9 Nisan 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

9 Nisan 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

eli 9831 lira 28 kuruş muv: Nisan SÖON POSTA a— - Devlememirynllan velimanları işletmesi Umum idaresi ilânları | Muhammen bedelleri lle mikdar ve evsafı aşağıda yazılı iki gurup malzeme T gürup ayrı ayrı ihale edilmek şa: hizalarında yazılı gün ve saatlerde Haydarpaşada gar binası içindeki satınalma komisyonu tarafından kapa'ı zarfla Satın alınacaktır. ı_fı“miqşe girmek istiyenlerin k: 1837 tarih ve 3645 No, b nü alınmış ehliyet vesikası ile hizalarında yazılı muvakkat teminatlarını muhtevi feklif mektublarımı eksiltme saatinden bir saat evveline kadar komisyona ver - Meleri lâzımdır. Bu işe aid şartnameler Haydarpaşada satınalma komisyonu tarafından parasız olarak dağıtılmaktadır. 1 — 41 kalem muhtelif cins ve miktarda tersim malzemesi muhammen * bedeli Sİli lira muvakkat teminatı 608 llra 39 kuruş olup 1441838 “Perşembe —günü aat 15 de kapalı zarfla. — 2 — 32 kalem mühtelif cins ve miktarda kırtasiye malzemesi muhammen be - ikat teminatı 787 lira 35 kuruş olup 1441938 Per» (1561) hun tayin ettiği vesazike ve resmi gazetenin hasında intişar eden ' talimatname — dairesinde Bünü saat 15,30 kapalı zarfla eksiltmeleri yapılacaktır. Üürk Hava Kurumu BÜYÜK PİYANCOSU 6 ncı keşide 11/Nisan/1938 dedir... Bu keşidede: 200.000 ve 50.000 Tiralık mükâfatlarla; 200.000, 40.000, 25.020, 20.000, 15.000, 10.000 liralık ikramiyeler vardır. Biletlerinizi ayın yedinci gününe kadar bayilerinizden almanız kendi menfaatınız iktizasıdır. İnhisarlar U. Mü üdürlüğünden: 127 kilo yamalık kanaviçe 1125 > iskarta », 1065 » » Çuval Ha rera Çul Ü > Selle Kıl çul I — Cins ve mikdarı yukarıda yazılı sargılar pazarlıkla satılacaktır. HN — Pazarlık 15/Tv/938 tarihine rastlıyan Cuma günü saat 10 da Kabafaş Le- vazım ve Mübayaat Şubesi Satış Komisyonunda yapılacaktır. IN — Satılacak mallar Ahırkapı Bakımevinde hergün görülebilir. IV — İsteklilerin Pazarlık için tayin ediler gün ve saatte ©ç 15 teminaf pa-t Talariyle birlikte yukarıda-adı guçen komisyona müracaatları ilân olunur. <1767> saaa H Cibali fabrikas Ağustos 938 niha (1500) adeğ Wi Bustos 438 nihayetine kadar çıkacağı tahmin edilen andığı pazarlıkla satılacaktır. kl;’l — Paâzarlık 15/1V/1938 tarihine rastlıyan Cuma günü saat 10 da Kabataşta azım ve Mübayaat Şubesi satış komistyonunda yapılacaktır. M — Satılacak mallar Cibali fabrikasında hergün görülebilir. Iı:.*v - _îııckııımn pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 9ç 15 teminat para- yle birlikte yukarıda adı geçen kı Bir hastabakıcı: Bu - Biocel - li cild unsuru Bir mucize gibi teni güzelleştirdi dedi Tesiri fdeta sihirli oldu. Birkaç gün zarfında yüzümdeki küçük çizgi ve buruşuklukların kaybol: duğünü gördüm ve iki üç hafta sonra kendimi âdeta on yaş gönç- leşmiş buldüm. Bir doktor de- mişti ki, «Biocel» cevheri bir Ve yana Üniversitesi profesörünün büyük keşfidir. Bu cevher, şimdi pembe rengindeki Tokalon kremi terkibinde mevcuttur. Bu kremi ber akşam yatmazdan evvel kul- lanınız. Sahahları da beyaz rön- gindeki Tokalon kremini sürü- nüz, İki kremin lesiri ile en es- mer ve çirkin bir tene bile yeni bir canlılık ve gençlik verir. Cik di beyazlatıp tazeleştirir. ve bü- tün buruşukluklardan kurtarır. Bayanların nazarı dikkatine: Satın aldığınız: Tokalon kremi vazolarının büyük bir. kıymeti vardır. Onları bayiinize iade et- tiğinizde beheri için 5 kuruş ala- cak, ayni zamanda kıymettar mü- kâfatları bulunan Tokalon müsa- bakasına iştirak hakkımı veren bir bilet takdim edilecektir. ŞOFÖR ARANIYOR Yalnız günde 2-3 saat şoförlükte çalışa - | bilecek bir şoför aranıyor. Talıb olanların Hasan deposuna müracaatları. Sayfa 15 ——— « I İstanbul Belediyesi İlânları I küa eei N Eee İN S Haseki hastanesi için lüzumu olan Röntgen filmi açık eksiltmeye konulmuş- tur, Bunların hepsine 1409 lira bedel tahmin edilmiştir. Şartnamesi levazım » dürlüğünde görülebilir. İsteklilez 105 llra 68 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 19/4/938 Salı günü saat 14 de Daimi Encümendae bulun- malıdırlar. — (İ.) (1799) İstanbul Sıhhi Müesseseler Ar—t;ırma ve Eksiltme Komisyonundan: Leyli Tib Talebe Yurdu talebeleri için yaptırılacak olan 930 çift yazlık iskar- pin açık eksiltmeye konulmuştur. 1 — Eksiltme: Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtima! Muavenet Müdürlüğü binasın- da kurulu Komisyonda 13/4/938 Çarşamba günü saat 14,30 da yapılacaktır. 2 — Muhammen Fiatı: Bir çift iskarpin için 460 kuruştur. 3 — Muvakkat Garanti: 320 lira 85 kuruştur. 4 — İstekliler şartname ve nümuneyi her gün Çemberlitaş civarında Fuadpaşa türbesi karşısında Leyli Twb Tatcba Yurdu merkezinde görebilir. Ve şartnameyi de parasız olarak alabilirler. $ — İsteklilerin cari seneye aid Ticaret odası vesikasiyle 2490 sayılı kanunda belgeler ve bu işe y muvakkat garanti, makbuz veya Banka mektu - biyle birlikte belli gün ve taatte Komisyona gelmeleri. — «1627> Dahiliye Vekâletinden: 1 — Vekâlet ve şakuli boru tamiratı işi açık eksiltmeye konmuştur. 2 — Ekstilme 16/Nisan/938 Cumartesi günü saat 11 de Vekâlet binasında tope lanacak Satınalma Komisyonunda yapılacaktır. 3 — Muvakkat teminat 628 lira 69 kuruştur. 4 — İstekliler bu işe aid fennt ve hususi şartnamelerle keşifleri Levazım bü- rosundan parasız olarak alırlar. $ — İsteklilerin 2 ci maddede yazılı gün ve saatte teminat paralarile birlikte Vekâlet Satınalma Komisyonuna gelmeleri ilân olunur. «1760fa Belediye Sular İdaresinden: Elektrik şirketi tarafından Taksim terfi üzünümüzdeki — Transformatörlerin temizlenmesine lüzum görülmesi sebebiyle bu üzünden su alan yerlerden Tak- simden Tünele kadar olan saha ile Sıraserviler, Cihangir, Ayazpaşa, Gümüşsu- yu semtlerine 10/4/1938 Pazar günü sabah saat 8 den 13 e kadar Terkos Suları- nın hafif tazyikli ve az akacağı sayın halka ilân olunur, (1445) Preventorium ve Sanatorium Direktörlüğünden : Muvakkat teminat Keşif bedeti Lira Kuruş Lira Kuruş 102 — 50 1366 — 75 Nazu.anan keşfine göre Preventormum ve Sanatorlum arazisinde mevcud su kuyusunun tamir, derinleştirilmesi ve suyun yükseltilmesi işi 12/4/938 tarihine günü saat 15 de İstanbulda Cağaloğlunda Yüksek Mektebler asında pazarlıkla tahibine ihale edilecektir. yapmak istiyen müteahhidin münakasa gününden bir gün evvel saat 15-17 arasında Yüksek Moktebler Muhasipliğinde müteşekkil komis- yona müracaat ederek bu gibi işler yapabileceğine dair vesika göstererek ve pa- zarlığa girmek için bir ehliyet vesikâst alacaktır. İsteklilerin pazarlığa başlanmazdı saat evvel depozitolarını mezkür müe basiplik veznesine yatırmış bulunacaklardır. Keşfi görmek ve daha fazla tafsilât almak için Direktörlüğe baş vurulabile- ceği ilân olunur. — (1920) tesadüf eden eciliği b Kocaeli Asliye Hukuk Mahkemesin- den: İzmitin Kozluk mahallesinde Hüseyin Ruhi oğlu Adil Subaşı tarafından İstan- bulda Sarıyer kaymakamı Hüsnü yanm- da karısı Saliha aleyhine, bir kaç sene - dir karı koca olarak yaşamaktalar ise de hukuku zevciyete ve aile birliğine riayet etmediği gibi hakaretamiz sözlerle ha - kâret etmekte olduğundan ve aralarında şiddeti geçimsizlik bulunduğundan ar - Mütenasip bir Endam . Revtasl Korsaliri (Üsma) ve Ka grerleri vücedu ıkmakarzın tenaabbü Samin eder. Sevinliğine Beleh gelmek- jSizle vöcutu yumuşalır ve Hecellir. İğiyetler ; Kamüster © uratan. Korselar (Gzlna) eviyenle baraber 25 üredan Hibaran. Gelış yeri yalmız 1 tik karı koca olarak yaşamak ve yuva teşkili imkânı kalmadığından boşanma- larına karar verilmesi hakkında - açılan davada: Dava edilen Salihaya — Ayvalık ve İstanbula gönderilen dava arzuhali ve dava ârzuhali üzerine mübaşirler ta « rafından yapılan araştırmalarda, Sali - hanın muhtelif yerler değiştirdiği ve bu yerlerde Xkısa bir müddet oturduktan sonra ayrıldığı ve bu sebeble kendisine a ir ha Nn terdemizi tekeşiniz Fiyallarmizde böyük teni di - Son Posta Yu'mL_BlyuL Havadis ve HM Yerebatan, Çatalçeşme sokak, 28 tebliğat yapılamadığı anlaşılmakla ilâ - nen tebliğat yapılmasına mahkemece ka- İSTANBUL ğ rar verilmiş olmakla dava edilen Sali - Gazetemizde çıkan yazı ve resimlerin bütün — hakları hanın 26.4.938 Salı günü saat 10 da mah- kemeye gelmesi, gelmediği takdirde du- ruşmanın gıyabında yapılacağı müddei- aleyh Salihaya dava arzuhali ve davetiye makamına kaim olmak üzere ilân olunur. (1049) mahfuz ve güzetemize aittir. ABONE FIATLARI P EREP A US . ei K Sene| Ay | Ay | Ay Beyoğlu birinci sulh bukuk hâkimliğinden: Ka | Ka | K | Ka Adnan Örçeliğin Kasımpaşada Yalıya Kâbya || TÜRKİYE —— | 1400 | 450 | G00 | 180 mahallesinin Yağkane gokağında 21 N, da || YUNANİSTAN |25840 | 1220 | 710 | 270 Ahmed zevcesi Zehra aleyhine açtığı 24 Ira || ECNEBİ 3700 | 1400 | 800 | 300 alacak davasının cati duruşmasında müddei konturat vererek müddelaleyhin konturatta- ki imzasını inkâr hulinde istiktap istendiği ve | gelmediği Lakdirde Istiktaptan kaçınarak Im- ] zasını kabul etmiş sayılacağına dalr hasebile gıyab kararının ön beş gün müd - delaleyhin ikametgüâhinin — meçhil — olması hasebile gıya bkararının on beş gün müd- detle İlünen tebliğine karar verilmiş olduğun- dan muhakeme günü olan 25 - 4 - 938 sant 1430 da mahkemeye bizsat veya bilvekâle gelmeniz muameleli gıyab kararı makamına Abone bedeli peşirdir. Adreş değiştirmek ?0 kuruştur, | Gelen evrak geri verilmez. | — Hlenlardar mes'uliyet alınmaz. Cevap için mektablara 10 kuruşluk Pul ilâvesi lâzımdır. © Posta kutusu : 741 İstanbul Telgraj : Son Posta Telefan : 20203 binasında yaptırılacak 8355 lira 80 kuruş keşif bedelli bir tecrit