26 Haziran 1940 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

26 Haziran 1940 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

a SON POSTA Memleket Haberleri | Afyon Halkevinin Trakya ve Bursada at yarışları Binlerce seyircinin takib ettiği yarışlar çok heyecanlı ve güzel oldu, dolgun mükâfatlar verildi Edirne (Husus) — Trakya at yarışları bu gün Sarayiçi yakınındaki Yanıkkışlada ya. pid: Birinci koşu: Trakyada (oyetişmiş yarım kan arab ve halis kan arab hayvanları ara. sında idi, 1000 metre mesafe üzerinde ya - Dilan bu koşuda Yaman birinci, Küçük #kinei ve Yıldız üçüncü geldiler. İkinci koşu: Dört ve daha yukarı yaştaki hiç koşu kazanmamış yarım kan arab ve saf Ran arab at ve kısraklara mahsustu, Bu ko. guda birinciliği Yildiz, ikinciliği Fidan ve Ü- çüncülüğü de Leylâ kuyandılar. Mesafe 2000 metre idi. Üçünelü koşu: Yalnız Trakya bölgesinde doğmuş ve yetişmiş dört ve dahâ yukarı Yaşlaki yarım kan arab ve saf kan arab at ve kısraklarına mahsustu. Bu koşunun me . salesi 2200 metre idi. Heyecanlı geçen bu ko- şuda birinelliği Ahmed Kesebirin Nebilesi Bjder ikinci ve Mehmed Güvenin Remziyesi Üçüncü geldi Dördüncü ve son koşu dört yaşında ve da. ba yukari yaştaki yarım (kan arab ve saf kan arab atları arasında S1, 3000 metre me, Bafe Üzerinde yapılan bu koşu (diğerlerine nazaran hayli heyecanlı ve alâkalı geçti. Neticmie Ejder birinel, Nebile ikinci ve Yu, diz da üçüncü geldiler, Yarışları kalabalık bir halk kütlesi seyret. miş-ve bu arada bir çok İleri gelen idare â. Mmirleri yarışlarda hazir bulunmuşlardır. * Bursa (Hususi) — Geçen Pazar günü fik - Bahar at koşularının dirineli yapılmıştır. Asılar meydanını dolduran binlerce s8 - ZA VeZ DAŞ, Dokuz Hatun bu sırada * iki rahible beraber derin bir mübahaseye dalmıştı. Papaslardan biri kraliçenin daimi günah çıkancım, diğeri Frmenistan kralı Hetu- mun gönderdiği âlim bir Dokuz Hatunun büyük bir derdi var. dı. Her istediğini yapmasına rağmen He- eski dininde sebat ederek onu fenâ halde üzü- yor, kâfir bir koca ile yaşadığı için yârın © me büyük cezalara çarpılacağını düşün dükçe adeta fennlıklar geçiriyordu. Ge- geleri uykularını kaçıran ve gün geçtikçe tahammül edilmez bir azab halini alan imei nihayet 9 alim keşişe aça- © — Nasihatlerinizden istifade (etmek İstiyorum muhterem peder * diyordu « #enelerdenberi bütün israrlarıma, Oyal Yarmalarıma rağmen İlhan: eski dinin den çevirmek mümkün olmadı. Benim miyor. Söyleyiniz muhterem peder mülhid bir kocanın zevcesi olmak günahı acaba © senelerdenberi yaptığım bunca ibadeti © mahvedecek mi? ,, Ermeni rahib istavroz çıkararak din- “dar kadını temine çalıştı: © — Müsterih olunuz eziz efendimiz müsterih olunuz ve gene huzuru kalb ile Cehabıhakka Xx hizmetler zevcinizin bile bütün gü- haklarım affettirebilecek azim bir ecre mahiktir, Dokuz Hatun gözlerinden yaşlar sa- çarak ihtiyar papazın ellerine sarıldı: — Doğru mu söylüyorsunuz muhte- im peder? Allah aşkına beni bu büyük azabdan kurtarın! © “Kadinin zayıf damarını yakalıyan kur- 'naz keşişin gözleri parladı: © — Size tebşir ederim ki Ruhulkudüs yirel arasında Vali Refik Koraltan da balu. nuyordu. Birine koşu dört hayvanın iştirakile ya - pılmış, M. Kemalpaşadan Hüseyin Kara'nın Neriman adındaki tayı birinci, İbrahim Alta. yın Ünal adındaki tayı ikinci, Karacabeyden Ali Yusuf Urgancının Özeni üçüncü olmuşlar. İkinei koşuda İhsan Altının Yamam bi . rinci, İnegölden Hasan Mutlunun Bulut a . dındaki atı ikinel, Balıkesirden Mehmedin Aydin üçüncü olmuştur. Yalnız iki kısrağın iştirak ettiği üçüncü koşuda göne İnegöllü Hasan Mütlunun Ka rakuşu birinei, Lüleburgazlı Mustafanın Bin. nar adındaki kasrağı ikinci olmuştur. Dördüncü so koşuya yedi hajvan iştirak etmiş, Fevzi Allıoğlunun (o Alceylânı birine!, M. Kemalpasadan Mehmed Çelebinin Olgası ikihel, Arifin Önkesi üşüncü olmuştar. Balıkesirde hava tehlikesine karşı korunma kursları Balıkesir (Hususi) — Balıkesirde pasif ko- runma kanunu ahkâmı mucibince Mitatpa - şa, Gazi, Altieyidi, Alişvurl, Kayabey ve Ha. cilbey (lk okullarında hava tehlikelerine kazşı korunma kursları açılmıştır. Kurs müd deti dört gün olup erkekler için sabah 11 den 12 ye, kadınlar için de 16 dan 17 ye kadar. dir. Kursa devam #denlere dördüncü gün 80. nunda bir vesika verilecektir. Devam etmi, yenler bakkında kanuni takibat yapılacak - tar, Tokatta Çocuk Esirgeme Kurumu faaliyeti Tokat (Hususi) — Metodlü çalışmalarla faaliyete geçen Çocuk Esirgeme Kurumu ou defa da gene bir çok kimsesiz ve fakir yavruları sevindirmiştir. Gölderdiğim resim sevindirilen yavruları göstermektedir. Yazan: Hasan Adnan Giz tarafından kalbinizi bu azabdan kur- tarmaya memur edildim. Şimdi «ize Pols Resulün (1) öyle bir sözünü söy- liyeceğim ki üzüntüleriniz bir an için- de yok olarak gene sükünetle taat ve ibadatınıza devam edecek, mazlum hıristiyanlara yüksek şefkatinizi göster- mekle hazreti Mesihe olan şükranınızı eda etmiş olacaksınız. Zira öyle iddia o- Tumabilir ki rabbin oğlu sanki senelerce sonra sadık ve zahid bir kulunu elem ve- rici bir düşünceden kurtarmak için Pole Resülün kalbine bu sözü ilka etti. Dokuz Hatun vecd içinde rahibin el lerini sıkıyordu: — Söleyinir aziz peder! Yaralarıma şifa verecek ilâhi sözlerinizi sabırsızlıkla Tü, — Söylüyorum ey bâkir Meryemin sevgili kulu! Pols Resul Korentoslulara yazdığı risalenin yedinci babında şöyle diyor: «Bir zevcenin dahi mümin olmi- yan zevci olduğu takdirde zevç kendisi ile oturmaya razı İse onu terketmesi. pa mümin zevce zevcile takdis olunur, *y zevce ne biliyorsun belki zevci: sen halâs Mizakıki.? ini Sevinç ve heyecandan eezbesi tutmuş bir derviş gibi yerinden sıçrıyan kadın rahibin iki elini birden öpüyor. Bu sefer sevincinden ağlıyordu: — Sana binlerce haindü sona olsun ey büyük rabbim! Beni hayatımın en büyük azabından halâs ettin. Cenabı hakkın bu lütfunu bana ulaştırdığınız i« çin size nasıl teşekkür edeyim ey muh- terem peder? Birden parmaklarındaki bütün yü- zükleri, kulağındaki küpeleri çıkararak rahibin kirli harmaniyesinin yerde sürü- nen eteklerine bıraktı: Beni affediniz muhterem peder! Bunları büyük lütfünuzu karşı naçiz bir hatıra olmak üzere kabul edin, O kemali eiddiyetle kuşlarını çattır TU) Sen Pol, “İmek için bir resim dershanesi açmıştır. Bü- faaliyeti Afyondan yazılıyor: Afyon programlı ve verimli çalışmaları devam etmektedir. Halkevinin bu seneki ikinci devre okuma yazma kursları birisi Halkevinde ikincisi 66. znevinde erkeklere, üçüncüsü Kadınana oku- lunda kadınlara olmak üzere $ dershane a. çılmış, bunlara 160 yurddaş devam etmiştir. Halkevindeki derstiane derslerini | bitirmiş, devam eden 45 okuyucudan 33 kişi kazan » mış ve bunların okuma, yazma vesikelari Halkevinde törenle kendilerine verilmiştir. Halkevinin Ar şubesi muhitteki resim san, atina meraklı ve müstald gençleri yetiştir - Halkevinin daşariyla tün malzeme ve vesait Halkevince hazırlan , mıştır. Talebe kaydına başlanmıştır. Yakın. da derslere başlanacaktır. Halkevinde ber hafta yapılmakta olan balk ve köylü geceleri devam etmekte ve top lantılarda köylümüze ve Balkımıza ofaydalı konuşmalarla bilgiler verilmekte, parasir $i. nema gösterilmektedir. Diğer taraftan yeniden kurulan Halkevi bandesü yetiştirme çalışmalarına başlamış- tar. Gemlikte tetkikler yapan meb'uslarımız Gemlik (Hususi) — Meb'uslarımızdan Ce. Ml Bayar, Refik İnce ve Muaminer Eriş şeh. rimize gelmişler, halk partisini ve hususi müessesatı ziyaret edetez halkla temas ve Gemliğin iktisadi ve kültürel va - ziyetlerini yakından tetkik etmişlerdir. Değerli meb'uslar daha sonta, köylüleri . mizle temas etmek üzere Umurbeye çıkmış. lardır Bursada bir bakkalın kolu koptu Bursa (Hususi) — Dün: Bursa . Mudanya yolu üzerinde bir kaza olmuş, bir gencin bir kolu kopmuştur. Bir otobüüe: Mudaniyadın #ehetmize gelmekte olan ve Turpazarında bakkallık eden Yusuf sol kolunu, otobiis İpenceresinde dışarıda bulurmurmakta #wen, Mise yolu virajında atstnn karşıdan bir kamyon çıkarak Koluna çarpmış ve Yusufon kolunu paramparça etmiştir. Vak'a mahaj - Wnden kamyon uzaklaşmısa da tahkikata! devam edilmektedir. 7 : Balıkesir maiyet memurluğu Balıkesir (Hususi) — Balıkesir Vilâyet ma. iyet memurluğuna tayin edilen Zonguldak maiyet memuru Rauf Öktem Balıkesire gele, rek yeni vazilesine başlamıştır. — Beni mazur görün, Rabbin mesihi bizi paraya el sürmekten menetti, — Size bunları para diye değil bir ha- tira, bir hediye olarak vermek istiyo - rum, — Madem ki israr ediyorsunuz o hal- de bunları hatıra ve hediye diye değil yoksul dindaşlarımıza dağıtmak maksa - dile alıyorum, Ve eteklerindekini toplıyarak koy - nuna soktu. Onun bu muvaffakiyeti lçenin her zamanki günah çıkarıcınmı fena halde kıskandırmıştı. Ermeni ke » şişten aşağı kalmak istemiyerek o da Do- kuz hatunu medhe girişti: — Ben sizö her zaman üzüntülerini - zin beyhude ve yersiz olduğunu söyle - miyor muydum? Biraderimizin de te « yid ettiği gibi Tanrı nezdindeki mevkii- niz çok büyüktür, Bugün siz lâşek velâ süphe Hazreti Mesihin hemsiresi maka- munda bulunuyorsunuz. Zira Rabbin oğ- Ju diyor ki; #Her kim ki semavatta olan pederimin İradatını icra ederse benim biraderim, hemşirem ve validem odur.» Papas efendi daha bir çok şeyler söy- liyerek ilim ve irfan, riyakârlık bakı - mından diğer meslekdüşından hiç de a - şağı olmadığını isbat edecekti, Fakat kapı açılarak Helâgü içeri girdi. İlhan karısının dinine hürmet etmekle bera - ber bu adamlarla her zaman maktan hoşlanmazdı. Onun bu &detini bilen papaslar derhal yerlere kadar eği- lerek odadan çıktılar. Helâigâ karsnın yanına oturarak: — Seninle bir şey görüşmeğe gel « dim. Hanım! -dedi- Bugün Mesir ve Ku. dün taraflarından gelen canuslarımız yo- lumuza devam etmek için her şeyin mü. said olduğunu söylüyorlar, Şimdi ben derhal Nablus ve Kudüs üzerinden Mı - sıra kadar yürüyerek Kaânın emrini yes rine getirmek azmindeyim, Sen ne der- sin? Kudüs sözünü duyar duymaz sevinci bir kat daha artan Dokuz hatun heye. canla haykırdı: — Demek Jerosaleme o mukaddes sehre gidiyoruz ha! Aman yarabbi bu - gün mas'ud haberlerle beni imtihan mı etmek İstiyorsunuz? Allah seni korusun İlhan! Derhal hareket ederek o mukad- des şehri kurtaralım. Helâgü: Peki -diyerek karısının elini tuttu Artık Kahireye kadar yolumuz 4 (Arkas var) belediyeyi) | SATIŞ İLÂNI Üsküdar İcra Memurluğundan: Şemsi İkbalin Türkiye İş Bankası İzmir şubesinden ödünç aldığı paraya muka- bil ipotek yaptığı Erenköyünde Sahrayi Cedid mahallesinde Bağdad enddesinde eski 27, 28, yeni 1/286 kapı numaralı sağı 6, 7, 8, arkası | harita numaralı ma- haller, solu Celâl Paşa veresesi Ayşe köşkü ve bahçesi, ön tarafı Bağdad caddesi ile mahdud 3125 metre murabbaı miktarında ve 5 harita numaralı ve 2 parsel aleyhine ve işbu parsel ile |, 3, 7, 8, 9 parseller lehine mürardan ibaret irtifak hakkını haiz 8 parsel ile müşterek kapısı olan ve tamamına (19.515.—) on do- kuz bin beş yüz on beş lira kıymet takdir edilen fazla bahçeli bir evin umumt bü- kümler dairesinde satılarak paraya çevrilmesine karar verilmiştir. GAYRİ MENKULÜN VAZİYETİ HAZIRASI: Gayri menkul Erenköyünde Sahrayi Cedid mahallesinde Bağdad caddesinde seki 37/38, yeni 286/1 numaralı gayri menkul olup cephesi kâgir kısa duvarla tahdid edilmiş çift kanatlı demir parmaklıklı kapıdan bahçeye girilir. Ortamında müfrez iki kısımdan müteşekkil ve tapu fen hayetinin 1934/934 numara ve 935 tarihli ifraz haritasında 5 numaralı parsele isabet eden kısmın evsafı aşağıda ya- ali olduğu veçhile tesbit edilmiştir. BİRİNCİ KAT: Bahçeden dar ve yüksek çimento merdiven ile çıkılır bir kori- dor üzerinde bir salon ve biri balkonlu iç içe üç oda, bir helâ, bir kiler ve zemin kata inen merdiven. İKİNCİ KAT: Yük dolabını havi ufak bir koridor üzerinde camekân, balkonlu ve yük dolaplı üç oda ile iki küçük sandık odağından ibarettir. Mezkür kattan hele- zoni merdiven ile çıkılır ve müfrez kısımla müştereken kullanılır bir kuke ile çatı arasından ibarettir. ZEMİN KAT, REDO SOSE: Zemini çini döşeli bir taşlık üzerinde öç oda, bir helâ, bir merdiven altı ve yandan bahçeye açılan çift kanadlı ahşab kapıdan ve bodruma inen bir merdiven mevcuddur. BODRUM MAHALLİ: Gömme iki küpü ufak bir taş koridor üzerinde karşı - lıklı zemini çimento döşeli iki taş oda mevcuddur. Halen kömürlük olarak kul lanılmaktadır. : Mezkür gayri menkulün arka hududuna muttasıl üstü çimentolu korkukukmuz bir taraça altında iç içe iki mermer tekneyi havi bir çamaşırlık üzerinde bir sahırınç ve kömürlük ve zemini mermer çift kurhalı harab bir hamam mahalli ile bir gi - yinme odası ve iç içe iki taş oda (halen mutfak olarak kullanılmaktadır.) BAHÇE: İçinde çoğu çam olmak üzere ıhlamur ve muhtelif cins meyva ağaç- ları mevcud olduğu gibi muntazam tarhlanmış ve içinde müşterek bir kuyu ve ön kısmında kat'ı nakıs şeklinde çimento saplı büyük bir havuz mevcuddur, EVSAFI UMUMİYESİ: Gayri menkul ifraz edilmiş ve heyeti umumiyesi ile kâ- gir ve moloz taştan inşa edildiği gibi pencere ve köpe faslı müşterekeleri tuğladır. Kat pencereleri pancorludur. İçeride elektrik, terkos, havagazi tesisatı mevcuddur. I — İşbu gayri menkulün arttırma şartnamesi 26.7.940 tarihinden (itibaren 939/420 No, ile Üsküdar icra dairesinin muayyen numarasında herkesin göre - bilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malümat almak istiyenler, işbu şartnameye ve 939/420 dosya numarası ile memuriyetimize müracaat etmelidir. 2 — Artırmaya iştirak için yukanda yazılı kıymetin © 7,5 nisbetinde pey veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. (Madde 124). 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahible - rinin gayri menkul üzerindeki haklarını hususile faiz ve masrafa dair olan iddiala- rım işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbiteleri ile birlikte memuryetimize bildirmeleri icab eder, Aksi halde hakları tapu sicilli ile sabit ol- madıkça satış bedelinin paylaşılmasından hariç kalırlar. Gösterilen günde arttırmaya iştirak edenler apttırma şartnamesini okumuş ve İüzumlu malümut: almış ve bunları tamamen kabül etmiş ad ve itibar olunurlar, 5 — Gayri menkul 7 Ağuston 940 tarihinde Çarşamba günü saat «ld» ten «16» ya kadar Üsküder icra memurluğunda üç defa bağırıldıktan sonra en çok © artırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulmaz veya satış istiyenin alacağına rüçhanı olan diğer alacaklılar bulanp da bedel bunların bu gayri menkul ile temin edilmiş alacaklarının o mecimuundan fazla çıkmaz ise en çok arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün daha temdid edilerek 22.8.940 ihinde Perşembe günü 14 ten 16 ya kadar Üsküdar icra memarluğu odasında arttırma bedeli satış fstiyenin alacağına rüçhanı olan diğer alacaklıların bü gayri menkul ile temin edilmiş alacakları mecmupa - dan fazlaya çıkmak şartile en çok artırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edil- mezse ihale yapılmaz, ve satış talebi düşer. 6 — Gayri menkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verilen osuhlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden o evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona, tazı olmaz veya bulunmazsa hemen on beş gün daha miiddetle arttırmaya çıkarılıp en çok artlirnna ihale edilir. İki ihale arasındaki fark ve geçen günler için yüzde 5 ten hesab olunacak faiz ve diğer 2 r aynca hükme hacet kalmaksızın memuri- yetimizce alıcıdan tahsil olunur. o (Madde 133). 7 — Alıcı arttırma bedeli haricinde olarak yalnız tapu ferağ harcını yirmi sene- İik vakıf tâviz bedelini ve ihale karar pullarını vermeğe mecburdur. Müterakim vergiler, tenvirat ve tanzifat ve delliliye resminden mütevellit be- lediye rüsumu ve müterakim vakıf icaresi alıcıya aid olmayıp arttırma bedelinden tenzil olunur. İşbu gayri menkul yukanda gösterilen tarihte Üsküdar icra memurluğu odasm- da işbu ilân ve gösterilen arttırma şartnamesi dairesinde satılacağı me Satılık Hurda Demir Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü iktisadi işletme Müdürlüğünden: 1 — Ankarada Keçiören şosasi Üzerinde kâin İktisadi İşletme Müdürlüğü bahçesinde mevcud tahminen 15.20 bin kilo raddesinde hurda demir aksamı mahallinde sa - tlıktır. 2 — Almak İsteyenler mahallinde her vakit mezkür demirleri görebilir, 3 — 5/1/940 tarihinde taliblerin verecekleri en yüksek ve muvafık fiat ile mahallinde toptan satılacak olan mezkür demir'eri görmek ve fazla tafsllât almak Üzere An. karıda Keçiören şosesi üzerindeki eski Ziraat Mektebi yanında İktismdi İşletme Müdürlüğüne şimdiden müracaat edilebilir. 4 — Batış tarihi olan 5/7/940 tarihinden hir gün övveline kadar maktuan 100 İlra depo. #ito akçesinin İktisadi İşletme veznesine yatırmaları lâzımdır. Telefon No: 1145 (3056) (5231) Anbar İnşaatı Toprak mahsulleri Ofisinden 1 — Kayseri istasyonunda yapılacak apbar ve iklare binasile buna müteferri işler götürü olatak kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Keşif (o bedeli 3 — Eksiltme ovrakı 3 Uüra mukabilinde Ofis Umum Müdürlüğünden alınabilir. 3 — Eksilime 1/7/1040 tarihinde sant 15 de Ankarada Ofis binasında yapılacaktır, "Teklif mektublarını havi sarflar makbuz mukabilinde Ofisin muhaberat ser. visine teslim edilecektir, 4 — Muvakkat teminat miktarı 312113 liradır. 5 — İstekliler teklif evrakı meyanına eksiltmeye girebilmek için ihale tarihin , den nihayet iki gün ovvel Ofisden alacakları ehliyet vesikasını koyacaklar - dır, (5180) 303); (4161$.09) liradır.