5 Kasım 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

5 Kasım 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Habeşler Ay içinde Mu- kabil Taarruza Geçiyor (Baş tarak birinci yüzde) Yerli İtalyan kuvvetleri, Ambasion ve Amamaşal'a varmışlardır. Saat 10,30 da kara gömlekliler de Hau - sien'e ulaşmışlardır. Uçaklar, Habeşlerin Dessie'de kuvvetli (o tahşidat (o yaptıklarmı ve 3000 kişilik kadar bir kolun da Ma- kalleye doğru ilerlemekte olduğunu | müşahede etmişlerdir. Danakil bölgesinde bulunan İtal - yan kolu, henüz ileri yürüyüşüne başlamamıştır, Entişiyo cepbesinde, biri Faras-| mâide, öteki de Şaser Dagami'den olmak üzere Makalleye doğru iki kol hareket etmiştir. Bu kollar, yerli as- kerle kara gömleklilerden müteşek-! kildir. * Üçüncü yerli grupu,Hausien'i iş- gal etmiştir. Halkın heyecanı arasın- da, büyük meydana İtalyan bayrağı çekilmiştir. İtalyan Karargâhı Asmara 4 (A.A.) — General dö Bo- ou, genel kurmayı ile birlikte Adiğ- rad cenubundaki bölgeye gitmiştir. İtalyanların ilerleyişi karşısında Habeşler geri çekilmektedir. Fakat! bu dakikada anlaşıldığma göre bu kuvvetler Makalle cenubunda top - lanmaktadır. Habeş Kuvvetleri Asmara 4 (A.A.) — Havas ajan- sının Tigre cephesindeki aytarı bil diriyor: o, Tana gölü bölgesinde toplanmış olan Habeş kuvvetlerinin önemli bir kısmının Makalleye doğru yürüme »- ğe başladıkları sanılmaktadır. Habeşlere Göre Durum Adisababa 4 (A.A.) — Genel ka- rargâhtan alınan haberlere göre, her iki ciphede de İtalyanlar büyük Timi faaliyeti göstermektedirler. Şimalde hedef Makalledir. Ma - kalle, Habeş kuvvetleri tarafından terkedilmiştir. Fakat O İtalyanlar, kuvvetlerin çokluğuna ve mukabe - İlenin hafifliğine rağmen hâlâ bu şehre varamamışlardır. Röyter ajansı ise Habeşlerin Ma- kalleyi sonuna kadar müdafaa ede- iceklerini bildiriyor. İtalyanlar içilecek suyu da bera berlerinde getirmektedirler. zu, Dolanın garbindeki mıntakada başlamıştır. Habeşlerin Mukabil Taarruzu İyi haber alan kaynaklardan öğ- renildiğine göre, Habeş kuvvetleri ikinci teşrinin 15 inden sonra taar - ruza geçeceklerdir. İtalyanlara Göre Asmara 4 (A.A.) — Makelle ü - izerine ileri hareketi hakkında alınan haberlere göre İtalyan ordusunun öncüleri öğle üzeri Hausien'in 65 ki- lometro cenubu şarkisinde bulunan Abbiaddui ile Makallenin 38 kilo. metre şimali şarkisinde bulunan A- gula'ya varmışlardır. Yerli Dana - killilerden mürekkep olan sol cenah lise birinci kolordunun sağ cenahile irtibat temin etmiye muvaffak ol - muştur, * Asmara 4 (A.A.) — Röyter ajansı bildiriyor: İtalyan uçakları Makal - İlenin 50 kilometre cenubunda 10 bin kadar Habeş askerinin Makalleye doğru ilerlemekte olduğunu bildir « mişlerdir.. Hakiki Harp Adigrad 4 (A.A.) — Öyle anlaşı- lıyor ki, artık hakiki muhasemat başlamak üzeredir. Ve Habeş ordu- su nihayet İtalyan ordusu ile boy öl çüşebilecektir. Bina Vergisi Kanunu Yeni Kanun Haziranda Tatbik Edilecek Ikamet Edilmez Yerlerden Vergi Ankara 4 (Özel) — Bina vergi - sinin hususi idarelere devri hakkın- daki kanunun esbabı mucibesinde| kanunda yapılacak değişiklikler şu! suretle anlatılmaktadır: 1 — Vergiye matrah olan gayri sa-! fi iratların tahrir ve tahminini ayrı ay- rı komisyonlar yapmakta idi. Bun zi lar birleştirilecek ve şehirlerde bir reis, bir meclisi umumi ve bir de be- lediye azasından, köylerde de muh- tarlardan mürekkep komisyonlar | teşkil edilecektir. Z — Yeni bir istinaf komisyonu! birinci itirazları kabul ve hallede - cektir. Tebliğ ve itiraz müddetleri| kısaltılmaktadır. Komisyonlara ve - rilen işlerin vaktinde çıkarılması için kanuna müeyyideler de konmuş- tur. 3 — Yangın, feyezan, zelzele, has- talık ve umumi sergiler ve sair ihtiyaçlar dolayısile yapılacak mu- Bir Hale Gelen Alınmıyacaktır pa mahiyetteki Obinalar (o ihti- yacın devam ettiği müddetçe vergi-| e müstesnadır. 4 — Yıkılan, yanan, ikamet edil imez bir hale gelen ve hususi kanun- lara göre ikamet ve istimali mene dilen yerlerin vergileri mükellef ta- rafından keyfiyeti ihbar için verilen ,beyannamenin tesadüf ettiği taksiti itakiben gelecek taksitten itibaren a- ilinmiyacaktır. İ — Bina vergileri için tebliğ edi- len ihbarnamelöre alâkadarlar bir lay içinde itiraz edebileceklerdir. 6 — Bir istinaf komisyonu teşkil! İedilecek ve bu komisyona verilen iş- ler nihayet üç ay içinde bir neticeye iktiran edecektir., İstinaf komisyonu kararları da ay- Yıca temyiz edilebilecektir. Kanun 1 haziran 1936 tarihinden itibaren mer'iyete girecektir. | aa Türkiyenin Barışa Hizmeti Bükreş 4 (A.A.) — Endepandans' Rumen gazetesi, «Türkiyenin arstulu- sal rolün başlığı altında aşağıdaki bet-| keyi yazmıştır: "Türkiye cumhuriyeti, dış durumu ve barış meselesi önündeki hattı hareketi bakımından dünyada ayrı bir mevki iş- | gal etmektedir. Genel savaş esnasında, sultan tara- Sndan Csnaklerlenin kapıtlması, Car. hk rejiminin düşmesini tacil suretile pe karşı kat'i bir silâh olmuştu. Savaştan sonra, Türk ulusu eski şef- leri ile birlikte yürümek istemedi, ener- jiyi basiretle telif eden bir ulusal kah- ramanın idaresinde, silâhını tekrar ele laldı ve savaşım hakiki galibi olan milli- |'* İyetperverlik prensipini çok haris kom İşulara karşı muzaffer kılmaya muvaf- fak oldu. 5 İ Türkiyenin armulusal barışa hiznie- Cenup cephesinde İtalyan taarru-| SON POSTA # TELGRA TE SON DAKİKA! LEFON, TELSİZ HABERLER İngiliz - İtalyan Mü: Münasebatı Uysal Bir Safhaya Girdi Habeş Işi Hakkındaki Konu şmalf Çok Zor Olacak, Epi Sürecektir CENEVREDE HERGÜN YENİ BİR KARAR VERİLİYOİ Londra 4 (Özel) — Cenevreden bildiriliyor: Ekonomi tali komisyonunun bugün- kü toplantısında Kanada mümessilinin | teklifi üzerine ambargonun petrol ile, petrol çıkaran maddelere ve kömüre, demire, çeliğe teşmilini müzakere et- miştir. Komitenin prensip itibarile ka- bul ettiği bu teklife uluslar sosyetesi- ne dahil olmıyan Amerika ve Alman- yanın İtalyaya karşı alacakları durum anlaşıldıktan sonra karar verilecektir. Komitedeki güney Afrika mümessi- li Avusturya, Macaristan ve Arna- vutluktan İtalyaya geçmesi muhtemel olan maddelerin kontrolunu teklif et- miştir. İtalyanın Barış Şartları Londra 4 (A.A.) — Cenevrede Sir Hoare ile Aloisi arasındaki konuşma hakkında Daily Telgraph diyor ki: Bu konuşma esnasında Aloisi, İtal. yanın mütareke ve barış şartları hak- kında izahat vermiştir, Aloisi, İtalya üzerine icra edilecek tesirin fazla kuv- vetlenmesi takdirinde merkezi ve ce- nubi Avrupada işlerin alabileceği du- rum sebebi ile de fazla endişe göster-| miştir. Konuşmalar Uzun Sürecek Sir Hoare, İtalyan delegesine, ayni zamanda, İtalyadaki İngiliz aleyhtarı propagandanın dirimediği ve Libyada Mısır sınırı üzerinde kuvvet tahşidi de! devam edildiği müddetçe İngilterenin Akdenizdeki kuvvetlerini azaltmasının |. mümkün olamıyacağını da söylemiş- tir. İngiliz heyetinin fikrine göre, Ha- beşistan işi hakkındaki konuğmalar çok zor olacak ve uzun müddet sürebile- cektir. İtalyan » İngiliz Münasebatı Londra 4 (A.A.) — İtalya - İngiliz münasebatı daha uysal bir safhaya gir- miştir. Bilhassa son Cenevre konuş- İmalarından sonra bu vaziyet hasil ol. İmuştur. İtalyanlara Göre Teklif Yapılmamış İtalya matbuatı Baron Aloisinin İn- , giliz hariciye nazırı Sir Samuel Hoare ile yaptığı mülâkattan memnuniyet lizhar etmekte, fakat Aaloisi tarafırıdan İngiliz hariciye nazırına yeni teklifler yapıldığı şayialarını tekzip etmektedir. Muhasemat Durdurulmıyacak Londra 4 (A-A.) — Müzakerelerin ikolaylaştırılması için muhasamatın yalanlanmıştır. İtalyada Yeni Tedbirler Londra 4 (Özel) — İtalyan hükü- meti, iktisadi tedbirleri karşılamak için yeni bazı tedbirler daha almıştır. Her- kesin hurda demir toplayıp hükümete teslim etmesi ve ada tavşanlarının tek- sirine ehemmiyet verilmesi kararlaştı- rılmıştır. Dükkânların ecnebi maddele- ri teşhir etmelri menedilmiştir. tinin kıymeti bugün Akdeniz ihtilâ- fının ışığında ölçülebilir. z Doktor Demir Ali Peştede toplanan arsıulusal cilt has- talıkları kongresine iştirak etmek üze- re Macaristana giden ve Almanyada iki ay kadar tetkikatına devam eden İzmirli doktor Demir Ali memleketimi- ze dönmüştür. Bugün de İzmire gide cektir. / İngiltere De Akdenizdi İtimat Vücude Getirmiye Çalışıyor! |bir ilgi bulunduğu söylenebilir. oy, Yunan sahillerinin harikulâde sevkülceyş imkânlarının İngilter* / pılmaktadır. İspanya ile her gün daha faal bir iş birliği tesis edip giltere, bu suretle hakiki bir koalisyonvücude getirmektedir.» gi Dün Romada Büyük Neşriyatta Bulunuyorlar vekâlet binası balkonunda, verdiği bir söylevde, İtalyanların İtalya matbuatı, bu nümayiş münasebetile iktisadi paylaştıklarını yazmakta ve Uluslar Sosyetesinin durumun& Yunanistanda Geneloyun ee Atina 4 (A.A.) — Kati netice henüz belli olmamakla beraber ç Faaliyetini Arttırdı Paris 4 (A.A.) — Jurnal gazetesi diyor ki: Filhakika, şunu görmek gerektir ki, Kondilisin hükümet darbesi z ha biçilmez bir önem kesbettiği bir sırarda yapılmaktadır. ben ile eski ve sadık dostluğu gütmeğe devam eden, yarın için Yi Echo de Paris, İtalyanm cezaya müstahak olduğunu ve başına Gösteriler Yapıldı Londra 4 (Özel) — Romada büyük nümayişler yapılmı Yeni bir muharebe yapmakta olduklarını, İtalyanın bu harpte *” hassa İngiltere aleyhinde şiddetli neşriyatta bulunmaktad. f" İtalyanın da ayrılması ile Uluslar Sosyetesinin pek yakında Bütün Siyasal yasal Partile mi neticelere göre seçime iştirak edenlerden yüzde doksanı kı Faşist Emperyalizmine Karş! İngilizler Akdeniz Devletleri Arasındii «Habeşistandaki herp ile Yunanistanda krallığın tekrar kurulufü Halihazırda, faşist emperyalizmine karşı Akdenizde geniş bir yardımını temin etmiş ve Mısırda geniş süel hareketlerde bakana kendisi sebebiyet verdiğini yazmaktadır. > Gazeteler, ; İngiltere Aleyhind. Aleyhinde şid” Z aştı. buradaki kiliselerden birinde yapılan dini bir âyine iştirak ri fak olacağını lemiştir. ) ğını söylemişti, çi böler * | Gazeteler İngilizlerle Fransızların bütün Alman müste! dini mahvedeceğini ilâve etmektedir. Ortadan Kalkıyor rey vermişlerdir. Bir çok yerlerde cumuriyetçiler seçime kari 4 etmemişlerdir. Venizelosa ötedenberi taraftar olan muhacirler de bu genel Od İeri ile aralarının bozulmuş olduğunu göstermişlerdir. il Yemenle Habeşistan Arasında s” rl Bir Anlaşma Imza Edilmiş» ; Aden 4 (A.A.) — Evening Standard gazetesinin per meçhul bir Amerikalı milyoner Adene ge Bu — şistana gönderilecek harp levazımının parasını verecekti Habe 7 Gene ayni gazetenin iddiasina göre Yemen İmamı ile Hobi ratoru arasinda tecim muahedesine İlişik gizli bir süel 2 lanmıştır. Netice Kırala Bildirildi. — Atina 4 (A.A.) — Geneloyun neticesi Londrada olan ye telgrafla bildirilmiştir. Kralın 15 güne kadar İngiltereden ümit olunmaktadır. Atina 4 (A.A) — — Geneloyun ilk neticesi olmak üzere bütü” tilerin ortadan kalkacağı zannedilmektedir. 4 ka ii