11 Temmuz 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

11 Temmuz 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

6 Sayfa FAZLA SEFER tobüs son sür'atle geldi ve bir- denbire durdu. Yolcular öne arkaya sendelediler, Biri: * — Ah bacağım! Dedi, öteki: — Vah başım! Diye bağırdı. Bir başkası! — Öldüm, mahvoldum. Diyerek yere yuvarlandı. Kondüktör, otobüsün kapısını açtı, framvay mevkifinde tramvay bekliyen #İşman yolcunun karşısında yere kadar eğildi: — Buyurun beyefendi, otobüsümüz ra- hattır. Şoför olduğu yerden seslendi: — Buyurunuz efendim, rica ederim bu- yurun! Şişman zat otobüse ayağını atar atmaz btobüs top ağzından mermi fırlar gibi bir | fırlayış fırladı. Aldırma! Dedi. — Dur yahu burası mevkif, — Canım burada durulur mu? — Duracaksın. — Biletci müşteriyi zorlu bulmuştu, is- teksiz isteksiz zile dokundu, Otobüs ho- murdıyarak yavaşladı: — Atla! — Dursun! — Atla! Orta yaşlı adamın atlamasile otob'isün hızlanması bir oldu. Önde bir otobüs da- ha gidiyordu. Onu geçmek istedi. Öteki geçirmemek için sür'atini biraz daha ar- tırdı, İki otobüs yanyana koşuyar, adotü ya- rış ediyorlardı, birbirine sürtünmek, çar- pışmak tehlikesi her an için mevcuddu. Yanımdaki arkadaşım bana bütün bun- İların sebebini kısaca anlattı: Yolculardan urta yaşlı bir erkek plö—] — Şoförlere artık aylık vermiyor, oto. re baktı: — Oğlum Sirkecide durur musun? — Eminönünde insen olmaz mı? Şoeför muhavereyi işitmişti: büs tahsilâtı üzerinden yüzde ayırıyor- larmış. Onlar da, fazla müşteri almıya, hızlı gidip fazla sefer yapmıya bakıyorlar, İsmet Hulüsi D Bunları biliyor mu idiniz? | Fra Diavola kimdir ? Bu, eski İtal « yan keşişlerin « dendir. Sonraları müdhiş bir hay - dud olmuştur. İ - talyada — yıllarca Kalabria dağla - tında — şakavette bulunmuştur. A « Bıl ismi — Mikele Pezza'dır. Gözü « aü daldan budak- dan sakınmadığı için kendisine (Fra Diavolo — şeytan kardeş) ismi verilmiştir. 1806 da ya - kalanarak Napolide idam — edilmiştir. Bestekâr Auber, haydudun macerala - rını anlatan bir opera yapmış, bu eser 1830 da Parisde Opera komikte sah - neye konmuştur. yit Kırbaç neden şaklar ? Kırbacı hava - da — savurduğu - Muz zaman, şak - lar. Bunun sebe - bi de, kırbacın u - cu hızla havada savrulurken — Ö - nündeki — havayı teksif — etmesidir. Kırbaç aşağı doğ- ru indiği vakit de eski halini alan hava — havadaki molekülleri harekete bu —hareket kulak ğince — beynimize cesi getirir. ve Zarımıza de- bir — ses mev- Balıkesirde Müteşebbis bir genç * Balıkesirde oturan genç okuyucum Bay M. Ç. kararda sür'at sahibi, pra tik bir delikanlıdır: Bir gün evine giderken bir genç kız- Ja karşılaşıyor, bu genç kız o derece zarif, güzel ve çekicidir ki, derhal te- tiri altında kalıyor ve hemen arkasına düşüyor, adresini öğreniyor ve ertesi günden tezi yok, annesini yollıyarah kızı gilesinden istetiyor. Bay M. Ç. çalışkan, istikbalini gim- diden temin etmiş bir gençtir, alle mu. vafakat edecek, fakat kız henüz on beş yaşında, ailesi bu yaşta bir çocuğu ev« lendirmeyi mahzurlü buluyor, ve red cevabı veriyor. Bay M. Ç. nin teessürü şu noktada — Kiızın ailesi müteassıbdır, kendi. sile konuşmak, mektublaşmak imkânı nı bulamam, hiç değilse şimdi nişanla,; nıp, bari bir sene sonra evlenebilsek diyor ve benden akıl istiyor, * Yüz güzelliğinin Gdoğurduğu hisse dşk denilip denilemiyeceği noktası ü. — Rohaot nedir ? Çekoslovakya- h dram muharri - «i Karel Kapek'in R. U.R. isminde - ki piyesinde ya « rattığı makine a- dama takdığı isim dir. Şimdi maki « ne sanayiinde, fev kalâde işler be » ceren makinelere âlem olmuştur. * Postane kurmayı kim düşündü Postaların Mi- lâddan 550 yıl ev vel, İranda Ki - hüsrev - tarafı dan — kuru! söylenir. Kihus - rev, muhtelif şe - hirlerde postane - ler vücude getir - miş, ve bu şehir - ler arasında pos - ta tatarları vası - tasile mektublar dağıtmıştır. İmparator August Milâddan 31 se - ne evvel bu usülü — kendi ülke - sinde de tatbik etmiş, onu da Şarlma- ny taklid eylemiştir. 11 inci Lui, 1470 de Fransada postaneler yaptırmış, ve 1481 de de İngilterede postaneler inşa olunmuştur. kikatte havada bir takım — minyatür gönderir. Kırbaç şaklaması ha - patlamalardan başka bir şey değildir. zerinde durmıyalım. İstekle başlıyan hissin sevgiye inkılâb etmesi de pek madir sayılmaz. Görmeden evlenen, ev. lendikten sonra çıldırasıya seven ced. lerimizin hayatlarında birçok nümu. nelerini görebiliriz. büyük babaları mızin kendi karılarından başka kadın yüzü görmemeleri noktasını unutmak şartile, bahis üzerinde biraz müsterih olmak mümkündür. Okuyucuma verilecek öğüde gelin. ce: — Her şeyden evvel konuşup mek- tublaşmak imküânmmı bulamamaktan müteessir olmamasını tavsiye edeyim. Bu, seven bir erkek için mahrumiyet değil, başka taraflardan da gelebile: cek teşebbüslere karşı bir garantidir, Bu vaziyette yapacağı şey beş altı ay sabredip müracaati tekrarlamaktan Ybarettir, Unutmiyalım ki, kızlarda evlenme yaşının (15) e indirilmesi, şehirlerden ziyade köylerde bazı ihtiyaçlara cevab vermiş olmak arzusundan doğmuştur. Yoksa 15 yaş bir şehirli için evlenme- ye gerçekten müsald değildir, TEYZE BON POSTA Kadın Köşesi Orijinal bir elbise » Temmuz İl Loretta Yung hemşiresine benzediği için yıldız oldu Ağabeysi bir gün kız kardeşi yerine stüdyoya onu gönderdi - beyaz perdenin en meşhur Loretta Young Bugün Hollywood'un en güzel, en cana Bu elbise Landrada son at yarışlarında| yakın kadınlarından biri sayılan Loretta görülmüştür. Örgü marka modası Örgü yalnız başlı başına kullanılmaz. Garnitür yerine de geçer. Farzedelim ki keten bir robunuz veya bluzunuz - var. * Bu mevsimde kimin keten bir giyeceği olmaz ki. - Bu bluza görülmemiş bir süs koymak istiyorsunuz. İşte örgünün gar- nitür gibi kullanacağı yer geldi. Keteni- nizden derhal yuvarlak yakalı, kısa kol- tu dümdüz bir bluz veya rob biçiniz: Faz- la düz oldu sanmayınız. Örgü, onu kâfi derecede süsliyecektir. Kollarının kena- rma kumaşa uyân bir bukletten, ipekten üç dört santim genişliğinde tek lüstik ö- rünüz. Yakasına, (bluzsa) eteğine, (rob- sa) beline de ayni ipekten sık iğne geçi- riniz. Kaldı önü... Buraya da gene o ipek- ten kocaman bir markanızı örüp bütün göğsünüzü dolduracak şekilde dikiniz, Modelde gördüğünüz harfler (İ. M.) dir, Bu harfler elde sık iğne örülür. Ye- rine önce teyellenir, Sonra gizli dikişle dikilir. Young san'at hayatına istiyerek değil fa- kat tamamile bir tesadüf neticesinde atıl- mıştır, Loretta'nın bir amcası vaktile meşhur sahne vazılarından Georges Melford'un &- sistanı idi. ©O vakit Loretta henüz dört yaşında idi. Bir film için küçük bir kız çocuğuna ihti- yac hissolunmuştur. Amcası da hemen ©- nu götürmüş, küçük de muvaffak olmuş- tur. Fakat o kadar... Bir daha ne arayan, ne de soran olmuş. Böylece aradan tam on sene geçmiştir, Lorettanın Jolly Aun isminde bir kız kardeşi ile bir erkek kardeşi vardır. Bun- dem, birkaç sene evvel bir sahne vazlı Jolly'yi telefonda ararken karşısına erkek kardeşleri çıkmıştır. Delikanlı Jolly'nin seyahatte bulunduğunu fakat ona çok benziyen bir kız kardeşi daha olduğunu, isminin Loretta olduğunu söylemştir. A- dam nihayet Lorettayı davet etmiş, tec- rübeler yapılmış, bu sefer kız ilk adımını sağlam bir şekilde atmıştır... Sön seneler içinde çevirmiş olduğu filmlerin hemen hepsi her memlekette büyük bir rağbet ile karşılanmıştır. Has- Loretta kısa bir zamanda san'atkârları sırasına geçti evinde istirahattd e- . ea Loretta Young, Ramona filminde Don Armeche ile beraber kinci Balayı) filmi Amerikada çok büyük bir rağbet kazanmıştır. Halen (Süveyş) filminde imparatoriçe Öjeni rolünü yapmaktadır. İş hayatında çok titiz, çok ciddi olan saten Ramona filmi onun san'at hayatın- | Loretta Young stüdyodan ayrıldıktan ve daki kabiliyetini tebarüz ettirmiştir... istirahat ettikten sonra çok teklifsiz, çok 1938 başlangıcında çevirmiş olduğu (İ- | şen bir kadın olmaktadır. Sarışın bir genç kız aranıyor| Kolambiya film kumpaynası Ama - “GCebelüttarık,, filmi çevriliyor «Cebelüttarık» adında — büyük bir rikada geniş mikyasda — bir araştırma |film hazırlanmaktadır. Bu filmde baş yapmağa başlamıştır. Bu kumpanya (Blondie) adında bü- yük bir film çevirmek üzere hazırlık - zoller: Roger Duchesne, Erich von St- rohelm, Vivirane Romanle tarafların » dan yapılacaktır. Film «Cebelüttarık» ın tarihini can- larda bulunmaktadır. Filmde baş ro - |1andıracaktır. lün güzel ve sarışın bir kız tarafından yapılması icab ettiğinden şimdi, ölen Jean Harlow âyarında ve kumpanya |ayni tipde bir yıldız aramaktadır... İkülnağlelürüni bndedğalamni ddi aa ada aa a l aa aa gee NO aa C l iki ahnbab çavuşlar: Z Uçan halı |