15 Ağustos 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

15 Ağustos 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 BSayfa SON POSTA «Son Posta» min rabıla romani: 47 Vard Ölüm uyku | Drümmond düşüncedeydi: — Ne yapimak istiyarsunuz? sordü.. — Burton gelir gelmez - gayet tatlı bir ölümle öleceksiniz. Bu ölümün tat- lılığından başka bir hususiyeti vardır ki o da tabii görünmesidir. Sizi temin diye — ederim ki, Burton bana bu ilâcdan ilk defa bahsettiği zaman inanmamıştım, fakat tecrübe ettim, artık hiç şübhem kalmadı. Bir damara kuvvetli bir âad- yenalin şuringası yapmak beş dakikada ölümü mucib oluyor ve ilâe kanda ta- — hallül ettiği için hiçbir eser kalmıyor. © Bu vüâkiâyı bilâhare meşhur bir opera- tör de teyid etti. Malümatınızı geniş- — letmek için ilâve edeyim, adrenalin gö- ğüs darlığı ile nezleye karşı da kullanı- P lır. — Demek ki Burton cednabları Jim- — Mi Latimerin vücudüne koca bir iğne soktu, hem de arkadaşımı hiç uyandır- madan? Buna nasıl inanayım? Menalin gülümsiyerek: — Bar memuru emir almış, viskiya — Uyüşturucu bir ilâc katmıştı. Bilâhare küçük bir kloroferm meseleyi kökün- den halletti, Fakat sizden bahsedelim. Ben dün buraya gelirken sizinle karşı- laşmak zevkin! tadacağımı doğrusu - Ummuüyordum, Drüummond istemiyerek gülümsedi. Menalinin sözlerinde en küçük bir is- — tihza eseri bile yoktu. — Az farklı vaziyette ben de ayni yi söyliyebilirdim, cevabını verdi. — — Emin olunuz vaziyetin böyle olu- şuna ben de müteessifim. Fakat ne ya- palım ki büyük oyun oynıyanın büyük tehlikeyi göze almış olması da icab e- der. Drummond sordu : — Hâdiseyi biraz tavzih etmek iste- mmez misiniz? Kendi hesabıma ben sır- olarınızın bir kısmını biliyorum, fakat hepsini değil, ve mademki yolcuyum, Mmerakımı tatmin etmek isterdim... — Hay hay. Fakat vaziyeti iyice kavrıyabilmek için iki sene evvelki za- — mana kadar inmek lâzım. Beynelmile! meseleler hakkında size bir konferans vermek istemem. Yalnız o zaman İngil- ftere müstesna olmak üzere bütün dev- — letlerin var kuvvetlerile silâhlandıkla- rint hatırlatmak icab eder. 0 za- mandır ki beni harekete memur ettiler ve istediğim yolu tutmakta da serbest bıraktılar. Hedef İngiltereydi ve müs- temlekeleriydi. Bir gün Çekoslovakyada, Prag şeh- rinde bir dost evinde misalirken, bir fabrikada yapılmış olan bir tahribeilik hareketi dikkatimi çekti. Gayri mem- nun bir amele kuvvetli bir bomba te- Garik ederek büyük ve kıymetli bir makineyi parçalamıştı. Bu harekette GN mek lâzım. Ona birkaç yıl evvel tesa- düf etmiştim, para için her şeyi yap - mak kabiliyetinde bir adam olduğunu derhal gördüm, Esasen Mayeri bulan da odur. Aman unutmadan sorayım: Drummond İsviçrede Mayer'in evine giren siz mi idiniz? — Evet. — © halde çok şey biliyorsunuzdur? Drummand sükünetle: — Şimdi söylediklerinizin bir çoğu- nu keşfetmiştim, dedi. Fakat adamları- nız Mayer'i neden öldürdüler? — Tehdidle para çekmiye teşebbüs edecek derecede budalalık yapmıştı. — Ben de böyle bir şey olacağına ihtimal vermiştim. Fakat rica ederim devam ediniz. Ax<ar ae %îîî 'Türkeeye çeviren: Hasnun Uşaklığll su içinde — Yok, şimdi sıra sizin! Drummonâ sükünetle: — Haydi öyle olsun, dedi ve başla- dı: — Mayer'in ihtira ettiği mekanizma Petworth marka konserve kutularına tıpatıp tevafuk ediyordu ve bu kutular boşaltılınca patlayıcı madde ile doldu- Tuluyondu. Merkez deponuz bu mağa- radadır. Bombalar muayyen zamanda yollanacak ve muayyen saatte bütün fabrikalarda birden patlıyacaktır. Menalin tasdik etti: — Tamamen doğru! — Yalnız maksadı henüz anlıyama- dım, Hedefiniz neydi? (Arkası var) S 3 refa ' AU U NE Soldan sağa ve yukarıdan aşağı: i — Bilhassa şu aralık bizi iz'aç eden bir nevi sinek. 2 — Vukua getirmek - Gemi direği. 3 — Suda gider - Atılgan ve mukavim. 4 — Saltanat devrinde sivil bir rütbe - «Demek» masdarından füli iltiza- minin Üçüncü müfred şahsı. & — Bir Musevi ismi - Bir rakam. 6 — Şart edatı - Çocuğun hizmetine tahsis edilen erkek hizmetçi - Bir şahıs zamiri. 7 — Gelir - Bir istifham edatı, 8 — Çok temiz olanlara yakışacak su- Tette, 9 — Avanak - Amca taraf ve cihet manasına. 10 — Bir otomobil markası - Damarla- Tımızda dolaşır. RADYO Bugünkü program İSTANBUL 15 Ağustas 1938 Pazartesi ÖĞLE NEŞRİYATI: 12.30: Plâkla Türk musikisi, 1280: Hara- disx13056: Plâkla Türk musikisi, 1320: Muh- Belif plâk neşriyatı. AKŞAM NEŞRİYATI: 1830: Hafif müzik (Plâk). 1030: Matma- vel Andre Bastiye: Paris kazinosu artistle- rinden, muhtelif şarkılar. 19.56: Borsa ha - berleri. 20: Saat Ayarı: Grenviç rasadkane- sinden naklen. Rıfat ve arkadaşları tarafın- dan Türk musikisi ve halk şarkıları. 20.40: Havü raporu. 20.43: Ömer Rıza Doğrul tara- fından arabca söyler. 21: Saat âyarı. Orkea- tra. 21.30: Pasıl saz heyeti: İbrahim ve arka- daşları tarafından, 2210: Opera — müzikial (Plâkı, 22.50: Son haberler ve ertesi günün programı. 23: Saat âyarı. BAAA ANKARA 15 Ağuslaş 1918 Pazartesi ÖĞLE NEŞRİYATI: 14.30; Karışık plâk neşriyatı. 1450: Plâkla Türk musikisi ve halk şarkıları. 15.15: Ajans haberleri. AKŞAM NEŞRİYATI: 18.80: Karışık plâk neşriyatı. 19.15: Türk muzikisi ve halk şarkıları (Hikmet Rıza). 20 20: Saat âyarı ve arabca neşriyat. 20.16: Türk musikisi ve halk şarkıları (Handan). 21: Ha- vacılık hakkında konuşma: — (Şakir Hüâzım Ergökmen). 21.15: Btüdyo salon orkestrası. 22: Ajans haberleri ve hava raporu, 22.15: | Yarınki program, Bir doktorun günlük notlarından Yazın görülen çocuk İshallerine karşı Tedbir ve tedaviler 30 bilmecemizde kazananlar 30 temmuz tarihli bilmecemizde ka- | kızı Perihan, İstanbul Selçuk san'at okulun- zananları aşağıya yazıyoruz. İstanbul- da bulunan talihli küçük okuyucuları- mızın pazartesi, perşembe günleri öğ- leden sonra hediyelerini bizzat idare- hanemizden almaları lâzımdır. Taşra okuyucularımızın hediyeleri posta ile adreslerine gönderilir. Bir kol saati İstanbul Beyoğlu 45 inci mekteb 4/G den 138 Talât. MUHTIRA DEFTERİ (8on Posta hatıralı) Malatya Ahoğlu sokak No, 23 de Sabahat | Akay, Foça gümrük memuru Hüseyin kazı Birsen, Bandırma zahire şirketinde Şevket Tarhan oğlu Servet, İstanbul — Kızıltoprak Hüseylnpaşa çıkmazı No. 26 da Bahtiyar, İs- tanbul Beyoğlu 31 inci ilk okul sınıf 2-A da Mustafa, Üsküdar Sultantepesi Selvilik cad- desi 13 de Turgud. MÜREKKEBLİ KALEM (Son Posta hatıralı) Zile İstiklâl okulu talebesinden 20 numa- rahı Turgud, İstanbul erkek Jisesi — sekizinci gınıftan Orhun, Üsküdar 24 üncü mekteb 21 Neclâ, Tekirdağ polis memuru Mehmed oğlu Kemal Aslan, İstanbul Haydarpaşa llsesin- den 208 Tevfik, İstanbul İstiklâl Hsesi sınıf 2 de Kemal Köymen, BİRER YAPI TAKIMI İstanlail Yeşilköy Dörtkardeş sokak No, 15 de Nerihe, Üsküdar orta okulu sımıf 1-C de 464 Seyfi, İstanbul Şehzadebaşı No. 11T de Ahmed Anil İstanbul Beşiktaş Serencebey yokuşu Çitlenbik sokak 12 de Muzaffer, İs - tanbul Kumkapı orta ekulu sön sınmftan Ba- bahaddin. ELİŞİ OYUNCAK Çanakkale askeri inzibat sübayı Mustafa oğlu Orhan, Kurtuluş Tepeniti 132/1 Nevsad Gökçek, İstanbul Samatya — Ağaçkakan No. 17 de İhsan, İstanbul Küçük Ayasofya med- reso çıkmazı No. 2 de Künüran, Çamlıca A- lemdağı caddesi İmam Etem sokak 8 de Firüzan, Kızıltoprak orta mektebi Sacid. DİŞ (Son Posta hatıralı) Ankara posta kutusu No, 54 de Nahide Gü- ven, Ankara Duatepe mahallesi Yalvaç sokm- Bi No. 23 de Hüseyin, İzmir Karataş İhsani- ye sokak No. 20 de Şevket, İstanbul Çamlıca Bulgurlu Pembe köşk Siyadet, İstanbul İş Bankasında Tevfik Göyenç kım Gönül. DİŞ MACUNU Tekirdağ Ertuğrul mahallesi Şifa — sokak No. 4 de Muallâ, Keşan Zaferiye mahallesin- |de Nusret Şaşmaz, İstanbul Ayasofya Üsküp sokak No. 14 de Münir, Üsküdar Açıktürbe |Gelinalayı sokak No, 23 de Kümıran, İstan- bul Küçük İsmailpaşa ban No. 1 de Kur- tuluş. | ALBÜM (Son Posta hatıralı) Zonguldak — hastane idare memuru Hilmi 1 — Eksiltmeye konulan iş: Aydın ba 47.250 Hiradır. dan Kadriye, Çankırı hükümet caddesi No. 58 de Mehmed Güneyçal, İstanbul 12 'net mekteb 301 Hulüsi Gürses, İstanbul — Patih Yi inci ük okuldan 20 Ali. AYNA (Son Posta hatıralı) İstanbul 49 uncu ilk okul sınıf $ İstanbul ikinei ilk okul sınıf 4 de tanbul Şişli Terakki llisesi sınıf 1 Gökbora, 'Tokad muhasebe müdürü oğlu Sadri Ak- türk, Niğde tcra memuru Emin oğlu İlhan, İstanbul Ayaspaşa Hacıhamam sokak NWo. $ de Servet, Niğde Biçki Dikiş Yurdunda Fik- |riye, Çorum hükümet kargisi tütün bayil Bıddık oğlu Mustafa, İzmir Karşıyaka Zafer sokak No, 78 de Hayri, Samsun tütün mer- kezinde Hüseyin oğlu Cemil, İstanbul Beya- zıd 6 incı okuldan 228 Ercümend, Balıkesir Aygören mahallosi No, 4 de Nevlia, Ankara Gazi orman çiftliği 28 numaral evde A. RESİMLİ ELİŞİ MODELİ Zonguldak Ücaret odasında Ali Erkan, Mu- danya Çınarlı kahve şokak No, T de R. Sa- İyan, Adapazarı mahkeme azası Tevfik oğlu Mes'ud, Bursa Cumhuriyet caddesi Na 296 da Ali Saib, Fatih Müftiali mahallesi Kan - gal sokak No. 17 de Yusuf, İstanbul Kasım- paşa Mutfakkapı lesi No. 25 de Yusuf, Samsun Saldbey İlesi Ruşan sokak No, 26 da Mehmed, Ordu ziraat mücadele tek- nisyeni kızi Beyhan, İzmir Güzelyahı Güneş sozak No. 3D da Haytiye, Akşebir aditye kar- şısında müstdratçı Ali oğlu Refot Erten, İs- tanbul Anadoluhisar Nişantaş 20 de Sabih, Bakırköy Kartaltepe Piliz sokak No, 6 da İh- san, Çine ziraat memaru kım Ayten, Aydın Gazi bulvarı No, 2 de Hayrünmisa, Bafra orta okulundan 197 Halll Yücel, Söke binbaşı Beh- cet kızı Kevser, İstanbul Haydarpaşa devlet demiryolları telgraf muhâbere memuru oğlu Cavld, Ödemiş Belediye caddesi Na 15 de Ramiz, Manlsa telgrafçı İzmail oğlu Paruk Sarıyer Dereboyu No. 37 de Semiha, KART Çerkesköy fen memuru kızı Gönül, İstan- bul Boğaziçi ilsesinden 199 Kemal, Darıca ilk okul sınıf 9 de Emel, Kasımpaşa bakkıal Osman oğlu Adil, Bilecik istasyon makinisti İsmall kızı Büheyda, İzmit Zabitan mahalle- «i No. 14 de Zerrin, Konya tümen muhasebe mümeyyizi Tevlik oğlu Felhi, Beyoğlu 43 ün- €ü okuldan 129 Neclâ Çetintürk, Kumkapı orta okul 2-A da Sabri, Çorlu Kumyolu No 9 da Mürvet, Zonguldak seyyar tahakkuk memuru Niyazi oğlu — Cevdet, — Diyarbakır san'at okulu muhasibi oğlu İbrahim, Kozlu posta telgraf şefi oğlu Yılmaz, Tophane Ört- meallı sokak No. 1 de Memduha, İstanbul Kız orta okulundan G4 Bedla, Zile Altınyurd ilk okulu sınıf 3 de Nafiz, İstanbul Mahmud- paşa Bezciler sokak No, X? de Esad, İstanbul kız orta okulundan 258 Mihriban, Ödemiş Gazi Osmanpaşa caddesinde Dr. Muhitün Yılmaz kızı Perihan, Edremid evkaf memuı- ra oğlu İhsan. NafıaVekâletinden taklığı kurutma ameliyatı, keşif bodeli 2 — Eksiltme 20/8/938 tarihine rastlayan Cumartesi günü saat 12 de Nafıa Ves kâleti sular umum müdürlüğü su eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf w- sulile yapılacaktır. 3 — İstekliler eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık işleri genel şartnamesi, fenni şartname ve projeleri 2 lira 36 kuruş mukabilinde Sular umum müdürlüğünden alabilirler. Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 3544 liralık muvakkat teminat vermesi, 20 hin liralık nafla su işlerini veya buna mundil nafia işlerini taahhüd edip muvaffakiyetle bitirdiğine ve bu kabil nafia işlerirti başarmakta kabiliyeti olduğuna dair nafia Vekâletinden alınmış müteahhidlik vesikası ibraz etmesi. 4 — İsteklilerin teklif mektublarını 2 nci maddede yazılı saatten bir saat ev- weline kadar sular umum müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri lâ - zımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. —<2745. <4892. Çocuklarda yazın görülen Lhallere kar- Şı ne gibi tedbir ulmalıdır? Çocuğa bi- rinci günü her iki saâtte bir defa bir fin- can az şekerli Kisarna süyu, diğer defa- sında bir fincan çok açık çay vermeli. Ertesi günü her iki saatte ikişer fincan az şekerli pirinç suyuna beşer gram be- bek ayranı konmalıdır. Daha ertesi günü her üç aaatte olmak üzere her pirinç su- yuna onar gram ayran İlâve etmelidir. Bu suretle tedricen pirinç suyu azalmalı. Ayranı çoğaltmalı ve bü Suretle tekmil bebek ayranı olmalıdır. Şu İlsteye bir göz gesdirelim: bir yenilik olmamakla beraber, ben kendi hesabıma parlak bir fikir bul- Gdum, Zira bütün makineyi parçalamak için en hassas yerine gayet az mikdar- 'da bir patlayıcı maddenin konulması kâfi gelmişti. Anlamış olacağımız üzere düşünce-| Euvelki bulmacanın halledilmiş şekir min başlangıç noktası budur. Filhaki- Haa eai Üelai, ka kendi kendime: «— Ayni hareket memleketin bütün fabrikalarında yapılacak - olursa hâsıl | AD Ş T ESEE TC E SN MNN Y gö ARSNEENEECRLRNERİN Nİ Üİ S N Ü AŞ İA ÇAA ĞA GA İ ee olacak vaziyet meydandadır» diyor- Birinci gün yalnız çay ve maden suyu. dum. İkinci günü yalnış pirinç suyu her defa- ; ha Bittabi iktiham edilecek — birçok ? (Pertev), Alemdarda: ceş- İİİ ©90a yüz gram ve üç gram çeker. Yapı İşleri İlânı müşkülât vardı. Bunların birincisi|| et Neçet), Boyamdda: (Asador), Bamat- || Ürüncü günü 95 gram pirinç suyu, beş gram ayran. Dördüncü günü 90 gram pirinç suyu, 10 gram ayran. Beşinci günü 80 gram pirinç suyu, 20 gram ayran. Altıncı günlü 70 gram pirinç suyu, gram ayran. Yedinci günü $0 gram pirinç suyu, gram ayran. Bekizinci günü $0 gram pirinç suyu, 50 gram ayran. Ve böylece pirinci asaltmak ve ayranı gçoğaltmak lüzımdir. Nafıa Vekâletinden 1 — Eksiltmeye konulan iş; Ankarada jandarma matbaasının ikmali inşaatıdır. Keşif bedeli 19,757 lira 50 kuruştur. 2 — Eksiltme 22/8/938 Pazartesi günü saat 10 da Nafıa Vekâletinde yapı işleri eksiltme komisyonu odasında kapalı zarfusuliyle yapılacaktır. 3 — Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri evrak 100 kuruş bedel mukabi- linde yapı işleri umum müdürlüğünden alınabilir. 4 — İstekliler 1481 lira 85 kuruşluk muvakkat teminat vermeleri ve Nafıa Vekâletinden alınmış yapı müteahhidliği vesikası ibrazı lâzımdır. $ — İstekliler tekli mektublarını ikinci maddede yazılı saatten bir saat ev- veline kadar yapı işleri eksiltme komisyonu reisliğine makbuz mukabilinde teslim edeceklerdir. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. — patlayıcı maddeyi birçok şehirlere yol- — hhamak için hangi vasıtanın münasib ol- duğunu kestirmekteydi, ikincisini şüb- he uyandırmadan fabrikalara girmek — teşkil ediyordu. Üçüncü zorluk da veri- B Jen emrin yapılacağından emin olmak- taydı. Benim için İngilterede bir yardımcı bulmaktı, işte Burtonu o zaman hatır- Jadım, münasebeti gelmişken sorayım: Hakkında ne düşünüyorsunuz? — Lehinde bir şey görmüyorum. İ | — Ben de öyle, Kendisini çok sev- Di mediğimi itiraf ederim. Fakat bana bü- — yük hizmetler yaptığını da inkâr etme- yada: (Teofilos), Eminönünde: (Hüse- yin Hüsnü), Eyübde: (Hikmet Atlamaz), Fenerde: (Vitali), Şehremininde: (Ham- di), Şehzadebaşımnda: (İ. Hakkı), Kara- gümrükte: (Funad), Küçükpazarda: (Hu- Iüsd, Bakırköyünde: (Merkez). Beyoğlu cihetindekiler: Tünelbaşında: (Matkoyiç), Yüksekkaldı- zımda: (Vingopulo), Galatada; — (Mer- | kea), Taksimde: (Kemal, Rebul), Şişlide: (Pertev), Beşiktaşta: (Sileyman Receb), Boğariçi, Kadıköy ve Adalardakiler: Üsküdarda (İmrahor), Sarıyerde: (Oz- man), Kadıköyünde: (Büyük, Üçler), Bü- yükadada — (Şinasl Raza), Heybelide: (Tanaş). a eee FAŞA P A EERRNE SÜĞĞ DAĞ AĞN GAĞA Ğ Ğİ ZÖ D Kİ GSN «5145,