15 Nisan 1941 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

15 Nisan 1941 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

MODA ALBÜMÜNÜN 1941 Yaz Modelleri MANTO ve TAYYÖR Sayısı bugün cıktı. Büyük kir itina ile seçilmiş 150 Model, 1941 in hakiki molası -en titiz, en zarif kadını tatmin edecek mahiyette - manto ve tayyör yapacakların ihtiyaçlarını kat'i olarak karşılayabilecektir. Fiatı 30 Kuruş. ÇIKARAN: Türkiye Yzymevi Gayrimenkul s-tış ilânı İstanbul Emniyet Sandığı Müdürlüğünden Nesihenin 21204 hesab numarasile Sandığımızdan aldığı (300) liraya karşı birinci derecede ipolek edildikten sonra Obütün vecubie Hasan Semre (satılan Ove o vâdesinde borcunu (vermediğinden (o hükkin- da yapıdan takib üzerine 3207 numaralı kanının 44 ncı mâd. 'desinin matufu 40 ncı maddesine göre satılması icab eden Kağiköyünde Erenköy Sahrayicedl mahallesinin eski Çolakismall Eğri yeni Özenç soka- #ihda &aki 69 yeni 1 eh yeni 6 numaralı ahşab (azla bahçeli evin ta - damı bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya konmuştur. Sa- *ş tapu sil kaydına göre yapılmaktadır. Artırmaya gir . mek istiyen (187) Bra pey akçesi verecektir. Mili bankslarımızdan birinin o teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle Delediye resimleri ve tellâliye rüsumu borçluya aiddir Arttırma şarinamesi (1161941 tarihinden itibaren tetkik ölmek istiyenlere Sandık Hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu si eli kaydı ve sair I0zumlu malümat ta şartnamede ve takib dosyasında vardır, Artırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ederek satılığa çıka, rılan gayrimenkul hakkında her geyi öğrenmiş ad ve telâkki olunur. Bi- rine arttırma 9/6/041 tarihine müsadif Parartes Cafaloflunda kâ'n San dığımızda saat 10 dan 17 ye kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapıla. bilmesi için teklif edilerek bedelm tere'han alınması icabeden KAyri » menkul mükelielıyetöe Sandık alacağını tamamen göşmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttırsnın taahhüdü bâki kalmak şartde 24/6/M1 tari. hine müsadif Salı günü ayni mahalde ve ayni saatte son arttırması JA- pılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok arttıranın üstünde bıra, kilacaktır. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair iddia- larını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile be, raber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle baklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicilerile sabit olmıyanlar satiş bedelinin paylaş- masından hariç kalırlar. Daha fazla malümat almak ötiyenlerin 39/368 dosya Nosle Sandığımız hukuk işleri servisine müracaa" etmeleri lüzumu ilân olunur. — , DİKKAT Emniyet Sandığı: Sandıktan alınann gayrimenkulü ipotek göstermek istiyenlere muhammunlerimizin koymuş olduğu kiymetin 9. 40 nı tecavüz etmemek üzere ihule bedelinin yarısına kadar borç vermek uretile kolaylık göstermektedir. (2946) Kayseri belediye riyasetinden: Kayseri Belediyesince yaptırılmış olan mezbahanın dahili tesisatından iki kısmı ayrı ayrı kapalı zarf usulle eksiltmeye konulmuştur. Bunlar. dan birisi 10,548 bira 90 kuruş keşif bedelli şişirme ve elektrik tesisatıdır. İkincisi; 19201 lira keşif bedelli tulumba ve depo tesisatı, boru tevsatı ve teferrüatı, pis su tesisatı ve cihazlarıdır. Bisitme: 284.941 Pazartesi GÜNÜ saat 18 da Kayseri Beledive Encü- meninde icra kilmâcaklır. Pa Birinci şişirme ve elektrik tesizalına sid muvakkat teminaç 701 lira 2 kuruş ve ikinci su tesisatının müYâkkab teminatı 1440 lira olup kati temina$ bunun iki iisüdir. “Taliblerin bu tesisatları yaptıklarına veya yapabileceklerine dair ilgli makamdan alacakları vesikaları Ticaret Odasında karıdlı olduklarını ha, vi vesika ve muvakkat teminat makbuzlarile birlikte 2400 saylı kanu. nun 32 ne: maddesi tarifatı dairesinde ihzer edilecek teki meklublarına koymaları lâzımdır. Şariname, kuşfnam? ve projeler Ankarada Nafia Vekâleti yapı ve imar işleri reisliği, İstanbulda Belediye Fen Müdürlüğüne yollanmış oldu. Bundan falibler merkür makamlara müracaat ederek mütalea edebüirler, | Burilardan bedelsiz bir suret isteyenler Kayseri Belediye mühendisliği. ne müracaat etmelidir. Teklif mektubları eksilimeyi açma saatinden bir saat evvel yani saat on beşe kadar makbuz mukabilinde belediye riyaselina tevdi edilmesi ve posta ile gönderildiğinde Mezkür saatten evvel gelmiş bulunmalıdır. Pos- tada vaki gecikmeler nazara alınmaz. (o «2754 HAYAT YARIŞININ -DİREKSİYONUDUR Gebze İcra Memurluğundan: Çanakkale ağır ceza mahkemesinin | 20/1/905 tarih ve 935/18 sayılı dümüle maliye o hazinesine (iki bin dört yüz altmış iki) bira itasma mahküm Ça . nakkale tütün inhisarı dairesinde eski ambar memuru ölü Mustafa oğlu, Yusuf veresesinden oğlu Gebzenin Tuzla köyünden Kenan ie kın Hasa. menin isametşâhları bulunamıyarak — meçhul kaldığından bu parayı öde - meleri için tebliği muktazi icra emri. nin ilihen tebliğin» karar verilmiştir. Yukarda muktarı yazılı parayı tarihi ilândan itibaren (7) gün içinde hari msi maliye amina Gebae icra me - raırluğuna ödemeleri bu müddeti ğinde ödemedikleri ve tetkik merci) veya temyiz veya iadei muhakeme) yölile aid olduğu mahkemeden icta « nın geri bırakmasına dür bir karar getirmedikleri takdirde cebri Icra ya, © pılasağı ve gene bu müddet içinde) « imal beyanında bulunmaları ve bulun- © madıkları sürstte alacıklının talebe “hapisle tazyik olunacaklaı ve haki - kate muhalif beyanda bulunulduğun. “da da hapisle oszalandırılacakları Mâ. tebii olunur, 01/43 Küçük tasarruf hesapları 1941 İKRAMİYE PLÂNI Keşideler: 4 Şubat, 2 May, A, dusies, 3 İkınciteşrin tarnalenmle yapLır. 1941 ikramiyeleri 1 : : * 5 “ La 400 DİŞ MACUNU Bütün diş ve diş etlerinin arızalarını, giderdikten başka ağız kokusunu da izale eder. Her yerde DENTOL diş macununu arayınız. İstanbul Levazım Âmirliğinden Verilen Harici Askeri Kıtaatı İlânları Aşağıda yazılı mevadın pazarlıkla eksiltmeleri 18/4/941 günü saat J5 de İzmitte Kara askeri satın alma komisyohunda yapılacaktır. Talblerin beli: vakitte. komisyona gelmeleri, Cinsi Miktarı Tusan — Teminai adedi Lira Vira Eğer takımı, 8 we Bez su koyası, 800 1800 104 «2210 - 30313 » Keşf bedeli 304,196 lira 42 kuruş olan müteahhid nam ve hesabına iki inşaat pazarlıkla yaptırılacaktır. İhalesi 18/4/0941 Cuma günü saat 15 de Çorluda askeri satın alma komisyonunda yapılacaktır, İlk leminalı 18313 liradır. Kaşif ve plânları 1320 kuruşa komisyondan alınır. Teliblerin belli vakitte komisyona gemeleri, «2280 - 2533. İarak yeniden 17/4/941 Perşembe günü anat 11 de pazarlıkla (o eksiltmesi Ankarada M. M. V. satın alma komüsyonunda yapılacaktır. İki Yüz ciha. zın beherine 170 kra ve 58 cihazın beherine 200 lira tahmin o edömiştir. Hepsi birden veya ayrı ayri taliblere de ihale edilebilir. İsteklilerin teklif edecekleri miktar üzerinden kati teminallarile belli vakitte o komisyona gelmeleri, «216 2 * Beheri «7 liradan 800 aded man ei tevhid öömeci kapalı zarfla ek - silmeye konmuştur. İhalesi 24/4/$1 Perşembe günü saat 15 de Sivasta Askeri Satan Alma Komisyonunda yapılacaktır. Hepsinin tahmin bedel 37,800 lira ük Leminatı 282) liradır. Nümunesi Komisyonda, Mnamesi Ankara, İstanbul Lv. Âmirlikleri Satın Alma Komuyonlarında da görülür, Taliblerin ihale saatinden bir sast evvel kanunl vesikalarile tekst mek , tublarım Komisyona vermeleri. (4236 - 2592) e Hepsine tahmin edilen fiatı 14,000 lira olan 2000 kutu hidrolik fren ya- fı. 56 dded Kamyon defransisl ayna dişlisi, 50 aded kamyon ön makas, 50 aded kamyon arka makas, bir aded Şevrola kamyon krak mili pazar. bila san alınacaktır. İhalesi 13/4/94t Cuma günü saat 14 de Ankara. da M. M. V. Satin alma komisyonunda yapılacaktır. Kati teminatı 2197 lira 50 kuruştur. Liste komisyonda görülür, Taliblerin belli vakitte ko- misyona gelmelen, — «1252, 27805 * Baherina tahmin edilen fiatı 49 kuruş 50 santim olan 304 deve boynu müteahkid nam ve hesabına açık eksiltmeye Me İhalesi 28/4/941 Pazartes günü saa 14 do Ankarada M M£ V. satin alma komisyonunda yapılacaktır. İlk teminatı 1118 Jira 75 kuruştur. Nümünesi komisyonda görülür. Takblerin beli vakitte komisyona gelmeleri, «2254 - 1182» Adana Katlı iplik Fabrikasından: Mamulâtımız Katlı İplikleri Aşağıdaki Fiatlara sattığımızı ilân ederiz: No. 12/2 ve 12/3 Beher Paketi ; 575 kuruş » AV (Gret) O» . 8 » » 20/2 (Beyan) O» . 4 » Merkâr fiatlar fabrikamızda teslim, yüzde yüz pesindir. İstanbul Fiat Mürakabe komisyonundan: 60 No. İi ilân — Ellerinde elli kilodan fazla milstamel güç bulunan he. | kiki ve hükmi şahıslar ân terlinden itibaren öç gün garfında bu sâç. | peri heviini ve miktarını bir beyanname üe vilâyete bidirmeğe mecbur. ae. Keyfiyet 29 No. lu inilli korunma kanununun verdiği sslâhi inaden dân olunur, O (294) a İDARESİNİ BİLEN İŞ BANKASINDA İKRAMİYELİ HESAP AÇAR İstanbul sıhhi müesseseler arttırma ve eksiltme komisyonu riyasetirden: Haydarpaşa Nümune hastanesinin hemşireler dairesinin ikmali inşaata işi açık eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 164941 Çarşamba günü saat 1490 da Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimal Miavenet Müdürlüğü binasında kurulu komisyonda o yapıla. caktır. Keşt bedeli: 1483 lira 72 kuruştur. Muvakkat teşninat 112 Kradir. İslekliler şarlname ve buna mütelerni diğer evrakı hergün komisyon. da, görebilirler. İstekliler 19H yılı Ticaret Odası vesikasile 2490 sayılı kanundâ yazılı vesikalar ve enaz 510904 liralık bu işe benzer İş yapığına dair eksütme tarihinden *9e gün evvel İstanbul vilâyetinderi almış olduğu mütean. bidlik vesikasle ve bu işe yoler muvakkat teminat makbuz veya banka mmektobile birlikte belli gün ve saatle komisyona gelmeleri, (2816) İ tırmıya Traş bıçaklarile Traş olmak bir zevktir 'Traştan sonra cilde yanık” lık vermez. Yüzü yumuşatır. He yerde srarla Peker Traş bıçaklarını isteyiniz. Satılık sarı çam tomruğu Devlet orman işletmesi Karabük Revir âmirliğinden : 1 — Mengen bölgesi katiystmdan Koşumlar rampasında istifte mevcud «000. aded muüdüi «4bis metre mikâb «207. desine're mikâb sarı çam tomruğu açik arilirma ile satılacaktır. 3 — Tomrukların kabukları soyulmuş olup hacim orta kutur üzerinden hesablianmıştır, 3 — Tomruklaraı a'd satış şartnamesi Ankarada Orman Umum Müdür. lüğünde, İstanbul, Zonguldak Orman Çevrge Müdürlükleriş Kara, bük Devlet Orman İşletmesi Revir Âmirliğinde görülebilir. 4 — Tomrukların mubammen bejsli «12. lira «00. kuruştur. $ — İsteklilerin $ 7,4 pey akçesile 224041 Salı günü saat «ld, de Ka. rabük Revir Âmirliğine müracaatları. © «2890» Mevkii Hududu Oo Muhammen değeri Sira No, Ginsi Tapu tarih ve No. i Mart 840 T. No, 16 Üstünde ar. Soğan 1 Sağı: (o Evvelce 300 lira diye bulu ,pazarı Ömer, şımdi e. nan bir dab bseci o Abdullah dürkân dükkânı, 2 Salu: — Evveler İ Kiaronos ve Fo. i Tunya, gimdi sa. hibi senei, | 3 Dükkânları, Ar. kası: o Errelee Kantaret oğlu Nikola, Şimdi Baba Şükrü dükkânı, Üstünde ar- diyeleri bu- Junan 3 bab dükkân , 3 Mayıs Mi No. M Kantarcı oğlu Nikola, o şöndi Baha Şükrü ve kwmen evyelce Kalandvs şim, 4. sahibi sened. lerin diğardük. 3 T.Errel #38 No.iT Evvelce ahır Yahya, | Sağı Ömer, Ra- I ve kahve -lar M. Omasın, Bayra. hane halen Koç 40. amın diğer dük. bir sakıt al. kağı (o kânı, tında ât- 2 Solu; Eginli Ha- diye san evi, 3 Arkası (Evvelce Haci Mehmed Bir bab dükkün 4 'T. Evvel 928 No. 18 4 Solu: Ömer, Ra, mazan, Bayri. diğer VE nasi, 3 Arkas: Hüseyin Çavuş ahırı, 4 Önü; Tarikim. Adapazarı İcra memurluğundan; Gayrimenkullerin açık artırma ilânı Bir borcün istilasmı temin için ipotekli bulunan yukarda mevtri, hüdud vesairâsi yazıli 4 parçâ gayrimenkui 13/57941 tarihine Tastlıyan Salı günü sönt 10-11 de Adapazarı era dairesinde açık artırma suretle satılacaktır. 1 — Artımnya iştirâk edeceklerin, gayrimenkullerin muhatımen de - gerlerinin yüzde yedi guçuğu nisbetinde pey akçesi veya mili! bir banke- zın teminat mektubunu vermeleri Jâsımdır. Satış bedelleri peşin olup iera memru icra ve iflâs kanunun O muaddel 130 uncu maddesine islinaden alciya 20 günü geçmemek üzere takdiri olarak münesib bir mühlet ve- tebdir. 2 — İhale bedeli ürerinden hesabianacak yüzde iki buçuk dellâliye Tes mi ile tapu tescil ve teslim masrafları alana aldır. 3 — İşbu gayrimenkullerin açık artırma şartnameleri 3/5/041 tari - hinden itibaren berkesin görebilmeleri için icra dairesinde açıktır. Ar. irâk edenler bu babtaki şartnameyi okumuş ve mündereeâ- na vakıf olmeeş ad ve itibar olumurlar. İhale saatinde artırma yerini terk'edenler artırmadan vazgeçmiş sayılırlar, 4 — Gayrimenkuller üç defa bağırıldıklan sonra en çok artırana diz. te edilir. Ancak birinci arlırmada verilen bedel gayrimenkullerin mu. hemmen değerlerinin yüzde 75 in! bulamazsa en çok artıranın teabhü. dü baki kalmak şartle artırma on gün daha temdid cdimiş olur ve 33/ 5/M1 tarihine tesasif eden onuncu Omma günü Aynı mahal ve saatte ikinci artırması yapılarak en çok urlarana ihale edilir. Şu kadar ki isme: artırmada det verilecek berlelin satış ve paytaştırma masraflarile ver, gi borçlarını geçmesi şarttır. $ — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların gayrimenkul âze- rindeki haklarını, hususile fsiz ve masrafa dnir olan iddialarını evrakı müsbitelerile 19 gün içinde icra delresine bildirmeleri lazımdır. AKW tak- dirde hakları tapu sicillerle sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşma. sından hariç kalırlar. 5 — İhale ve müteakib inuameleler hakkında icra ve ilâs kanununun 129 ve onu veli eden maddeler tatbik olunur. Daha fazla izahat alak isliyenlerin icra dairesine müracaatları Zn olusur, m41/ 419 Son Poita Matbaası: Neşriyat Müdürü: Selim Ragıp Emeç e m : SAHİBLERİ: $. Ragıp EMEÇ. A. Ekrem UŞAKLIĞIL