27 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

27 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Karpuzcu bağırdı: «Mal var mal,» «Kes kes al.» «Koşun koşun buraya» «Haydi bekçi, haydi hammal. Üzümcü bağırdı: «Gel bana çavuşa bak,» «Bitiyor tabak tabak..> Mahmudpaşadaki işportacı bağırdı: «Bunu satan elmas,» «Her zaman olmaz.» <İşportası doludur,» «Neler getirmiş bu yazl. Şoför otomobilden başını sarkıtıp bağırdı: «Minnoş tak da koluna» «Gel götüreyim seni Beyoğlunas Eminönünde duran otobüsün şoförü kapıyı açtı! «Haydi bu beş» «Eminönü beş» Şık bir kadın yürüyordu. Mahalle çocukları arkasından bağırdılar: ŞİİRMERAKI «Tango, tangop «Arkasında fiyango.» Dondurmacı dondurma kovasnı bir aparlımanın kapısına koydu. Pencere. den bakan erkeği görünce yaygarayı bastı: «Bayım.» «Fenayım,» «Deme sakın..»- «Dondurmama bakın» «Şeftalli kaymaklı * Edebiyattan bahsediyorlardı. — Bizde şiir merakı kalmadı! Dediler. Bütün bu işittiklerimi ha- tırladım: — Yanılıyorsunuz! Diyeoektim amma onlar edebiyatçı idiler.. Onların yanında söz söylemek bana düşmezdi. Damat İlilüsi | Bunları biliyor mu idiniz? | Windsor Dükünün güvercini Windsor dükünün güvercini hikâyesini biliyor musunuz? Çok hoştur. Bundan bir kaç hafta evvel Windsor dükü cadyoda sulh lehinde büyük bir nu- tuk vermişti. Bu mıtuktan fevkelâde mütehassis 0-| lan Bir Amerikalı ertesi gön düke gayet güzd bir güvercin göndermiştir. Güvercinin sulh timsali olduğu malüm. dur. Dük ve zevcesi güvercini büyük bir sevinç ile bumu kabul etmişler ve hay . vanı gayet güzel ve altın yaldızlı bir ka - fese koymuşlardır. Birkaç gün sonra güvercin erimeğe, yememeğe, içmemeğe başlamıştır. Dük ve düşes güvercine meraka düş. Sigara içme rekoru Bugün sizlere ” yeni bir rekordan bshsedeceğiz. Bu #igana İçme reko - rudur ve komşu » muz Bulgaristan » da kırılmış bulanmaktadır. «Canh baca» tesmiye edilen bir Bul - gar bir müddet evvel arsa arkaya on dört sant sigena içmiştir. Bu müddet zarfında içtiği sigaraların adedi 150 yi bulmuş - tur, * İngiltere bankasının büyük halısı l İngiltere bankasının «idare meclisi sa. müşler, mütehassıslar getirtmişler ve gü.|lonunu> tezyin eylemek için e vercinin yalnızlıktan arkıldığı anlaşılarak | sipariş edilmiş olan halı ikmal edilmiştir. | ona bir «refiki hayat» teriik edilmiştir. | Bu halının eb'adı diğer halıların hiç bi - SON POSTA Yerli buğday temizleme ve ayıklama makinesi İzmit (Hususi) — Burada saatçi Mus- tafa adında bir vatandaş yerli buğday te- mizleme ve ayıklama makineleri icad et- i miştir. Bizim köylülerimizin pek kolay - lıkla yapabilecekleri bu makineler rağ - bet görmektedir. Resim makineyi ve sa- İ atçi Mustafayı göstermektedir. Kız çocukları dilsiz, Frkek çocukları dilli Olan bir kalın Biga (Hususi) — Şehrimiz silelerin - den bir bayanın ilk kocasından olan sekiz yaşındaki kız çocuğu sağır ve dilsiz, er. kek çocuğu ise dilidir. Bu bayanın ahiren evlendiği ikinci ko. casından olan yavrularından da gene kız olan: . garib bir tesadüf eseri olarak - sağır ve dilsiz, erkek oleni keza dilidir. Bu doğum hâdisesinin garabetine her. kes şaşarken, yavruların anneleri bulu - ran bayan, çök zeki ve sevimli olan kız. larının böyle - arzusu hilâfina « sağır ve dilsiz olarak doğmalarından pek mütees. sir olduğunu, bunların Seride nasıl yu .! ve kurabilip, nasıl mes'ud olabileceklerini | düşündükçe her gün teessürünün bir par. ça daha arttığını söylemektedir. Balıkrs'r meb'usu Hacim Muhittin Bandırmada Bandırma (Hususi) — Dairei inti - habiyesini gezmekte olan Balıkesir Meb'usu Hacim Muhittin Çarıklı, bir İkaç gün evvel Bandırmaya - gelerek Parti ve Halkevi idare heyeti ve diğer | teşekkülleri davetle (o kendilerile bir hasbıhalde bulunmuş ve bu meyanda memleketin ihtiyaçları ve dilekleri hak kında notlar almıştır. Bu dileklerin ta- ” Kâğıddan diş Bir diş profesörü, tazyik edilmiş kâ - Bıddan dişler imal ettiğini iddia etmek- tedir. Profesörün iddiasına göre bu diş. ler, diğer takma dişlere nisbetle daha dayanıklı ve daha çok tabsiiye yakın - muş» GONÖLİSLER Yarım kalmış Bir mesele.. Bir erkek tasavvur ediniz ki ka - Ası ölmüştür. Onu bir küçük ço - cukla yalnız bırakmıştır. Bu daki - kada bahis mevzuu olan mesele ev. lenmesi veya evlenmemesi değil, 0- nu karşımızda tekrar evlenmiş ola. tak buluyoruz. Aldığı kadın duldur ve onun da ayrıldığı kocasından bir çocuğu vardır, fakat çocuk kendi ya- nında değil, bıraktığı evde, eski ko. casının himayesi altında. Bana hikâyeyi anlatan M.E.di. yor ki: — Şu veya bu sebeble bir çocuk sahibi daha olmak istiyorum, fakat karımın bu çocuğu yapamıyacağı tıb ban sabit oldu. Bana ne gibi bir ö. ğüd verirsiniz? , * Bir gönül işinin değil, bir aile kombinezonunun Oo karşısındayız ve meseleye o gözle bakacağız: Geçenlerde de bir başka müna. ebetle söylemiştim. Kocasından ay. rılan bir kadın eğer çocuk sahibi iss bıraktığı erkeğe her şeye orTağmen canlı bir bağ ile bağlıdır. girdiği muhit, kavuştuğu servet, ih: tişam., hattâ saadet ne *lursa olsun rinde bulunmaz. Boyu 14 metre, genişliği 9 metredir. Halının düğümlerinin adedi 1l milyon . dur. Sileleti 500 kilodur. Ancak 20 ada. mn yardımı ile kaldırılabilmektedir. Halı Wikondaki tezgâhler tarafından do- kunmuştur. Fist 185,000 franktır. gözü daima arkada, mutlak surette çocuğundadır. Bu kadın eğer ikinci kocasından yeni bir çocuk dünyaya getirecek olursa, bu takdirde vazi - yet biraz değişebilir, fakat bu deği - şiklik muvakkat (o ve nisbidir. Bu vak'ada kadının tekrar anne olâmi. yacağını biliyoruz, demek ki o nis - bi değişikliğe, nisbi avunmaya Xa - vuşamıyacak demektir. O halde onu hakiki muhitine iade etmenin müm. kün olup olmadığını düşünmek va . zifemizdir. Bay M. E ve meseleye her şeyden evvel bu bakımdan bakmasını tavsi. ye ederim. Bir defa meselenin bu safhası halledilirse mutlaka ikinci bir çocuk edinmek arzusunda oldu. Buna göre geriye tekrar evlenmesi meselesi kalır. Niçin Ikinci bir çocuk babası ol - mak ihtiyacındadır? Söylememiş, bil miyorum. Binaenaleyh bu noktayı tetkik edemiyeceğim. . * Bay «B, K» ya: — Yarım tedbir meseleyi hallet - mez, hiç ir iş için tavsiye edile. mez, derdi kökünden izale etmeye bakınız. Fedakâirikk Oo pahasma olsa jahi. TEYZE hakkuku için elinden geldiği kadar ça- lışacağını videden sayın meb'usumüz buradan Gönen, Erdek ve Edinciğe gidecektir. Bigada kültür işleri Biga (Hususi) — Her sene yüzden İsziz mezun veren şehrimiz ilk okulla . rından, çıkan talebelerden hiç birisi, tah. silini bırakmamakta ve orta okulda oku. ma hevesi gittikçe artmaktadır. Her mezun yavru da tahsilini ilerlet . mek için sönmez bir arzu vardır. Bu se beble her yıl orta okulun mevcudu ç0 kâfi gelmemektedir. Buna binaen, bu ders yılı başından itibaren kasabanın en yüksek ve havadar bir yerinde olan ve her veçhile orta okul olmağa elverişli bu. Yunan «Dumlupınar: mektebi orta okul #tihaz edilecek ve iedrisala orada devam olunacaktır. Orta okul, bütün eşya ve tedris leva . zınnnı, daha şimdiden . dershaneleri ve bahçesi çok geniş ve yeniden tamir gör- müş olen - Dumlupınar mektebine taşı. makta ve yerini bu mektebin talebesine terketmektedir. Yalnız, Şehidler mezar. lığının duvarlarını örtmiye az kalan süp. rüntülerin, bundan sonra olsun oraya dö- Mussolini eski Habeş kralı Haile Selâsiye'ye tahtını iade ediyor!.. Eski kral Habeşistenda iken Londra gazetelerinin verdikleri ha berlere nazaran Mussolini, Londrada fka- bim ama Nü rm Selâsiyeye bir murahhas göndererek Ha. beşistana dönmesini, orada sulh ve sü. kümu tesis etmesini teklif eylemiştir. Bu. na mukabil kendisi tahtına tekrar çıka. rilacaktır. İtalyanların eski krada müracast ey - Jemeleri Habeşistandeki müşkülâtın art. masıdan eri gelmektedir. Son zaman. Yarda İtalyan kıtaları bulundukları ma. haklerklen aymlamamelıtadırlar. Habeş çeteleri onlara karşı amansız bir harb açmış bulunmaktedırler. Bu yüzden İtal, yan zayiatı mühim bir yeküna baliğ ol - maktadır, Mussolininin Hubeş kralına müracaati ilk olarak vukubulmamaktadır. Bundan bir müddet evvel de iki kere vaki ol - muştur. Fakat sabrk kral her iki müra . caati reddeylemiştir. Ancak bu defa iş değişmiştir. Ecnebi memleketlerde boşuna otur - makta bıkan kral artik vatanına avdet| 3 — Habeş krah veya oğlu Habeş tah. eylemeği düşünmeğe başlamıştır. ına çıkacaklardır. Vazifeleri tem istik, İtalyankar de kanaet getirmişlerdir kiİlâle sahib bir nevi umumi veliliktir. İs kral veya oğlundan masada, o vahşi çete.İ mi: Kralliktır. cilerbe başa çıkacak kimse yoktur. Kraim Habeşistana avdeti bir gün me Mussolini Habeş kralına şu şartları tek | selesi olarak telâkki edilmektedir. Habe. bf eylemiştir: şistanda bu haber şimdiden çok müsaid 1 — İtalya Habeşistanda küçük bir iş-İbir tesir yaratmıştır... İİ Bir tramvay bir otomobile çarptı Bir otomobil bir çocuğa çarptı Dün akşam Sultanahmed durak ma-| Ortaköyde Dereboyunda Kapıçık hallinden geçmekte olan şoför İzzetelmaz | numarada oluran Faik oğlu 3 aid 3104 sayılı otomobil vatman Ah -| yaşında Şükrü, Osmanın idaresindeki medin idaresindeki 105 numaralı Kur.Jarabanın altında kalmış, araba çocu « tuluş - Beyazıd tramvayının çarpma-İğun üzerinden geçmiş muhtelif yer - sile hasara uğramıştır. Yerinden ağır surette yaralamıştır, Kaza hakkında tahkikata başlanmış| Şükrü baygın bir halde Şişli Çocuk hastanesine kaldırılmıştır. Kral Habeşistandan ayrıldıktan sonya Londrada gal ordusu bulunduracaktır. 2 — İtalya Habeşistanın menabiini di. lediği veçhile istimal edecektir. Örümcekten kaçan sinekler