7 Mart 1941 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

7 Mart 1941 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

SON POSTA Nemleket El naherleri Kandırada | Dokumacılık ve ketencilik yolunda büyük adımlar atılıyor Kandıra (Husi) — Kandırada açılan dokumacılık kursu sayesinde kin bir zamanda san'atın Üstün in. celikleri halkımıza aşılanmıştır. Kurs açılalı iki gün sonra bir ay alacaktır. Böyle kısa bir zamanda esaslı başarılarımızdan olan san'at kısımları halkın istidadı sayesinde müşkülâta maraz kalınmadan ön - İenebilmiştir. Bu meyanda ilk ola - rak otomatik tezgâhlarda birçok şe killerle çalışmalar, çıkırıklarda da keten, yün eyirmeleri ve bükineleri, bobin ve masura sarmalar gibi kü- çük mikyasta. bulman çıkırklarin gösterdikleri meharetin inceliklerini ve Vekâletin o göndermiş olduğu, balka verilmesi lâzım gelen iplikle » tin kimyevi boyalarının o mubtelif| yenkleri atnlei olarak tatbik edilmiş tir. Bundan sonra çörgü hazırlama İtlerine geçilerek bobin sarma ove görgü ve tımar işlerile meşgul bulu-! nulmaktadır. On güne kadar haşıl ve bobin sarma ve çözgü işleri de bitirilip talebeler köylerde kurs aç. wak üzere ayrılacaklardır. Merkez kaza halkının bir kısmınm göster » diği bu alâka cidden takdire şayan- dır. Bu kısa zamanda memleketin ik. tesadi temelini teşkil eden ketenci -| ğin, dokumacılığın modern ve da- ha ameli bir surette mamul bir hale getirilmesi memnuniyeti mucibdir Çünkü memlekette dokunan keten bezleri şimdiye kadar iptidai tezgâh. larda verimi az tarzda dokunmuş - tur. Halbuki elde edilen randıman ehemmiyetsizdir. Bu bakımdan ge- rek kasabalınn Ve gerek köylü - müzün Vekâletin bu hayırlı teşeb. büsünü böyle alâka ve hevesle kar- şsılaması gayet tabiidir. Dokuma muallimi Abdullah ya- kında kazanım dokumacılık inkişaf eden mıntakalarım giderek orada köylü ile yakından temasa geçip lâ- zrm gelen izahat ve malümatı vere. cektir. Ceyhanda Ceyhan nehri 4 metre yükseldi, 75 köy su altında Ceyhan — Ceyhan mehri bügün, yatağından dört buçuk metreden! farla yükselmiş bulunmaktadır. Neh rin civarında bulunan on beş köy kismen suların hücumuna uğramış. tır. Maddi hasar ve insanca sayfat henüz malüm değildir, İzmirde yapı'acık İnönü | koşularına hazırlık Türkiye Kros- kontr birinelliklerinin 30 Martta İz - İzmir (Hususti — mirde yapılması kararlaştırılmıştır. Evvelee 23 Mart olarak tesbit edien| tarih, değiştirilmiştir. i Türkiyenin muhtelif yö pala. | dep dörder kişilik takımlar — halinde 250 kadar atlet İzmire gelecek ve 7500 metre üzerinden koşu yapacak- tardır. «İnönü koşusuz adı verilen bu mühim koşunun yeri tesbit edil. Osmaniye canlı bir iktisadi kalkınmaya muhtaç Kaza, ormanları, madenleri, zirai vaziyetile cidden zengin bir istikbale namzeddir, halk portakalcılığa büyük bir alâka gösteriyor a Z i Osmaniyenin umumi görünüşü Adana (Hasusi) Osmaniye kaza| teyakkuzumdan omütena'im olacağı 41 hakikaten öğmeğe lhyık lâyık ka.| şüphesizdir salarımıdan biridir. Asameli Ama.İ Genç Belediye Reisinin şehrin İma. nos dağlarının eteklerine kurulmuş velrina azami derecede çalıştığı açıkça bu dağın bol sularile sulanmak lüt. (görülmektedir. Çarşı caddeleri kal- funa mâzhâr olmuştur. Hangi cad. dırımlanmakta ve yollar parkelen. desinden gidilirse bol su cereyanları.| mektedir. na rastlanır. Bu. kâza her türlü ikti-. Fakat Beledye iradının azlığı yö,! sadi inkişafa lâyık ve mazhar olâ.Jzünden yapılması tasavvur odilen i- cak bir kabiliyettedir. Ormanları, ma|mar Jâyikde yapılamamaktadır | denleri, seal durumu O fevkalâdelik! Batatlıktan kurtardığı üç bin dö.| göstermeğe namseddir. Dikkat ve iti| Nüme yakın tarlayı mezru bir halde na edilmiye çok lâyık bir yurd parça.| getirmek ve halkın istifadesine ar- Dilekler İhtiyaçlar Edirnedeki lokantaların şiddetli mürakabeye tâbi tutulması lâzımdır Edirne (Husus) — Şehirdeki bam açılarla köfte ve börekçi lerin son sgünlerde şiddetli bir Mmürakabe ama o Alınmalarını icab ettirecek farzda harekete sür'et ettikleri görülmekte ve bu bal birçok şikâyetlere sebeb ol. maktadır. Bühassa hiç lüsum yokken bu gibi yerler, yemek fiatlarını yükseltmişler ve porsiyon mikta rını asgari hadde düşürmüşler. dir Nitekim maliyet fmtı elk ku, Piğu geçmiyen bir 8öTüş piliç bu dükkânlarda bir liraya, sorma- mektedir, Diğer yemekler de bu na kiyas hem pahalı, hemde çok azdır. Bihasıl aşçıların bu hareketleri gerek fiat mürakabe gerekas belediyenin müdahale. sini icabettircek bir hadde gel diği görülmektedir. | Akhisarda Bir kır bekçisi bir çoba- nı tabanca ile öldürdü | istirak etmek istiyecek her miştir. Atletler, Halkevi önünden ha, reket #decek, Kordon, Gazi Bulvarı, Basmahane, (OKültürpark, Doktor Mumfabey, ve Voroşdof bulvarları. u takiben Alsancağa gideceklerdir. Zira yat ona emanet edilmişti ve fırtna da çok şiddetli idi Biz filika ile gelirken nerede ise olacaktık. Bu, körfezin bir köşe - sinde ve üzerinde hiç bir bina bu - hanmuıyan bir toprak parçası önünde | & oluyordu. — Geminin akıntıya kapılıp git- mwiğine emin misiniz? Mac Kenzie İri ellerile kasketini çevirdi vet — Hiç bir seyden emin değilim. Fakat dün aksam (Mac Donald'ın yanında rastladığım ve falez üze - rindeki bir kulübede oturmakta o. İan bir balıkçı büyük bir geminin Ansay Kmanına doğru gitmekte ok duğunu gördüğünü söyledi. Gemi çok sallanıyormuş, fakat buna rağ- men çok süratli gidiyormuş. Bereket bora | Fr savurdu, kaşlarını yeniden çattı sıdır. Ne kadar para sarfedilse Jktısadi durumu inkişaf edeceğinde zerre ka. dar tereddüğ edilemez, Kaza halkı bugün için narenciye yetiştirmek hu- susunda fevkalâde bir gayret sarfet, mektedir. Fakat tabiatın zenginlik. lerine mazhar olan bu yurd parçam gâkinleri fakir bulunmaktadır. Bu fakrühal hiç şüphe yoktur ki parasızlık ve #ermayesizlikten mey'et etmektedir. Mahsulâtı arriyesiyesin. den istifade oedememesinin başlıca sebebi malıni değeri pahasma sata. mamasdr. Memleketimisin her tarafında Yı ki inkişaflardan buranın da istifade edeceği ve bükümelimizin dikkat ve Manisa (Hususi) — Manisa Halk evi çalışmalarına büyük bir hız ie) devam etmekte ve geçen senelere na.) zaran daha verimli işler başarmak. tadır, Köy gesileri terb edilmekte ve köylü yurddaşlar tenrir olunmakta - dir. Her ay içerisinde temasi veri » mektedir. Kitab kısmı barı köyler Üs versin ki kılavuz gemide kalmıştı. Stephen dişleri arasından bir kü. sordu: bunları bana daha nn di, — Dün akşam yapılacak bir şey yoktu, dedi. Sizi niçin daha önce rahatız edecektim? Fecir ile bera. ber rüryünn kesileceğini ve siz u - nir bir tavırla” devam etti) ne bugün, ne de yarn dönebilir, ancak rüzgârm kesilmesini bekle - mek lâzımdır. Gartison, Pbilippe'in yüzüne deh Arisl zetmek için önemli gayreller sarfo- lunmakta ve burasının tapuya raptı düşünülmektedir. Bu teşebbüs sona erdiği zaman be. lediyeye mühim bir irad hasii olası ğı ve bununla daha birçok imar nok sanlari tamamlanacağı şüphesindir. Dahiliye Müsteşarı Eandırmada Edremit (Hususi) — Dahiliye Ve. kâle Müsteşarı eski Valimiz E. tem Aykut, bir müddet mezuniyet almış ve bugün vlâyelimize gelmiş- tir, Öğrendiğime göre Etem Aykut nli günlerini Bandırmanın sakin muhitinde isterahalle geçirecekür. faaliyeti ctrasrmde okuma odaları açi miş - tr. Ev salonunda verilen konferanılar | tanesi sertabibi Alâeddinle opetalğr raş, Seyhan, Urfa. hemşireleri. balk tarafından büyük bir alâka ile İzmirde büyük İnönü kır koşusu yapılıyor Bu koşuya bütün memleket atletleri iştirak edecek, bundan evvel bölgeler arasında bir hazırlık koşusu yapılacak Türkiye kır koşusu birinciliği bu yıl İnönü koşusu nami altında 30 Mart Pazar günü İzmirde 7500 met- relik bir mesafe üzerinde yapıla. caktır, Bu koşuya kır koşusu o mevsimi emasında (oproğramın o tatbikinde gayret göstermiş ve bölge birinci- likle yapmış olan bölgelerin bi. rinci kategori temsili takımları işti- rak edeceklerdir. Bölgeler dörder kişilik takımlar. la temsil edileceklerdir. Birden Fazla takımla koşuda tem- sil edilmek istiyecek bölgeler bu ta- kımların masrafını bölgece öderler. Ancak takim O onunculuğa Okadar (takım tasnifine) dahil olabilecek kudreti gösterdiği takdirde bu ta- mın da tam masrafı Genel Direktör lükçe ödenecektir Türkiye İnönü koşusuna kendi masrafını vermek sureti ile bu müsabakaya dahil olabilecektir. Ha. | riç bölgelerden İzmire gelmiş ve bu şekilde koşmuş atlet birinciden 12 siliğe kadar derece aldığı takdirde masrafı Genel Direktörlükten öde- necektir, Akhisar (Husnst) — Beyoba köyün de kanlı bir cinayet işlenmiş ve bir Çobanın ölümile neticelenmiştir. Hâ- dise şöyle olmuştur: Satılmış oğlu Halil, gece yakti ko. yunlarını otlamakla iken ayni kö - yün kır bekçisi Ali Kahramana rast, lamıştır. Bekçi, çoban Halile, koyunlarını bağa soktuğu behanesle çıkış - mış ve sırtındaki kepeneği istemiş - |$ir. Çobanın derhal kepeneği çıkara. rak Dekçiye teslim etmesine rağmen nedense o anda hiddete gelen Ali Kahraman, elindeki mavzer türe -| öüe Hahile iki el ateş etmiş ve onu a. Bır mreree yaralamıştır. “HANSEN İber alınınca bekçi yakalanarak Ak. hisara, yaralı da Manisa memleket hastanesine göyürülmüştür, Halil öl. mâştür. Adliye tahkikata devam et mektedir. Kızılcahamamda bir ustabaşı, kafası ezilerek öldü Kızılcahamam (Hususi) — Ka. şzamızın Güven nahiyesinde Kiden! çayında köprü yapmakta olan iş- çilerin üstabaşısı Mustafa İsminde birinin üzerine 500 kilo ağırlığın- da bir ağaç düşmüş. kafasını ezmiş ve kendisini dereye yuvarlamış » tır. Mustafanın cesedi 3) kilemet- re uzaklıkta dere kenarında ölü olarak bulunmuştur. TEŞEKKÜR Uzun müddet zatülcenp hastalığı çeken &şimi kıymetli tedavilerile ha, yala kavuşturan Samsun Millet has, Hasan Pehmi ve hastane Müsbaka 7300 metre olduğu ci- hetle birinciden 7 dakika 30 saniye sonra koşuyu bitirilenler hiçbir tas. nife dahil edilmiyeceklerdir. Takım tasnifi dörder kişilik takım itibarile yapılır. Bu takımi teşkil 6- denlerin isimleri 29 Mart akşamı İzmirde federasyon o mümemilliğine bildirilir. Her takımın yarış yetine gelecek üç birinci koşucusunun sayı en az sayı yapan n olunacaktır. Ta- kımlar hareketlerini 28 Mart 941 Cuma akşamı veya 29 Mart 941 Cumartesi zünü sabahi İzmirde bu- lunacaklarına göre hesablıyacak- İardır. 23-111.941 Pazar günü. bütün bölgelerde da 6009 metre üzerinde! i ve serbest güreş maçları İnönü koşusu yapılacaktır. Her bölge bu koşuya azami atlet adedi ile iştiraki temine çalışacak” lardır. İzmir bölgesinde bulunan atlet ler doğrudan dojmiya «Türkiye İnönü koşusuna» gireceklerdir. Türkiye İnönü koşusu birinciliği ayni gün. İzmirde yapılacağından bölge, temsili (o takımları aynca İzmirde koşacaklardır. İnönü koşusunda ferdi, takim ve mifi yapılacak ve ber birine ayrı mükâfat verilecektir. Bölgeler arası temaslar Bölgelerin 30 Marttu İzmirde yapılacak olan İnönü koşusuna ha- arlanmalarını temin etmek üzere 8 grapta ve 42 bölge atletleri arasın- da 9 Mart Pazar günü için bir kır koşusu tertib edilmiştir. Bu grupların merkezleri ve işti- rak edecek bölgeler sunlardır: Burdur'da: Antalya, Denizli, İs- parta, Edirne'de: Kırklareli, Tekirdağ. Eskişehir'de: o Afyon, Bilecik, Bursa, Konya, Kocaeli, Kütahya, Hatay'da: ziantep, İçel, Ma Manisa'da: Aydın, Balıkesir, Ça- takib olunmakta ve hoparlörler vası-| De ebedi minettarlığımın âlenen ib | nakkale, İzmir, Muğla. tasle de halka duyurulmaktadır. Re- #im bu konferanslardan birinde bu - İunanları gösleriyor, şet ve hayretle baktı ve sonra yük- sek sesle — İşte, tam zamanında başımıza gelen felâket! dedi, insan buna öf- kelenmesin de ne yapsın! Sonra omuzlarını kaldırdı ve: — Vaziyeti Totray'a bildirme. miz ve onun tavsiye edeceği şeyleri dinlememiz iyi olacak, dedi. Mac Kenzie.. — Şato sahibi burada değil, ben gelirken ona köyde rastladım, dedi. Fakat patronu ona aırtımi çevirdi ve hiddetle pencereden obakmağa başladı, Vörity, kaptana karşı içinde bit acıma hissi duydu, Çok iyi arkadaş- tılar, Öyle ki sükütt denizci ile çok kimse ahbab olamazdı. Elinde ol muyan bir sebebden dolayı, Gari - sonun onu mes'ul görmesi hoş bir sey değildi. Mac Kenzieye yaklaştı ve yavaşça: — Onun sözlerine uldırma, de di... Çok hiddetlendi, şüphesiz dün akşam neler olduğumu öğrenmişsi - Amerikah, bir cinayetin bile Mac Kenzie'yi lenfatik mizacından çı « lâğına Muhterem gazetenisin delile. timi rca ederim, Keki Niksar Mehabirimiz Mümtaz Ür karamıyacağım gördü. Kaptan ma tad aye — Evet, diya cevab verdi, sahibi bana ue — Bu bayanların yüzünden me- azzep oluyor, zira bu tahammül e « dilmez atmosferden mümkün olda, ğu süratle kurtulmağa çalışacağını umuyoruz. Gemici anlamamış gibi bir işaret yaptı ve sonra ilâve etti. — Ariel burada da olsa, hava da iyileşme, buradan ayrılmamız gayri mümkün gibi görünüyor. Birdenbire sözünü kesti, zira Gar. rison geri dönmüş, durgun bir bakış. la bakıyordu, Mac Kenzie doğruldu merasime riayetkâr — Mösyönün verilecek bir emri olursa, ben Mac Donald'ım yanin - dayım, dedi. Sonra, hürmetkâr bir selâm ver. di ve: — Hayırlı sabahlar dilerim, mös- yö, dedi, Ve şapkasını başıma koydu. Stephen birdenbire düşüncele, den synldi:, ve mutad ri Samsun'da: Amasya, Giresun, Ordu, Sinob. Sivas'ta: Kayseri, Niğde, Kırşe- bir, Tokad, Yozgad. — Durunaz! diye bağırdı. Gemici geri döndü. Garrison evvelikinden daha se - vimli bir sesle: — Yatın nvdetini bekliyene ka. dar şato sakibi sizi şatoda o misafir etmekle bahtiyar olacaktır, sanıyo - rum, dedi. Her hakde Mac Döonal - dın yanında rahat değildnizdir. Kaptanın, hiddetten yüzü kip . kırmızı olmakla beraber, bu sözler den memnun olduğu belk idi; elin- Ge A Çorum, — Çok naziksiniz mösyö, fakat, eğer sizce hepsi bir isa ben bulaa. duğum yerde kalmayı tercih ederim, — Haydi, kaydi, Torray sizi ka- tar. Mac Kenzis başını salladı ve ce - vab verdi: — Bilirsiniz ki, möeyö, kalabahk tan hoşlanan bir adam değilindir. Alâkanıza teşekkür ederim, (Adas var) ferden| koşucu! hazırlık mahiyetinde olmak bul etmekle çok merhnun ölecek 1 Zonguldak'ta: Kastamonu. Koşu bölgelerin 4 kişilik temsil takımları arsında olacaktır. İsteyes bölgeler masraflan kendilerine aid olmak üzere fazla takımla iştirak edebileceklerdir. Müsabaka neticesinde ferd ve ta- kım tasnifi yapılacaktır. Her takım 4 kişi olarak yanşa başlıyacak ve koşuyu önde bitirecek üç birinci ko- şucunun puan mecmuu alınacak, ev az puan alan takım birinci olacaktır. Ferdi tasnif birinciden o sonuncuya kadar olan yarış sirasıdır, o Birinci- den 6 dakika veya daha sonra ko- yu bitirecek olanlar hiçbir. tasnife dahil olamıyacaklardır. Dörtler kupası maçları Tertib heyetinden: I — Milli küme müsabakalarına üzere tertib olunan müsabakaların — 9.3. 941 Pazar günü şeref sahasında oy- nanacak olanları şunlardır. İstanbulspor - Beşiktaş, saat 14,30, hakem Muzaffer, yan hake- mi Feridun, Ziya, Ne Fener « Galatasaray, saat 16,30, hakem Samih Duransoy, yan hake- mi Necdet, Selâmi. 2 — Spor muharriri arkadaşların serbest dühuliye varakalarını Gala, tasaray klübünden a ari rica o İunur, 3 Tevzi edilmiş olan hüviyet varaknlarının bu maçlarda hüküm. İeri yoktur, 4 — Gişeler izdihama meydan verilmemek için saat 12 de açıla cak ve dühuliye 25, tribün 50 kuruş olacaktır. İstanbul güreşçileri Ankaraya gittiler Ankara güreş takımile önümüz deki Cumartesi günü greko rumen yapacak olan İstanbul ekipi 14 güreşçi ve 7 idareci ile beraber dün Ankaraya hareket etmiştir, ' Erk k mektebler voleyiol maçları İstanbul erkek mektebleri voley. bol lig heyeti başkanlığından: 3 /111/ 1941 Cuma günü Beyoğlu Halkevi salonunda yapılacak maçlar. Işik lisesi » Galatasaray L., saat M.30 da, Boğaziçi Hsesi » Kabataş saat İ5 te. 7/11/1941 Cuma günü Eminönü Halkevi anlonunda yapılacak maç- Bolu, o Çankın Ninesi, İ lar Taksim Bsesi . Vefn İiseni, saat 14.30 da. Ticaret lisesi - Yüce Ülkü Hsesi, saat 15*te, İkinci küme lig maçları İstanbul Futbol o Ajanlığından: 9/3/941 tarihinde yapılacak ikinci küme lig maçları: Fenerbahçe stadı: saat 17 Feri. köy - Galata Gençler, Hakem: Şe. kib Akduman. Yan hakemi: Münir. Fazıl, Saat 14: Şişli, Güneş - Fener. yılmaz. Hakem: Bülend o Turanlı, Yan hakem: Neşet . Sadık. Bölge voleybol şamp'yonası İstanbul bölgesi voleybol ajanlı- ğndan: 8/3/1941 tarihine müsadif Cumartesi günü yapılacak bölge voleybol şampiyonası, Saat 2,30 Fenerbahçe . Galata“ saray (Il) Sant 3,15 Fenerbahçe - Galata. saray (A.L) Marmara kupası maçları Marmara kupası namile milli köme haricindeki 6 takımın futbol maçlarını hazırlamak üzere düm akşam “m merkezinde bir top-