27 Kasım 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

27 Kasım 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Muharriri e Freeman Wills Orofte dan Öldürülmüş Olması İhtimali Frenç fena halde kızdı. Fakat elinden bir şey gelmiyordu ki!.. İster istemez Rey- niye bir telgraf çekerek Maklangı, izabat vermek üzere Londraya göndermesini rica etti, Bir kaç saat sonra komiser Maklangm yola çıktığına dair bir telgraf aldı. Frenç ertesi sabah daireye geldiği vakit Maklangı orada buldu. Kendisini gülerek karşıladı ve: — Yahu, daha İrlândaya gideli iki gün ya oldu, ya olmadı. Madem ki sana ibti - yaçları yoktu, ne diye seni çarğırdılar? dedi. Maklang sırıttı: Şimali İrlândada — Yeni bazı şeyler keşfetmişler. Bunları öğrerinek ve sonra da size anlatmak için beni çağırmışlar, dedi. Frenç başını iki yana sallıyarak: — Çok karışık, çok berbat bir mesele azizim. Biliyor musun, daha dün size bir mektup yazıp, muammanın ancak İrlânda- da halledilebileceğini bildirip bu işin için - den çıkacaktım. Şimdi de sen gelmiş, mu. ammayı ancak Londrada halledebileceği « mizi iddia ediyorsun, dedi, — Henüz öyle bir şey iddin edecek va- ziyette değiliz. Ancak işin şimali İrlindada halledilemiyeceğini zannediyoruz. O ka - dar. Yoksa bu sirrm anahtarımı nerede ele geçireceğimizi Allah bilir. Frenç yerinden doğruldu: — Desene sizin de kat'i bir şey bildiği - niz yok... Dedi, Maklang bu defa kahkaha ile güldü: — Siz de iyi bilirsiniz ki, resmen bir gey bilmiyoruz, diyemeyiz. Fakat aramızda kalım... Vaziyet aşağı yukarı sizin dediğiniz gili, dedi. Frenç mevzuu değiştirdi: Siyasi Düşmanlar mı? — Brin hakkında yazdığım (mektubu aldınız mı? Almadınız ba?... Öyle ise, pi- ponu, yak, gel şuraya karşıma otur ve an- Int bakayım.. dedi. Maklang, gayet iyi anlatıyor, Freng bö-|'" tün vakayii sanki bizzat şahit olmuş gibi Çonun Sandi Rovdan ayrıldıktan sonra 5 - İümüne kadar olan harekâtınm bütüm te - rülmesi takarrür etmiş olsa idi, onu yedi se- ne evvel ticaret ve siyaset hayatından çe- kilmezden evvel öldürmeleri lâzım Velhasıl Sir Conun pelitikacılık yüzünden katledilmiş olması ihtimali varit değildi. Kaybolan Küpeler Bir hayli düşündükten sonra, Reyni, ni- bayet Sir Conun ölmezden evvelki harekâ- 211110935 Sir Conun Siyasi Düşmanları Tarafın- —gpei Vardı STR DER Yabani çalılıklar arasından birdenbire bir adam çıkmış... Bu zatın Hadesine göre 3 teşrinisvvel, per- şembe günü, yani Sir Conun Belfasta gel - diği gön, karısile kendisi bazı misafirlerini gezdirmek üzere Keyv Hile çıkmışlar, An- trim caddesinden ayrılan patika yoldan git- mişler ve gene ayni yoldan dönmüşler. Ak- şam saat altıya doğru Malon sokağındaki evlerine geldikleri zaman, karısı küpele - İrinden birinin düşmüş olduğunun farkına . Anlıyorum Maklang, gelirdi. Sen hikâyene devam et, dedi. varmış. Kıymetli bir şey değilmiş ama, bazı hatıralar dolayısile, karısı bu küpelere çok bağlı imiş. Fena halde canı sıkılmış, telâşa düşmüş ve nihayet adamcağız, karısını tes- ettiği yere kadar gidip aramağı teklif et - miş. Kadın yolun bir noktasmda kayıp düş- tüğü yerde küpeyi kaybettiğini zanmediyor- muş. Her ne ise adamcağız karısının dediği yere gitmiş ve küpeyi de bulmuş. Keyv Hil- den Antrim caddesine inerken de bir adam görmüş, Karışık Bir Yol Hikâyenin burasına gelince Maklang sö- zünü kesti ve bir müddet düşündükten son- — Hikâyeyi iyice anlıyabilmeniz için bu tel örgüler ve yol ile bu tel örgüler arasın - da da defne çalıları vardır. Antrim cadde- Çalılıklar Arasındaki Adam Maklang biraz düşünür gibi oldu: — Peki Mister Frenç... Nerede kaldı idik?.. Adamcağız küpeyi bulmuş, yokuş- SON POSTA Petrol Üzerine Ambargo Londra 26 (A.A.) — Resmen söylen- diğine göye İngilterenin petrol üzerine ambargo konulmasına müteallik siya - sasında hiç bir değişiklik olmamıştır. Hükümet, 18 ler komitesi tarafından a- lınacak her hangi kollektif bir karara iştirak etmeğe hazırdır. Bu kararın A- merikanın takımacağı tavru harekete bağlı olduğu şüphesizdir. İngiltere hü- kümeti, bu meseledeki hattı hareketi ne olduğu hakkında Amerika hükümetin- den bir güna istifsarda bulunmamıştır. Amerika hattı hareketini İngiltereye resmen bildirilmiş değildir. İngiltere hükümeti ile Milletler Ce- miyetine aza ve bu mesele ile alâkadar olan devletler arasında noktai nazar teatisinde bulunulmamış olduğu, ancak Rusya ve Roömanyanın müstesna oldu- iu, beyan edilmektedir. Rusya ve Romanyanın Durumu Cenevre 26 (A. A.) — Romanya ve Sovyetler, İtalyaya yapılacak ihracat İ üzerine mevzuu bahis ambargoyu 18 ler İkomitesinin tesbit edeceği tarihten iti- baren petrol, kömür, demir ve çeliğe de teşmil etmek hususundaki teklifi kabul reteri Avenol'a bildirmişlerdir. Amerikada Nasıl Karşılanıyor Vaşington 26 (A. A.) — Kongre çe- venleri, 18 ler komitesi toplantısının ge- riye bırakılmasını, umumiyetle, gayri /müsait bir şekilde karşılamışlardır. Hükümetin bitaraflık kanununa sa dık olarak takip ettiği politika, kongre üyeleri ve kamoy tarafından iyi karşı - lanmıştır. Fransız Gazeteleri Ne Diyorlar? Paris 26 (A. A.) — Petrol üzerine lambargo konulması meselesi Paris ga- zetelerini son derece meşgul etmekte - dir. Gazetelerin bir çoğu, zecri ted - birlerin tehiri lehindeki esbabı izaha gayret etmekte ise de sol cenah gazete- ileri zecri tedbirlerin genişletilmesini 1s- rar ile istemektedir. Petit Parisien, yazıyor: «Milletler Cemiyetinin İtalyaya kar- İşi yeni zecri tedbirler tatbik etmek ta- savvuru terkedilmiş olmayıp ahval ve şerait müsaade eder etmez bunların tat- . bikma yetişilecektir. Ancak bu hususta İ Amerikanın ne gibi kararlar alacağını öğrenmek için beklemek icabeder. Memurlar Kanun Projesi Ankara 26 (A.A.) — C.H. P. Kamu- ritay grupu idare heyeti başkanlığından: C. H. P. Kamutay grupu bugün saat 15 te Dr. Cemal Tunca'nın başkanlığın- da toplandı. Parti grup komisyonunda yeni esas - lara göre hazırlanmakta olan memur- lar kanunu projesi hakkıtida bu komis- yon rapörtörü Mardin saylavı Edip Er- *İgin'in izahatı dinlendi. Japonyada 20 Bin Otomobil İşlemiyor Tokyo 26 (A. A.) — Japonyanın ettiklerini Milletler Cemiyeti genel sek» | ON YEDİ DEVE rl İl /N | ti! i Ebu Yusuf, bu fani dünyadaki ömrü- inü tüketip de öteki dünyaya göçtüğü vakit, oğullarının üçü de son derece mütessir oldular ve günlerce babaları- nin arkasından ağlaştılar. Fakat ölen- le ölünmöz ya!.. Nihayet ölüm hak, mi- ras helâl... Onun için Ebu Yusufun ©- iZulları da bir taraftan babalarına ağ- ilamakla beraber, diğer taraftan da bir an evvel onun mirasını ele geçirmek is- tiyorlardı. | Ebu Yusuf, üç oğluna küçük bir de ve sürüsü bırakmış ve ölmezden evvel 'yaptığı vasiyetnamesinde de bu sürü - nün üç kardeş arasında şu suretle tak- si medileceğini vasiyet etmişti. Büyük oğlu sürünün yarısını, ortan- ca oğlu üçte birini ve küçük oğlu da dokuzda birini alacaktı. Haksız diye- ceksiniz amma ne yapalım? İhtiyar, öyle münasip görmüştü. Günün birinde üç kardeş evlerinin avlusuna çıkarak develeri saydılar. Sü- rü de tam on yedi deve vardı. Büyük kardeş, ötekilere dönerek: — Haydi çocuklar, babamızın vasi- yetnamesine göre her birimize kaç de- ve düşüyor, bir hesaplayalım bakalım, dedi. Üçü de ayrı ayrı hesaplamağa başla- dılar, fakat bir müddet sonra şaşkın, şakın babalarının yüzüne baka kaldı- lar. Büyük kardeş: — Eğer ben aklımı kaybetmedisem, on yedi devenin yarısı sekiz buçuk deve eder. Halbuki bir deveyi ikiye böleme- yiz ya.. dedi. Ortanca kardeş: — O gene bir şey değil. Ya benim hesabıma baksanız a... On yedi devenin üçte biri.. Beş deve ile bir devenin üç- te ikisi eder. Bir deveyi üçe bölmek, iki- ye bölmekten daha zor.. Gel de bu işin içinden çık.. dedi. Küçük kardeş ise hiç bir şey söyle miyordu.. Ne söylesin? O yedi devenin dokuzda ikisi bemberbat bir şeydi. Bir müddet üçü de hiç bir şey söyle- meden düşünüp durdular. Nihayet bü- yük kardeş? — Adam sen del dedi. Yarım deve hiç birimizin işine yaramaz.. Şimdi be- nim hissem sekiz buçuk deve değil mi? Gelin, siz bana öteki yarıyı da verin, ol. sun dokuz... Zaten doğrusu da bu ... İGeri kalan develeri de siz aranızda paylaşırsınız » Ötekiler buna şiddetle itiraz ettiler: — En doğrusu bu mu dedin? Ne söylüyorsun? Gerçi yarım deve hiç bi- rimizin İşine yaramaz. Fakat, en bü- yük hisseyi zaten sen alıyorsun.. Onun tan aşağı iniyordu değil mi? Tamam.. Ma -| garp bölgesindeki bütün şoförler grev |için sen kendi yarı devenden vaz geç, & hakkında malümat verenlere para mükâ-|komb ormandaki bu açıklığın göründüğü ilân etmişlerdir. Bu suretle 20 bin oto- fatı vermeği kararlaştırmış ve keyfiyeti bü-| yere gelince yabani zekkum çalılıklarından | mobil yani bütün Japonyadaki otomo - fün gazetelerle ilân ettiği gibi bütün memle- | bir adamın çıktığını görmüş. Bu adam, (1p-| pillerin yüzde 20 si çalışmamaktadır. kette polis merkezlerinin, karakollarının ve | kı görünmekten korkuyormuş gibi ihtiyatla noktalarının duvarlarına ve sair yerlere bu| ve çekine çekine iki yanma bakmış ve a- bapta büyük ilânlar yapıştırtmış. cele acele patikaya doğru ilerlemeğe baş - Bu ilânların gazetelerde neşredildiği gün | lamış. Maklang son derece hayret etmişse Fransis Makomb isminde birisi polis ml -|de, hiç üstüne vazife edinmiyerek yoluna dürlüğüne gelerek, ilânı gördüğünü ve is -| devam etmiş ve Antrim caddesine inmiş. tenilen malümatı verebileceğini söylemiş. (Arkası ver) “ İngiliz Müdafaa Komitesinin Toplantı- sı Almanyada Merak Uyandırdı Berlin 26 (A. A.) — İngiliz milli müdafaa komitesinin ani bir şekilde toplanmaya davet edilmesi burada büyük bir merak uyandırmıştır. - MZ Sanıldığına göre komite petrola ambargo konulmasiyle İngiliz - İtalyan . : . : . Tiençindeki Muhtariyetin Sonu Pekin 26 (A. A.) — Tiefiçin'dekilerin karargâhını basmış ve muhtariyet- muhtariyetçi hareket gülünç bir suretteçiler silâhlarını ve cephanelerini bıra- nihayet bulmuştur. Halk muhtariyetçi-karak kaçmıştır. Laval Radyoda Söyledi Paris 26 (Telsizle) — Laval bu ak- şam saat 8 de radyoda bir söylev ver - miş ve hükümetinin memleket iç ve dı- şında başarmış olduğu işleri anlatmış - tar. Denizyolları IŞLETMESİ Aesnteleri : Karaköy Köprübaşı Tel, 42862 » Sirkesi Mühürdarrade Han Tel, 22740 Trabzon Yolu KARADENİZ vapuru 28 Ikin- elteşrin PERŞEMBE günü saat 20 de HOPAYA kadar. “7511,, 1 il Zi ) / m hi y YA j z Mi Ikinci T: $. Aye 3 Ma lonu bize bırak da sekiz deve © ler. Büyük kardeş buna hiç du: — Niçin sekiz deve ala! y” babamın vasiyetini yerine r itiyorum.. Sürünün yarısını bass İmadı mı? Niçin hakkımdan “6 yim? dedi.. Gitgide münakaşa büyüdür * jen hemen “silleye (tokat LE| yanmak üzereydi.. Fakat “lümiyle kendisinin aile reisi bu yeni mes'uliyetini eden büyük kardeş, mü İ tı ve diğerlerinin de aralarını “© sert bir tavırla; gi — Üçümüz de kardeşiz “oy kavga etmek yakışmaz.. Hay&'?. kalkıp, molla İbrahime kadsf Âlim, adil, Allahın sevgilisi Pİ dır.. Derdimizi ona anlatalım © derse, onu yapalım, dedi. “| Öteki kardeşler, buna derhsi Si dular. Çünkü Molla İbrahim bf # âlim, namuslu ve gayet di y” damdı. Hattâ söylenenlere af ömründe bir çok mucizeler BİS 2 naştın — Ne ise, üç kardeş, yl gittiler, dertlerini anlattılar: e” rahim bir müddet söküt ettikt ef gülümsedi, eliyle ak sakalını © rak: — Evlâtlarım, merbum kit maksadiyle aöylemiyoru , on yedi develik bir sürüyü Mİ ei kısma bölmek hakikaten mm” bir tek devem var, Fakat bu 4 ve mi de size vereceğim. Sürür” nız. Develer on sekiz tane oluse 'banızın vasiyetnamesine gör? İetmekte güçlük çekmezsinis. kabul İistemediler.. Fakat ihtiyar etti: — Bir deveden ne çıkar? bir deve benim iyi < du. Fakat komşularımın pi yi nizaa mâni olabilirse bana Mi hizmeti yapmış olur, onun LA hiç tasa çekmeyiniz.. Allah âdildir. Dilerse, vakit ve devemi gene verir, dedi. Kardeşler, son derece minnettar bir vaziyette so onun devesini de yularında? evlerine döndüler.. Mollanıs bi on sekiz develik sürüyü, vasiyetine göre aralarında İta hiç zorluk çekmediler. ği... Ben fakir bir adamım. © Kardeşler, evvelâ bunu kalk, ei kinmeden devemi alınız.. de ezildiler, büzüldüler.. Fak3* 4 çark ii Beyoğlunda Yeni ie GENÇTURK , triyat şubesine hizmet edecek bir Bayana ihtiyaç vardır. Fazla SS 4 İN edilecektir. Saat dörtten beşe kadar Mahmutpaşada Havuslü *ş 25 No, ya müracaat Emlâk ve Eytam Bankası İstanbul Şubesind€”, Mütekaidin Eytam ve Eramilin Mart, Wayıs 935 maaşlarınn İskontosuna 4.127.935 şamba günü başlanacaktır. ; 2. ve 3 - 12 - 935 pazartesi ve salı günleri yalnız malüllerin f lacaktır. Bu tarihten sonra müracaat eden malüller umumi ıray" lar. (274) Dr. ETEM VASSAF, 5.75 Cağalağ'u Keçi Ören apartımanı Tel, 22053 Ev, Kadisöy Bahariye İleri sokak çe”