19 Haziran 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

19 Haziran 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

İtalyan sermayeli elektrik şirketleri satın alındı Mukaveleler şehrimizde imza edildi, Nafıa Vekili beyanatta bulundu Nafia Vekâleti tarafından © bir milyon yedi yüz elli bin liraya satın alınan, İtak yan sermayeli Bursa cer, tenvir, kuvvei muharrike Türk artonim şirketine sid Bur sa elektrik müessesesi ile Müttehid Elek. trik 'Türk Anonim şirketine O&d Burss, Balıkesir, Gaziantep, Edirne, Tekirdağ we Mersin elektrik müesseselerinin satın lama mukavelesi dün sabah şehrimiz Na. fin Müdürlüğü binasında imzalanmıştır. | Altı mühim şehrimizin elektrik şirket lerini millileştiren bu satın alma muka -| velesi dün. Yalovadan şehrimize dönen Nafia Vekili General Ali Fuad Cebesoy ve şirket murahhaslarından o mühendis Nemi ve Bertola tarafından imzalanmış . tar. İmza merasiminde Vali ve Belediye Re. isi Dektor Lütfi Kırdala imtiyazlı şirket - İer reisi Emin İpekçi ve Nafia erkânı ha . zır bulunmuşlardır. Satın alınan şirketlerin umumi heyet . Jeri yarın Bursada toplanacağından imza Agi dün Nafia Vekilinin şehrimizde bulun. masından istifade edilerek bitirilmiştir. Nafia Vekili imza merasiminden sonra bir muharririmize aşağıdaki (o beyanatta bulunmuştur: Şoför Şükrünün idaresindeki otomo- ,bii Beyoğlu caddesinden geçerken Ya- şova adında bir çocuğa çarpmıştır. Yaralı çocuk tedavi altına alınmış, suçlu şoför yakalanmıştır. Bir otomobil kanalizasyon hendeğine yuvarlandı Koço adında birinin idaresindeki 895 mumarah hususi otomobil Harbiyeden geçmekte İken açık bulunan kanalizas- yon hendeğine yuvarlanmıştır. Kaza neticesinde Koçoya hiç bir şey olma - maş, yalmz otomobil ehemmiyetli su - Tette hasara uğramıştır. 'Tramvaydan atlıyan bir kadın yaralandı 676 mumarah Eminönü - Bebek tram vay arabesile Bebeğe gitmekte olan 45 yaşlarında Münevver adında bir ka- &ın, tramvay Bebek istasyonuna gel - meden atlamak istemişse de yere düşe- rek yaralanmıştır. Yaralı Münevver ifadeye gayrimuk- tedir bir halde Beyoğlu hastanesine kaldırılmıştır. Floryada hir kız boğulurken kurtarıldı Karâgümrükte oturan Refik kızı 12 yaşında Sabahat, Floryada denize dü - gerek boğulmak üzere iken kurtarılmış ve Haseki hastanesine kaldırılmıştır. Bir randevu evi meydana çıkarıldı Beyoğlunda Turunç sokağında 12 nu Mmarsda oturan sabıkalı randevucular - dan Eminenin evinde yapılan aramada Beher ve Melfhat adlarında İki kadın- Ya üç erkek butunmuştur. Kadınlar muayeneye sevkedilmiş, suçlu Emine hakkında takibata başlan mıştır. Bir sinemada filmler tutuştu Kumkapı Nişancasında Şevkete aid sinemanın makine dairesinde bulunan fimler tutuşmuşsa da derhal söndü - rülmüştür. Bir yangın başlangıcı Beşfktaşta Köyiçinde 22 numarah ev de oturan kaptan Tahsinin evinin bir katında yangın çıkmış, ateş itfaiye ta- rafından söndürülmüştür. Bir motör bir sandala çarptı İsmailin idaresindeki 3039 numeralt sandal Kasımpaşa iskelesinde müşteri beklemekte iken Denirbankın 953 nu- maral motörü çerpımiştır. Kaza omasında sandulın baş taraf hasara uğrudığından zabıta tahiciemiz «— Edirne, Gaziantep, Bursa, Tekir. dağ. Bahkesir elektrik (o müesseselerile Mersin elektrik şirketine aid bisse sened. İlerinden mühim bir miktarının hüküme - j imizce salın alınması hususundaki mu . ' kaveleyi bugün imzaladık. Mukaveleye göre bu müesseseler 1 Tem | muz 939 tarihinden itibaren hükümet na muna işletilmeğe başlanacak ve bu tarih. ten itibaren de devir ve teslime başlana. İ caktır. Müesseseler 850 bin lirası peşin ve mi. iebakisi beş senede müsavi taksitlerle ö. denmek üzere 1,750.000 ya satın alin. İ maştır, Paralar diğer şirketlerdeki ahkâm (misillâ memleketimiz mahsulâtının satın İ alınması suretile hi çıkarılacaktır. Bu mukavelenin tasdiki hazkındaki ka . nun Yiyihası. Büyük Millet Meslisinin bu içtima devresine yetiştirilecektir. * Üç gün evvel Yalovaya gitmiş (olan Nafia Vekili General Ali Fuad Cebesoy dün sabah şehrimize dönmüş ve akşam ekapresile Ankaraya hafeket (o etmiştir. Nafia Vekili Haydazpaşa © istasyonunda vilâyet ve Nafia erkânı ve dostları tara - fından uğurlanmıştz Etrafa sarkıntılık yapanlar mahküm oldu Behzad, Hasan, Abdülkadir ve Meh- med adlarında 4 arkadaş evvelki gece Balatta kendilerini bilmiyecek kadar içtikten sonra etrafa sarkıntılık etme - ğe başlamaları üzerine polisler tara - fından yakalanmışlardır. Dün bir sarhoşluk ve sarkıntılıktan suçlu olarak nöbetçi cürmümeşbud mahkemesine sevkolumen suçlular, ya- pılan muhakeme neticesinde üçer lira para cezasına mahkfim edilmişlerdir. Poker yüzünden kavga çıkaranlar beraet ettiler Büyükadada Attilâ pansiyonunun ga zinosunda dördü kadın ve beşi erkek ölmek üzere 9 kişi evvelki gece geç vakte kadar kâğd oyunu oynadıkları sırada aralarında kavga çıkmıştır. Gü- rülü üzerine yetişen polisler, kavga sebebinin poker yüzünden çıkmış ol - duğunu görerek haklarında takibata başlanmak üzere kendilerini Müddei - umumiliğe sevketmişlerdir. Dün bu iddia #le nöbetçi cürmümeş - hud mahkemesinde muhakemeleri gö - rülen suçlülar, poker oynamadıklarımı ve aralarmda çikan münazaanın baş - ka bir meseleden dolayı vukua geldi - ğini söylemiştir. : Neticede suç sabit sörülememiş ve beraetlerine karar verilmiştir. Kâğıd deposuna giren hırsız Osman adında biri evvelki gece Sir - kecide Baker hanmın altındaki Nesime aid kâğıd deposuna hırsızık maksadi - le girdiği sırada bekçi tarafından yaka- lanmıştır. Dün, sirkatten suçlu olarak nöbetçi cürmümeşhud mahkemesine sevkolu - nan Osman, yapılan muhakeme esna « sında iddia edilen suçu inkâr etmiştir. Mahkeme heyeti, görgü zaptında im- zası bulunan polisin de celbine Kizum görerek muhakemeyi başka bir güne talik etmiş ve Osman hakkında tevkif kararı vermiştir. Rakıyı içip kavga eden Iki arkadaş Fatihte Akşemseddin mahallesinde oturan Faik ile Servet adlarında iki ar- kadaş evvelki gece evlerinin bahçesinr de oturup içliklen © sonra birbirlerile kavgaya tutuşmuş ve gürültü etmeğe başlamışlardır. Şikâyet üzerine vak'a mahalline gelen polisler her ikisini de karakola götürmüşlerdir. Fafk #e Servet sarhoşluktan suçlu olarak mahleşmeye , iki Arnavud kumandan! şehrimize geldi Arnavudluğun İtalyanlar (tarafından işgali esnasında Draç cephesi kumandan. ğını yapan eski Arnavud ordusu erkâ nından Albbss Kupi ve emniyet teşkilâtı şef kaymakam Kurt Şkuti dün Konvan. siyonel trenile Yugoslavyadan şehrimize gelmişlerdir. Abbas Kupi dün gazetecile. re: — Türkiyeye geldiğimiz için çok mem. munuz. Memieketimizi kurtaracağımızı ve kralımızla birlikte tekrar eski yerlerimize döneceğimizi umuyoruz. Arnavud milleti esaret ve istilâ altındı yaşayamaz.» Arnavud kumandanları dün Perapalas oteline giderek Kral Zoguyu ziyaret et » mişlerdir. 14 aylık bir çocuk Su | tenekesi içinde boğuldu Toplkapıda Pazartekkesi (o sokağında 4 numarada oturan Durmuşun 14 aylık kız çocuğu, anasının mutfakâa bulunduğu bir sırada evin taşlığındaki terkos musluğu altındeki su tenekesinin içine düşerek bo ğulmuştur. Zubrta, kaza etrafında tahkikata baş - Jamiştir, Dahiliye Vekili Yalovaya gitti Evvelki akşam Ankaradan © şehrimize gelen Dahiliye Vekili Faik Öztrak dün sa beh Yalovaya gitmiştir. Dahiliye Vek'li! ZxenNeMi.. Zahire borsasında bir Hafta zarfında piyasada satışlar olmuş ve umumiyet itibarile piyasa canlı ge miştir, Yeni mahsul sert buğdaylar için de talebler vukubulduğu gibi Mersin - de de arpa satışları hararetlenmiştir. Ya. pak ve tiftik ihraç ve satış hareketleri de devam elmektedir. BUĞDAY : Hafta zarfında buğday pi. yasasında fiatlarda bir değişiklik olma - maş, gelen mailler cinslerine göre normal! şekilde satılmıştır. Tüccar malı 3884 ton| buğday gelmiş ve şebrin günlük ihtiyacı toprak mahsulleri ofisinin zetkiği buğdayla ikmal edilmi sa son yağmurlardan sonra yeni mahsul buğdayların müsaid bir inkişaf yeri ar - zelmesi piyasanın istikrarında âmil ol - muştur, Yeni mahsul sert buğdaylar için Almanyadan şimdiden talebler vukubul. maktadır. Fiatar, 1.2 çavdarlı ekstra ekstra Po. latlı 6,98.7, 4.5 çavdarlı Ankara, Yerköy ve âyarı mallar 5,30.5,35, 9.10 çavdarlı Konya, Ilgın, Akşehir âyarı mallar 5,23. 6.27, 1.2 çavdarlı ekstra Anadolu sertleri 5,30.6, 6.7 çavdarlı sıra Anadolu şertleri $,15.5,20, &10 çavdar Trakya malları 5,10.5,12, 14.15 çavdarlı kızılca 5,30.5,32 kuruştan muamele görmüştür. ARPA : Şehrimizde arpa stoku kalma. mış ve Mersinden yeni mahsul arpa gel meğe başlamıştır. Mersinden Almanya içm mühim miktarda arpa alınmaktadır. bugün veya yarın akşam Ankaraya dö - necektir. Sehir isleri: Elektrik, Tramvay ve Tünel Idarete- rinin belediyeye devri muamelesi bugün başlıyor İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel İdarelerinin belediyeye devri hakkın - daki kanun lâyihası Büyük Millet Mec lisi tarafından tasdik edilmesi üzerine bu idareleri belediye namına tesellüm edecek heyet bugünden itibaren Metro hanımda işe başlıyacaktır. Tesellüm he- yeti Elektrik, Tramvay ve Tünel İda - relerine aid bütün tesisat ve malzeme ile bereber binaları da teslim alacak - tır. Vatmanı döven genç mahküm oldu Sirkecide Cavid adında bir vatmana kakaret eden ve kendisini döven Ya - şar isminde bir genç | gün hapse ve 16 lira para cezasına mahküm edilmiş - tir. Bir otomobil kazası Şoför İsanın idaresindeki 1794 nu - maralı otomobil Ağacamisinden geçer- ken Hakkı admda birine çarparak ha - fifçe yaralamıştır. Yaralının müdava yapılmış, suçlu şoför yakalanmıştır. NİŞAN ini merkez muavini Hasan Bas. ri Kılıç kam Bayan Seher Kılıç ile teğmen Nuri Alptekinin nişanları o Topkapıdaki evlerinde akraba ve dostları huzurile ya. pılınıştır, Tarafeyne saadetler dileriz, —— SENENİN EN MUAZZAM ESERİ NEV - YORK SERGİSİ Bükreşte 3 gün otel ve yemek Roterdamda 1 gün otel ve yemek NEWYORKTA 14 gün ikamet Pariste 3 gün olel ve yemek Atlantiğin en güzel vapurlarında yemekli ve yataklı kamaralar; bütün masraflar dehil 390 Lira Ayrıca cep parası lemin edilmiştir. Kayıtlar kapanıyor NATTA 4 Galatasaray Telefon: 44014 Hemen teslim şarile Almanlar beher (0. nunu 52 liradan mübaya etmekte 12 ay vâdeli teslimler için 2.3 ira nokşan flat. lar teklif etmektedirler. Fiatlar, dökme Anadolu malları Hay - darpaşa teslimi 4,30.4.35, Marmara ve Trakya malları çuvallı iskele teslimi 5,02. 5,05 kuruştur, DUSAM : Uzun müddettenberi durgun giden susam piyasası Rusya ve Roman - yadan tadebler vukuu ve bu memleket ler için ehemmiyetli taahhüdlere girişil. mesi yüzünden canlanmış ve fiatlar 10 para yükselmiştir. Son satılan Antalya malları 20 kuruş 5 paradan muamele gör müştür, Susam isthsal mıntakalarında mahsul vaziyeti memnuniyetbahştır. TİFTİK : Hayvani maddelerin satış - Tarı istekli olmalıta berdevamdır, Hafta zarfında piyasada 5400 balye miktarında satış muameleleri olmuştur. Bu malların Toprak mahsullerine piyasalardan talebler bulmuş ve mühim satışlar yapılmıştır .İ Konya, Kırşehir malları 51-52, İ yün 70.75, debağ yünleri 50.55 kul ahcıları Almanyaya ihracat ypan firma. Tardır. Talebler devam etmekte olup ya. kında İngillere için taleb vukubulacağı tahmin edilmektted. Üniversitede Jeoloji talebelerinin Avrupa seyahati tehir edildi İstanbul Üniversitesi jeoloji talebe - sinden 20 kız ve 30 erkekten müteşek- kil bir grupun dün başlanması mu - karrer olan Avrupa seyahati şimdilik tehir olunmuştur. Cenevre Üniversi - tesinin daveti üzerine İsviçreye v& Alp dağlarına ve bundan sonra Bulgaris - tan, Romanya, Macaristan ve Yugos - lavyaya yapılacak olan bu seyahate a- ii bütün hazeri'klar ikmal edilmiştir. Üniversite gençleri birkaç güne kadar başlarında jeoloji ordinaryüs profesö- vü Hâmid Nafiz Pamir ile profesör Pa- rejas olduğu hâlde seyahate başlıyacak lardır. Naşit Özcan - Ertuğrul Sadi Tek birlikte Şehzadebaşı TURAN tUyatrosunda Bu HALK elik liye “ paradi 10 loeslar 100 VODVİL 8 perde okuyucu Aysel EGE TİYATROSU Nurettin Genç Dur ve arkadaşlar! 19 Haziran Pazartesi akşamı Bakirköy Sakızağacı sinemasında ÇILDIRAN ADAM Murad Şamil varyetesi haftalık vaziyetin hulâs4#/ vuku Fiatlar, Oğlak 123.126, Karshisf” tahya malları 111.122, Ankara 3 108.110, Çerkeş, Bolu malları 1651 ruştur. , YAPAK : Yerli fsbrikalar ve Sy lerden başka Alman alıcıları dâ , da faaliyete geçmişlerdir. Stoklsf tuk maştır, gelen mallar hemen müşteri ” | maktadır, ! gö Fiatlar, Trakya. Bandırma, BUR İları 68.65, Çanakkale, Gelibeitr Edkişehir malları 53, Ankars. yasi a Hafta zarfında 3000 balye yapı# olmuştur. MAZI : Hafta içinde piyasada zerine de müameleler olmuştur. kilosu 20.21 kuruştan satılmakta ey Kuşyemi Trakya malları yeni Sy Fob Tekirdağı 6-6,02 ketemtabu” yl mara reslları yeni çuvallı iskele 9,20.925, nahud Bandırma, Karabiği ya ları Fob dökme 7.7,10, bakla Ban eş Karabiga malları Fob dökme 4-5” rTuştur, Yaş meyva ve sebze ambali en gö “ meselesi Ziraat Vekâleti, birinci (köy “© v4 kongresinde ehemmiyetle mevzu “ey olan yaş meyva ve sebze ambelâjla selesi üzerinde yeni tedbirler Vekâlet her nevi yaş meyva ve içine konulabilecek ve bu meyva “* 2€ üzerinde hiç bir zarar yapmıY?. v4 ayrıca içindeki malı en fenni şekili” valandırarak uzun müddet day8' el temin edecek standard ambalâj tesbit etmiştir. ye” Vekilet bu ambalâjlardan devif “yg sabına külliyetli miktarda yap”. yk ilk olarak şimendifer güzergihii g tün merkezlere tevzi etmiştir. HÜ, ey tün, meyva ve sebze müstahsil! ile * & rın faydalarını görerek bütün yuri j“ Bıtılmasını arzu ettiği bu ambaldj çin nakliyatta da kolaylıklar g9” si kararlaştırılmıştır. Bu şekilde va dard tb âmbalâjlar içinde sevke her nevi yaş meyva ve sebze İçin ei devlet demiryolları şebekesinde p> büyük tenzilâtlı nakliyat tarifesi Ge on daha tenzilât yapılacaktır. if Ziraat Vekâleti ayhi tib ambalâi çe memleket sahillerine de tevzi ef yap denizyolları hatlarında da tenzilât lacaktır. Müteferrik: Hamiyetli bir vatandaşım? gi” Yeşilköy Parti binası, Parti 5 Mehmedin delâletile ma) sahil # Kütühya başmübendisliğinden sU kald mühendis Acemyan vekili misi Mustafa tarafından Partiye ru edilmek üzeredir. TeberfU resmi muamelesine başlanılmıştı” Ortak ahçıların kavgasi Beşiktaşta Kuruçeşmede 84 rah dükkânda ahçılık yapan ve karısı Fatma İle ortakları rasında para meselesinden bir zaa çıkmış, ve birbirlerini d başlamışlardır. Bu sırada Ruşe” geçirdiği bir ekmek bıçağile parmağından yaralamıştır. yö” Her üç suçlu zabıta tarafında lanarak tahkikata başlanmıştır. İSTANBUL HALK TİYATROSU Kenan Güler V* ri Ba ae e Ne aile bahçende gv AMCA B Vedvil 3. P» Möbleli ucuz apartman: meraretli ve her türlü konforü Jeli bir apartıman yaz rnevsini ehven şartlarla kiralıktır. Ga E. Talu adına hergün saat üçten Ten müracaat. Telefon: 20203. SF FEŞ Ç BAEŞ İİ: 5 1 Hulki TİE