31 Aralık 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

31 Aralık 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Ziyaretlerinde İşittiklerim * —« n, alelâde günlerde görüp gö - vakit bulamadığımız dostları bu- lep hal hatır sormak, onların - dertlerini en iyi fırsatlardan — biridir. Bayram ziyareti,— senede bir defa bize tanıdıkların kapılarını aşmak imkâ dinlemek için olsun., hini verir. Ben yaptım, bir kaç ziyaret ediğim dost de bu bayramda uzun zaman gör bir ikisi ile Bu vesile ile yeni dertler dinladim. * Bir dostum, yalnızlık içinde yavaş ya - imkânını fikirler lardan görüşmek buldum. fgittim yeni Yeni yaş ölmekte olduğundan şikâyet etti: — Koca şehir içinde tek başıma yaşı - yorum, dedi. Okumak kâli gelmiyor. İn- mahlük, biraz da Münevver olursa, konuşmak, fikir abş ve- #an denilen bilhassa Fişi yapmak ihtiyacındadır. Münevver in - Ban topluluk içinde yaşar, kalabalık içinde İnkişaf eder. Okuduğu ile kalan ve bunu başkalarına verip onlardan karşılığını ala Mayan münevver hazımsızlığa uğrar. Biz bu vaziyetteyiz. Fikir alış verişine müsait toplantılardan mahrumuz. Hepimiz kendi Alemimizde yaşıyoruz. Kabuğu içine çe kilmiş bir insan yaratıcı olamıyacağı için bizler de akim ve kısır kalıyoruz. n * Bir diğer arkadaş da ayni yalnızlıktan Biküyet etti: — Üç münevver bir araya gelemiyoruz, Pedi. Kendilerile konuşup fikir teati ede- bileceğimi umduğum bir kaç arkadaşı mey- bane köşelerinden kurtarıp evimde top - Jamak istedim. Gelmediler. Yemeğe da - wet ettim, gelmediler, Rakı vereceğim, de Him güldüler ve gelmediler. Ne kadar kum Bibi darma dağınık bir cemiyetiz. * Üçüncü bir dostum şunu anlattı: — Gazetede okudunuz mu, İngilterede bir senede 24 bin kitap ne Ben Fransada çıkan eserleri takip — ediyorum. Yalnız bir hafta içinde bir mecmuada ten- edilmiş. kidi yapılan yüze yakın tarihi eser gör - vyet Rusyada şair Maykofskinin eri şimdiye kadar 300 bin nüsha ba- bi i dillerine çeviriyorlar. Ve bunları yüz Sovyetler, ün dünya eserlerini ken binlerce basıp halka dağıtıyorlar.» * Dördüncü bir ziyaretimde şunları din - ledim : «Tercüme edilmiş bir iki eserim Kitapçıl söylediler var. a götürdüm. — Basamıyacaklarını Bastırmağa da benim — bütçem Böylece kaybettiğim zaman lap yazarsınız basmmazlar, ba- sarsınız okumazlar. Bu şartlar altında biz- de fikir harcketi nasıl ilerliyebilir. * Gençlerden mürekkep bir grup şöyle konuşuyordu: «Bir mecmua çıkarahım, dedik. Baktık ki fikirleri yanyana konabilecek iki kişi bu- lamadık. Hepimiz başka telden çalıyoruz. Kimimiz liberaliz, kimimiz devletçiyiz. ki mimiz soluz, kimimiz oportonist, Bu kodar zit Çikirleri bir artaya toplamak mümkün olamadı. Mecmuayı da çıkaramadık.» * Bu ziyaretlerde işittiklerimi aynen nak- lettim. Aldığım intibar siz tahmin ediniz. irak Hükümeti Deniz Kuvvetlerini Artlırıyor Bağdat, 30 (A. A.) — Hükümet, İngi- liz tazgâhlarına 1936 nihayetlerinde tes - lim edilmek üzere 4 torpito ısmarlamışlır. Yakında İngiliz bahriyesinde talim ve o - kumak için talebe de gönderilecektir. ğ Roçeldin Cenazasi 'Tel - Aviv, 30 (A. A.) — Baron Ed mond de Roçeld'in cenazesi yakında Fi listin0 nakledilecek ve vasiyeti mucibince, eski lonisinin yanında denize nazır bir tepeye gömiülecektir. Uşukları Söndürme Denemesiza Devam Ediliyor Ayvalık, 30 (A. A.) — Dün gece Ay- valıkta tayyare bücumuna — karşı — ıçıkları söndürme denemesi yapılmış ve tam bir n tesis etmiş olduğu Zikruyakov ko- | -SON POS KK Resimli mazale U Truil B / M ,’//'///// YA ı/ Z /f D Z /ı,// N Bir tırtıl, bütün bir ağacı mahvetmeğe kâfidir. Tırtıl doymak | — Bir ağacı tırtıllardan korumak lâzım olduğu gibi, bir cemiyeti bilmez bir mahlüktur. Yaprakları kemirir ve ağacı kelaşe çevirir. de bu tufaylilerden kurtarmak lâzımdır. Tırtıl gibi tufeyli de baş- Hayatın tırtılları, mücrimler, kötü ahlâklı insanlar, sefiller, -| sarhoşlar ve bilhassa tufeylilerdir. Bunlar cemiyetin yeni filizle- -a larına zarar vermekten başka faydası olmayan mahlük - tur, Tırtıldan kurtarılamıyan ağaç hasta, tufeylilerden kurtarı « men fidanlarına musallat olur, yapraklarını kemirir ve onu berbat lamıyan cemiyet sakattır. | — Tufeylileri gördüğünüz yerde imha ediniz. bir bale getirirler. Hukuk Talebesinin l_)avası Mahkeme, Idare Heyeti Lehinde Karar Verdi Dünkü muhakemede finde çıkan ihtilâfın mahkemeye akse- den ciheti, dün, Sultanahmet beşinci sulh hukuk mahkemesinde neticelen- miş ve karar alınmıştır. Evvelci zdığımız gibi talebeden Numan, eski idare heyeti âzüsı aleyhi- dava açarak, bu idare beyetinin inhi ettiğinden bal nin tayin olunacak bir naibine devrini istemişti. Mahkeme müteaddit Bir Hattada Yakalanan Kaçak Eşya Ve Kaçakçılar Ankara, 30 (A. A.) — Geçen bir haf- ta içinde gümrük mubafaza örgüdü, yüz duruşmalar 37 kaçakçı, üç bin sekiz yüz elli sekiz | kilo gümrük kaçağı, dört yüz dokuz kilo defter sigara kâğıdı. İki tüfek ile elli sekiz kaçakçı hayvanı ele geçirmiştir. (— ISTER yor, yaptıklarını araştırıyor ve kendilerini isticvap ediyormuş. Bir müfettişin bu şekilde tetkikat yapması kadar tabi bi şey olamaz. Fakat müfettişlerin memurlara sorduğu sualler | 1Sİ ER ç sle cemiyet Mni-ı İNAN Gümrük müfettişleri, gümrük memurları bakkında tetki- “kat yapıyorlarmış. Bu meyanda onların - sicillerini karıştır. - karar - dinlenirken icesinde idare hey'etinin hukukı va- in tam olduğuna ve hâlen heye- ti umumiyenin de inıkat halinde bu- lunduğuna göre, böyle bir naibin ta- İyinine lüzum olmadığına karar vermiş ve bu karar alâkadarlara tefhim edil- |miştir. rıiy Kongre Perşembeye Talebe Cemiyeti kongresinin ikinci celsesi perşembe günü saat onda, Üni- versite konferans salonunda — toplana- caktır. Sovyetler İle Dış Mogolistan Arasında Gizli Bir Muahede Tokyo, 30 (A. A.) — Japon askeri mahafili, Sovyet Rusya ile dış Mogolis - -İinhisar kaçağı, dört bin üç yüz seksen beş '" Srasında gizli bir askeri muahede ins- | zalanmış olduğunu, — gayet ciddi — telâkki Moskovada Türk Resim Sergisi Bir Sergi Komitesi Teşkil Edildi Moskova, 30 (A.A.) — Yakında burada açılacak olan modern Türk re- sim sergisi dolayısıyla, Litvinof ve Tev- fik Rüştü Aras'ın fahri Başkanlıkla- rında bir sergi komitesi teşkil olun- muştur. Bu komitenin diğer âzâları şunlardır: Sövyet Rusya Kültür Halk Komise- | ri Bubnov, Saffet Arıkan, Karahan, Zekâi Apaydın, yabancı memleketlerle kültür münasebatı cemiyeti başkanı Arosev, Selâh Cimcoz, yabancı mem- leketlerle kültür münasebatı reisi as başkanı Çarniavski, İbrahim Çal h, ressamlar cemiyeti başkanı Slavinski ve profesör Grabar. Irlândalılar Lindbergi Sabır- sızlık'a Bekliyor Londra, 30 (A.A.) — Irlânda'da kâin Cork ve gucestown — şehirlerinde Lindberg ve ailesinin gelmesini bekle- yen bir çok gazeteciler ve fotoğraf muhabirleri birikmişlerdir. - Gazeteci- ler ve fotoğrafçılar, Lindberg . ailesini karşılamak Üüzere imparator — vapuru- nun istikbaline çıkmışlardır. Bununla beraber gemi kaptanının yolcularını hiç kimsenin beklemediği | bir iskeleye çıkarması ihtimali vardır. Bu iskelelerden birinin Belfast olması muhtemeldir. Üniversite Açıldı Talebe Yine Tezahürata Başladı Kahire, 30 (A, A.) — 14 kânunuev - veldenberi kapalı olan üniversite ve mek- tepler bugün açılmıştır. Talebeler, Nahhas paşanın sakin — surette - derslere devam hakkındaki tavsiyesine rağmen, mektepler dahilinde tezahüratta bulunmaya başla - yettikleri bir menbadan haber almışlardır. | mışlardır. İSTER kendil. İNAN İSTER sormaktır. alan bir memurun apartmanı olsa bile itiraf edeceğine, artık YNANMA! Sözün Kısası Istanbulun Kedileri Ek -Ta — Dam üstünde kedi Mirnav mırnav dediler.. Çocuklukta bellediğim bir tekerle- meden zihnimde nasılsaı kalmış olan bu iki mısraı, geçen gece evime döner- ken gayri ihtiyari tekrarladım. Ben diyeyim on, siz deyin yir yirmi beş, hattâ otuz.. Bir alay kedi, saygısız kaldırımların üzerine be bir kapıcısının, ıp biraktı- apartıman ğ çöplerin başına üşüşmüş dan, bünlerr öşöleyoe; bir yandam'da cilveleşiyorlar. ğ V Kedikayruğunuz baldiye vi sinde karşılığı bulunmadığı bu serseri hayvanların pervasızlığından belli. Ne İgeçen yolcunun üzerlerine doğru ge- ne köçeyi dönen taksinin korna ve: , İçırı ç bir şey kendilerini ürkütüp ka- r. Bir aralık, etrafımı sarar gibi - ol- dular; himayei #hayyanat cemiyeti menfaatine göğsüme rozet takıp para isteyecekler sandım. Oradan hızlı hız- h uzaklaştım. Şimdi hem yürüyor, hem de düşü- nüyordum: Bir yandan köpeklere edi- len zulum, bir yandan da kedilere gös- terilen gşefkat! Bunları ölçüp, araların- da nisbet aramağa başladım. Fakat bir türlü bu nisbeti bulamıyordum. Kedi- lerin de, insanlara kuduz aşılamak hu- susunda köpeklerden aşağı kalmadık- larını, hattâ daha tehlikeli olduklarını, en selâhiyettar ağızlardan, kaç defalar duymuştum ! Acaba İstanbul Belediyesi bunu bil- miyor muydu? Biliyorsa, ne diye üre- tiyordu bunları?. Kendi evime yaklaştım. Kapıma varmazdan önce, solda, Topaneye i- ner bir yokuş vardır. O yokuşun ba- şında yine ayni manzara, ayni kedi kalabalığı. O zaman birdı zihnimdeki muammanın düğümü çözülür gibi ol- du. Belediyenin, bu muzır ve sırnaşık hayvanlara karşı müsamahası bir men- faat di i ğunu Ti geliyor oldu- Kediler çöpçülere ncesinden farkettim: cemiyeli * O bayanın, sayısız tutkunları, bazı tut- kunlarının da hesaptız paraları vardır. Bayramda, onun içindir ki, en güzel en bahalı hediyeler ona gönderilmiştir. Geçen cuma günü, tebrike gelen dost- larından birine bunları birer birer ve ifti- harla gösteriyordu. Derken, ortaya, dört bir etrafı elmasla söslenmiş, yuvarlak, fil dişinden bir top çıkardı. Dostu hayretle sordu: — Bu da ne? Ne işe yarar, acaba? Bayan kızdı: — Hediye, ayol! dedi. Hediyenin mut. laka işe yaraması lâzım gelmeza?! Tefh Londrada Talebe Konferansı Londra, 30 (A.A.) — Yirmiden fazla memleketin iştirak etmiş olduğu talebe konferansı, bu sabah Londrada açılmıştır. itslyanın Yeni Yıl Bütçesi Roma, 30 (A. A.) — Bakanlar ku « rulu, bugün 1936 bütçesi projesini kabul etmiştir. Yirmi milyar kadar bir varidat ve masraf gösteren bu bütçe, 20 milyon )) varidat fazlasile - kapanmaktadır. Doğu İNANMA! arasında bir de apartmanları olup olmadığı suali varmış. Bu suali sormak maaşı yirmi otuz İirayı geçmiyen memur- ların apartmanları olabileceğini kabul etmektir. Fakat daha garip bunu doğrudan — doğrüya mermurların Maaşı ile apartman — yapamıyacak Alrikası veferinin intaç ettiği mâsraflar bu bütçeye dahil değildi Mes'ut Bir Evlenme Gazeteci arkadaşlarımızdan — Cum- huriyet refikimizin neştiyat işleri mü- dürü Abidin Daver'in kızı - Nilüler'le Cezmi Reşit Şahin Giray'ın nikâhları bugün saat 2 de Beyoğlu Belediye da- iresinde yapılacaktı. Her iki tarafa da ;ıaadelkr dileriz,