3 Haziran 1940 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

3 Haziran 1940 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

alatasaraylıların pilâvı Dün bütün mezunlar mektebte toplanarak G. Saraylılar gününü kutluladılar, eski hatıraları anarak eğlendiler Dün Galatasaraylıla, rın meşhur pilâv gün - İeriydi. Bu eski ilim 0. cağında yetişenler bir kere daha o kapıdan irdiler, bir kere dahâ &ski arkadaşlarile mek. teb bahçesinde buluş - tular. Uzun seneler g0- risinde kalan çocukluk hatıralarını Oandilar, canlandırdılar. o Eski günlere dönen her yaş- ta Galatasaraylı, koş . tular, oynadılar, birbir. Werile şakalaştılar İhtiyar Ahmed Ağa. nin tanburunun â€3 at 11 de neş'eli bir ka. iabalık aranda bir kere daha duyuldu. Mektebin konferans sa- onuna davet, edilmiş - tik. Salonda Galataan: raylar Cemiyeti relsi Balm Fethi kısa bir hi. sibede bulundu. Ve her sene Haziranın Oilk sa | Pazar gününün Ga. latasarayhlar günü olmasna kirar ve. rildi. Saim PFethiden sonra kürsüye ge, len en yaşlı mezun Muhtar İstendi. yar, eski Galatasarayı anlattı. En genç me- run Yavuz da bir söyle verd. Geçen sene para çekilen film gösterildi ve pilâra 1 Evvelki gece çalınan otomobil dün akşam Tophanede bulundu Evvelki gece Beyoğlunda garib bir otomo- bil hırsızlığı vak'ası olmuştur. İlasan Baz. kurd adında bir şahsa ald bulunan 2422 nu, maralı taksi olomobili Tepebeşındaki Lala bi. rahanesine bir müşteri bırakmıştı. Bu ara. hik Tüzum üzerme otembebilden uzaklaşan Hasan Bozkurd avdet ettiği zaman otomobi, ün yerinde yeller estiğini hayretle görmüş. tir. Derhal zabıta hâdiseden haberdar e - den Hasan Boskurdun otomobil dün ak - #am geç vakit Tophanede bulunmuştur. Za bıta bu otomobil meraklı hırsızı aramak, | tadır. Bir kız pirzoladan zelirlendi | Kadıköyünde Kuşdili caddesinde 29 nu J maral evkde oturan Melâhat adinda 19 yaş. larında bir genç kız dün yediği pirzoladan gehirlenmiş, tedavi edilpek o üzdta Nüimüne haslanesine kaldırılmıştır. © Zehirlenme hâdisesi etrafında zabıta tab- rikat yapmaktadır. l Tütün satışları içi Tek alıcı karşısında fiatlar firma Ege mıntakasındaki Bol miktarda yağan yağmurların tesiri- le bu sene tün mahsulü öteki seneler- Fakat tülün piyasasında ini muhalaza eden İnhisar- lar idaresine bağlı tütün Limited Şirketi ile maruf bir firmanın gelecek senenin mah - sul rekoltesi üzerine mühim tesir yapaca - Zindan korkulmaktadır. Müstahsiller O tek alıcı karşısında tütünlerine fiat istiyemiye - cek, İnhisarlarla hu maruf firmanın vere « ceği fiatı kabal etmek mecburiyetinde ka - lacaklardır. Fransa ve İngiltereye satılacak on Üç milyon İiralık tütün piyasasına tü carlannın da iştirak ettirilmesi için Düzce- li müstahsillerden mürekkeb bir heyet şeh rimize gelmistir. Heyet, şehrimizdeki te - maslarım bitirdikten sonm Gümrük ve İn hisarlar Vekâleti ile temas etmek Üzete Ankaraya gideceklerdir Tütün Limited şirketi ile beraber piya » Yaşlı G. Saraylılardan bir grup; mekteb batıral larmı anıyorlar Eski Galatasaraylılar, talsbe iken yemek yedikleri masada yanyana oturdular, Ve neş'e içinde yemeğlerıni yediler. Maarıf Ve, kilimiz Hasan ÂlM Yücel de evvelden muallı. mı olduğu Galatasarayın pilâv masasında eski talebesi ve muallimler arasında yer al, mışt. İngiltereye gönderilen 32 talebenin dönmeleri bildirildi Denizyolları İdaresi tarafından gemi in - şaiye mühendisliği tahsılı ıçın bir müddet evvel İngiltereye gönderilen 32 talebenin şimdilik tahsu yapmalarından o vazgeçilmiş ve talebelere telgrafla memlekete dönnitleri bildirilmiştir. Bu talebeler Oharbden sonra İngütereye gönderilecektir, Tarla yüzünderi iki kişi birbirlerini yaraladılar , Paşabahçe esddesinde 18 sayıda Oluran İsmail, evvelki gün ayni yer sekinlerinden Süleymanla ir tarla meselesinden) dolayı kavga etmişlerdir. Bu esnada İsmall bıçağını çekerek Süley. manın Östüne hücum etmiş ve vücüdünün muhtelif yerlerine vurarak ağır surette ya, ralamıştır. Bu kanlı tecaviz karşısında Süleymanın yaralarının ağırlığına rağmen eline geçir - dığı bır balta le hasmının üzerine Rtılmış, © da İsmaili balta ile tehifkeli surette basın. dan yaralamıştır, Her iki yaralı da Nümüune hastanesina kal, dırılmışlardır. Hüdise etrafında zabıta tah.| kikat yapmaktadır. n yeni hazırlıklar düşüyor, yeni teşkil edilen tütünleri mübayaa edecek sadan on milyon liralık tütün alacak olan büyük Türk (irmam aynca bir tütün şirke- ti vücude getirmiştir. Şirket, bu firma he - > takasındaki tütünleri mü - bayaa edecektir. Bu senenin mahsulünden üç buçuk mil yon liralık mübayaada bulunacak Fransız - larla, on milyon liralık mübayan yapacak olan İngilizlerin İstanbulda bu işlerle meş- gul olmak üzere teşkilât vücude getirece - ii haber alınmıştır. Her iki teşkilât, piya - samızın vaziyetini yakından öğrenmiş ola- cağından gelecek senelerdeki tütün satış - lari normal şekle ifrağ olunabfi ir, Haziranın onunda yapılması kararlaşan tütüncüler birliği umumi heyetinin kongre: si çok hararetli olacaktır. Bu toplantıda birlik idare heyetinin yenilenerek yeni, e - sask bir şekilde faaliyet sahasına geçilmesi de muhtemeldir. Pazar Ola Hasan Bey Diyor ki; Alâkadarlara bakarşan.. Hasan bey a, yakkabı fiatlarının yüksekliğine dikkat ediyor musun? 2 Deri ve yüz bu- Oo Hasan bey — Pe. Tunmuyarın$ da (Ki bizim yüzülen de. arif erkânı tarafından karş bundan dolayi Hâl rüerimiz o yetmiyor vükseliyormuş. mu? Yedibelâ David, Salamon isminde bir hamalı bıçakladı Dün Sirkecide sokak ortasında | kanlı bir vak'a olmuş, Yedibelâ © pamile maruf yarı meczub bir sabıkalı: bir adamı vücu- dünün muhtelif yerlerinden o biçakla ağı surette yaralamıştır. Sirkecide Darüssaade o caddesinde 20 numarada oturan Sslsmon adında bir ha- mal bu civarda bir evden yük (taşırken karşınna Tahtakalede Telefon sokağında 29 numarada hamallık yapan ve Yedibelü namile maruf David çıkmış: #— Bana bak bu civarda benden başka kimse yük taşıyamaz, indir sırtından yük - leri yoksa seni köpek gibi gebertirim» de- miştir, Bu tehdid karşısında sırtından yük. Davide: #— Buraları haraca kesmek amma memlekette kanun var polise teslim ederimu cevabını vermi Bu mukabeleye icna halde içerliyen vid derhal Salamonun üzerine hücum et - miş ve bıçağını çekerek zavallıya saplama- ğa başlamıştır. Muhtelif . yerlerinden ağır yaralar alan Salamonun feryadına yetişen zabıta memurları azılı sabıkalıyı o bıçağı yakalamışlar ve yarahyı Balat hastanı kaldırmışlardır. Hüdiseye müddeiumumi o muavirlerin kub Şekib el koymuş ve suçlu Da sorgusunu yapmıştır. Müteaddid cerh vak'alarından sabıkalı olduğu tesbit olunan Davidin ayni zaman- da meczub olduğu da öğrenilmiştir. Müddeiumumilik ve zabıta tahkikata de vam etmektedir. Belgrad ormanları halkın istifade edebile- ceği hir hale getirilecek Belgrad ormanı işletme müdürlüğü Bü- yükdere Orman Fakültesi Dekanlığını mu- vaffakiyetle yapınakta olan profesör Maz- har Dikere verilmiş olduğu duyulmuştur. Mazhar Diker uzun senelerdenberi birçok yerlerde istifadeli teşkilât vücude getirmiş biri olduğu için Ziraat Vekâleti Belgrad ormanlarının işletme müdürlüğünü kendi - sine vermiştir. Mazhar Diker ormanın islâhatı için bir müddet evvel bir proje vücude (getirmişti. Orman Umum Müdürlüğünün de tasvibin- den geçen bu projenin (o tatbikine yakında geçilmiş olacaktır. Halk, tatil günleri şehrin gürültülü ha - yatından uzaklaşmak için şehir baricine, ormanlara çıkmak arzusunu göstermekte - dir. Belgrad ormanlarındı yapılacak tsli - hatta bu nokta gözönünde tutulacak, or - man dahilinde muhtelif yol kahveler, merkezleri Avrupada olduğu gibi av sa haları vücude getirilecektir. Ormanın bugünkü halinden bile istifade etmesini bilen şehir halkı güzel havalı Pa - zar günlerinde otomobillerle burasını dol- durmakta, ormandan ii Maarif ve Maliye Vekilleri şehrimizde Masrif Vekili Hasan Âli Yücel ve Ma - liye Vekili Fuad Ağralı dün sabah Anka- radan şehrimize ( gelmişlerdir. o Vekiller Haydarpaz ında parti, malıye ve ma - muşlardı. Maarif Vekili Hasan Âli Yücel dün ken disile görüşen gazetecilere şunları miştir «— Seyahatim tâinamen hususi mahi - yettedir. Burada birkaç gün kalarak din - İeneceğim. Yeni tedris usulünün neticeleri şüphesiz imtihanlar bittikten sonra anlaşı - İacaktır. Neticeler unlaşıldıktan sonra ona göre hareket edilecektir. Şimdilik vetiliniş yeni hiçbir kararımız yoktur. Şu sırada imthanlasda muvaffakiyetsizlik nisbeti faz ladır denemez. Bu ancak imtihanlar bittik- ten sonra anlaşılal Ben yeni teğris u sulünün çok iyi neticeler vereceğine kani- im. şaşıran Salamon indirmiş ve bu arada da Hasan Âli Yücel dün G. Saraylıların toplantısında hazır bulunmuştur. Maarif Vi söyle -| Son Posa) S& POR, Dün yapılan milli küme maçları Muhafızyücü Vefayı 3 - 1, Beşiktaş Gi. Birliğini 2-0 yendi Vefa - Muhafızgücü oyuncuları birinci devre sonunda Milli küme maçlarına dün Şeref sahasin,İgüzel bir frikikle ikinci gölü de yapmağa mf da devam edildi. İlk maçı Muhafırla, Vefa)vaffak oldu Gençlerbirliğinm hâkimiyetind takımları yaptılar, geçen ilk devre 2.0 Beşiktaşın lehinde bitti Kuvvetlice esen rüzgârı lehine alan Mu .) İkinci devrede Beşiktaş kısa bir ozaman hafızlar oyunda büyük bır hâkimiyet te —İlstima edilimme tamamıle hâkim oynadı. Hü, 88 ottikleri halde netice alacak kadâr mü .İcum hâtlının bır ahenk temin edememesi eâsir oynıyamıyorlardı, Zaman zaman hücum | yüzünden bu devrede hiç sayı yapamadılar. frsatı bulan Vefa da yakaladığı fırsatlar - miyor ve bilhassa birbirlerinin oyunlarini İ bözuyorlardı. Sonlara doğru bu hâkimiyeti fazlalaştıran Muhafız 42 nci dakikada Ri - zanın şütüle 1 gel yaptı. Devre 1.0 Vefanın mağlübiyetile bitti İkinci devre karşılıklı hücumlarla cere - yan ederken Muhafız 15 inci dakikada Cel. Yin şötile ikıncı ve 19 uncu dakikada gene Celâlin ayağile üçüncü golü yaptı. Müşkül vaziyette kalan Vefa kendini topladığı bir sırada Necibin güzel bır şütile 28 inci daki. kada ilk gölü yapmağa muvaffak oldu. Devrenin sonlarına doğru olan kısmi ta - mamen Muhafızn hâkimiyeti altında Sdl Netice değişmeden 3-1 Muhafızın lehinde bit. ti. Beşiktaş 2 — Gençlerbirliği O Hilmü ve Şerefle takımını takviye eden giktaş bu kuvvetli şeklile oyuna derhal hâ- kim olarak © başladı. Zorlu bir midafaaya mecbur kalan Genelerbirliği oyunun 4 üncü dakıkasında İbrahimın sıkı bir sütle YE gölü yedi. Beşiktaş sayı adedini yükseltecek kadar iy! oynarken, Gençlerbirliği de ', bir müdafan ile bütün bu korkunç hücu ları karşılıyordu. Tazyikli gittikçe büyüten Beşiktaş 36 ne: dakikada Hakkının çektiği Bejbeyli İbrahim karşılaştı. Cidden hâkim, bir oyana rağmen Beşiktaş İdan istifade edecek bır şekilde hareket ede,İmaçı ancak 2.0 galibiyete bitirdi, Ömer Besim Dün yapılan hususi maçlar Dün Taksim sahasında Galatasarıyla $iş. inin üç takımı arasında yapılan genç ta , kumlar maçını 21 Galatasaray kazanmış 4 tar. B takımları arasındaki oyun safir sıfıra bitmiştir. Galatasaray « Şişli arasındaki maçın İlX devresini 5-1 kazanan Galatasaray maçı 6-3 lehinde" itirmiştir. Dün yapılan serbest güreşler Büyük bir kalabalığın toplandığı serbest güreşler dün Taksım sahasında yapıldı Üç çift genç pehliran arasındaki müsa, bakalardan sonra Bulgar Penof fe Karaca. Çok güzel olan bu müsabakada İbrahim kof sarmasile $$ üneli dakik b geldi Bulgar Ferwtanof ile güreşecek Dinarli gelmediği İçin bu müsabaka yapılımadı. Bu varıyet üzerine Mülüyim Bulgar Fe . riştanof ile karşılaştı. Sıkı bir mücadeleden sonra Mülüyi kibini 19 uncu dakikada yenerek güzel galibiyet kazandı. m ra - vr Dün yapılan 1l inci atletizm müsabakaları 11 senedenberi muvaffakiyetle yapılan İs. tanbul atletizm bayramı bu yıl da dün Fe. ner stadında ayni mükemmeliyette netice . lenmiştir. 3000 den fazla seyircinin hazır bulunduğu müsabakalar büyük bir intizam içnde eere- yan etmiş, 5 muhtelif rekor kırılınış, müsa- bakalar sonunda başhakem ünvan ve at - letizm federasyonu velisi Dr. Adnan tarafın. dan galiblere madalyalar verilmiştir. Alınan neticeler şunlardır: 110 maniahı — 1 - Palk 15,2. Vasfi 16.1/10, 3 , Hrlsntopuleğ. 800 metre — 1 . Riza Maksud 1.50.8/10, 2. Receb 2.14, 3 , Galib, 190 metre — 1 - Muzaffer 10.9/10, 2 - Cezmi 11.1/10, 3 - Zaven. 4000 metre — 1 . Mustafa 95.1/10,2. Ar. tan 5/10, 9 — İprahim, 1500 metre — 1 - Rzm Muksud 4198/10, 2 . Mafidis 4301/10, 3 . Kemal 400 metre — 1, Gören 516/10, 2 - Zare 36, 3 — Ahmed. 200 metre — 1 - Muzaffer 282/10, 2. Za. ven 28, 3, Hayri Gülle atma 3 . Şeref, Sırıkla atlama — 1 - Viçâropülas 330,2. Butterfteld 3, 3 . Sudi. Uç adım alama — 1. Ömer 14275, 2. Yavru 1406, Dök alına — 1 - Arat 3898, 2. Yavru 9111, - Melih, Yüksek atlama — 1 . Palk 100, 2. Sürey. ya 176,3. Arat Cirid atma — 1 5855, 3 - Ferid. Uzun atlama — 1. Ömer 8.62, 2 - Süreyya 63L8. 1. Arat 142, 2.Ateş 13905, - Melih 54.34, 7 . Kemal Bu sabah Maslak yolunda bir otomobil parçalandı İçinde bulunan dört erkek ve iki kadın muhtelif yerlerinden ağır surette yaralandılar Ahmed, Zeki, Tahsin ve Sami isminde dört arkadaş dün gece Tarlabaşında 135 |Zeki başlarından çok ağır, Altınbakkalda oturan bakkal Sami de keza başından a « ili bu seyahatinden istifade | numaralı evde içkili bir eğlenti tertib et -| gırca, şoför Tahsin ile Sofiya ve Sake da ederek şehrimizde bazı tetkiklerde bulu «| mişler ve yanlarında birkaç da kadın ol -| auhtelif yerlerinden yaralanmışlardır. nacaktır, Vekil bu arada ihtiyacları hakkındı alâkadarlardan izahat alarıktır. Hasan Âli Yücelin o yeni talimata göre ilk defa yapılmakta olan orta okul ve İise imtihanlarında da bizzat bulunazağı tah - min olunmaktadır. Maliye Vekili Fond Ağralı da kabul e - dilen yeni vergi ve zamların tatbikatı et - rafında buşünden itibaren tetkiklerde bu- İunacaktır. Sıhhiye Vekili Ankaraya döndü Evvelki gün şehrimize gelen Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekil o Doktor Hi Alataş dün ukşamki trenle Ankaraya dö; müştür, Vekil Haydarpaşa garında sıhhi mües- seseler erkânı ve dostları tarafından uğur- Tanmaştır. yeni yıl masrifiduğu halde bu eğlentiyi sabaha kadar de- vam ettirmişlerdir. Bu sabah saat altıda dört arkadaş yan- larına bu kadınlardan Şake ve Sofyayı da alarak Sanyere doğru otomobille bir ge zinti yapı karar vermişler, o Tahsinin İzmit 1 plâka numaralı etemebilile evden hareket etmişlerdir. Otomobil asfalt yola çıkınca o Tahsin sürati arttırmış ve içinde altı kişi bulunan araba yolda baş döndürücü bir hizla iler - lemeğe başlamıştır. Fakat bütün gece devam eden eğlenti- nin verdiği yorgunluk ve içkinin tesirile di- | reksiyonda bulunan Tahsin otomobili Gül- tepe civarında yolun kensrindaki bir çı - nar ağacına büyük bir hızla çarptırmış, mü- sademenin şiddetile otomobil hurdakaş ol- muştur. Bunun neticesi olarak İzmitli Ahmed ve Hâdise mahalli jandarma kumandan » liğına bildirilmiş ve yarakların altı da derhal Şişli çocuk hastanesine kaldırılmış lardır, Zabıta ve adliye vak'aya el koymuş v4 tahkikata başlamışlardır. Zeki ve Ahme « din sıhhi vaziyetleri tehlikelidir. Esrar yutan bir sabıkalı hastaneye kaldırıldı Dün hapishaneden çıkan Hayretti minde bir sabıkalı esrar içerken zab murları tarafındas yakalanacağını anlamış ve elindeki esrar yutmuştur. Bir müddef sonra şiddetli sancılar içinde kıvrarmağa başlıyan Hayrettinin zehirlendiği arlaşıl - mış, Beyoğlu hastanesine kaldınlarak mi - desinden yuttüğu esrar çıkarılmıştır. me