9 Mayıs 1941 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

9 Mayıs 1941 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Balta ile kayınpederinin başını kopardı Yalovada, tuğla oca- ğında çalışan bir işçinin cinayeti Evvelki miş le faciası olmuş, bir dama babasının baş.nı ta d kayın kestik » âyni işde birlik Mehm makta ve bu hal d MW gerginlikler doğ Bu vaziyet karş derle (bir arada yaşıv kes'iren Mehmed, karısını slsrak Konyaya gitmek ve orada başka bir is tutmak kararını vermişt Karısile bu hususta mutabık kı lan Mehmed, evvelki gece mesek yi kayınvalidesine açmış, o zile damadının Konyaya istediklerini kocusı İsmaile söy - lemiştir. Damadile Kızının bu kararın - dan fena halde sinirlenen İsmail, * hiddetle odasından çıkarak, M medle karısının bulunduğu gelmiş ve: Sen istediğin vere kadar gi ye tarı üzerine damadı Mehmed de a- söbileşmis kavınpederine o ks ileri geri sövlenmeğe başlamıs* Bir müddet devam eden bu mü- nakasaya İsmailin karısı da karış- mış ve bu suretle is kısa bir za- etli bir dövüş ha - © ini stmıstır. Bu esnada Mehmed odada bulu- nan keski kayınpederi Oİsmailin (boynuna ME müthiş 'bir darbe savurmuş ve #-| diyarın başını bir tarafa, gövdesi- ni diğer tarafa ayırmıştır. Bununla da hırsmı alımıyan ka- 11 dar bu defa da kavınvalide- sinin Üzet saldırmış, balta ile * onu da ağır surette Val Mahalli jandarma derhal yakalanan ke! Yalova müddelumumiliğine tes - edilmiştir. Cinayet etrafında- tahkikata ir. Ekzoz borusu patlayınca. Şoför Ahmedin idaresindeki İyon dün Yıldır yokuşundan Beşik- taşa inerken; ekzoz borom patla - hâsıl olan sadmeden kamyo - bulunan , amelelerden üvazenesini kaybederek cad deye düşmüştür Bu düşme neticesinde başından hir surette yaralanan Musa; bay - Üein bir halde Beyoğlu hastanesine nakledilmiştir. Resim sergi Genç ressamlar, yarin saat 16 da Birliğinde bir resim sergisi a- klardır. İstanbol mani ve tip- suretile ha lanan bu sergide Avni Erbaş işmet Akal, Nejad Melih, Yusuf y, Turgud Atalay, İlhan A- in, Faruk Den, Kemal Sönmer- Mümtaz Yener, Ageb Arat; in Dino, Nuri İyen ve Selim eranın eserleri “bulunacaktır. elediye muhasebecisi döndü Belediye besab * içleri müdürü uhtar Acar Ankaradan dönmüş- » Bslediye oem isi o An. tarada, erdal belediye ve hu- usi idare bütçeleri hakkında alâ - darlara izahat vermiştir. uçlu baltayı kaparak! Beyoğlunda bir birahanede Evvelki gece saat 22/0 da Har- biyede vukua gelen ki kişinin ölümü, bir ki 1 de yaralanma - İsile neticelenen otomobil kazası devam edilmekted Dün mahallinde tal 1 idare müddeiumumi muavini Feh- mühendisler ndan bir keşi i Hâdise etrafında vapıi şahidlerin söyledikleri ve üç saat devam eden ef wkuf tetkikatı ak'amın suretj tere - yanı şöyle tesbit edilmiştir: Facia kurbanlarından Güzel San'atlir Akademisi talebesinden Arabkirli Ahmed oğlu Kemal | Sayman ile arkada eb talebesinden nede içmişler; bu arada şolür Arif oğlu Hasan da çok miktarda içmiş. tir. Bundan sonra şeför Hasan ksimde bir garajda bulunan 28 numaralı otomobilir mış, gezmek maksadile hep İde içine binmişlerdir. Faki Xi gün tek numaralı taksilerin gü nü olduğundan, şöför waksla mak korkusile otomobili büyük sürafle sürmeğe başlamış. sarhoğ- ın verdiği cestret de buna İn- zimam etmiştir. H eye geldik. Almanya ile ticaretimiz Sen haftalar içerisinde Alman - yaya yapılan acatımız mii bir yekâna baliğ olmaktadır. Yeni /anlaşmalara göre, Almanyaya ih - raç edilen mailardan başka kle ring hesdblarındaki borcumuzdan mühim bir kısmı da Son neşredilen klering hesabla - rındaki borçlu bakiyelerine na - zaran, Almanyaya olan borcumuz tadır. B ve D hesablarındaki mec- mun aladağımız 2.397.400 Bu vaziyete nazaran, Almanyaya klering hesabındaki 4,746,100 liraya baliğ olmaktadır. Klering hesablarındaki borcumu - zun bu dereceye inmesi Almanya- ya 'nu hesaba mahsuben mühim miktarda ihracat yapıldığını gös - termektedir. Diğer taraftan Al - manya ile yapılan umumi anlaş - malar yekünu da #0 milyona var- mış bulunmaktadır. En iyi bir is - thsal merkezi haline gelmiş olan memleketimizden Almanya ve di ğer Avrupa memleketleri büyük siparişlerde bulunmaktadırlar. İs- tibsal vaziyetimiz çok mükemmel olduğundan bütün taleblerin kar- sılanacağı muhakkak addedilmek- tedir. Mes'ut bir nikâh Müleksidini mülkiyeden Hüsnü Be- Kir oğlu mahdumu (Breğli Kömürleri İşletmesi Umum Müdürü Bedri Bekir oğlu ile Profesör kimyager Mustafa Hakki Nalçacının kerimesi Belkis Makacının nikâhderı & Mayıs 1941 Perşembe günü Beyoğlu Belediye sa. onunda dostlarının huzurunda ükte- dilmiştir. Tarafeyme saadet dileriz azalmıştır. | 7,193,500 liraya inmiş bulunmak -| .)samızan bütüm £ borcumuz | “SON POSTA Harbiyedeki otomobil faciasının taisilâtı Ölen iki akademi talebesinin kaza esnasında otomobilin içinde bulundukları anlaşıldı arkadaşları içtikten sonra, olan şoförün, o gün çalışması memnu olan otomobiline binen gençler, 100 kilometre süratle giderlerken bu ka - zaya maruz kaldılar Bö bem alli li alçalma haki İanip pşilimmeye sa leri zaman po katini celbetir bütün artıran ve otomu çıkaran şoför doğru gilt yedi sekiz da çarpmı nu bütün kuvveti işte bu sırada müsadem muştur. Ötomebil inrak yerin reğe çarpım; dahaş olmuş ve.Girek radyatör kısmının önüne gömülmüştür. K, za esnasında dün de yazdığımız kademi talebesinden Kemal diğer genç de ağır surette yara » » “lanmıştır, Şoförün kazayı yaptığı esnada kendine mâlik olmıya İ derecede sarhoş olduğu da apo la tesbit edilmiştir. Faci; ilarının dün cese eden adiiye tal ğefinlerine ruhsat vermiştir. Suclu şoför Hasan dün adliyeye teslim edilmiş, alınan ifadesirde suçunu itiraf edere! orduk. Çok da de mektebi geç Suçlu dün geç vakit Sultanah - İmed 1 inci sulh ceza mahkem: tevkif e yapılıyor Memnuniyetle haber aldığı göre, halk sahnesine 55 yıl hiz; elmiş ve bugün B0 yaşında, muh- tacı muavenet bir vaziyette bulu- nan emektar san'aikâr Asun baba İ için bir jübile yapılacaktır. 18 Muyıs Pazar günü aksamı Şehir Tiyatrosu komedi kısmında lacak olan bu Jübile için orj » jinal bir program hi Jübilede . meddahlan bugünkü tiyatramuza kadar cek, Asım baba da sidle birlikte son temsilini vere - cektir. Tramvay idaresi müşavir avukatlığı Elektrik, Tramvay ve Tünel U- mum müşavirliği müşevi: avukatk. ma hukuk doktoru Münib Hayri Ürgüblü tayin edilmiştir. Merhum Şeyhülislâm Hayri Efendinin oğlu olan Münib Hayri Cenevre üniver - sitesindin mezundur. Kendisine ye- ni vazifesinde başanlar dileriz. Eğlence yerlerinin sınıfları değiştirilecek ğlence yerlerinin yazlık tarifele. rini hazılamak Oüzere gazinolarin saflara taksimi işi etrafındaki tet- kiklere devam olunmaktadır. Kiş ve yaz mevsimlerinde faaliyet göste - ren gazinolar için yeni tarife kabul iz, Ba yerler başlik ta. az mevsiminde de a) ik edeceklerdir. Yeni tarifeler hazırlanırken Bat değiştirmekten ziyade nlar üze cektir. Pazar Ola Hasan Rev Diyor ki: si kapmtirken bir misal 0 öyliyeyin. Biliyorsun! zin en zeytin. diği ve memleketimi Hepimizin sev - mez, Oralarda tin dalına çok yetiştirdiği rastgelmek fevkalâde hallerdendir. Bir çok Avrupa memleketlerinde yetiş- bil rastgelinmez bira- der, Harb âfetinin a - srlardanberi sönmedi- ği bir yerde zeytin da İhmn ne işi vari bir zey. "İkamlıkdarın dikkat . | umumi bi -| temeldir. Ja İsindam 300 lira çalarak, İfstartbul programı 19 Mayis Gençlik bayramında yapılacak merasim program (hazırlanmıştır. Bay - ram hazirbkları etrafinda gö: şülmek üzere bugün Vilây son bir toplantı yapılacaktır. Taksimde yapılacak o geçid i resmine 4540 talebe iştirak © decektir. Liselerin kiz talebele- Ti merasimden evvel Galatasa- ve Spsi te $ kiz lisesinde, erkek tülebeler de 29 uncu ilkokul binasında top- nacaklardır. o Merasime saa 10 da, Vali ve Belediye Re Dr. Uni Kırdarm & şlanacaktır. Vali ve komutan kız ve erkek tnlebeleri teft derek bayramların ku caklardır. Bundan son: mi geçid yapılacakt Öğleden sonra, İstanbuldaki bütün rine mensub gençler vam edecek olan leri yapacaklardır. sant 16 da klüb or hareket » raanmenasmns onanan sasansmasanı Kadıköy ve Bey- oğlunda yapılacak hava denemeleri İKadıköyde hâkiki bazı tahri - bat yapılarak, ekiplerin çalış - maları kontrol edilecek Ör zdeki Pazar günü Kadı « köy kaza mıntakası dahilinde ya - hava taarruzlarına karşı pasif korunma ve paraşütcü- lerle mücadele tatbikatına ölecek hafta Pazar günü de, Beyoğlu mıntakası dahilinde hava ına karsı pasif korunma tecrübesi yapılacaktır. Bu suretle bütün kazalarında ma halli tecrübeler yapılmış olacak -| ür. Müteakiben teerübelerde hazır bulunan hâkem heyetlerinin ten - kidleri tasnif olunacak ve görüle- eek noksanlar hakkımda kavma - nazarı çekile- tektir. Bundan sonra İstanbulda deneme yapılması muh Tramvaydan düşen çocuk Küçükpazarda Hamam sokağın - oturan sekiz yaşlarında Se- adında bir çocuk dün bin. tramvayla | Sirkeciden ge - atlamak © istemiş, mu - olamıyarak caddeye düş- müştür. Bu sukut neticesinde başın. dan yaralanan Salim, tedavi altına alınmüşter. z dn lim diği cerken, valtak ( Küçük haber ) Si İsindeki i gidenlerin sevki yarın başlıyor Karadeniz iskelelerine gideceklerin bir kısmı, e.lerindeki ves ika'arla normal postalara binecekler vatandaşların naklıne dün de evam olunmuştur. Dün Mersin ve larile Mi üs vapuru Zİ numarav ni Bandırmaya ürecekti eyyar vapuru da $A4 Topbaneden ka k Erdek Karabiga yolcularını götürecektir. ma ve ri - mn sonm Ere- | İ HABERLERİ Doktorun 2090 lirasını çalmışlar Taksimde, Tükizaler caddesinde Deniz nparlımamında 2 numarali dairede oturan Beyoğlu hastanesi doktorlarından o Necmettin İzmirli, evvelki gün zabıtaya müracaat ede- zek, yazıhanesinde saklamakta ol - duğ mi iddin etmiştir. Yapılan tahkikat neticesinde bü- tün şüpheler, doktorun daireönde hizmetçilik yapan Emine Münevver- le Ayşenin üzerinde toplanmış, bun lardan Emine Münevver zabıta ta- rafından yakalanmıştır İki gündenberi ortalarda görün - miyen Ayşe aranmaktadır. Fırlıyan tekerlekten yaralandı Dün, Samatyadan Yedikuleye gitmekte olan şolör Cemalin idare - 3491 numaralı kamyonun birdenbire ön tekerlek İğetiklerin - den biri patlamış, bu yüzden fırlı- İyan demir çember, o sırada cadde- İden geçmekte olan 19 yaşlarında Hanife adında bir kıza çarparak ya» ralanmasma sebebiyet vermiştir. Yarak kız, tedavi edilmek üzere Haseki hastanesine kaldırılmış, ka. za etrafında tahkikata başlanmış » İş yüzünden bıçakladı Baldhane iskelesinde o hamallık yapan Kâmille, Galatada Kireçku - yumu sokağında 26 numaralı evde oturan ve aymi yerde & rahim dün bir iş meselesinden do- layı kava etmişler; bu esnada İbra- in Kâmili Obiçakla vücudünün İmuhtelif yerlerinden yaralamıştır. © Belediye, maliyeye aid olan) Yıldız bahçesini alarak, yeşil saha Bahçenin arka tarafindaki koruluk da halka açılacaktır. © Dünkü recatmiz 217 bin Yiradar. Muhtelif memleketlere ih. raç edilen msddeler arasında Çek - yaya anason, pestil, fındık, Roman- yaya balık, İtalyaya deri; İsviçre. ye fındık ve deri; Danimerkaya barsak bulunmaktadir. © Küçüksuda yapılacak isim - İere mid plân hazırlanmıştır. Ru- 2 caktır. Bir kısım eğ -İvada yeşil saha olacak kısımlar tes. lence yerlerinin smıfları değiştirile.|bit edilmiştir. Tarihi krymeği baiz ve aynen muhafaza edilecek olan yerler de plânda gösterilmiştir. © Bir müddet evvel Marpuççu- dükkânına müşteri olarak gir- kahveci Mehmedin ece - na firar eden Hasan İnce isminde bir hesez yakalanarak, İstanbula ge- tirilmiştir. Suçlu dün adliyeye tes. Tm edilmiş ve Sultanahmed birinci #mih ceza mahkemesinde sorguya çekildikten sonra, tevkif edilmiş - tir. © Maarif Müdürlüğünce yapı - lan bir istatistiğe nazaran bu dem yalı zarfında şehrimizdeki ilkokula. ra devam eden talebelerin sayısı 73.512 dir. Mektebe devam etmi - yen 12,704 kız ve 10.951 erkek şözek velisi hakkmda kanuni ta - kibat yapılacaktır. enderu) Kümil tedavi altını alnmiş, İbra. hali getirmeğe karar Jeti İbim yakalanarak hakkında takibata alina | get vermiştir. başlanmıştır. Üzerine demir düştü Eyübde Bahariye caddesinde Ar hi Rozaya aid yağ fabrikaninda ça - şan Muzaffer adında bir amele, dün baskı makinesinden yağ çıka- rwken, baskı demiri üzerine düş - müş, vücudünün muhtelif yerlerin. den ehemmiyetli svrette yaralinma- wna sebeb olmuştur. Muzaffer tedavi edilmek üzere Balat hastanesine nakledilmiş, vaka girafında tahkikata bağ mliştar. Bu akşam tam saat 9 da Davetlileri arasında: MARTE HARELL - İİ THEO LİNGEN İki şık ve cür'etkâr evli: ie Denizyollarının Ma-İterilmemişlerdir. 12150 lirasinin içinden 2000! Tirasnın meçhul hırazlar tarafından) - İçalındı Mevsimin en fevka OPERA BALOSU i Sus, Çanakkele ve ları bü #Müntakalara son yolcu kafilelerini götürecek - lerdir. Fatsa, ecek yolcular gös- Bu iskelelerin rindeki seyahs* ve - idaresine ve narmal postalarla gönderileceklerdir. Trakya vilâyetlerinden gehrimi- gelen ve Anadol 3 kele wi Icuları eli ikalarile izrlıklar da ikmal " İBu vatandaşların beyanname) İnin tasnif isi bugünlerde İcektir. İlk olarak decekler sev Bir toktorun günlük notlarından Akne yüzde Erğenlikler Baw genç kızlarda ve bilhassa erkeklerde şebâbet (yaşlırmda yüderinde kırmızı laneler çıkar ve bu kırmızı taneler bazan o ka. dar çok ve sik olür k yüzün he- men ir kısmını adeta örterler, Bu genç erkek ve kudarı çök Üzer. i dalma oradadır. Bunları bi? an evvel gedesmek için birçok Ça, relere baş vururlar. Cild dok rına giderler fakai gene büyük bir netice elde edilemez Çünkü bu nh: gençliğin siyayyen bir devresinin bazı kimselerde bir no “ tezahürüdür. Kolay kolay gide, rdemez, nihayet yaş bir pi da. ha olgunlaşınen bütün bu taneler kaybolur gider. Nadir olarak ba- rüarında daha urun müddet de. vam eğer, Dediğimiz gibi bunun kat'i bir ilâcı yoktur. Fakat birçok de'a müsavi miktarda alkol ve eter mahlülünden günde iki defa yüzü firikeyon yapmakla iyi ne “eeler elde edimertedir. Herane- den meselâ on beş gram alkol de on beş gram eter alip birbirine karıştırmalı, ağzını iyide kapama, h ve dediğimiz gibi günde iki de. fa friksiyon yapmakdır. Dazı bü- yük ve ocu cerahatli tanelerin de tedavısi o tanelerden alman ce. hatte yaplan aşı ile mümkün © Tur. Bu suretle iyi melieeler elde emek mükün olur. izö Cevab istiyen o okuyucularımın posin pulu yollamalarını rica © derim. Aksi takdirde telleri mukabelesiz kahır. İslim , Türk Ansiklopedisi — 13 ün- cü saylı bugün istişar etmiştir. Bu sayda İslâm tarihinin en büyük ka- dını olan Hazreti Ayşe hakkında Ö. İmer Rıza Doğrulun mühin bir yazısı vardır, Sahabiyeden olan Ayşeler ile Kırım hantığındaki Ayşe Sultanlar ânif Varşovu Üniversiterindöki Kirim tarihine âid vesikalara | raisteniden jkıymetli malünsat, verilmiştir. Tasviri İRfkârdaki Ahmed Ateşin tecavüzüne İde «Bir tecavüzün iç yürü. diye cevab İvardır. ŞARK sineme de ve ihtişamlı İki sehhar ve cazibeli kadın: HELİ FİNKENZEL Gülmeyen fakat güldüren iki erkek: - HANS MOSER PAUL HORBİGER - WİLL DOHM Bu akşam işin yerlerinizi evvelden temin ediniz.