11 Mart 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

11 Mart 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

K L —— ÇaT A, 10 Saşyfa Ka Büyük tarihi roman 11 - 8 - 935 ESMEK GÜL A.R. Muharcirıı Tefrika Na: 83 Bü)_/_ük Dedikodu.. Kahvödelü Münukaşa Gitti kçe Uzu;or, Her Kafadan Bir Ses Çıkıp Duruyordu.. — Bu sözlere, acaba sözlemi... Yoksa, şu kılağılanmış yatağan ile mi cevap vermeli?.. Deli Velinin bu düşüncesini, Fsanki arkadaşları — serzmiş erdi. Zehir Ali derhal araya girdi: Oraya gitmiyelim mi?.. Hayır Zehir Ali, Niçin?.. — Çünkü.. Bizim işimizi bo- zacaksınız. Artık, Deli Veli sabredemedi. Birdenbire kökredi. — Baka Ali dayı... Bana, sk zin işiniz gerekmez... Ateş, düştüğü yeri yakar. Şu gönül yüzünden çektiğim derdü mihneti, hemen Lir ben bilirim. Bir de yaratan tanrım biliyor. Hak bir sabahlara kadar şu gözlerimi yummam.. Zari zari inleyip, kanlı göz yaşları dökerim. Şu iki yoldaştan gayrı yarama merhem olan yoklur. Kahveci Ali, Deli Velinin ne derecede — müteessir — olduğunu hissetti. — Elini onun omuzundan aşırarak kendine çekti. — Yaniılıyorsun, Deli — Vell.. Bizler de seni severiz. Derdinden halâs etmek isteriz. — Bırak, “canım Ali Dayı.. Eğer öyle olsa, böyle söyleyip te beni taaa can evimden vurmazsın. Kendi işiniz için bizi yolumuzdan alakomazsın. Kahveci Ali, Dali Veliyi biraz daha kendine çekti. Ağzını onun kulağına eydi: — Beni — dinle, Deli — Velil. Bizim işimiz dediğim, — biraz da eenim işindir. Sen, bir tek Esmer lünü düşünür yanursun. Hal- i, © saray denilen ırz ve namus welerinde nice güller, nice süller didik didik edilip yer- saçılıyor, — biliyor musun? N âlem değişti, Deli Veli.. uranın, — sür sürenin oldu. ırzım.. Senin malın.. Öte- anı.. bunlar bir güruh mü- senin elinde malı mübah * girdi. Yalmız kendi sev- 1 düşünme.. Biraz da milletin ahvalini.. Biraz da ve malını düşün, Senin gibi babayiğite, bin Esmer Gül J la olsun. Eğer bu yüzden canını 1ahlikoye koyarsan, — hele biraz aha sabır eyle. Domuzları, yu- vasında ürkütme. Çoğu gitti, azı kaldı. Hakkın inayetile, o sefahat ocakları birer birer — yıkılacak.. Ozaman Esmer Gülün yine sana kalacak. Deli Veli, derin — derin Içini ç çekti: — Bre, Ali dayı!. Zaten benim şu kalpcağzım — yaralı. acayip sözlerle edersin. Ben de — bilirim ki bu taillet, — mütegallibe ve süfehâ clinden neler çeker. Amma bizim gibi baldırı çıplak gürubunun ne gücü vardır ki... Kahveci Ali, “Deli Velinin a: zünü kesti: — Hey, Deli Velil.. - Baldırı çıplak deyipte geçmiye'im. O bir obur aslandır. Amma bir kere uyanırsa, tez beri yola ge'mez. 'Tevarihte nice emsali vardır. Dedi. Zehir Ali söza karıştı: — Vallahi, Ali Dayı. Hep, hak söylersin. tık bu milletin çektiği yetti, değil. Aştı, bile... milletin | Sen de | büsbötün hün | Şurnda burada dönen bakılırsa, — yakında bir kıyamet kopacağa benzer. — Hele biraz daha sabredin de görün. Hem de, ne kızılca kıyamet... — Eâri şu çorbada bizim de maydanozumuz olsa. — Eh.. Kimbilir? Belki günün birinde sizin de kulağınıza birşey fısıldayanolur. Gayet az söz söylemek muta- dı olan Pençe Ahmet, hafif hafif lâflara kızılca | gülerek dinliyordu. Sözün burada kesilmesi Üzerine sordu: — Ne olacak Şşimdi? Ali Dayının lâfları, galiba bizim pişmiş aşa su kattı. Beşiktaşa gidilmiyecek mi?.. Kahveci Ali, ötekilerin söyle- mesine meydan bırakmadan cevap verdi: — Ahmet!l.. Sizin aş, yoktur. Hepimizin aşı vardır. Hep bir kazanda — pişirip, hep beraber yiyeceğiz. Arif isen, anla... Şimdi, Beşiktaşa gidecek gıra — değil. Hele oturun oturduğunuz yerde. Bir yabanın kancığı için ortalığı velveleye verip te cumhurun işini » Sonra, azim vebâl altında kalırsınız. — Vallahi., Bize göre hava hoş, Ali Dayı. Biz, Deli Velinin gayretini güderiz. Deli Voli, dişlerini aıka sika | etrafa göz gezdirdi. İçini çekti: — Sağ olun yoldaşlar. Bilirim, beni kayırırsınız.. Amma, madem- ki Ali Dayı böyle söyler. Malüm ya, onun kuloğı delikcedir. Elbette birşey biliyor ki söyler. Benim yüzümden kimse — vebale — gir- mesin.. Dedi. Zehir Ali, elindeki enli yüzlü palayı, pencereden giren ilk sabah güneşine tutarak gülümsedi: — Mereti amma da bilemiş- tim, ha. Diye söylendi. Kahveci Alı, ağır ağır başını sallayarak cevap verdi: — İyi, yaa.. Ne tasa çekip durursun. Elbette yakında lâzım olur. * Perili evi basmak ve Esmer gülü oradan çekip almak plânı bu süretle suya düştükten sonra üç arkadaş, akşam uzun odalarda buluşmak kararile dağılmışlardı. Deli Veli, kahvenin peykesine uzanarak bir az uyku kestirmek istemişse de, uyuyamamıştı, kalktı. Palasını kaytanını boynuna taktı. Bir. müddet kahvenin önünde, serseri ve avare dolaştı. İçinde anlaşılmayan — bir sıkıntı vardı. Bu kararsız. gerinme, onu yavaş yavaş — Mahmutpaşa doğru sürüklemeye başladı. Bir köşe başına gelince, — ayakları sanki biribirine dolaştı. Başını çevirdi, bomboş olan bu çıkmaz sokağa baktı. Sokağın son evini görür görmez, kalbi acı acı sız- ladıi. Harap saçaklarından, kop- müş tahta parçaları sarkan bu evin kapısı önünde kaç geceler uykusuz, serhoş, kalbi aşk ateş- lerile cayır cayır yanarak do- laşmışlı?.. Fakat o zamân bu evden beklediği — bir. — ümit vardı. Ya, şimdi ?.. Arl âa ver ) yokuşuna | |- SON POSTA İHırsızla Hıraz — Nedir bü . rezalet bel.. nin gibi birçok evlerin | bayları böyle her akşam geç ge- lirseniz bize ekmek kalmıyacak!.. BU ADAM Ne garip bir SIRRA Vak for Ki . Size birkaç gün zarfında er- kekleri teshir eden güzelliği vermeyi deruhte ediyor ,Bu #ene arzunuza muvalık bir surelte — evlenmek - ve pek az erkeğin mukavemet edebi- leceği gözelliğe —malik olmak ister misiniz? Evet, —© halde bu tavsiyeyi batırınızda tatunuz: Meşhur bir. âlim — tarafın- dan keşfedilen yeni — ve cezip bir formül — sayerinde; — yalnız birkaç gün zarfında — o kadar arzuladığınız — güzelliğe —malik olabilirsiniz. Bu mühim ve son keşif n kadar — mülessirdir ki, lekeli, çirkin — ve buruşuk bir cildde — bile yayanı hayret be- mereler - vermektedir. Bu esra- Tengiz cevher di Tokalomn kremi terkibinde — mevouddur. Akşamları — yatmazdan — evvel gildin. unsuru — gidelsi — olan pembe — rengindeki — Tokalon kremini kullanımı. — Siz uyur ken o, cildinizi — gençleştire- cek ve güzelleştirecektir. Son- ra da sabahları gene oildin bir ansüru olan — (yağşız) — beyaz renkte Tokalon — kremini kul- labınız. — Cildinizi — kuvvetlen- dirir ve beyaz'attırır. Aynı za- manda siyah — benleri ve açık mosamatı izale oder. Yeni bir güzelliğe malik ol- mak, erkakleri techir etmek İaterseniz, hemen — bugünden Tokalon — kremini — kullanmağza başlayınız. Cildiniz ne kadar fena — ve çirkin — oluraa olsün semeresinden memnun ve ade- ta mütahavvır kalanakanız. I1 — Gasetenin esas gedisile bir sötunan ikl satırı bir (santim) sayıtır. 2— Sayfasına göre bir santi- min ilân fiatı şanlardırı KAŞE REÇETELER MÜSTAHZARLAR PARFÜMÖRİ Karaköy Eczanesi HÜSEYİN HÜSNÜ tstanbul Karaköy caddasi No. 5 Telefon 41252 KALMİTİN ROMATİZMA BAŞ.-DİŞ Ağrılarına Nezleye En şiddetli ağrıları keser, Ismine dikkat Hakiki KALMİiTiN Z Arsebük Yüksek kaygunuza saygılarını sunar Beyoğlu : Istiklâ caddesi No, 282 Istanbul 4 üncü lera Memurluğuna Emniyet Sandığı Namına Birinci derecede İpotekli olup ehlivukuf — tarafından tamamına 4726 Ilra kıymet takdir edilen Beyoğlunda Feriköy ikincikısım mahallesinde kâğıthane caddesinde eski 63 ncü yeni Bİ No, lı bahçeli bir kârgir evin tamamı açık arttırma vazedilmiş olduğu 22-4.-935 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması lera edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin *6 75 ni bulduğu takdirde müşterisi Üzerinde bırakılacaktır. Aksi taktirde en So0u arttıranın taahhüdü baki kalmak Üzere arttırma 15 gün daha temdit edilerek 7-5-935 tarihine müsadif salı günü saat 14 ten 16 kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti mu- hammenenin *& 75 ni bulmadığı takdirde satış 2280 No, lu kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir arttırmaya iştirak etmek isteyenlerin kıymeti muhamminenin * 7,5 - nispetinde pey —— akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu hamil bulum- maları Tâzımdır. Hakları tapu sicilli ile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evraki müspiteleri İle birlikte İlân tarihinden itibaren nihayet 20 güm zarfında dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksl takdirde haklari tapu elcilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellit belediye rusumu ve vakıf borçları borçluya daha fazla malümat almak isteyenler 9-4-935 tarihinden itibaren her kesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak arttırma — şartnamesi ile 934/1 No.lu dosyaya müracaatla mezkür — dosyada mevcut vesa görebilecekleri ilân — olunur. (1267? Beyoğlu dördüncü sulh hu- kuk mahkemosinden: Beyoğlun- da Küçükçiftlik enddesinde zinosuna giden yolun solunda: giden mahalde ve Sipahi ocağı e sının arkas'ına düşen bahçede (7) N. rada oturmakta iken — 10-2-135 de Blon Mehmet Nuhun terekesine mah- kemece el konmuştur. ilân gününden başlamak özere alacaklı ve verecekli. lerin bir ay ve mirascıların Üçay içinde Beyoğlu Dördüncü Sulh Hukuk mah« kemesine baş vurmaları ve slacakla- mnı kayıt ettirmeyenler hakkında medeni konunun G61 ve 569 uncu maddeleri tatbik edileceği ilân olunur. (9127) BULUNDUĞU YERE BKD a