçirmektedir. Bu su- retle güneş tayfının tam gamı tekrar edilmiş oluyor. Bu dür- bünler gözleri kat'iyen yormıyan tabii beyaz bir renk vermektedir. M. Lümyer Pariste Bilgiler Akademisinde bu prensip üzerina çevrilmiş sterseskopik bir filim göstermiştir. Akademi azasından her biri birer dane iki renkli dürbün — almışlar ve perdeden dışarı atılarak üzerlerine sıçramak isteyen bir lokomotifi görmüş lerdir. Klodet Kolber Amerikadaki gürzel yıldızlardan Klodet .Kolber bir Amerika gazetesinde — muharrirliğe başla- mıştır. Güzel yıldız zuları etrafında her hafta bir makale yazacak ve her yazısı için. de bin dolar alacaktır. Jorj Raft Meşhur — erkek Jorj Rafi geçende bir film çe. virdiği esnada merdiveden — düş- müş, ayağı incinmiş, bu yüzden bir hafta hasta yatmıştır. yıldızlardan 4 moda mev-,