8 Nisan 1940 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

8 Nisan 1940 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

6 Savfa SON POSTA nu SS POR | Ankara ve izmirdeki Milli küme maçları “| Fener Altınorduyu, Vefa da M. Gücünü yendiler Dünkü müsabakalardan birine başlanırken Dün yapılan atletizm İzmirde Galatasaray Altaya 5 - 4, Beşiktaş ta müsahakalarındaki derecele Genelerhi Ankara 7 (Hususi) — Mili köme maç Jarına bugün de devam edilmiştir. İlk maç Vefa ile Muhafızgücü arasında ha - kem Ziyanın idaresinde başladı. İlk an - larda top Vefa kalesi önlerinde dolaşı - yor. Vefalılar ise dünkü acı mağlöbiyet- lerinin Ankarada husule getirdiği fena havadan kurtulmak için canla başla ça -| hışıyorlar. Muhafizın akınlarına muka -| bele etmekten geri durmuyorlar, daha azimkâr bir ovun çıkarıyorlar, Nihayet bu çalışmanın semeresi 14 ün- cü dakikada görüldü. Vefa soliçi Şevki sıkı bir şütle takımına ilk golü kazan - dırdı. Bu gol Muhafızlıları âdeta kızdırdı. 2| dakika sonra Vefa kalesine inen Muha - fız muhacimlerinden Rıza, iki müdafi a- rasından çok evkı bir şütle beraberlik sa- yısını kaydetti, Fakat Muhafızlılar bütün uğraşmala- rına rağmen oyunu kendi lehlerine çevi- remediler ve devre I-i beraberlikle bit- ti. İkinei devre başlar baş'amaz Vefanın! muhakkak bir galibiyet peşinde koştuğu | görülüyordu. Yeşil - Bevazın hücümları- nı Muhafız müdaffleri çok müşkülütla karşıhyorlardı, Bu arada Rizanın müte.| madiven ofsayd kalmakta ısrar edişi, Muhafıza milemir bir netice vermiyor - du. Oyunun 87 inci dakikasında vukua ge len bir Vefa hücumunda, Sulhi çok sıkı bir golle ikinci ve galibiyet sayısını yap-' tı, Böylece devre Vefanın 2-1 ga'ibiyetile bitti, Vefalilar bu haklı galibiyetlerinden dolayı sahayı halkın coskun tezahüratı ile muzaffer olarak terkettiler, Gençlerbirliği 4 - Besiktaş 2 İkinci maç Beşiktaşla (Gençlerbirliği arasında İdi. İstanbul ve Ankaranın bu seneki birincileri alkış'ar arasında saha- ya çıktılar ve oyuna başladılar. İki taraf da müsavi bir kuvvet arzediyorlar. 'Top bazan Beşiktaşın, bazan Gençlerin avak | larında dolaşıyor. İçlerinde en çok mu- Rozelin: — Bu benim sevdiğim adam, diyor - du, amına ne dereceye kadar ve nasil, bilmem orasını... Buna son göremiyo - rum, Hem sonra, sonu gelmesini de iste- miyorum, Bana bütün yaptıklarına rsğ- men mes'udum. Bana niçin bunları ya - pıyor biliyor musun, çünkü kendisini sev miyorum sanıyor. Ah inansa bir kere, ne güzel olacak! Fakat ben biliyorum bu - nun doğru olduğunu.. Bana da bu kadarı yeter, anlıyorsun ya, Pupet! Haklkaten mevzuubahs olan Mavi Sa kal, yumuşak huy'u Rozeline «müthiş çi le doldurtuyordu. Ona etmediği cefa, kurmadığı tuzak ve kanan, bu yorulma? Griselidis'in sabrını tüketmek için oy - namadığı komedi kalmamıştı. © — Bununla beraber, kaçan şimşekler ha Vinde ve sadece mücerred olarak, bu hâ- disenin mümkün olsbileceğini de bir an tasavvur ediyordu. «Hakikaten onun beni, sadece şahsım için sevmesi mümkün olsa idi. çünkü, öğünmek değil amma, ben işte benim - dir » O anda kendisine öyle geliyordu | | ki, baştanbaşa bütün ruhu, sanki, kocaman rouzlim bir kitle gibi, o zamanadek meç- hul kalmış cephelerini gösterinceye ka - dar kendi üstünde ağır ağır dönmekte - dir. Kendisinde vahşi olan, zalim ve ölçü- rliğine 4 - Cumartesi gümü Ankarada karşılaşan vaffak olan da Gençlerden Küçük Mus- tafa,.. Oyunun 2 nei dakikasında bir Beşik- taş hücumu oluyor ve Hayati takımının hirinci sayısını atıyor. Aradan kısa bir zaman geçtikten sonra Hakkının ver - diği nefis bir pam Şeref gole tahvil edi. yor, Bu birbiri ardı sıra atılan iki gol Be- şiktaşın g#a'ib olarak çıkacağı (o zannını veriyor, Gençler zaman zaman Beşiktaş kalesine iniyor. Bu tehlikeli akımlardan golünü atıyor.'Devamı 9 uncu sayfada | gelmiştir. Kurtuluş B. takımı da, Gala »- M1 kümede Fenerhahçe Gençlerbirliği Muhafzgücü Altınordu Altay VW Www EM süz olan ne varsa, ayni fevkalbeşer kud- retle sevgi, gençlik perestişi, Cennet mes tileri haline gelmede idi. Bu düşünce ile, onu, melekce kendini İanlıyamiadığı ve işkence ettiği o yumu | ndir Şenlikler, ona feda ederek bir helâsa kavusmak (o hissi! kap'ıyordu. Artık eski valan mağlübdu.; 2 mağlü AŞKA ADAM b oldu. Vefa-Gençlerbirliği takımları bir orada birinde, 38 inci dakikadan Hasan 18 pas çiagisi içinde sıkı bir şütle ilk golü atı - yor ve devre 2-1 Beşiktaşın lehine bi « tiyor. İkisi devre başlar başlamaz Beşiktaş aleyhine bir penaltı verildi. Hasan bunu miükermmel bir şütle gole çevirdi, Oyun sıkı bir şekil almağa başladığı için hake- min sık sik ihtar düdükleri (duyuluyor, Devrenin 83 füincü dakikasında Küçük A- li mükemmel bir şütle Gençlerin 3 üncü İ Yediği SdaoDAaAsoN NANM TERCÜME çe, vicdan azabları buz gibi donduran bir haşyetle ona azab veriyordu. Ya o kız?. O halde... Bu ana kadar şak, o küsür bulunamaz kıza şimdi; ar - tık bu tamir kabul etmez zulmünü nesil Karlar ve yıldızlardan yumuşacık aba | urutturabileceleti? giyerek, şömineden şömineye efsanevi 0- vuncaklar taşıyan Noel Baba kendisi | cinayetinin cezasını çekmek Ebediyen dizüstü, elni tozlar içinde, için işte #di,,, Bu memurlar, bu usaklar, bu iş za-|bundan sonra böyle yaşaması lâzım! O- bitleri, bütün bunlar kendisine olan «a -İnun önünde, bir azizenin dizleri dibin- dakatlerinden hayatlarını böyle çalış -İde gibi perestiş halinde! kul köle olarak| makla geçiriyorlardı! Reddettiği. kur -İve günahını ödemek için ebedi surette | 800 metre: 1 - Hüseyin 2.172, 3 - Ha - HALİT FAHRİ OZANSOY Atletlerimizin Mısır seyahati müna - sebelile dün Kadıköy sahasında bazı mü sabakalar yapılmıştır. Yağmur o altında çamur ve sular içinde göçen bu müsaba- kalarda slınan neticeler şunlardır: 100 metre — 1 - Muzaffer 11.2, 3 - Cez-| mi 11.6, 3 - İrfan. 400 metre — İ - Gören 523, 2 - Zare 04.9, 3 - Receb. 1600 metre — 1 - Riza Maksud 4.147, 2 - Kemal 440, 3 - Vitali 5000 metre — 1 - Artan 16441, 100 metre: 1 - Ferid 12.2, 2 - Sezai 123, 3 - Hasan. 200 metre: 1 - Sadun 251, 3 - Orhan (28.2, 3 - Sezai, san 2.219, 3 - Bedri, Dünkü koşulardan bir intiba 'Taksim stadı maçları Şehrimizde bu hafta milli küme maç - İlarının yapılmamasından istifade edile - rek Taksim stadında dün hususi maçlar; tertib edilmiştir. Alıman neticeleri yazı - yoruz: İlk maç Beyoğluspor-Şişli B. ta -| kımları arasında yapılmış, Şişli 5-2 galib tasaray B. yi 7-3 mağlüb #tmiştir. Güneş'e, Altınluğ arasında yapılan hususi maçı, birinci devrede bir göl ya - pan Altıntuğ (Kasımpaşa) takımını 1-0 kazanmıştır. Şişli 3 - Beyoğluspo> 2 Hakem Ahmed Âdemin idaresinde oy- nanan bu maçın birinci devresi çok zevk li olmuştur. Çamura rağmen gayet seri bir oyunla hâkimiyeti elde eden Şişli üstüste, İki göl yapmıştır: Beyoğluspor buna bir golle cevab vermiştir. Devre - nin sonlarında Şişli sol açığı fevkalâde bir şütle üçüncü golü de yaptığından bi-| İrinci devre 3-1 Şiş'i lehine neticelenmiş- İlke devre sıkı bir çekişme (halinde AYAN EDEN:A / Yazan: Jorj Delaki zamanı tamir etmek için, insanların ta- rihinde misli görülmemiş ve görülmiye- cek olan nasıl bir hayat sürdürmesi lâ « şüphe yok; haş - metler, kudretler!,. Fakat ayni zaman - ida, Jak'ın dediği gibi, tatlı muameleler, samimiyet, sükütlar, aşk, musiki'er, ta- rif edilemez rehavetler, derin ve rahat şehvetler ve harikulâde saatlerin sey - rince en basit şeklinde ve bütün berrak- lığı ile aşk... Bu imkânsız tahayyüllerden vücudü ateş İçinde ve yüzünden bir cehennem , mahküma gibi terler aka aka çıkarken İkinci küme maçları Şeref stadında Galatasporla - Davud- Paşa karşılaşmışlardır. Birinci devrede 2, ikinci devrede 4 gol yapan Davudpaşa 6-0 galib gelmiştir. Taksim stadmda yapılan OKaragüm » rük - Beyoğluspor maçı yarıda kalmıştır. Çok sert cereyan eden bu müsabakada hakem Karagümrükten iki oyuncuyu sa- hadan çıkarmıştır. Üstüste 2 gol yapan Beyoğluspor galib vaziyette iken hakem kasdi sertlik yapan Karagümrük kap - tani o Mahmud OÂliyi de suhadan çıkarmak (o istemiştir. Bu (oyuncu sakadan oçıkmamakta ısrar ettiğinden hakem oyunu tatil ederek Karagümrüğü hükmen mağlâb addetmiştir, ——— — ——— — — geçmiş, hakem Şişliden Mikrobu saha - dan çıkarmıştır. Oyunun sonlarına doğ - ru Beyoğluspor tam bir hâkimiyet elde etmiş, Bambino mükemmel bir kafa vu « ruşile ikinci sayıyı da yapmıştır. Beyoğ- lusporun büyük gayretine rağmen maş 3-2 Şişlinin galibiyetile bitmiştir. düşmiyecek niçe basit erkekler vardır! İs ter sevilsinler, ister sevilmesinler, böy « leleri hâdiserin mümkün olabildiği ka - dar zevkini çıkarırlar, ve sedefin içini bo- şaltınca, maymunların yaptıkları yibi, bir başka meyvanın kabuğunu sıyırmak için ellerindekini çöplüğe atarlar, Petrof başka tavda bir çelikti. Haya « tının bütün alâkası, bütün gizli azabı bu içindeki davanın, bilânço sastınde gayet sade ve pratik olarak deşifre edilemez tes sirli bir şekilde önüne konulmuş olan bu manevi muadelenin hallinde mündemiç- ti. En sonunda bu, bütün mevcudiyetine hâkim olmuş bulunuyordu. Şimdi artık bu muammayı halletmedikçe bu azab » dan kurtulamıyacağını ohissetmede idi, Artık bilmiyordu, ekseriya söyledikleri gibi kalbi rahat olmak için, kim bilir ne hileli yollara, ne garabetlere müracaat etmeğe kadirdi! Hiç bir şey onu gerile « temezdi. nazca ihtiyat ve tamahlarından şüphe -|göğsünü döverek... Hem © kızın mes'ud bıyık altından da gülüyordu ve kendi lendiği bu meçinil kimseleri, adamın a -| olması da, ona perestiş edilmesi de ve bu| yndine söyle amma, diyordu, ya bu ma- dama olan hâlis bir sevgisi kendisine sev!günehın kefareti olarak hakkının öden-| oranın zayıf tarafı?.. Bu karanlık nok- kediyordu! ücretli oyuncakları | yaptığı mesi de lâzımdı. tayı kim bana izah edecek? Niçin bu kiz biltün bu kadınların kalhi de hiç şüphe-| Ve artık önlerinde parlak ufuklar & -İp, kadar kolsyen kendini bana teslim siz hakiki aşkla çarpıyordu... çıldığını ve bu sohsuzluklardan kendi -| 41447 Kim bana bu muammayı hallede - Ve bü kiymet biçilemez hediyeleri 5-İlerinin efsanev! bir çift halinde başları | cek? derken yaptığı bütün bu fona'ıkları, bun-İsevinç'e hileli geçtiklerini görüyordu! * ea nankörlük ve kötülükleri düşündük -İ Şimdi ona, bu mel'un ve kaybolmuş! Bu davayı aydınlatmak kaygusuna hiç Çocuğu bin türlü tecrübeden geçir - imek, ona birdenbire, korkun; bir kaza neticesinde bizzat kendi ölümünü haber İverdirmek: ona bir âşık edinmesini teb- liğ etmek, onu bir hırsız gibi kovmak ve daha akla gelmedik bin tüğü yapmak bile zalimin zihnini büsbütün şa- şırimaktan başka bir işe yaramıyordu. (Arkas var)