1 Kasım 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

1 Kasım 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa MAHKEMELERDE DKY Berber Mi Köteği HamalMı Cezayı Haketmiş Davacı, 35 yaşlarında, cılız yapılı, eski fakat temiz kılıklı, sinirli görü- nüşlü bir adam, Pangaltında, Reç- ber sokagında «Yeni Berber» de kalfa. Dava edilen, 40 yaşlarında, iri ya- pılı, pos bıyıklı, sert bakışlı bir a- dam. Ankara caddesinde haml., Dava mevzuu harp... Berber Ahmetle Hamal Yusuf, birbirlerini kavgaya tutuşdukları! gün görmüşler. Ondan evvel tanış- mıyorlarmış bile. O gün, hamal Yusuf sırtında ağır bir yükle Gülhane parkının kar- şısındaki yokuşu tırmanıyormuş. Berber Ahmet te, Morkta çalışan bir arkadaşını görmek üzere aynı yokuştan iniyormuş. Tam bir hizaya geldikleri sırada Hammal Yusufun iddiasına göre Berber Ahmet hamal Yusufa son- turlu bir küfür savurmuş. Bu, savrulmasının sebebi meçhul küfür, Hamalın ağır yük altında ge- rilmiş sinirlerini iyice bozmuş. Ve o, yükünü fırlattığı gibi Ahme- din gırtlağına sarılmış. Küfür etmediğini iddia eden Ah- met, karşı koyamadığı bu hırslı ve güçlü mutaarrızın sillelerinden an- cak yetişen polisler ve yolcular saye- sinde kurtulabilmiş. Şimdi mahkemede, hamaldan, yediği yumrukların; tokatların he-! sebını sormak istiyormuş. Reis davacıya hamalı gösteri- yor: —Bu adam, senin gırtlağına hiç sebepsiz sarılmaz. Bunu yapması için deli olması lâzım. Bu kavganın bir sebebi olacak herhalde. Davacı cevap veriyor. —Efendim, ogün elimde bir paket vardı. İkiadımda bir açılıp saçılı- yordu. Kâfi derecede sicim ve kâğı- dım olmadığı için paketi her bozulu-| şunda üstün körü düzeltebiliyorum. Yokuştan inerken, bilmem kaçıncı defa dağılmasına dayanamadım, küfür ettim, O sirada bu adam gırtlağıma sa- rıldı. İhtimal, kendi paketime savurdu- ğum küfürü o üstüne alınmış olacak, Halbuki ben, elin yoluna giden hamalına durup dururken ne diye küfür edeyim? Hamal çetrefil bir şiveyle hâki- me hitap ediyor. — Şimdi öyle demek düşüyor ta- bii.Hem o, ana avrat, soy sinsile sö- güyordu. İnsan pakete böyle mi söger? Pa- ektin anası avradı, soyu sinsilesi olurmu? İki tarafı da dinliyen Reis, bir hüküm verebilmek için, vak'aya mümkün mertebe şahit olanları ça- ğırmaktan başka çare bulamadı. SON POSTA Yurttan Atatürke Bütün Memleket Şefine Bağlılığını Haykırıyor Büyük Öndere kara yapılmak istenen suikast dolayısile yurdun her tarafında uya- nan heyecanı bildiren telgrafları yazmıya Köyceğizden Köyceğiz — Yüksek varlığınıza uzanan jeller kalbinizde derin yaralar açtı. Üzülme sen Büyük Şef. Bu yurt üzerinde güneş gibi her gün doğacaksın. Yarattığın ulusal dava ve evrensel ülkünün gerçekleşmesi yo- lunda bütün ulus ve gençlik izini güdecek- tir. devam ediyoruz: | Kızılcahamamdan K. Hamam— Suikastçıların hareketini nefretle tel'in eden kaza halkı hainlerin en yakın yoldan cezalandırılmalarmı bekler, sana ebedi minnet ve saygılarını sunar. Sivrihisardan Sivrihisar— Yedi yaşından yetmiş ya- #ina kadar bütün Sivrihisar halkı size karşı yapılmak İstenilen yağınçı kargımıştır. Hal- kın yüreğinden gelen bu sevgi ve saygıyı kabul etmenizi diler ve saygılarımızı suna- nz. Uşaktan Uşak— Yüksek şahsımza karşı yapılmak! istenen suikastı biz öğretmenler nefretle karşıladık. Büyük ülkümüze ve rejim yo-! luna baş koymuş öğretmenler saygılarını | tekrarlarlar. Çiçekdağından Çiçekdağ— Bayağı umaylar taşıyan al- çak kalpli bir takım yurtsuzların Türk ili-! nin sönmez güneşi olan sevgili atamıza karşı yağıçta bulunmak istedikleri yayıntısı | kent halkı tarafından iğrençle karşılan - mıştır. Atamıza kötü niyetle el uzatmıya! yeltenmiş olan canavarların yok edilmeleri- > ni sabırsızlıkla beklemekte olduğumuzu ar-| zeder ve sağlık dileriz. Termeden Terme— Kötü düşüncelerle sınırlarımız. dan giren alçakların maksadını kazamız hal- kı derin teessürlere bürünerek haber aldı. Bizi can damarımızdan vurmak istiyenler Türk yurdunun ve ulusunun katilleridir, He- men yakalanmaları teessürlerimizi yatıştır. dı. Bu melunlar hakkında verilecek son hükmü sabırsızlıkla bekliyoruz. Ulusun ba- şında çok, pek çok yaşa Ulu Atamız, İğneadadan İğneada — Sana kalkacak eli karmak, namus borcudur, Konyadan Konya — Tarihte eşi görülmiyen duru- mumuzun minnettarlığını ifaya çalışan ulu- Bakalım, Berber mi kötegi, yoksa hamal mı cezayı haketmiş?. Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi eczaneler şunlar- dır: Eminönü: (Agop Minasyan). Kü - çükpazar: (H. Hulüsi). Alemdar: (E- sat). Beyazıt: (Belkis). Şehzadebaşı: (Hamdi). Karagümrük: (Suat). Fe « ner: (Vitali). Şehremini: (Nâzım). Ak- saray: (Ethem Pertev). Samatya: (Teofilos). Bakırköy: (İstepan). Gala- ta: (Mişel Sofronyadis). Hasköy: (Halk). Kasımpaşa: (Merkez). Be - şiktaşı o (Rıza). Bayoğlu: (Taksim, Beyoğlu). Şişli: (Halk). Sanyer: (Os- man). Üsküdar: (Ahmediye). Kadı. köy: (Alâeddin ve Rifat). Büyükada: (Şinasi). Heybeli: (Yusuf). Yozgatta yapılan Sü si lil 1 rami sumuzun sevgili Atatürkü hain maksatlar için suikaste yeltenenleri tel'in eder, size candan âfiyet dileriz. X Konya — Kapkara bir harita, kara- ran bir tarih ortasında Tanrının ulusa sun- duğu ulu ışığı söndürmekistiyen kirli yara- tıklar bilsinler ki o ışık tarihten gerileri ve sonsuz gelecekleri aydmlatarak Türkün, İTürk tarihinin, Türk medeniyetinin yüce bir sembolü olarak yaşayacaktır. Ulu Ön- derimiz. Konya barosu sana sonsuz sevgi ve saygılarile uzun ömürler diler, hainlere lâ- net eder. # Konya — Size yapılmak istenen al » çaklığı Kızılay kurumuna bağlı üyeler lâ - netle karşılar ve uğrunuzda her zaman öl- meğe hazır olduklarını bildirirler. * Konya — Hükümet meydanında 11 de binlerce halk topluluğile büyük bir mi- İting yapılmışlır. Mitingte Atatürke yapıl « mak istenen yağınç büyük bir bınçla lânet- lendi ve büyük Şefe saygı ve candan bağ- ihhik tezahüratı yapıldı. X Konya — Size yapılmak istenen ya- ğınca Halkevimize mensup bütün balk lâ- net ve nefretle haykırarak canlarından oziz tuttukları Atatürklerine derin sevgi, saygı ve bağlılıklarını bildirirler. Ermenilerden Beyoğlu — Senin mukaddes mevcudiye- tine karşı uzanmak istiyen hain elleri tel'in etmek ve yüksek şahsiyetinize bağlılığını göstermek için bülün Türk ermenileri dahi can ve gönülden bağrıyorlar. Kahrolsun I Anadoluda Bayındırlık Yeni Okullar, Köp- rüler Açıldı Sular Akıtıldı Çankırı — Biri büyük olmak üzere yeni yapılan üç okulun açılma töreni yapılmıştır. * Ilgaz — Kasabaya getirilen temiz içme suyunun akıtma töreni yapılmış- tır, # Ordu — Özel idare tarafından yaptırılan avcı köprüsü törenle açıl - miştir, # Samsun — Yeri yaptırılan 19 mayıs ilk okulunun açılma töreni büyük bir kalabalık önünde ilbay tarafından yapılmıştır. X Sivas— Burada belediye karşı» sında yeni yapılan binada bir yerli mallar sergisi açılmıştır. * Nazilli (Özel) — Yazırlı ve Ham- *X Nazilli— Yazırlı ve Hamzalı biler ve var olsun büyük kurtarıcımız pek köylerinde yeniden bi birer ilk okul (Arkası var) Ezine-halkı sulkastçıları tel'in ediyor Yeniçağada Bayındırlık Çalışmaları mek üzeredir. Bu inşaata kamunbay Inönünde Hayırsever Bir Tecimen Armutluda Zeytin Fiatları Yükseliyor | Armutlu (Özel) — Zeytin fiatleri yükselmeğe başlamışlır. Zeytinlerin toplanmasına başlanmıştır. Yeni mah- sulün kilosuna 73 kuruştan şimdiden | istekler vardır. Mahsulün daha iyi fizt- lerle satılacağı umulmaktadır. Emette Sünnet Düğünü Emet (Özel) — Çocuk Esirgeme Kurumu şubesi 35 öksüz ve kimsesiz çocuk için bir sünnet düğünü tertip et- miş, bunlara elbise de vermiştir. Samsunda Ucuzluk Samsun (Özel) -—— Burada bilhassa köylerde kayda değer bir ucuzluk var- dır. Tekkeköy pazarında sığır etinin ki- losu 7 buçuk, keçi eti 70, koyun eti 72, İnönü (Özel) — Tecimenlerimiz -|tereyağı 46, semiz tavuğun tanesi 75- Yeniçağa: Geredede (Özel) — Bu-| gen Kara Molla Mehmet cumhuriyet 20, piliç 70, yumurtanın 70 tanesi beş yada yapılmakta olan yalı elin bayramı dolayısie kasabanın 15 fakir kuruştur. rimel İni iaşantına başlanılmıştır. İG | ni bee ime allak vuruş, biz Ga di karı Koldan köyünde de şarktan ge -İğün yaparak hepsini sünmet ettirmiş - len göçmenler için yaptırılan evler bit-| tir. Yozgat Elektrik Santralı Karamanda Ekmek Fiatı Karaman (Özel) — Ekmek fiati ira belediye birinci nevi ekmeğe | 9 buçuk, ikinci nevi ekmeğe de 8 ku- ruş narh koymuştur. Maamafih bu bizzat nezaret etmektedir. Kamunda| Yozgat (Özel) — Yozgadın elek -İnarhın da artacağı söylenmektedir. yol, mektep, yapı ve diğer bayındırlık) erik santralı genişletilecektir. Ke MN ball e işlerine önem verilmektedir. * İkinci 14 em yide yl Evlendikten Sonra Maziyi Unu «Alt sene evvel bir kızla ee Babasından istedim; Onu başkasile evlendirdiler kızın babası öldü. Gönlü vi hattâ evlenmemizi teklif © ki çılgınca sevişiyoruz. Fakat “ k ben de dört sene evvel evi, şimdi üç yaşında bir oğlum ve” la geçinemiyorum. Gözüm v8? sevdiğim kadında. Şimdi kıp bu kadınla evleneyim mi? «Üç senedir bir kızı #5 bununla evlenmek te istiyorü onun beni sevip sevmedi rum. Halbuki mesut omü nin karşılıklı olması lâzım © Adana: Bir defa evlenmeden evvel ” sevişmek lâzım gelmez. Sonft! keramet vardır, derler. EVİ sonra o da sizin sevginize bar” termekten geri kalmaz. Sırf tereddüt ediyorsanız, i i kaybetmeyiniz. * İstanbul Alâeddin: Nasıl menfi bir netice ile * bilirsiniz. Evli bir kadından şey beklenemez ki! Bana kadını kendi hayatına bu * Kasımpaşada M, A. j Artık ayrılmıya karar a Bir Doktorun | Günlük a Notlarından : Vaktinden Evvel P Anadolunun bir iç şehrinde BİLE için çağrıldım. Evdekiler telifi Doğan çocuğu gösteriyorla kırmızı eti ve çok küçük <Ü piliç büyüklüğünde ve ince çocuğu idi. Teşekkülün ta beraber, çok küçük... Vi z olmuş bir doğum karşısında Humuzu tesbit ettim. i Baba ile bir kenara çekilerek |