5 Kasım 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

5 Kasım 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

6 Sayfa SON POSTA Memleket Enberlieri Samsunda yapılmakta olan yeni eserler Samsun istasyon, Halkevi, Havakurumu, Türkkuşu Nafia tamirhanesi gibi “ Samsundan Samsun (Hususi) — Bu sene Sam - | sunda kıymetli yeni eserler kazanıl - maktadır. Bunların başında Cümhuri- yet bayramında temelatma merasimi Yapılan Devlet Demiryolları istasyo - | Jar nu, 148,000 liraya mal olacak muhte- şem Halkevi binası, profesör Lamber- tin plânı mucibince vücude getirilen muhteşem Türk Hava Kurumu, Türk- Kusu veni binası, nafıa tamirhanesi gi bi eserler sayılabilir. Bunların hepsi de R ayrı güzellik veren Cümhuri - leridir. yet İmar plânınm hazırlanmasına inti - garen buzüne kadar istasyon binası il şesına teşebbüs edilmemişti. Samsun içinde bi nerkez, diğeri yolculara mahsus iki istasyon vardı. Fakat bun- bir hrin güzelliğile mütenasib | şekildetdeğildi. Yeni istasyon binasının İK insası, çok ihtiyaç hissedilen bir esere İ | Sanisunu kavuşturmaktadır. Yeni Halkevi binası ise, evvelce de bildirmiş olduğumuz üzere cidden bir san'at eseri olacaktır. Plân çok zen - gindir. Halkevi 'binası, Gazi caddesi üzerinde ve Cümhuriyet maydınına (© Lulsburgaz balkevi binası orta okula tahsis edildi |) İhâkim bir mevkide çok geniş bir yer yeni eserler kazanıyor bir görünüş işgal etmektedir. Lâdik kazasında b d resmi yapılan hükümet konağı da çok güzel olmuş - tur. Bizzat mahalline giderek ii nezaret eden Vali Fuad Tuksal, bina- nır matlâb şekilde olması için çok has- sas davranmıştır ve Lâğikliler buna cidden müteşekkirdirler. Havza kitabsarayının açılış töreni de yanılmıştır. Bu sene elektriğe kavuşan Havza, ıslah edilmek ve fenni bir şek- le konulmak üzere bulunan hamama. rile, kitabsarayile yepyeni bir şekil #lacaktır. Kıymetli bir idare âm'ri olan kay -| makam Tevfik Kılıçaslan'ın himmetile| Vezirköprüde de calibi dikkat bir kal. kmma vardır. Muhtelif köy mekteble- ririn temelatma merasimi yapılmakta. dir. Halkevi de, mesaisine hız vermek istiyen ve bu hususta her türlü feda - kârlığ: yapan reis Mahmud Teker ve Halkevi işlerine yakından alâkadar| olan başöğretmen Fuad Pınardağ gibi! kıymetli elemanlarla gitgide inkişaf et- mektedir. şanla |9 Yurdda inşa edilen yeni Halkevi binaları Ankara Halkevlerin ya başlandığı o 1932 yılın binalar yapmak teşebbüs'ine gir nakden yardım edilmiş ve bu suretle bir çok Halkevleri mahallerinin ve Çümhu- riyet Halk Partisinin müşterek yardım - İarile yeri binalara kavuşmuş buluamak- tadır. Bu sene içinde de mahalli geşret- lerle inşasına girişilmiş Halkevlerinden 40 ıma nakden yardım edilmiş ve bun « lardan isimleri aşağıda yazılı 38 Halke - vinden bir kısmının inşası bitmiş olduğu | gibi diğerlerinin de bu yıl içinde bitirik mesi temin olunmuştur. Yukarrda sayısı söylenen Halkevlerinin adları şunlardır Aksaray, Akhisar, Artvin, (Ahlat, Bayıburd, Bor, Biga, Babaeski, Çivril, Çorum, Çermik, Elmalı, Eminönü «İstan- bul», Ergani, Erciş, Erzurum, Gümüşha- ne, Gelibolu, Gebze, İnegöl, İzmit, Tspar-| ta, Kars, Kırklareli, Kâramürsel, Kadı - köy «İstanbula, Lice, Nevşehir, Ovacık, Sorgun, Savur, Suşehri, Sarıkişla, Yal -| vaç, Yenice, Yıldızhan. Kaşla köy düğününde İki kanlı vala i) — Side köyünde iki dü. i vak'a olmuştur. nün birinde demirci Hüseyin, silâhile havaya ateş etmiş, si - lâh patlamamış, müteakiben yere ko - yarken ateş almış ve orada bulunan - iğer vak'a da şudur: Düğün evine dönmekte olan Osman adında bir köy delika, isine hasım bir a tesadüf etmiş, bunları yıldırme at hasımları tarafından atılan 4 kiloluk bir taşla sağ omuzun. surette yaralanmıştır. Gem"kta şiddetli fırtınalar Gemlik (Hususi) — Gemlikte son fır « tmanım tesiri oldukça ehemmiyetli ol - muştur. Denizde ve karada insanca za - yiat olmamakla beraber, iskele ve iskele gazinosu fırtınanın tesirinden harab ol - muş, sular şehrin ortalarına kadar gir - miş, sahildeki evleri temamen su bas - muştur. İki gün müthiş heyecan içinde ehem » miyetli tehlike atlatan şebrimizde tabil vaziyetin avdeti üzerine fırtınada harab Edirne (Hususi) — Lüleburgazda ye| edilmiştir. Bu hareket maarife olan olen yerlerin tmirine basianmıştır. Hen'ekte zelzele Hendek (Huswei) — Hendekde dün gece saat 23 ü on geçe iki saniye devam eden şiddetli bir zelzele olmuştur. İnsan- ca ve malca hiç bir zayiat yoktur. Karaman balediys ebeliği Karaman (Hususi) — !3 senedenberi şehrimiz belediye kebileliğini bihakkın ifa eden Müzeyyen Bozkurt terfian Ak. şehir belediye kabileliğine tayin edi mis ve evvelki gün şehrimizden ây mıştır. Açık bulunan belediye Kabilel ğine Kebsut belediye kabilesi Bayan Süreyya Ceylân tayin edilmiş ve bugün şehrimize gelmiştir. Bergamada fakirlere yardım Berzama (Hususi) — Bergama bele. diyesi fakirlere ve asker ailelerine buğ- ni bir orta okul binası yapılmaktadır. yüksek bağlılığın güzide bir işaretidir. day tevz'atına başlamıştır. Bu binanın ikmaline kadar orta okulun faaliyete geçmesini temin için Halke. Wi binası muvakkaten orta okula is Resim muvakkaten orta okul ittihaz Bu gib' kimselere yapılacak yardım jedilen Halkevi binasını göstermekteliçin hali vakti yerinde halkın ianesine müracaat edil: Pazar Cla Hasan Bey Diyorki: — Hasan Bey şu Boğazi- çi dünyanın ne güzel yeri- dir... ... Şöyle bir fıstık ağa- cınn altında oturdun mu m. Gazetelerde görüyo - rum, bu güzel yer ileride Haşan Bey — Sahilleri benzin ve gaz depolarile ne kadar yorgunluğun, ne daha parlıyacakmış. dolmuş olduğu için mi? kadar derdin varsa hepsi gider... » Hergün gelirsen senden bıkar, yerlere Cümhuriyet Halk Partisince de Meraklı, din matbaaya geldi: ndır görünmüyorsun? ier güzel karşıladım! — İnsan her gün baklava yese bıkar. bu yüz -| den güzel karşılamam. Arada sırada uğ-| rarsan başımır. üzerinde yerin var, de mi? | övledim. Sen bir) İyi edersin. Bir sandalyeye oturdu: — Söyle bakalım. — Soracağım. Ne soracaksın? rü meydam! — Şu Emini — İlallâh — Bu meydan hekkında seninle ilk defa konuşuyorum, İ — Doğru amma, senden başka konu - şanlar çok. — Ben merak ediyorum da... — Senden başka konuşanlar, senin gi- bi meraklı insanlar değil amma onlar da merak etmişlerdi — Neyi merak etmişlerdi? — Neyi merak etmemislerdi kit — Ben neyi merak ediyorum bilir mi- , — Söyle neyi merak ediyorsun? — Meydanı yıktılar. — Meydanı yıktılar ma, yahu meydan yıkılır am, yerinde duruyor. Hayır canım, meydanda bulunan binaları yıktılar, — Evet yıktılar. — Sonra birakıverdiler, — Bıraktılar tabii, plâna Kumar yüzünden işlenen cinayetin muhakemesi başladı (Baş tarafı 4 üncü syafada) serisi suçlunun sözlerini teyid eder ma - jhiyette şehadette bulunmuşlardır. Muhakeme, gelmiyen şehidlerin celbi için, talik edilmiştir. Dün bir emniyeti sujistimal İ davasına bakıldı Müddettrmemilikçe bir emniyeti sulis- imal ve dolandırıcılık iddiası etrafında rkikat yapılmaktadır. Suçlu Teoforos hakkındaki ıddia şu - dur; Teoioros vekili bulunduğu Yani Ek- mecioğlu veresesine oaid Büyükadadaki jiki binayı satarak, parasını Atinada bulu- nan varislere göndermemiştir. Varisler de adliyeye müracaat ederek, Teaforon hakkında emniyeti sülistimal ve dolandırıcılık davası açılmasını iste « | mişlerdir. Başka bir suçtan mevkuf bulunan 'Teo- |foros adliyeye getirilerek, yapılan istie « vabında demiştir ki: — Mukavelemiz mucibince bütün em- lâki sattıktan sonra, parayı birden gön - |derecektim. Fakat, bunlar iki binanın pa- rasını göndermedim diye hem beni azlet- tiler, hem de aleyhime dava açtılar. Esa- sen ölen babalarının bana borcu vardı ve| | bu para ancak bu borcu karşılıyabilirdi. Adliyece, hâdise etralında tahkikata başlanacaktır. Bir ote hırsızı tevkif edildi Muhsin isminde bir adam sahte hüvi- İyet . taşımak ve hırsızlık suçlarından müddeiumumiliğe teslim edilmiştir. Muhsin ismindeki suçla, hakkındaki iddiaya yöre gene Muhsin adında bir baş- kasına aid hüviyet cüzdanını kullanarak, Sirkeci civarında bir otele girmiştir. O - telde bazı kimselerin para ve elbiselerini çalmış, iş anlaşılınca yakalanmıştır. Müddeiumumilikçe yapılan tahkikat - ta, Muhsinin diğer bir suçtan da $ aylık göre daha İkinciteşrin 5 YIKILANLAR yıkılacak binalar var. Sonra meydan tan zim edilecek. — İyiş hoş âmine, tem öteki binaların yıkılacağı, meydanın tanzim edileceği bir zamanda, — Harb çıktı değil mi? — Gene Iâf karıştırma, harb çıkma sına çıktı amma, bu işin onunla alfke sı yok. Ne ordum. Ha şu: Eminönünü olduğu gibi bıraktılar, Taksime geçtiler orayı yıkmaya başladılar, — Taksimin de tanzimi lâzım. min de tanzimi lâ - meydanı bir ker yıkıldıktan sonra evvelâ onu tanzim et mek sonra Taksime çıkmak daha doğre olmaz mıvdı? — Belki Eminönünün plânı henüz ha zır değildir. — Plânı hazır değilse niye yıktılar? — Yıktılar işte. — Bu sözün benim sualime cevab ol - muyor. — Daha fazlasını nereden bileyim? — Bil bilme, onlar bana aid değil, şu da var ki, Taksim yıkılır yıkılmaz, tan - zim edilecek mi? — Zannetmem. — Desene yandık. — Niye? — Bir Eminönü harabesi vardı, şimdi bir de Taksim harabesi (ortaya çıkacak da — Canim bunların hepsi yapılacaktır. Canım ne olur, bir tanesi yapılır da ölekinin de yapılacağına inansak. “ Tims 3 ulüri Kıymetli bir Türk kızının cenaze msrasimi Merhum Müfid Ratibin kızı; denizalb sübaylarından Afif Tuğrulun refikası, E- mirgân orta okulu ingilizce öğretmeni Betul Tuğrulun ölümünü dün teessürle haber vermiştik, bu münevver ve kıy metli 'Türk kızmın cenazesi dün göz yaş- ları arasında Ortaköy Şila Yurdundan kaldırılmış, cenaze namazı Bebek cami- İsinde kılındıktan sonra Rumelihisarı kab- ristanına gömülmüştür. Resmimiz cenâ- ze merasiminden bir introsı tesbit ediyor. Allah rahmet eylesin Hendekte kar yağdı Hendek (Hususi) — Hendeğin Dik - k hüküm sürmektedir. Ekseri evlerde bir mahkümiyeti bulunduğu tesbit edil > köyüne kar yağmıştır. Hendekde 80- miştir, Giyinişinden, konuşmasından, hal ve) sobalar kurulmuştur. tavrından tahsil görmüş bir adam olduğu anlaşılan Muhsin, sulh ceza hâkimi hu - zurunda yapılan sorgusunda: — Ben, otelde hırsızlık yapmış deği - lim. Gösterdiğim sahte nüfus kâğıdına gelince; yanımda beşka bir vesika olma- diği için, bunu kullandım, demiştir. Müddetumumilik suçluyu 4 üncü sor- gu hâkimliğine sevketmiş ve Muhsinin tevkifine karar vermiştir. Erzincana kar yağdı Erzincan (Hususi) — Erzincan çevre - sindeki dağlara üçüncü defa olarak kâr yağmıştır. Sarlakai fıtır İstanbul Müftülüğünden: En iyi ini Son KP. KE KP. Buğdaydan: 12.20 1000 9.10 Arpadan 716.30 1500 00 Üzimden :88. 48.10 80.00 Hurmadan : 00.00 , 00. 00 Ankara borsası Açılış - Kapanış fiatları 4- 11-980