5 Şubat 1940 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

5 Şubat 1940 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Otuz yaşına | yaklaşanların Yirmi yaşından evvel makyajın çehre| güzelliğinde mühim bir rolü yoktur. Çün-| kü o vakit ten esasen taze, pembe, gergin; gözler parlak; dudaklar renklidir. Yüzde| kırışık ve çizgiden eser yoktur. Saçlar| bile.daha başka bir güzelliktedir. Yaş yir-! imi beşi, oturu bulunca bu ilk tazelik az çok solar, değişir. Değişikliğin derecesi şahsın sürdüğü hayata, sıhhatine ve genç kalmak hususunda itina gösterip göstere memesine bağlıdır. Muntazam, gailesiz ve gen bir ömür süren, mühim bir hastalık yüzü görmiyen ve erkenden yaşlanma» | mak için muayyen tedbirlere vaktinde baş vuran - meselâ cildi yağlarla besleme vesaire - kadının diğerlerine nazaran da- ha genç, daha taze kalacağından şüphe e- | dilemez. Bununla beraber yıllar, izlerini herkeste belli belirsiz çizmeye muvaffek olur. Bilhassa otuzu bulduktan sonra 29- manın Yıpratıcı pençesi: çok güç, adetâ imkânsız Ba karşi daim! bir mücadele lâzımdır. Birkaç aylık hareketsiz bir ömür, cildi birkaç hafta ihmal derhal acı bir netice (e kendini gösterir, Binaenaleyh otuza yaklaşanlar ve bilhassa otuzu geçen'er Yu umumi kaideleri asla ihmal etmeme- Mdirler: Hareket ve umumi sıhhat şartları. Cildle yakından alâkadar olmak, En ulak derdini ilk günden önlemeye çalış-| mak. Hayatı sevmeye, hoş görmeye Ççalış- mak... Bu üç şartı harfi harfine yerine geti- ren kadın muhakkak ki genç'iğini iki misli uzatır. Bunlara ilâveten bir de yaşlandıkça makyajda aranacak hususiyetleri bilmek ve tatbik etmek, muhafaza edilen tazeli- ği en as birkaç yıl daha taze ve parlak gösterir. Bir örnek yastık ve çay Ensiz, basit bir kanaviçe su, irili ufaklı, serpme dört köşeler,,. Bu dört köşe- lerin ufakları çaylık örtüsü, irileri yastık ri rOp ari manto Kibar bir takım. Zaten gri renklerin en ki- barı değilse bile en kibarlarındandır. Rop ta, mantoda kalın yünlüdendir. Her ikisinin de biçimi çok sadedir. Robun siyahlı sarılı bir eşarpı var. Mantoda 0 da yok. Kollar geniş, arka ve ön düz... Tam bir spor manto Bu tâts elbiseler bu son senelerin en höş modelleri oluyor. Bilhassa gençler için şayanı tavsiye- dir. Klâsik kürklü mantoların giyim yerleri muayyen olduğuna göre, her kadının rahat ve pratik mantoya sahib olmaları bir zaruret halindedir. Birçok kadınlar tek manto yaptı- ranlar bile daha ziyade fantezi mantoya ka- çıyorlar. Habbuki, fantezi bir manto her 2a- man giyilemez. Spor mantoya gelince son senelerde en şık giyinen kadınların bile spor mantoyu her ta- rafta giydikleri görülmüştür. Spor elbise ve spor mantoların bu tarzda umumileşmesinin birçok sebebleri vardır. Fazla » afa ihtiyaç göstermez, rahat giyi- lir ve güzel görünür. tüyler şıktır. Çünkü şapkaya muayyen bir anlarla fiy modası alınma ve en uygun yere konulmazsa şapkayı süsleyeceği yerde hemen he- men komik bir hale sokuyor. Bunun içindir ki şapka garnitürlerinin içinde bilhassa tüyü teenni ve dikkatle seç- mek, güzelliğine kani olmadıkça tak- —amak icab eder. Resimde gördüğünüz ahenk, bir istikamet veriyor ve hoş renkler katıyor. Bu üç tüyün biri ala bakar kırmızıdır. Öbürleri açık ve koyu yeşildir. Fötrün rengi siyshtır. Tüylerin duruşu ile, enseyi kapıyan Parça arasında tatl: bir uygunluk var. Şapkalarda tüy bühsine temas etmişken bilhassa şu noktayı bir kere daha tebarüz ettirmek isteriz. Her şapka üzerine tüy koymaktan çekinmek ve tüy yakışacak şapkayı. şapkaya konacak tüyü intihab etmek şarttır. takımı Elmalı marmelât 250 gram un. 125 gram tereyağ. İki çor- ba kaşığı şeker. Bir yumurta, yarım bar- dak süt. Yarım kahve kaşığı ince tuz ve 12 iri, düzgün elma. * Urun orta yerine bir çukur açınız. İçi- ne şekeri, yumurlayı, (hafifçe erittikten sonra) yağı ve tuzu koyunuz. Şekerle tü- xun erimesini bekleyiniz. Sonra hepsini bamur halinde yoğurunuz. Fop yapıp bir kenarda dinlenmeye bırakınız. Bir saat sonra bu hamuru oklava ile yarım santimetre kalınlığında açınız ve üstüne un serpilmiş düz bir yere yayınız. Kenarlı bir kahbı bolca yağlayınız. Açtı- Bıniz hamuru usulca içine yayınız. Ke- nâarlarını - kalıbın iki üç santimetre di- şından - kesiniz. Bu fazlalığı kalıbdaki bamuru yavaşça kaldırarak altına doğru yatırınız. Sonra hamurun tekmil üstünü çatalın uçlarile delik delik deliniz. (Bunu yapmazsanız kabarır, kalkiverir.) Üzeri- ne yağlanmış bir kâğıd örtünüz. On iki dakikadan on beş dakikaya kadar fırında bırakınız. Bu suretle hamur yarı yarıya pişer. Bluz modeli e İki koyu renk yol, koyu renk bir ilik, İdüğme yeri ve uçları devrik - minimini, yarı dik bir yaka, bir kol kenarı... İşte bu bluzun bütün değişikliği ve süsü bun- İ bilgiler Dışarıdan gelecek birini beklerken (misafir, evin erkeği, çocuklar) pirzola, cizbız gibi yemekler yapmamalıdır. Çün. kü: Bunlar dakikası dakikasına yenmesi lâzım ge'en yemeklerdir. Biraz erken davranırsanız soğur, bir şeye yarımaz. Geç kalır, acele ederseniz yanar. Binacn- aleyh bu vaziyetlerde yemeğin yanması- nı gelen değil, o yemeği seçene aid hir suç olarak kabul etmek lâzımdır. * Yanığı su ile geçiştireceğinizi zan- netmeyiniz. Ehemmiyetsiz yanıklarda acide picrigue pek faydalıdır. Fakat kaynatılmış zeytinyağı ondan iyidir. Kaynatılmamış. alelâde sala tin yağı yanık yerinin mikrop ali sebeb olabilir. Yanıkta en ziyade kor- kulacak cihet te budur. Vazelin ve madeni yağları yağ diye yanığa sürmek te tehlikelidir. Mühim yanıklarda ilk iş doktor« müracaat ok malıdır. . * Pamuklu, ipekli ve yünlü kumaşlar rınızı patatesle temizleyiniz. Evet pata- tesle... Bildiğiniz alelâde. çiy patates» le... İstenildiği kadar çiy patates soyu İur, rendelenir. Ve pek az rılır. Adetâ bir hamur halini alır. Ye kanacak elbise vessire temiz bir tahta nm üstüne yayi bu rendelenmiş patatese daldırılır. bur nunla oğulan kumaşın temizlendiğine kanaat getirilince önce ılık, sonra s0“ ğuk, duru suda çalkanır. Kirden hiçbiz iz kalmadığı görülür. araş ii Yeni saçlar ve kadın tipleri Yeni saçların; muayyen iki kadın tipi» ne fevkalâde faydası dokundu. Bunlar» dan birisi: İlk gençlikten uzaklaşmaya başlıyan kadınlardır. Yeni - yani hep yü İkarı taralı - saçlar yüz çizgilerini sarkık görünmekten kurtardığı için bu tipe SORU derece elverişlidir. İkinci tip: Ufak yüzlü kadınlardır. Dar ha doğrusu yuvarlak ufak yüzlüler,.. Yür karı taranarak baş üstünde kabartilen £ saçlar böyle çehreleri beyzi gibi göstüri ve bu suretle güzelliklerini arttırır. Buna mukabil yüzleri esasen inte zun olanlar saçlarını alınlarının ve te lerinin üstünde kabartmaktan vazgeçmesi Mdirler. Son saç modasının yazdığımız şu gi vasfı o kadar kuvvetlidir ki ayna karşis sında basit bir el hareketile tecrübe ede rek görebilirsiniz. Gördükten sonra da iatbikinde güçlüklere raslıyacağı taramaktan güç bir iş değildir. Yiliğei dan ibarettir. Renkler ayni rengin kayusu |süren bir alışkanlık bizi belki böyle BİR tekrar fırına salar, yarım öaat sonra (çıkarır, | kinciler boyu keser. Büstü kısa gösterir. yersiniz. i , içine limon suyu da açığı olabildiği gibi zıd veya birbirini tu- içindir. Tabak altlarına yalnız su işle- katılmış elma marmelâdı sürer, necektir. Bu kadar kolay ve ucuz bir brodenin bir odada ve bir misafir üzerinde yapacağı tesiri tahmin edemezsiniz. Hele renkler tatlı ve birbirine uygun olursa. tan ayrı ayrı iki renk te olabilir. Yalnız Bu noktayı gözönünde tutmalıdır. #ikre inandırıyor, Fakat bir iki teçrübesi den sonra saçlarınızın her iki şekilde ayni uysallığı göstereceğine şahid gla sınız.