September 2, 1941 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

September 2, 1941 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

iviemleket haberleri Çankırının nüfusu ve iktisadi inkişafı arttı Çankırı (Hususi) — Çankında yi. Jardanberi devam edegelen imar hars-hale konmuş olduğundan zarif bir göl e'leri, dünya vaziyetleri dolayısile biİrünüşe maliktir. raz duraklamışsa da, gen? bütün yil parke caddelerie geniş Ancak; yehrin pasar yerleri de pat. çök jmar harekelleri görümekie kelenmek ihtiyacındadır. Genç beledi. de mükemmel bir bale konmakia. hallet vücüde gelmiş. bu kısım buzün rının en güzel bir yeri olmuştur. Buradaki binalar. güsel yeli; ağaç. görünüşte çok caz'b bir hele D'fer tarafla şehirin ana yollari Bartında Bir köy düğününde bir sarhoşun patlattığı tabanca 15 yaa bir çocuğun ölümüne sebe Barcın Guru) — Amasra nahiye. in Gömü köyünde, geçen hafta, ka za neticesinde bir öldürme vak'ası vi yuştur, Köy halkından Hüseyin Uzunun münasabetile gelenlerden Ak. köyünden Feyrullah oğlu Sabri, luran sarhoş olmuş ve halkın ara-! tabanon atmıya başlamıştır. Va- gece olduğu için, bir kurşun Görmülvaziyei gözönüne 15 yaşlarmda İbrahim adın. vası'asile Sünierbarıktan basma aldır. ması ve bu basmaları fihiş fiailarla' mağazalarında satmax istemesidir. alan Biümerbeni her müracaat edene muayyen miktar. İda basma vermekle ve basma verildi. ğini mifus cündamlarına işaret eimek- İtodir. Bu vaziyet te son günlerde kabul zavali; derhal ölmüştür. Buçlu yakalanmış, adliyeye verilmiş.| tir. Tahkikata devem olunmaktadır. Bir kaçakçılık hüdisesi İki hafta kadar evvel Gürgenpina - da bir kaçakçı yakalanmıştır. İkadın Adana Halkerine müracdat ede. Anafartalar vapurile gelen Yolcüla'lcek, Halkevinden verilecek fiğlerie basi Recab Erol adında bir şahıs, Gür. (EDU OYLE BAE EİN m m İŞ an e ik z iz İ İstanbul Belediyesi İlânları | Tahmin B. İlk. 490790 104535 Hasek, O Cerrahpaşa, Beyoğlu ve sülvevi hastalık » lar haslenelerile Zeynepkâmli doğum evinin yllk ihtiyacı İçin alınacak pirinç, patates, soğan vesaire. 6287.04 39680 Hasek Oo Cerralıpaşa hastanelerle Zöynepkâma do. Bum evi ve sari hastalıklar mücadele merkezleri için alınacak arpa, saman, o ve kepek, Tahmin bedelleri ile ük tominat miktarları yukarıda yazılı işler ayrı ayri kapalı zarf usulle eksilmeye konulmuştur. Şarinameleri Zibit ve / muamelâş müdürlüğü kaleminde görülebilir. İhale 5/9094 Cum günü saat 15 de daimi eneümende yapılucaktır, Taliplerin ilk teminat mak. duz veya mektubları, Dil yılma ad ticarel odası vesikaları ve kanunen ibrası lâzimselen diğer vesaik le o M8) numaralı kanunun banisi çev. resinde hazırlıyacaklari teklif mektuplarını ihae günü santi 4 de ka, dar dülmi encümene vermeleri Kargi (140) # Keşi B. İk T. (0000 o 5250 Taksimle İnönü gezisi önüne konulmak üzere yapi, rılacak 10 aded bayrak direği. 150000 11240 Karaağaç müessesatına aid 1, 2, 3 numaralı ei nakliye motörlermme © yapılacak müdeni safralar. 154 8042 Yeşilköy Eytam okulu önünde yaplırıncak şose İn. Şadi, 100,95 T1p0 Esdımküyünde İnhisarlar idaresinin tahtı işgelinde bu'unan binanın o tamiri, Keşif bedellerle ilk teminat miköarları yukarıda yazılı işler oyr Ti açık eksiltmeye konulmuştur, Şarinimeleri sabit ve musmeât müdür, lüğü kaleminde görülebilir. İhrle 18/9/941 Pazartesi günü saat 14 de dal. mi eneümende yapiasaktır. Taliplerin ilk teminat makbuz veya iwek - tupları, madeni safralarla ş0s0 inşaatı için ihnle tarhnden seki? gün evvel belediye fen işleri müdürlüğüne ve Hadimköyünde bine Lemiri için vilâyet nafa müdürlüğüne müracaatla alacakları fenni ehiyet ve $41 yılma ald ticaret odası vezikalarile ihale günü muayyen sastte daimi eneümende bulunmaları. (7698) Devlet orman işletmesi Karabük revir âmirliğinden 1 — Karabük revir âmirliğinin Yenihan ve Safranboli bölgeleri hu, dudu dahilinde vaki Komarı geğen, Kocadağ, Kırık, Buğadağı, Yapraklı, Kundağı ve Yama arkas ormanlarında kesilmiş tahmil, nen «3500» metre mik'ep kayın lomruğunun kökü dibinden alma, rak Bartın, Safranonu şosan gürergihindak: rsmpalara nakil ve istif işl açık eksilmeye konulmuştur. 3 — Eksiitmeye konulan “omrukların nakli ve istif işi için beher metre mitcâbina «e lira «30* kuruş muhammen bedel takdir edilmiştir. 3 — İsteklilerin oksiltmeye ald şerihameyi Ankara orman umum mü» dürlüğü İstanbul çevirge müdürlüğü e Karabük revir âmirliğin. de görülebilir. 4 — isteklilerin “© 75 muvakkat teminat akçast olan «16933 bra 476» kuruşa ald makbuz veyâ buna mümasil hükümetçe mutcber vesa, ikin 10/9/0941 tarihine tomlıyan Çarşamba günü saat W de Kara. bük devlet orman İşletmesinin Safranbolu bölge binasında revir 0 < Gmk riyasetinde teşekkül edecek komisyona müracaatları «1701 Doktor Hafız Cemal) şas Doktor |. Zati Öget (Lokman Hekini) Divanyolunda 104'No. da Bergün İğ. pena öğleden sorma bae e hasta kabul eder. sonra hasta, Telefon: 21044-23398 ların kabul eder, yeis Piyer; biç oralarda değildi. olan bilenlerden haberi yokmuş gibi duruyordu ve oö7le olmasi da Jizimdi. Eter, Yusuf ol altından yaptığı hbâ-| Sordu: irekeli gezecek Orsü, İDemek, Amerika selirinin Babıâli üze, rinde yaptığı besirle Milâfı reylâli Av. rupaya gilmiş ouyordu. Artık, İstanbulda işler, bitmişti. Pa- İsaportları hazırlı, Bir gün, Sirkecide Hafızın kahve. İsinde oturuyorlardı. İcüsse bir adam girdi. Kalın ve iri se. İlle bir #elâm vererek Yusufun yanı. İns gelip oturdu. Kahvede bulunan pehlivanlar, ersan geçen halk, hattâ, bütün dün- İyada yaşayan beşeriyetin çocukları ti adamın yanında sıska ve çocuk ibi İkatırdı. İki metre on sekis santim bo- yunda, yüz allmış beş okka ağırlı manda gibi bir adamdı. Ellerinden, oruylarındın. oensesin. İden, çalımından pehlivan olduğu bir bakışta enliamluyordu. Eattâ: Yusuf bile, İkında #ücücük bir çocuk gibi kalmıştı. Yusufla, hararetli hararetli konuşu. İyor, Adalı Hahil ile, İskeceie yaptik- ları bir güreşi aulatıyordu. Mösyö Piyer; kahvede yoktu. Yusu. fun anasına medwe almağa İSumnuya gidecekleri İçin, kadıncağıza İhasma, ayakkabı, yemeni filân iş fena olurdu. — Tehel. Beraber gidelim Jay, kolay başa bu adamın Ya- ğu Balde, yağ güreşinde onu, vi amine getirerek bozuk işini bitirip çavgıdan kahveye dönen Mösyö Piyer, içeri &i- yannda oturan Ne glizel; De iri, dev eüss3 bir adam. İdi bu... Pehlivan oldulu belk idi. Aca İba, kimdi, Tam; Avrupayı, Amerikaya ölürülecek bir tipi, Muazeam gözdesile, bütün bir gar. İbın nazarlarını üzerine çekebilecök eş- İkâlde bir adamdı. Yusuf bile yanında ufacık kalmıştı. Piyer; Yusufa sordu: — Pehlivan; ba arkadaş opehliyan Elmas nedir? (Baş tarafı sayfa 3/1 del bu mümtaziyet; muhafaza — hususta hiç bir meleket onunla bet edememiştir. Büyüklük ve ağırlıklarde bütün elmasların menşei İindi — Evet; meşhur Filiz Nurullahi,. — Beli, pehlivan... Piyerin Içine kurd düşmüştü De. ek, Türkiyede Yusultan daha kuv. İvetli, daha dey clis.e pehlivanlar vardi. Neden acele ötaişti?. Yusufu, - AY- * bu adamı götü. Büyük ve kıymetli elmasların hepsinin kaniı bir tarihçesi “ardi asırların seyri içinde bunların her, bir veya birkaç facların ya golf veya doğrudan doğruya mevzuu © Piiz Nurullih:-Adah ile güreşlerini idi etmişlerdir. ie İnel Gen say e) yaya