9 Ekim 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

9 Ekim 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

SON POSTA Şehir Eaberleri Kömür depoları Bakırköye kaldırılıyor Kuruçeşmedek! Okömür depolarının bu #entien kaldırılması hakkında (Obayli za - mandanberi İstkikler yapıldığı ve bu arada kömür depoları için birçok yerler ileri sürül düğü maltimdur. Son zamanlarda bu dapolar için yeni bir yer bulunmuştur. Yeni şehir plânına göre büyük İmanın Yenikapıda inşası takarrör etmiştir. Bu vaziyete görs, kömür depoları - min İlmana yakın bir yerde bulunması icab ettiğinden Bakırköy civarmın yeni depolar #çin.en münasib yer olduğu neticesine vani- mıştır. Belediye Kuruçeşmedeki kömür de - polarının Bakırköy civarına nakledilmesi 4 - Şin tetkikat yapmaktadır. Bu letkikat ya - kında bitirilecek ve kali karar verliecektir. Şehir işleri: Belediye muhasebe işleri müdürü Ankaraya gidiyor Belediye muhasebe işleri müdürü Muhtar bu akşamki trenle Ankaraya çi- decektir. Muwhajebe müdürü Ankarada, belediyeye aid işler hususunda Dahili- ye Vekâletile temaslarda bulunacak ve barem kanununa göre belediye memur- ları için hazırlanan cetvelleri Dahiliye Vekâletine tasdik ettirecektir. Belediye muhasebe müdürü ayrıca Sultanahmed- de yapılacak olan yeni belediye saray: arsası İçin menafli umumiye kararı ala- cak ve şehir hastsnesinin plânlarını alâ- kadar makamlara verecektir. Belediye iktısad işleri müdürlüğü kadrosu genişletilecek Belediye iktısad işleri müdürlüğünün kadrosu çok der olduğu için kontrol iş- leri normal şekilde (İlerlememektedir. Müdürlüğün gelecek seneki kadrosu tev- si edilecek, kontrolları vaktinde yapa- bilmek için yeniden murakıblıklar ih - das olunacaktır. Eğlence yerlerinin tarifelerile meşgul olmak üzere bir büro ihdas edilecektir. Büroya verilen tarifeler esaslı (sekilde tetkik olunacak, tarifelerin tasdiki ile bizzat mal sahibleri Eğlenee yerlerine ald tarifelerin forma - itenini fa etmek için belediye me - murlarının meşgul olması mahzurlu gö- rülmüştür. Ekmek fabrikası inşası işi geri kaldı Belediye tarafından o yıptırılmasına karir verilen ekmek fabrikasının inşaa- tı bam sebebler dolayisile şimdilik geri kalmıştır. Belediye ekmek İfsbrikası ih- tiyacını, fırınları sıkı bir şekilde kontrol etmek suretile giderecektir. Adliye sarayı inşaatı hazırlıkları Sultanahmedle adliye sarayının ya - pılacağı sahada bulunan bitaların yı - kılmasına devam edilmektedir. Bu iş meşgul olacaktır. Yeni nüfus sayımı | * hazırlıkları devam ediyor Gelecek yıl Teşrinlevvelde bütün Türki - yede bir günde yapılacak umumi nüfus sa yımı için başlanan hazırlıklara devam olun maktadır. Gelecek Temmuz ve Ağustos aylarına ka- dur, vilâyetin her şerinde, 935 senesi umumi nüfus sayımında olduğu gidi, köylere ve dağ başlarındaki #ulühe ve çadırlara varıncaya kadar yeniden numerataj yapılacaktır. Sa. yım esasları hakkında Dahiliye Vekületin - jden gelecek direktiflere göze hareket edile- oaketir. İ 1940 nüfus sayımı için o yeni numerataja göre, defter ve fişler hazırlarincak, bu işde muhtelif dairelerden ayrJacak (omemurlar çalışacak, bunların başında kontrol memur. Yarı, işlerin hatas yapılmasını temin için faaliyette bulunacaklardır. Nüfus sayımı ile beraber (o sinai ve girl tahrir de yapılacak, sen'et müesseselerimiz! ve: çifiçilerimizin rnlktarı tesbit o olunaeak,| İ bunların makine kuvvetleri, imalâtları, çift- gilerin alle efradı, kullandıkları öletler mik- tarı hakiki bir surette belli olacaktır. Bir amele kendi | Dikkatsizlini yüzünden Ağırca yaralandı Dün #sbah İstanbul - Edirme asfalt yo - lunda çok feci bir kamyon © kazası olmuğ, bir amele acelesi yüzündne tehlikeli surette yaralanmıştır. Bu yolda çalışan Lüleburgazın Kadıköyü halkından Abdi oğlu Beytullah kamyonla İs- tanbula gelmekte iken rüzgârdan O kasketi düşmüştür. N Kamyonun çok süratli gitmekte olmasına rağmen Beytullah kasketini almak için bir- denbire kendisini caddeye alınış ve bu su - retle asfalt üzerinde bir hayli yavarlandık - İtan sonra beyni bir taşa çarparak parça -| lanmıştır. Ayni zamanda vücudünün muhte lif yerlerinden ağırca yaralanan amele söz söylemeğe gayrimnktedir bir halde cankur. | taranla Cerrahpaşa hastanesine o kaldırı! - mıştır, . | Kaza etrafında yapılan tabkikat netice - sinde şoförün bir sun'u taksiri olmadığı an- Jaşılmıştar. Polis'e: İş yüzünden çıkan kavğa Denizyolları İdaresine sid Kudret ro imorköründe gemici Mustafa, bir iş me- selesinden arkadaşı Trabzonlu Osmanla kavga etmiş, bu arada bu kavgaya karı- şan Veysel adında bir şahis tarafından biçokla yüzünden yarslanmıştır. Yaralı Mustafa tedavi altıma alınmış, Veysel yakalanmıştır. Bir şoför mahküm oldu Abdülmecid adında birini yumrukla yarslamaktan suçlu olarak Sultanahmed 1 inci sulh ceza hâkimliğine verilen şo - Geceleyin eve taarruz eden sarhoş Evçelki gece Meylinekapısında Melek - hatun mahallesinde 28 sayılı eve cebren ta- arruz etmek isterken, bu harekete mani ol- mak isteyen bekçiye biçak çekerek tehdidde bulunan Şükrü adında biri Odün meşhud suçlara bakan asliye 7 inci ceza hâkimliğine İtestim edilmiştir. Hakkında tanzim edilen müddelumumilik İezlekesine göre suçlu ayni zamanda Kadri. ye adında bir kadını dövmekten ve tahkikat evrakını hazırladıkları sirada Jandarmi da vazife halinde tahkirden maznun bulun- makta idi, Mahkemece sorgusu yapılan suçlü, hak - kındaki bütün bu iddisisri reddederek öte - denberi tamdığı Mahinev adındaki bir Xa - dını fazlaca sarhoş olduğundan dolayı €vi - ne teslim etmek üzere Kadriyenin kapisini çaldığını, taarruz etmediğini söylemiştir. Müteakiben mazmun Şükrüyü suçüstü ya - kalıyan Melekhatun mahallesi bekçisi Şa - ban âmme şahidi olarak dinleniimiştir. Bek çi Şaban; «— Gece devriye gezerken «can kurtaran| | yok mu?» diye bir kadin feryadı İşitilm. di- ye ifadesine başlamış ve devam etmiğlir: «— Bu sırada bir çocuk koşarak yanıma geldi: «Bir adam annemi kaçırıyor yetiş » dedi, Bu çocukla beraber evlerine doğru ko- #ürken sokağın içinden bir otomobilin çık - tığını ve süratle kaçmax istediğini gördüm. Vaziyetten şüphelendiğim için derhal bu 6- tomobili önledim ve durdurttum, Suçlu elinde kocaman bir biçak (olduğu halde otomobilden yere atladı. Üzerime doğ. Tu yürüyerek: «Ben buramın Allahıyım, #n benim yolumu nasıl kesiyorsun?. diye bir de nüra atarak küfretineğe başladı, Çok sar- hoş olduğu için herhangi bir hüdiseye mey- dan vermemek Üzere mukabelede bulunma. dım. Yalnız yardım düdüğü çaldım. Bu &- nadâ bulunduğumuz yere Osman ve İbra - him adlarında Iki jandarma koşarak geldi. Bu suretle suçluyu yaksladık ve elinden bi- çağı aldık.» detniştir. Bundan sonra jandarma Osman ve İbra - him dinlenlimişler, onlar da hâdiseyi bu tarzda anlatmışlardır. Suçlu Şükrünün zabıtaya hakaret suçun- dan başkaca iki aylık mahküm sabıkası bulunduğundan bu matkümiyesinin derece. alinin $ayini için muhakeme başka bir güne bırakılmıştır. Müteferrik : Tievret Müsteşarı Ankaraya gitti Paris ve Londrada Türk - Fransiz ve Türk - İngiliz ticaret anlaşmaları mü - zakerelerini yapan ve birkaç gün evvel Avrupadan şehrimize gelen Türk mu - rahhas heyeti roisi, Ticaret Vekâleti müs teşerı Halid Nazmi dün akşamki eks - presle Ankaraya hareket etmiştir. Tidaret Vekâleti müsteşarı, Londrx ve Paristeki ticaret temasları hakkında Ankarada alâkadar makamlara izahat verecektir. Evkaf sarayı Cümhuriyet bayrama Okadar ikmalİför İzzet dün yapılan muhakemesi neti) Yemiş civarında yapılacak Evkaf se edileceğinden adliye sarayının inşaat ha- zırlıklarına başlanmıştır. Dün de Avrupadan talebeler geldi Dün gelen talebelerimiz muharririmizle görüşürken Dün sabahki konransiyonelie ikisi Paris - ten biri Almanyadan olmak üzere üç ziraat talebtmiz gelmiştir. Fransada bulunan bası talebelerimizin de bugünlerde memleketimize dönmeleri bek - enmektedir. Dün Almanyadan gelen talebe Şahin, bir muharririmize, orada başka talebemiz kal madığını ve kendisinin bi müddet Pariste kalmak suretile geciktiğini, Almanyada e - cesinde suçu sabit görülerek 25 lira para cezasma mahküm edilmiştir. ! | | | bemmiyetli derecede bir yiyecek (o ve içecek buhranının başgöstermiş olduğunu söyle - miştir. Bon birkaç gün içinde Almanyadan şeh - rimize kadınlı erkekli Alman grupları gel - mektedir. Tüccar ve komusyoncu olduklarını söyl - yen bu Almanların mühim bir kısmı Tolon. ya klüğüne inmektedirler. Dün de konvansiyonelle (şehrinize bazı Alman alleleri gelmişlir. rayının projeleri vakıf mimarları tara - fından hazırlanmıştır. Sarayın uzunlu - ğu 70, genişliği 35 metre olacaktır. Bakırköy - Yedikule turistik yolu Bakırköy ile Yedikule arasında açıla- sak yeni turistik yolun uzunluğu 2 buçuk kilometre olacaktır. Yolun projeleri İş - tanbul Belediyesi imar işleri müdürlüğü tarafından o bazarlanmıştır. Mütehassıs Prost'un taşvibinden geçirildikten sonra tasdik edilmek üzere Nafıa Vekâletine gör.derilecektir. Eğlence yerlerinde bira fiatları Şehrin muhtelif semtlerinde alâkadar- larca yapılan tetkikler neticesinde, eğ lence yerlerinin tarifelerinde (yapılan tenzilâtın bira fiatlerinin ucuzluğu U ile mülenasib olmadığı arlaşılmıştır. Belediye şubeleri, eğlence yerlerinde - ki fiatları yeniden tetkik ederek tenzi »- Yâtı hakiki miktara indireceklerdir. Cumartesi günü Ramazan İstanbul Müftülüğünden Birinci- Cumartesi teşrinin 14 üne müsadif günü Ramazanı Şerifin iptidası ol- duğu ilân olunur. İstanbul Müftüsü F. Ülgener GENE OTOBUÜ eraklı dün gene matbaaya gel di; kapıdan girer girmez: — İllallah! Dedi, gülümsiyerek yüzüne baktım: — Benim sana söyliyeceğimi sen mi bans söylüyorsun? — Sen de benden illallah mı diyor -| sun? — Desem de hakkım var sanırım, haf- ta sekiz gün on dokuz, ya yoluma çıkı- yor. Yahud da matbaaya geliyor. Bana ahiret svalleri soruyorsun. — Öyle ise sormıyayım. — Sorma! Karşımdaki sandalyeye oturdu. Hiç konuşmuyordu. Ben bir müddet çalıştım. Ona baktım: < — Ne o meraklı susuyorsun? mayp no yapayım, — Konuş bir şeyler söyle! — Konuşsam, merakımı mek için soracağım. — Sor bakayım. — İllallah! — Bu seferlik illallah odemiyeceğim, sen sor — İllallah diyen benim. — Benden mi, ben sana ne yaptım? — Senden değil, başkalarından. — Şimdi mesele değişti, kimlerden illaah diyorsun? — Otobüs şoförlerinden, otobüs kon- düktörlerinden! — Gene mi ayni derd, yahu bu derdini bana şimdiye kadar kaç defn söyledin! — Bir insanın bir derdi olsa, gidip bir doktora söylese, doktor ilâç verse, derdli İlâca içtiği halde gene iyi olmasa. — Çok uzattın. — Sonuna geliyoruz dinle. Nerede kal dıktı.. Ha şu; İri olmasa gene doktora gider, gene derdini söylemez mi? Söyler diyelim! — Ben de gene sana geldim, derdimi söylüyorum. Otobüslerden illallah! — Otobüslerin nesinden illallah! — Nesinden değil ki, benzin kokusun- tatmin et - Yıtan derisi elbise Garib giyin - mekten hoşlanan bir Amerikalı, sırf çıngıraklı yılanla rım derisinden ken disine bir elbise yaptırmıştır. Bu el bise ile evinden dı garı çıktığı zaman başına gene ayni deriden şapka giy- meyi ve eline a - sorti bir baston al O! uyucu'arıma Cevablarım Bayan «Maide» sıkıntılı bir vaziyet- te: — «İlk kocamla geçinemedik, ayrıl mayı ihmal etme -|ben ölümü tercih dan başla da; gacırtılarından, frenli bozukluğundan, şoförlerinin sigara manlarından, kondüktörlerinin yo ra karşı takındıkları tavırlardan, — Hepsi bu mu? — Daha ne olsun ki; benzin kol nu, gacırtıyı, frenlerin bozukluğunu! lân bir yana bırakalım, hatta şofürü sigara dumanlarına da ses çıkarmıyf — Geriye ne kaldı? — Daha ne kalsın kondüktör — Kondüktör insana ne yapıyor © — Vallahi ne yaptığını görm Çünkü o atla deyince atlıyorum, dese, patlıyorum amma, neye patlar âin, de, seşimi çıkaramıyorum. Dini i çıkarsam muhakkak o sü ortasına patlatacak. — Bumu nereden anlıyorsun? — Nereden anlıyacağım, her den! —ı'0'! — Allah aşkına söyle, belediye kontrol etmez mi? yö, se bu otobüs — Belediye otobüs Okondüktör halka fena muamele etmek salâbi veriniş midir? —'! — Şu da var, otobüsler (o birbirl€i yarış» giriyorlar, 3 — Evet böyle şeyler de vaki imi$ — Yarış eden iki otobüs çarpı$! mı? — Çarpışır ya! 1 — Çarpışmeca otobüsler parçelas! m? —- Parçalanır ya! — İçlerinde bulunan insanlar, lanmazlar mı, ölmezler mi? -— Ysralanırlar, ölürler yaf — E sonra! — Sonrasını bilmem. — Doğru söyledin bilmezsin, çö daha henüz yarış eden iki otobüsün pıştıkları, içlerinde bülunanların Yanakları, öldükleri vâki deği" çarpışsınlar © zaman öğrenip bilerel& İmali | Bunları biliyor mu idiniz ? | “ Ölümü tercih ederim!,, 1006 o senesinde Almanya İmpara - torluğunu terket - mek mecburiyetin- de kalmış olan İ - kinci Fransuva'nın mezarında taçlı bir iskelet resmi var - dır. Resmin altın- daki yazı da şu - «Bu boş süslere işi kendinize bir azab yapacak, kocanızın gitmesi ihtimali olan yel tusurlıyarak oralara uğramamıya © şacaksınız. — «Siz benim yerimde olsayöi * ne yapardınız?» diyorsunuz. Doğ dık, tekrar evlendim, şimdi çocuk sa- hibi, mes'ud bir anneydim, yalnız bu- İİ gürlerde beni sıkan bir vaziyet oldu; İlk kocam şark vilâyetlerindön bi- rinde çalışıyordu. kendisini unutmuş- tum bile, fakat o da evlenmiş ve bu * Jar, Ben de hatırıma geldikçe hi gün İstanbula çıka geldi, vaziyetimiz o erler dururum. icabı öteberiye gidiyoruz, o da geli - * yor karşılaşıyoruz, falsolu bir vaziyete Bayan «Ki. Kiye: düşüyorum, ne yapayım?» — «Artık ayrıldık, şimdi kendi # mimde ve kafamı dinlemekle gulüm, nasıl iyi eltim mi?. diyorsüği Bunu bana kararı tatbik etme" sormalıydınız. bayır, iyi etme «Kafayı dinlendirmek» bence si pek kestiremiyorum, yalnız bir K£* tanırım ki eski yeni kocalarını yö derine tanıştırmıştır, mesele b iberet kalsa ne iyi, iki erkek yekö rile dost olmuşlardır, sık sik kon — Çaresi karl bulunur bir derd değildir, iki şıktan biri: Ya işi kalenderliğe vurarak koca » mzla mutabık kaldıktan sonra iki er- keği birbiri ile tanıştıracak, yerinize gelmiş olan kadınla da şahsen tanışa- cak ve ondan sorira yekdiğerinizi gör- memezliğe geleceksiniz, yahud da bu birdir ve sinir buhranının basla sayılır. ya başlıyanların kullandıkları bir © TEYZE SESwgEenss «we sow wummogm ». idi a ie ex Gib