11 Aralık 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

11 Aralık 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Son Post Yazı işleri telefonu : 20203 CUMA 11 — BİRİNCİKÂNUN 1936 İdare işleri telefonu : 20203 Fiatı 5 Kuruş İngiltere Kralı Edvard tahtından - çekildii Dük dö York Kral oldu -Bütün İngiltere teessür içinde ' - Kral bir beyanname neşretti, bugün İngiltereden ayrılması muhtemel 26 gün evvel Kral Edvardın Baldvine söyledikleri: “Madam Simpson ile evleneceğim ve memleketi terkedeceğim,, - Başvekil Baldvin dün Parlâmentoda feragat kararını bildirdikten sonra bir külçe halinde çöktü. Yeni Kral yarın ilân edilecek Bütün dominyonlar Bir hayli zamandanberi için için mü- bir sıkıntı geçiren İngiltere, niha- Yet Kral Sekizinci Edvardın saltanat. tt Teragat etmesile, bu buhrana niha- ti Edvardın, tahtından fera- ebep, Kralın Madam Simpson isimli Amerikalı bir kadınla evlenmek İstemesidir. Kral Edvard Madam Simpsonu sene lerce evvel veliahtliği zamanında Bü- Yük Britanya adaları dışında yaptığı bir teyahat esnasında tanımışlır. Bu tanışma kısmı mahsusumuzda taf' Silâtinı bulacağırız. Vöçkile muhtelif Safhalar geçirmiş, nihayet — Madam ön Kral Sekizinci Edvardın ha- Yatı üzerinde onu taç Ve tahtından fe- Tagat ettirecek kadar nüfuz sahibi ol- Muştur. Bu gönül bağlantısı son zaman 'a kadar gizli kalmış, ancak bundan bit müddet evvel Kral, Misis Simpsan- lâa evlenmek niyetinde olduğunu Baş- Vekil Baldvine açtığı zamandır ki asıl kıiyamet kopmuştur. Kabine, başta, Na fıtlar reisi Baldvin olmak üzere hü - ümdara, İngilterenin ve İngiliz impa- Tatorluğunun menfaatlerini izah etmiş ve kendisine anlatmışlardır ki İn- Giltere kadar İngiltere dominyonları da, henüz iki eski kocası berhayat bu- lünan bir kadını, İngiliz tahtında, İn- Güterenin birinci Ledisi olarak görme- Ye tahammül edemezler, Kral Sekizinci Edvard, bu vaziyet karşısında iki şıklan birini ihtiyar et- Meye mecbur kalmıştır: (Devamı 7 inci sayfada) Madam Simpson ve Kral Edvarda ait resimler Altıncı ve yedinci sayfalarımıza bakınız ! Oar amaz Kralın tahtından feragatine sebep olan Madam Simpson MadamSimpson kimdir ? İngiltere Kralı Edvard ile nerede ve nasıl Sekizinci Bdvardın sevdiği ve evlen- mek istediği Madam Simpsonu İstan- bul da çok iyi tarur, İngiltere Kralı Sa Majeste Edvard yazın şehrimizi şeref- lendirdikleri esnada Madam Simpson da kendilerine refakat ediyor, sewimliğ ği, zerafeti ile nazarı dikkati celbeyli- yordu. Madam Simpson kimdir? Madam Simpson kimdir ve İngiltere Kralı ile nasıl tanıştı? Aşağıda okuya- cağınız tafsilâtı Fransızca Paris Soir gazetesinden naklediyoruz: Madam Simpson 1896 tarihinde doğ- müş olduğuna göre bugün kiırk yaşın- dadır, Amerikada Montereyde doğmuş. (Devamı 6 ıncı sayfada) Yeni Kral ve Kraliçe (Yazısı -8 üncü sâyfada) kararı tasvip ettiler Rüştü Aras dün Cenevreye gitti Hariciye Vekilimizin “Son Posta,, ya Çok mühim beyanatı Tevfik Rüştü Aras: “Sancak davamıza Milli — | bir dava diye bakıyoruz. Bu bakımdan j mesele bizce halledilmiştir,, dedi Antakyada 100 kadar Türk hakkında tevkif müzekkeresi kesildi. Askerler «Son Posta» gazetesi namına Dr.| meselesi için Milletler Cemiyeti konse- Tevfik Rüştü Arasla Ankara ekspresin | yine giden Hariciye Vekilimizin fikir- de görüşmek ve Antakya - İskenderun (Devamı 10 uncu sayfada) Erenköy cinayetinin faili nihayet bulundu mu? Facia kurbanının kocası polisteki ikrarına istinaden katil diye tevkif edildi. Fakat bunu müteakip görüştüğü “Son Posta, muharrirlerine hiç birşey ikrar etmediğini, masum olduğunu söyledi Esrarengiz Bakkalköy cinayeti, e-| safhaya girmiştir. Facia kurbanı Hüs. pey bir müddet tevakkuf devresi ge-| niyenin katili aranırken şüpheler, muh Çirdikten sonra nihayet Gdün yeni bir (Deyami 10 eu vüyfada) | Yeni tarihi romanımız Tuahtından feragat eden Sekizinci Edvard tanıştı ? l KENğ — S Kral Sekizinci Edvardın geçen yaz at Madam Simpsonla resmi Yalnız Adanada 938 evin yıkıldığı anlaşıldı Seller yüzünden bir boş vagon devrildi, zayiat yoktur Adana, 10 (Husust muhabirimiz- den) — Ulu Önder Atatürk'ün 10 bin lira teberrü buyurmak süretile Adana seylâpzedelerine karşı — gösterdikleri yüksek şefkat ve alâka bütün Seyhan- Ş (Devamı 10 uncu sayfada) Bir kaç güne kadar başlıyoruz!